Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:47

Haha ik zou iemands gezicht wel willen zien als ze dan bij jou zouden komen _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:59

Postnl is een onderzoek gestart naar mijn vliegendeken ik ben benieuwd of het nog ergens boven water komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:44

Ik hoop het ook voor je.

Hier zou er vandaag iemand langs komen voor een lamp, maar nadat ik gister vroeg om een 'ongeveer tijd' niets meer gehoord... bericht is zelfs nog niet gelezen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:54

marleen_usar schreef:
Postnl is een onderzoek gestart naar mijn vliegendeken ik ben benieuwd of het nog ergens boven water komt.

Mijn pakket is via dhl 6 weken zoek geweest en tot mijn blijdschap werd het vandaag bezorgd.

Ander pakket was ook zoek en wordt deze week ook bij de goede bezorgd..
Dat zet de schade op 35 euro schade ipv 110 euro

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:06

Valt me heel erg mee dat er sowieso nog iets gevonden wordt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:09

Mij ook.. Ik heb meerdere pakketten met track en trace die spoorloos zijn geraakt. Nooit meer teruggevonden. Vraag me echt af waar al die spullen blijven..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:10

DubbelFun schreef:
Valt me heel erg mee dat er sowieso nog iets gevonden wordt.

Mij ook hoor
Was er ook goed ziek van

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:19

upendo schreef:
Vraag me echt af waar al die spullen blijven..

Deels wordt vernietigd/gerecycled.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:27

Wordt dat niet verzameld en per m3 box verkocht ?? Zoals bij Amazon etc.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:00

Niet alles.

Bepaalde" groepen " producten worden afgevoerd om gerecycled te worden.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:25

Mmm, word even onzeker. Afgelopen donderdag een lens verkocht, de koper heeft dit overgemaakt met een betaalverzoekje met kopersbescherming. Afgelopen vrijdag heeft hij de lens ontvangen, was er erg blij mee. Maar we staat nog steeds niks op mijn rekening. Koor heeft screenshot gestuurd en daarop kan ik zien dat daar staat dat de betaling is vrijgegeven. Dit was afgelopen zaterdag. Maar inmiddels staat er dus nog niks op mijn rekening? Iemand hier ervaring mee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:59

Duurt vaak wel even hoor. Soms wel een week.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:31

havermout schreef:
Mmm, word even onzeker. Afgelopen donderdag een lens verkocht, de koper heeft dit overgemaakt met een betaalverzoekje met kopersbescherming. Afgelopen vrijdag heeft hij de lens ontvangen, was er erg blij mee. Maar we staat nog steeds niks op mijn rekening. Koor heeft screenshot gestuurd en daarop kan ik zien dat daar staat dat de betaling is vrijgegeven. Dit was afgelopen zaterdag. Maar inmiddels staat er dus nog niks op mijn rekening? Iemand hier ervaring mee?

Er zit sowieso altijd een volle werkdag tussen de betaling en uitbetaling op je bankrekening via betaalverzoek van marktplaats.
Dus als hij het vrijdag na 17:00 uur, zaterdag of zondag heeft vrijgegeven, dan heb je het pas dinsdag aan het eind van de middag. Als hij het vrijdag voor 16:00 uur had vrijgegeven, dan heb je het vaak de volgende werkdag aan het einde van de middag.

Dat is met alle marktplaats betalingen zo. Ik ga bij betalingen in de avond of weekend er al vanuit dat het niet de eerst volgende werkdag op mijn rekening staat, maar een werkdag later.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:39

Ik heb geen ervaring met het betaalverzoek. Maar ik stuur pas op als het geld op mijn rekening staat.

Ik tref nu alleen maar geinteresseerden die of niet meer reageren na een paar vragen. Zeg dan dat je geen interesse hebt. Ik bied iets gratis aan voor ophalen of bezorgen tegen brandstofkosten.

Maar ook verkopers die niet reageren op mijm vraag over wat ze verkopen. Of geven een keer antwoord en blijven daarna stil. -O-

helaas heb ik daardoor noodgedwongen twee keer iets nieuws moeten bestellen (twee duurdere dingen achter elkaar die kapot gaan -O- ) terwijl een tweedehands voor veel minder te koop wordt aangeboden maar de verkoper of helemaal niks meldt of stopt bij de vraag wat het kost inclusief verzenden. Geen rare vraag toch zou je zeggen als de eerste vraag is of het uit elkaar kan omdat de fotos niet zo duidelijk waren. Na het antwoord dat dat kon en het verzonden kon worden kwam dus mijn vraag. Hij is gelezen maar stilte daarna en het product staat nog steeds te koop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:10

Weet iemand of Facebook iets doet met die mensen die gemeld worden als oplichter (ik stuur Fedex want ik ben druk)... ?
Ik heb 5 reacties op een lampvoet; 2 vragen 'is het er nog' en vervolgens hoor je niks meer. En 3 'ik ben druk maar stuur Fedex' ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:14

Geen idee of facebook er wat aan doet, maar ik geef altijd het adres van het plaatselijke politiebureau.
En dan zoeken ze het verder maar uit.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:42

karuna schreef:
Ik heb geen ervaring met het betaalverzoek. Maar ik stuur pas op als het geld op mijn rekening staat.

Tja, dat vind ik weer echt stom als een verkoper die regel ook hanteert bij betalingen via marktplaats. Je kunt immers gewoon zien dat het betaald is.
Even mijn twee verkopen van deze maand erbij gepakt:

Afbeelding

Dat is dus al te zien in het chat overzicht en kan niet door een koper gefaked worden, dus als de verkoper al de bankgegevens netjes heeft ingevuld, is er geen enkele reden om te wachten tot het geld daadwerkelijk op je rekening staat.

Mijn record is binnen een half uur na betaalbevestiging van marktplaats het pakketje al afgegeven op een PostNL punt.
Kreeg overigens wel een ster minder, toen ik vroeg wat er niet goed was (immers was het nieuw dekje met prijskaartjes er nog aan voor de helft van het geld, en meteen verzonden, volgende ochtend bezorgd, dus er kon niets mis zijn gegaan) zei de koper het verkeerd aangeklikt te hebben.

Mijn nu 3e niet vijfsterren score uit 75 scores.
De andere 4 sterren score was twee jaar terug dat de koper zich vergist had in de kleur van het dekje, was marine blauw en zij dacht van de foto’s zwart (stond toch ook echt wel bij “Kleur: Royal Navy” ) en mijn enige 1 ster was voor “beleefder communiceren” nadat ik wel wat pissig werd dat een verkoper het weken later het nog niet verstuurd had en ik dus aangifte had gedaan, dat vond ze blijkbaar toch ook niet zo leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:52

Hier weer een positieve afhandeling. Nadat het dik 2 weken gereserveerd is geweest kwam de koper het netjes halen en het restant betalen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:55

Ik heb momenteel alleen maar mensen die niet meer reageren als ik aangeeft hoe duur het verzenden is :x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:37

Verzendkosten bij de ad zetten. Scheelt misschien ook in loze vragen.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:47

Maandagnacht: bod van 25 euro gekregen
Dinsdagochtend gereageerd met tegenbod van 30
Gisterenavond nog geen reactie gehad dus gevraagd of hij nog interesse heeft. Direct antwoord: 'ja, opzich wel'.

Dusss :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:02

DoretteK schreef:
Maandagnacht: bod van 25 euro gekregen
Dinsdagochtend gereageerd met tegenbod van 30
Gisterenavond nog geen reactie gehad dus gevraagd of hij nog interesse heeft. Direct antwoord: 'ja, opzich wel'.

Dusss :')

Hij heeft wel interesse voor 25 euro, maar niet voor de 30 euro blijkbaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:07

Betaalverzoek voor 30 euro sturen. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:33

Ik ben op zoek naar een uitrijdeken voor een Shetlander.
Dus reageer op eentje en vraag na het aantal cms achter het zadel.
Zegt de verkopende partij kun je zien op de foto aan de duimstok die erbij ligt.
Dus ik schrijf dat ik slechte ogen heb en het echt niet kan zien, dus nogmaals de vraag hoeveel cm het dan is, weer antwoord dat het op de foto te zien is.

Ok laat dan maar, kijk ik waar ze vandaan komt….
Friesland, ik kan echt niet communiceren met Friezen :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:22

Net 2 flitsverkopen, kreeg berichtjes is het nog beschikbaar? Ik direct ja terug, of ze het gelijk op konden komen halen, prima. Binnen half uurtje geregeld :D