[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:00

Over welke leeftijd hebben jullie het dan dat je dat nog weet?
Peuter driftbuien (hysterisch kreissen en over de grond rollen) zijn normaalgesproken met een jaar of 3 voorbij namelijk. Ik heb daar echt geen herinnering van hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:07

Pubertijd :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:16

Laurora schreef:
Mars schreef:
Wij hadden vroeger in mijn kleuterklas ook geen enkel HSP kind of kind met ADHD/ADD of een ASS. Tegenwoordig als ik het zo hoor is er juist geen kind meer zonder een of ander labeltje. Ik vraag me weleens af waar dat gigantische verschil vandaan komt.

Er word wel eens gezegd dat dit met overdiagnosticatie te maken heeft, maar het ligt grotendeels aan verbeterde diagnostiek en vooruitschrijdend inzicht. Zelf ben ik gediagnosticeerd met autisme toen ik 6 was, en daar heb ik best geluk mee gehad. Ik ken erg veel autisten (maar ook ADHD'ers, borderliners, ADD'ers etc.) die pas op hun 20e of soms zelfs pas na hun 40e gediagnosticeerd worden, terwijl ze hun hele leven struggles hebben gehad. Voor veel van deze mensen is de diagnose een puzzel waarvan alle stukjes opeens op zn plek vallen.
Aandoeningen als autisme ADHD, HSP en ADD kennen en herkennen we inmiddels een stuk beter dan pakweg 30 jaar geleden. (en het word ook gewoon meer serieus genomen.) Dus er zijn misschien wel meer mensen met een diagnose, maar in verhouding zijn er niet meer mensen met bovengenoemde aandoeningen.

Ja, dit. Maar dan als ADD'er.
En ik hoefde echt geen speciale behandeling hoor maar als er maar gewoon af en toe een volwassene wat begrip toonde, met me wilde praten en samen met mij kon kijken naar hoe ik problemen aan kon pakken (vanuit een ADD perspectief dus) had me dat zó veel gescheeld. (En misschien had het me dan ook geen 10 jaar gekost om de universiteit af te maken :o )
Nu was het vooral ik die mijn gang kon gaan met een compleet gebrek aan impulscontrole en chaotisch als de pest maar doordat ik redelijk intelligent ben redde ik me er meestal wel uit (bijv: vergeten dat ik toets had, toch halen omdat ik ooit een keer wel een boek open had geslagen).
En dat ik een jaar terug medicijnen ging proberen en ineens dacht WOW is dit hoe normale mensen in het leven staan? Dat je gewoon een halfuur aan één stuk kan werken zonder tig andere dingen tussendoor te doen? Ik viel van mijn stoel man :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:36

Margrathea, mijn broer met ADD was niet (ook) niet correct gediagnostiseerd. Het heeft zijn hele leven bepaald van intens gepest worden tot leraren die hem voor lui wegzette en van school wilde verwijderen.
Hij leeft zelfstandig maar is toch stiekum niet volledig zelfstandig. Zonder af en toe controle maakt hij zijn leven kapot.
Het had misschien best wel anders kunnen zijn als het tijdig onderkend was met de juiste hulp. Hij neemt geen medicatie omdat hij overtuigd is dat hij niets heeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:52

Ik had ook dolgraag gewild dat Er vroeger een (correcte)diagnose gesteld was
Had me heel wat gedonder gescheeld
Misschvien had ik dan nog eens een opleiding afgerond ipv nu nog steeds geen flauw idee hebben wat ik wil worden als ik later groot Ben :+

En nog steeds, want inmiddels heb ik wel diagnoses Maar Klopt een deel pertinent niet
Ook handig

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:56

Ik ga nooit op zaterdag boodschappen doen.Gaat leuk worden.Geen kinderen maar bejaarden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:59

Ik moet Helaas ook nog even
Twee dingen vergeten ... dus ga straks de chaos ook Maar trotseren

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:38

Ik ben net geweest. Het viel mee, hier in de binnenstad komen mensen vooral voor kleine boodschappenrondes dus geen eindeloos gemier met die koters.
Wel zag ik een vader voor de supermarkt zijn huilende zoon troosten die was gevallen ofzo, ik bedacht me toen toch weer dat dat echt een van de redenen is dat ik geen kinderen zou moeten hebben. Ik heb daar zó geen geduld voor :+ Al dat gejengel over niks, brr

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:55

Afbeelding

:')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:14

Vandaag een filmmiddagje gehad voor een Wolven van Wakkerdam film. Ik wist niet dat er drie kinderen zouden zijn. Twee (een tweeling van 5 jaar oud, jongens) heb ik wel eerder gezien, maar ik was een beetje bang hoe het zou verlopen de hele dag. Niets geen last van gehad! Geen gegil met spelen, als ze dat wel deden werd er gelijk wat van gezegd en luisterden ze ook, een van de jongens was met zijn fiets in de brandnetels gevallen, even gehuild (wat ik wel snap), maar een paar tellen later stapt hij weer op zijn fiets en gaat weer verder. En door een onfortuinlijke schop tegen een bal vloog mijn schoen uit tegen hun vader aan. Hij wilde de schoen niet teruggeven maar een van de jongens haalde hem voor mij op. Nu wil ik nog steeds geen kinderen, maar wat zou de wereld zoveel leuker zijn als ze gewoon als deze kinderen waren opgevoed. Gewoon no nonsense.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:59

Ik kwam daarnet deze weer tegen. Vind hem nog steeds geweldig :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 01:00

billionache schreef:
Ik kwam daarnet deze weer tegen. Vind hem nog steeds geweldig :')

[ Video ]

Hahahaha :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 03:05

https://www.reddit.com/r/AmItheAsshole/ ... a_lecture/

Altijd fijn, zo'n moeder die graag schouderklopjes wil krijgen omdat ze gewoon doorgaat met studeren ondanks dat ze net een kind heeft gebaard -O-
Ik zou echt not amused zijn als iemand een baby mee naar college zou nemen... Leuk dat je je studie wilt voortzetten maar het is toch typisch dat blijkbaar alles daarvoor moet wijken :o Zelfs als je direct wegloopt wanneer het kind zou beginnen te huilen heb je toch overlast veroorzaakt. Men zit er gewoon niet op te wachten, jammer dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:37

Bericht is al verwijderd omdat ze NTA was, blijkbaar vond de docent het geen probleem. Ik heb studiegenoten gehad die hun hond meenamen, zat ik ook niet op te wachten maar that's life.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:41

Magrathea schreef:
https://www.reddit.com/r/AmItheAsshole/ ... a_lecture/

Altijd fijn, zo'n moeder die graag schouderklopjes wil krijgen omdat ze gewoon doorgaat met studeren ondanks dat ze net een kind heeft gebaard -O-
Ik zou echt not amused zijn als iemand een baby mee naar college zou nemen... Leuk dat je je studie wilt voortzetten maar het is toch typisch dat blijkbaar alles daarvoor moet wijken :o Zelfs als je direct wegloopt wanneer het kind zou beginnen te huilen heb je toch overlast veroorzaakt. Men zit er gewoon niet op te wachten, jammer dan.

Pfff dat is gewoonweg asociaal. Zo’n wurm gaat hoe dan ook aandacht trekken, snapt ze toch zelf ook wel. Ik zou hier ook niet blij mee zijn, regel lekker oppas of studeer dan thuis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:45

MarcoBorsato schreef:
Bericht is al verwijderd omdat ze NTA was, blijkbaar vond de docent het geen probleem. Ik heb studiegenoten gehad die hun hond meenamen, zat ik ook niet op te wachten maar that's life.

Behalve dat mijn hond zindelijk is en stil is kan ze ook nog eens op commando dingen voor je oppakken. Zoals een gevallen pen of een pakje zakdoekjes uit je tas pakken. :j

Lukt een baby niet hoor!!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:57

:') Ja echt veel nuttiger is dat.

Ik zou overigens ook not amused zijn als iemand een hond meenam in college. Kom op wie doe je daar een plezier mee behalve jezelf? :\ (hulphonden uitgezonderd natuurlijk, maar ook die nooit gezien op de uni hier)
Ik had ook het idee dat dit zo'n gevalletje AITA was van mensen die gewoon graag schouderklopjes ontvangen :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:03

Zou graag mijn hond meenemen hoor. Maar ze is nogal aandachtsgeil ook. :n Ze denkt dat ze alles mag omdat ze 12,5 jaar oud is. :n

Maar dieren en babys horen niet op school. :n
Wel schijnt een kantoorhond / kat goede resultaten te hebben op personeel. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:09

Ik kan me er niet druk om maken, ik kan goed focussen op mezelf en niet op stoorzenders, van welke leeftijd dan ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:10

Ja ik kan dat helaas niet. Ik hoor en zie alles en kan me slecht afsluiten. Helaas... dus voor mij zou het een no-go zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:13

Maar dan heb je ook last van studiegenoten die lopen te klooien? Ik zou dan lekker thuis studeren. Blackboard vond ik ideaal bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:16

MarcoBorsato schreef:
Maar dan heb je ook last van studiegenoten die lopen te klooien? Ik zou dan lekker thuis studeren. Blackboard vond ik ideaal bij ons.

Daar kan je dan nog een boek naartoe mikken als ze hun mond niet houden :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:16

Ja daar heb ik veel last van. Dus ik ga vooraan zitten en doe 3 uur lang enorm mijn best. Helaas kan ik niet thuis studeren want aanwezigheid is een soort van verplicht. Als je niet aanwezig bent krijg je geen herkansing.
Omdat mijn studie zo klein is worden colleges ook niet opgenomen oid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:17

idinn schreef:
MarcoBorsato schreef:

Daar kan je dan nog een boek naartoe mikken als ze hun mond niet houden :+

Ik hint ook wel eens naar de docent... maar mijn werkgroepen zijn gelukkig vaak serieus en stil.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:26

Zowel honden als kinderen hoef ik niet in een collegezaal. Laat maar lekker thuis.