Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurora schreef:Mars schreef:Wij hadden vroeger in mijn kleuterklas ook geen enkel HSP kind of kind met ADHD/ADD of een ASS. Tegenwoordig als ik het zo hoor is er juist geen kind meer zonder een of ander labeltje. Ik vraag me weleens af waar dat gigantische verschil vandaan komt.
Er word wel eens gezegd dat dit met overdiagnosticatie te maken heeft, maar het ligt grotendeels aan verbeterde diagnostiek en vooruitschrijdend inzicht. Zelf ben ik gediagnosticeerd met autisme toen ik 6 was, en daar heb ik best geluk mee gehad. Ik ken erg veel autisten (maar ook ADHD'ers, borderliners, ADD'ers etc.) die pas op hun 20e of soms zelfs pas na hun 40e gediagnosticeerd worden, terwijl ze hun hele leven struggles hebben gehad. Voor veel van deze mensen is de diagnose een puzzel waarvan alle stukjes opeens op zn plek vallen.
Aandoeningen als autisme ADHD, HSP en ADD kennen en herkennen we inmiddels een stuk beter dan pakweg 30 jaar geleden. (en het word ook gewoon meer serieus genomen.) Dus er zijn misschien wel meer mensen met een diagnose, maar in verhouding zijn er niet meer mensen met bovengenoemde aandoeningen.
Magrathea schreef:https://www.reddit.com/r/AmItheAsshole/ ... a_lecture/
Altijd fijn, zo'n moeder die graag schouderklopjes wil krijgen omdat ze gewoon doorgaat met studeren ondanks dat ze net een kind heeft gebaard![]()
Ik zou echt not amused zijn als iemand een baby mee naar college zou nemen... Leuk dat je je studie wilt voortzetten maar het is toch typisch dat blijkbaar alles daarvoor moet wijkenZelfs als je direct wegloopt wanneer het kind zou beginnen te huilen heb je toch overlast veroorzaakt. Men zit er gewoon niet op te wachten, jammer dan.
MarcoBorsato schreef:Bericht is al verwijderd omdat ze NTA was, blijkbaar vond de docent het geen probleem. Ik heb studiegenoten gehad die hun hond meenamen, zat ik ook niet op te wachten maar that's life.
idinn schreef:MarcoBorsato schreef:Maar dan heb je ook last van studiegenoten die lopen te klooien? Ik zou dan lekker thuis studeren. Blackboard vond ik ideaal bij ons.
Daar kan je dan nog een boek naartoe mikken als ze hun mond niet houden