Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:30

fabske schreef:
Hier ook weinig activiteit meer op mijn insta
Nu ben ik ook minder actief geworden sinds een tijdje mijn paardje is helaas af en aan niet fit.
Maar merk ook dat alle reacties likes etc behoorlijk afnemen.

Mocht iemand het leuk vinden om te kijken of volgen ik volg je graag terug :)

Leuk ik heb jou ook gevolgd!
Ik ben zelf ook niet heel actief, maar ik merk via social media wat klanten te krijgen en dat is wel onwijs leuk. Ik ben nog niet zo lang gediplomeerd instructeur, het is leuk om zo in contact te komen met anderen en een stukje kennis te delen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:40

_Lobke_ schreef:
Dankjewel voor de mensen die volgen, ik heb als het goed is weer teruggevolgd.
Zijn er hier ook mensen die canva gebruiken voor hun posts?

:) Ik ben je gaan volgen, je woont vlakbij mij

Furst

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:45

Ik merk ook dat Instagram raar doet. Zelf ook minder actief. Soms heb ik het wat gehad met de negativiteit op sociale media. Zeker in de paarden.. terwijl ik er zelf zo hard voor strijd om daar als mezelf verandering in te brengen. Maar die taak lijkt moeilijker dan ik had gedacht :')

Ik ga straks eens kijken om jullie te volgen!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:09

_Lobke_ schreef:
fabske schreef:
Hier ook weinig activiteit meer op mijn insta
Nu ben ik ook minder actief geworden sinds een tijdje mijn paardje is helaas af en aan niet fit.
Maar merk ook dat alle reacties likes etc behoorlijk afnemen.

Mocht iemand het leuk vinden om te kijken of volgen ik volg je graag terug :)

Leuk ik heb jou ook gevolgd!
Ik ben zelf ook niet heel actief, maar ik merk via social media wat klanten te krijgen en dat is wel onwijs leuk. Ik ben nog niet zo lang gediplomeerd instructeur, het is leuk om zo in contact te komen met anderen en een stukje kennis te delen.

Ben jullie beide gaan volgen met 2 accounts :)

Ik hoor het overigens van meer mensen om mij heen dat alles wat afneemt. Zal wel weer iets met het algoritme veranderd zijn. Mega irritant iedere keer.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:11

Furst schreef:
Ik merk ook dat Instagram raar doet. Zelf ook minder actief. Soms heb ik het wat gehad met de negativiteit op sociale media. Zeker in de paarden.. terwijl ik er zelf zo hard voor strijd om daar als mezelf verandering in te brengen. Maar die taak lijkt moeilijker dan ik had gedacht :')

Ik ga straks eens kijken om jullie te volgen!

Ik zit niet meer in de paarden, maar vind dit over het algemeen wel. Het is soms echt te Janken wat voor reacties je overal leest. Gelukkig niet in het reizen en de sport waarin ik zit, maar gewoon over het algemeen is het drama. Mensen hebben geen filter meer ofzo en pleuren zomaar alle reacties erop.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:16

Bedankt voor diegene die zijn gaan volgen heb jullie terug gevolgd
Hopelijk kunnen we elkaar wat helpen om er toch wat enthousiast over te blijven hahaha.
En ik hoop snel weer wat nieuwe content te kunnen plaatsen en weer lekker wat bezig te zijn met mijn paardje ipv alleen maar te verzorgen hahaha ofwel ik wil dat hij snel beter is

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:11

saskiaojan schreef:
_Lobke_ schreef:
Dankjewel voor de mensen die volgen, ik heb als het goed is weer teruggevolgd.
Zijn er hier ook mensen die canva gebruiken voor hun posts?

:) Ik ben je gaan volgen, je woont vlakbij mij

Wat leuk! Ik ken jou inderdaad van mijn andere privé account. Wij zijn een jaar terug verhuisd hierheen, zodat we lekker de paarden aan huis hebben en dus sinds dit jaar lekker actief met lesgeven.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:13

Dankjewel voor het volgen, ik heb iedereen ook weer terug gevolgd.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 07:41

Aangezien dit het meest recente topic is, toch maar een schopje.

We hebben een bedrijf wat dierenverblijven maakt voor kleindieren. Zoals hond, kat, konijn, knaagdier en vogel. We hebben 5 pijlers als klanten maar twee onderscheiden in zakelijk als particulier. Probeer de fb en insta goed hij te houden maar de foto's van onze producten zijn nou eenmaal niet heel mooi, grappig of bijzonder. Zeker zonder dieren is er niet zoveel aan. Het aantal volgens blijft dan ook steken, wat jammer is. Hebben jullie tips om het wat leuker en aantrekkelijker te maken?

Mocht je nieuwsgierig zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 07:55

Je zou klanten kunnen vragen of je filmpjes mag maken als de dieren het verblijf in komen en gaan verkennen en of klanten filmpjes willen sturen van de dieren (spelend/knuffelend enz) in de verblijven.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:16

Ik weet uit ervaring dat de 3 regels zijn voor veel volgers/likes: 1. Adembenemend mooi. 2. Hilarisch 3. Aandoenlijk.

Misschien moet je toch proberen professionele reels te laten maken die op een van deze 3 manieren toch goed laten zien wat jullie verkopen. :)

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:24

Hier ben ik wel mee bezig geweest, ben met een fotograaf naar een klant gegaan voor montage foto's en de opleveringsfotos inclusief dieren. Ook vraag ik klanten geregeld om leuke beelden of filmpjes maar dan ben je toch afhankelijk en de input valt vaak tegen.

Wil nog een keer met een drone opnames lagen maken op een mooie plek.

Wij werken in de gehele Benelux en Duitsland wat het lastig maakt om nadien nog even foto's te gaan maken. De mannen van de montage zijn hier niet zo sterk in helaas haha.

Het kost dus behoorlijk wat tijd (en geld) om met een fotograaf naar klanten te rijden als je dat structureel moet doen..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:31

Kun je de werknemers die de bouw doen niet een camera en statief mee geven die ze bij aanvang kunnen neerzetten, laten filmen en dat zij verder gewoon hun werk kunnen doen. Dan kan later iemand op kantoor daar leuke filmpjes uit knippen en plakken en hoeft er niet iemand extra naar locatie.
Als je weinig input van klanten krijgt kun je wellicht een win actie doen, wie ze grappigste of schattigste foto/ video instuurt wint ... en dan als voorwaarde dat je de beelden op je pagina mag delen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 17:36

Dit was 1 van de laatste topics die ik hierover kon vinden. Doen jullie nog veel met insta? Heb echt het idee dat het een stuk rustiger is.
Ben ivm zwangerschap een tijd minder actief geweest en daar door minder gepost.

Heb nu een winactie op mijn fotografie account, en reacties zijn veel minder dan eerder.

Lezen jullie echt nog posts of vooral de stories?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 20:28

Ik ben ook minder actief, t is elke keer beetje het zelfde wat je post. Merk wel als ik nu wat post dat het bereik stukken minder is.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:37

Ik doe nog steeds redelijk wat, maar heb de afgelopen maand weinig tijd gehad. Dat merk je dan inderdaad wel, maar dat is ook wel logisch vind ik.
Ben zelf niet zo van de stories, vind gewone posts leuker om te kijken. Volg wel voornamelijk reisaccounts, dus zijn altijd gave plaatjes om te zien

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 09:17

Ik probeer m'n instagram voor m'n handgemaakte leren tassen te laten groeien. Ik merk wel als ik heel actief ben dat ik wat meer views heb, maar het valt echt niet mee. Er gaat zoooo veel tijd zitten in een tas maken dat ik niet heel regelmatig een nieuwe kan plaatsen. Ik heb al eens een reel gemaakt van welk gereedschap ik gebruik en van het gaten slaan en stikken. Hebben jullie nog leuke ideeën zodat ik wat meer inspiratie heb in wat ik zou kunnen posten?
https://www.instagram.com/leather_by_wendy

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 09:41

Ik ben je gaan volgen.
Misschien een post met wie jij bent?
En bij sommige dingen mis ik prijzen, vind het altijd net een te grote stap om de prijzen per pb te vragen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:13

Wendy15 schreef:
Ik probeer m'n instagram voor m'n handgemaakte leren tassen te laten groeien. Ik merk wel als ik heel actief ben dat ik wat meer views heb, maar het valt echt niet mee. Er gaat zoooo veel tijd zitten in een tas maken dat ik niet heel regelmatig een nieuwe kan plaatsen. Ik heb al eens een reel gemaakt van welk gereedschap ik gebruik en van het gaten slaan en stikken. Hebben jullie nog leuke ideeën zodat ik wat meer inspiratie heb in wat ik zou kunnen posten?

Ik ben je ook gaan volgen. Een aantal ideeën:
- reels maken met hoe je iets maakt. Vooral als je ook zelf in beeld bent scoort het goed
- bijvoorbeeld een story maken als je ergens mee bezig bent. Gewoon dat je iets post en dat volgers ook zien dat je ermee bezig bent.
- misschien jezelf voorstellen? Je merkt dat posts met een echt persoon beter werken dan product foto's. Natuurlijk gaat het bij jou om de producten, maar heel af en toe waar je zelf ook op staat is top :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:00

Sky_As schreef:
Ik ben je gaan volgen.
Misschien een post met wie jij bent?
En bij sommige dingen mis ik prijzen, vind het altijd net een te grote stap om de prijzen per pb te vragen.

Bedankt! En ik snap je :j
Laat mezelf inderdaad niet zo graag zien online, maar zal daar eens iets voor verzinnen om wat over mezelf te laten zien of eens een foto van dat ik ergens mee bezig ben :j
Prijzen vermelden ben ik een beetje zoekende hoe ik dat zal aanpakken. Het is hobby dus een deel maak ik voor mezelf of geef ik cadeau. Een deel is te koop of al verkocht. Wanneer ik bij een post zet te koop voor x bedrag dan krijg ik misschien over een half jaar iemand die interesse heeft terwijl het al weg is. 0p de een of andere manier zou ik graag een overzichtje willen maken met wat beschikbaar is en voor welke prijs. Iemand ideeën daarvoor? Was ook al begonnen aan een etsy shopje maar ivm de kosten die etsy berekend moet er dan wel wat bij de prijs op, dus als iemand direct bij mij iets zou willen kopen zou goedkoper kunnen.

Travel_me schreef:
Wendy15 schreef:

Ik ben je ook gaan volgen. Een aantal ideeën:
- reels maken met hoe je iets maakt. Vooral als je ook zelf in beeld bent scoort het goed
- bijvoorbeeld een story maken als je ergens mee bezig bent. Gewoon dat je iets post en dat volgers ook zien dat je ermee bezig bent.
- misschien jezelf voorstellen? Je merkt dat posts met een echt persoon beter werken dan product foto's. Natuurlijk gaat het bij jou om de producten, maar heel af en toe waar je zelf ook op staat is top :)

Reels met hoe ik iets maak heb ik er een paar van tussen staan, maar dat zou ik vaker kunnen doen inderdaad :j vond dat nog niet meevallen om een goede opstelling te knutselen die niet van tafel stuitert of erg staat te schudden met gaten slaan :)) en had wel het idee dat ik dan vooral andere leerbewerkers aantrek ipv mensen die interesse zouden hebben in een tas. Ik volg zelf veel mensen met dezelfde interesse en zulke mensen volgen mij weer. Dat is leuk omdat je een gedeelde interesse hebt, maar uiteindelijk niet de mensen die ik zoek om mijn tassen aan te slijten :D
Een post met mezelf is dat dan handiger als story of wel gewoon iets wat als foto of reel blijft staan?

Bedankt beide voor de moeite en feedback! Waardeer ik ontzettend :j

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:53

Hoi,
Ik wil graag mijn fotografie met mijn iPhone verbeteren om mijn insta toch iets beter te maken. Weet iemand of al die online cursussen die via insta worden aangeboden ook echt iets toevoegen?

En zo niet, welke camera gebruiken jullie dan?
Het gaat om o.a. hondenfoto’s.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:38

Ik gooi even dit topic omhoog, ik probeer weer (na +-3 jaar) mijn paardeninsta wat leven in te blazen.

Ik zat destijds in wat groepen om wat meer actie te krijgen, pods toch? :')

Zoja, bestaan die nog? En ik probeer iets actiever te worden, maar ik kan niet elke dag gaan posten denk ik, want eh ja. Zoveel ben ik ook niet meer bij de paarden :+

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:41

De pod waar ik in zit is helemaal stil gevallen dus als er eentje is die wel actief is hoor ik het graag. :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:23

Werkt dat echt? Van die groepen om te liken voor de likes?
Ik probeer nu wel elke dag wat te posten in mn stories en gebruik ook reels wat meer. Voorheen deed ik vooral foto's op m'n feed. Volgers groeit nog niet echt en ik zou ook graag wat meer connectie willen maken.
Volgers zijn nu vooral andere creatieve mensen (mijn instagram plaats ik mijn handgemaakte tassen) en niet echt mensen die er interesse in zouden hebben.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:53

Ja zeker! Deed echt wat. Krijg je toch wat meer activiteit onderling en daardoor werd je (denk ik dan) meer gezien.