Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:38

Oh! Thanks!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:19

xMaxxiee schreef:
Nikass schreef:

Weet iemand dit?
Gisteren was er bijvoorbeeld iets over AZ supporters op TV. Uiteraard wilden ze hun wedstrijden winnen, maar vooral van Ajax. Dat werd steeds benadrukt.
Ook bij andere clubs merk je die vijandigheid naar Ajax. Waarom is dat?

Ik ben voor Feyenoord dus ik heb sowieso al een vooroordeel :+

Maar ik denk aan de ene kant omdat ze al vaak landskampioen geweest zijn dat het voor de tegenstander een grote prestatie is om van ze te winnen. Aan de andere kant omdat ze door het vele winnen een tikje arrogant geworden zijn met uitspraken als "wij zijn Ajax, wij zijn de beste"

Maar nogmaals, ik ben bevooroordeeld :+

+1 :D
Denk dat het ook zoiets is.

Ps. Wij worden kampioen <<)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:21

Wat gebeurt er met het opgebouwde pensioen als de persoon in kwestie eerder overlijd dan pensioenleeftijd? Gaat dat geld alsnog naar de nabestaande of cashen de pensioenfondsen daar mee?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:22

miss_lizje schreef:
Wat gebeurt er met het opgebouwde pensioen als de persoon in kwestie eerder overlijd dan pensioenleeftijd? Gaat dat geld alsnog naar de nabestaande of cashen de pensioenfondsen daar mee?

Ja,zelfs als je gaat scheiden krijgt de ex-partner een deel van je al opgebouwde pensioen.(uitbetaling vind plaats bij overlijden of als de pensioenleeftijd bereikt is)

Edit: dat krijg je alleen over de jaren dat je getrouwd bent geweest. En je kan er ook afstand van doen door te tekenen.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:26

Stel in de vs komt een supergoed president en na 8 jaar zit ie er nog. Dan zijn de kandidaten allemaal slecht. Kunnen Amerikanen dan niet stemmen(allemaal) em blijft die ene dan president?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:28

Nee volgens mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:29

GarBel schreef:
Stel in de vs komt een supergoed president en na 8 jaar zit ie er nog. Dan zijn de kandidaten allemaal slecht. Kunnen Amerikanen dan niet stemmen(allemaal) em blijft die ene dan president?

Nee, 8 jaar is de maximale termijn.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:29

En wie wordt dan president?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:30

GarBel schreef:

Ehm dat scenario is zó onwaarschijnlijk dat je praktisch gezien van een absolute onmogeljjkheid kunt spreken. Je slechte kandidaten zouden dan ook niet moeten stemmen....

Happy16

Nee, dat is juist de bedoeling van het systeem. Er zijn altijd wel mensen die benadeeld worden/het er niet mee eens zijn, daarom mag iemand maar 8 jaar de 'macht' hebben.

Anoniem

Er moet gewoon gestemd worden voor een nieuwe kandidaat. Ook als er alleen maar uit slechte gekozen kan worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:32

En we weten nu allemaal dat geen enkele kandidaat zo beroerd is dat er niet hele volksstammen bereid zijn op hem te stemmen....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:45

Emmaa_ schreef:
Er moet gewoon gestemd worden voor een nieuwe kandidaat. Ook als er alleen maar uit slechte gekozen kan worden.

Thats basically what happend,right? := :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:55

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Waarom zijn supporters van andere clubs zo specifiek anti-Ajax?

Weet iemand dit?
Gisteren was er bijvoorbeeld iets over AZ supporters op TV. Uiteraard wilden ze hun wedstrijden winnen, maar vooral van Ajax. Dat werd steeds benadrukt.
Ook bij andere clubs merk je die vijandigheid naar Ajax. Waarom is dat?

Omdat sommige Ajacieden vreselijk arrogant zijn naar de rest en menen dat ze de beste zijn.. Wie zegt nou weer wij zijn ajax wij zijn de beste... :(:) En dat waren ze ook, de beste.. Maar nu al een tijdje niet meer, maar sommige blijven daarin doordraaien en denk dat daar dan de vijandigheid vandaan komt? De echte reden is denk ik dat ze in NL nog steeds als grootste club bekend staan voor bijv. een AZ dus als je dan wint van Ajax 'presteer' je heel goed.

en het fijn is dat ze nu al een aantal keer op de plek zijn gezet door PSV :D (jup ik ben een psv fan dus ook een beetje subjectief)

Het viel inderdaad wel op dat heel NL juichte dat ze geen kampioen zijn geworden :') Maar die arrogantie uit zich al in een podium opzetten terwijl ze nog niet eens kampioen zijn is ook wel een voorbeeld met hoe ze over zichzelf denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:56

Tivoli schreef:
Emmaa_ schreef:

Thats basically what happend,right? := :o

Nja, er was een keuze tussen een kandidaat die misschien zelfs wel overgekwalificeerd was voor het ambt maar hele foute dingen gedaan heeft en een droeftoeter die eruit ziet als een sinaasappel.. The people have spoken :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:58

Volgens mij stamt de haat voor Ajax oorspronkelijk vanuit antisemitisme. En de haat werd van daaruit gewoon gekopieerd omdat mensen een grote kudde schapen zijn :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:05

GarBel schreef:

...ergens na Roosevelt hebben ze 'maximaal 1x herverkiezing' ingesteld.

En allemaal stemmen- tja.
In theorie hebben ze ongeveer zoals wij algemeen kiesrecht. In praktijk valt dat tegen. ('Registrer to vote' plus rare eisen. Zoals bijvoorbeeld een rijbewijs - je zult blind zijn...)

En of HRC nu 'zulke foute dingen' heeft gedaan?
Er was iets met emails (en met Russische inmenging)
djt vond haar 'such a nasty woman'
en hoewel ze de ruime meerderheid van de stemmen had, bleef het aantal kiesmannen m/v achter.
Erg veel fouten zie ik er niet in.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:51

GarBel schreef:
En wie wordt dan president?

Trump...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 01:26

Waarom wordt de drang om te plassen ineens 10x zo erg als je bijvoorbeeld de deur nog van het slot moet draaien ofzo?
Ik heb soms het idee dat ik bijna in m'n broek plas terwijl ik in de auto helemaal niet zó nodig moest plassen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:44

Froukje schreef:
Waarom wordt de drang om te plassen ineens 10x zo erg als je bijvoorbeeld de deur nog van het slot moet draaien ofzo?
Ik heb soms het idee dat ik bijna in m'n broek plas terwijl ik in de auto helemaal niet zó nodig moest plassen.

Ben je dan intussen niet ook rechtop gaan staan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:01

Waarom doet een klein wondje of sneetje soms meer pijn dan een diepe jaap? En dat kleine spul bloedt ook meer.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:21

germie schreef:
Waarom doet een klein wondje of sneetje soms meer pijn dan een diepe jaap? En dat kleine spul bloedt ook meer.

Het zou te maken kunnen hebben dat er met een diepe jaap meer aan de hand is (ongeluk oid). Daardoor kom je in stress-modus, komt er o.a. adrenaline vrij en voel je de pijn tijdelijk minder. Bij een klein wondje gebeurd dat meestal niet.
Weet niet of het echt zo is, maar het is een logische redenatie :P

Kan ook nog liggen aan welke huidlaag wordt beschadigd, zenuwen, dat soort dingen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:29

Waarom krijg ik meteen hoofdpijn als ik een geurtje (parfum) op spuit? Maakt niet uit of het een lichte of zware geur is, krijg direct voor de hele dag hoofdpijn :(

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:37

purny schreef:
Waarom hebben ze bij het ziekenhuis of de dokter altijd van die helse pleisters die er niet normaal zonder pijn afgaan??

Ik denk zodat ze er niet makkelijk loslaten. ze moeten natuurlijk stevig zitten!

je hebt leukotape remover! :) dat lost de lijm op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:38

femo schreef:
purny schreef:
Waarom hebben ze bij het ziekenhuis of de dokter altijd van die helse pleisters die er niet normaal zonder pijn afgaan??

Ik denk zodat ze er niet makkelijk loslaten. ze moeten natuurlijk stevig zitten!

je hebt leukotape remover! :) dat lost de lijm op!

Of even een tijdje onder de warme douche laten weken, dat wilt meestal ook wel helpen. Die pleisters zijn er inderdaad vooral zodat ze langer blijven zitten en het niet elke paar uur ververst hoeft te worden.