[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:22

Tanken, bandenspanning checken, oliepeil checken heb ik allemaal geleerd.

Ik vind dat er echt eens verplicht een of twee lessen omgaan met hulpdiensten op de weg in moeten komen. De capriolen die mensen soms uithalen als dat gebeurt..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:24

Bandenspanning kon ik al. Want ik had een eigen sulky voor m’n verzorgponys. En m’n vader heeft zelf een compressor. Tanken wel gedaan met rijles + oliepeil etc ook.

Hilarisch want de menpony was zo braaf dat mijn vader gewoon met die hele oude luide compressor de banden oppompte met pony er voor. Dat beest moet wel regelmatig gedacht hebben “deze mensen zijn gek”. :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:26

Als ik een kind zou krijgen zou de kans best aanwezig geweest zijn, dat er een artikel in de krant had gestaan dat de baby het niet meer doet omdat ie te veel huilde en ik daar echt heel agressief van word als dat te lang duurt/te vaak gebeurt :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:52

Prairy schreef:
Als ik een kind zou krijgen zou de kans best aanwezig geweest zijn, dat er een artikel in de krant had gestaan dat de baby het niet meer doet omdat ie te veel huilde en ik daar echt heel agressief van word als dat te lang duurt/te vaak gebeurt :')

www.zwartemarktplaats.nl
Tegen elk aannemelijk bod!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:02

Vooral het stukje dat je er nooit (oké na 18 jaar als je geluk hebt) meer vanaf komt. Doe je een miskoop met een paard en voel je de klik niet, kun je die nog verkopen :+

Ik ben een paar maanden terug voor de 2e keer tante geworden.
Met de eerste had ik wel direct een klik, was ook een cutie om naar te kijken. Bij kijken en interesse tonen hield het ook wel op want voor de rest dood eng :')
Maar nu met het 2e kind.. ik voel er echt helemaal niks voor. Moet mezelf echt forceren om even in de wagen te kijken als m'n broer hier is. Het doet me helemaal niks en ik vind dat echt best wel poedersuiker.. -O- Voel me zo'n slechte zus want ze is wel mijn broer z'n trots en hij heeft het echt wel door. Ik heb 0 met kinderen dus de verwachtingen liggen niet zo hoog maar tuurlijk wil ik wel gewoon een goede tante zijn..

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:14

c_alsemgeest schreef:
Ik heb dat allemaal wel geleerd tijdens mijn rijlessen,had sowieso een hele fijne instructeur.
Ook met de auto een garage in, door een mc drive, rijden in sneeuw etc :P
Toch handig als je dat al gedaan hebt voordat je zelf gaat rijden.

Misschien had ik een minder goede rijschool. Wel fijn dat anderen het wel leren.

Gelukkig heb ik het na mn examen allemaal geleerd van mn vader. Inclusief rijden met sneeuw/gladheid.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:16

xPabloBokt schreef:
Tanken, bandenspanning checken, oliepeil checken heb ik allemaal geleerd.

Ik vind dat er echt eens verplicht een of twee lessen omgaan met hulpdiensten op de weg in moeten komen. De capriolen die mensen soms uithalen als dat gebeurt..

Maar is dat niet ook omdat mensen graag behulpzaam willen zijn en dan in een soort paniek juist onhandig gaan doen?

Ik merk het bij mezelf ook wel soms. Je wilt graag ruimte maken en hebt maar weinig tijd en dan vind ik het ineens lastig om te beslissen hoe ik die ruimte ga maken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:41

Het nadeel met hulpdiensten op de weg is wel dat dat lastig te oefenen is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 11:45

Ik lees dit onder een disussie of het eerlijk is dat ouders voorrang krijgen qua vakantie aanvraag op collega's zonder koters...
Afbeelding

Altijd maar dat zielig doen met "ja met kinderen heb je geen andere keus dan schoolvakanties"
Dit had je opzich kunnen zien aankomen toen je besloot je voort te planten

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 14:51

Ja precies, jij wilde een kind meid dan kan je van te voren ook bedenken dat je dus jarenlang een godsvermogen kwijt bent...

Maar ja klagen is makkelijker voor ouders blijkbaar.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:07

Keertje mopperen is prima. Ken wel meer ouders die dat doen. Er echt werk van maken of dit heel erg uitdrukken naar collega's vind ik een tweede.
Ik werk altijd door tijdens de zomer en ik probeer in de winter naar een zonnig oord te gaan. Tja. Ik kijk dan ook wel eens verlangend naar buiten vanaf m'n werkplek. Gelukkig heb ik leuke collega's die hier nooit problemen over zouden maken!

Zondag baby shower. Zie hier zo tegen op }:0 ik kon zo slecht tegen de gedachte dat ik m'n halve weekend moet opofferen tijdens piekdrukte dat ik vandaag en morgen vrij heb genomen. Moest overigens ook wel, anders zouden ze verlopen.
Ik heb heel lang met mezelf gediscussieerd maar ik geef wel veel om dit familielid die zwanger is. Het was een lastig traject met IVF als doorslaggevende factor. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het leven te kort is om dingen te doen die je niet leuk vind. Maar sociale contacten zijn belangrijk dus soms moet je even water bij de wijn doen. Anders word ik een heel egoïstisch en lelijk mens, daar wordt niemand blij van. Dus: zondag wordt hartstikke leuk. Ik ga lekker koken voor haar en haar vriendinnen. Altijd leuk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:58

Oh ik vind het ook geen enkel probleem als ik buiten de schoolvakanties 'moet' gaan hoor. Minder drukte. :+
Tuurlijk, ik baal ook wel eens als ik weinig zomer meekrijg. Aan de andere kant, ik werk geen 7 dagen per week, dus kan op vrije dagen ook gewoon genieten.

Maar van die ouders die dan doen alsof ze het toch al zo moeilijk hebben omdat ze in de schoolvakanties moeten gaan.... :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 19:02

Heerlijk in september vakantie. Dan is het vaak nog heel fijn weer. Oké minder lang licht maar overdag tenminste temperaturen dat je nog wat meer kunt dan bij de airco hangen.
Temperaturen dat je ook nog meer lust dan enkel ijs :P

Nee heb daar niet echt moeite mee.
Maar wel met overwerk, dan was het kan niet kleine thuis. En je partner dan?

Nee dan mochten de kinderloze dat opknappen. En soms die met 18+ kinderen.

Maar niet zeiken over drukte en prijs als je ze zelf uitgepoept hebt. Dat wist je van te voren.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 19:44

Sherivey schreef:
Oh ik vind het ook geen enkel probleem als ik buiten de schoolvakanties 'moet' gaan hoor. Minder drukte. :+

Dat valt soms best vies tegen, zit je dan alsnog met andermans kinderen opgescheept, alleen dan de exemplaren die te jong zijn om naar school te hoeven :')

Groetjes van een camping vol gillende koters :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:07

Fly_high schreef:
Sherivey schreef:

Dat valt soms best vies tegen, zit je dan alsnog met andermans kinderen opgescheept, alleen dan de exemplaren die te jong zijn om naar school te hoeven :')

Oh ik bedoelde meer 'rustig op de wegen', relatief gezien.

Ik ga sowieso altijd naar een kindvrije plek op vakantie. :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:20

Ik woon in BE - er is hier iemand op zoek naar iemand die bewust geen kinderen wilt.
Je wilt niet weten hoeveel mensen mij die oproep hebben doorgestuurd :') Ik heb uiteindelijk maar gebeld haha.

Het klikte meteen. Hij moet het nog voorleggen aan de redactie, en als die groen licht geven, zitten we volgende week samen. Ik vind het wel leuk :D

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 07:47

Fly_high schreef:
Sherivey schreef:

Ja dat is wat minder leuk, maar wel te overleven vind ik want die doen nog middagslaapje enzo. Maar ze rennen ook nog niet rond als een kudde op hol geslagen buffels waarbij ze zonder pardon dwars door je scheerlijnen lopen enzo. Zoals de oudere kinderen wel doen en ook mogen van hun ouders blijkbaar.

Ik ga dit jaar lekker in september weg. Nog geen idee waarheen, alles is zo duur dat ik maar wacht en hoop op een leuke last minute aanbieding.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:08

Sherivey schreef:
Fly_high schreef:

Oh ik bedoelde meer 'rustig op de wegen', relatief gezien.

Ik ga sowieso altijd naar een kindvrije plek op vakantie. :+

Ik ga er meestal vanuit dat campings en hutten hoog genoeg in de bergen redelijk kindvrij zouden moeten zijn maar helaas :')

Vooral de hutten zouden wat mij betreft nog meer kindvrij beleid moeten hebben... Losgezien van mijn persoonlijke frustraties, wat hebben zulke kleine kinderen daar überhaupt te zoeken? Neem ze lekker mee naar Zuid Frankrijk of andere EuroParcs aub :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:16

De vakantie in zuid-NL is ook begonnen. Dus daar ga je met je rust ;(.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:17

Dat vraag ik me ook vaak af.

Maargoed, dat vraag ik me ook af bij ouders die met hun baby/ piepkleine kind in de Efteling lopen. (Zonder oudere kinderen erbij)
Die kleintjes janken of slapen alleen maar en krijgen weinig tot niks mee van het park. En de ouders lopen vaak alleen maar chagrijnig te kijken omdat de sirene voor de zoveelste keer begint te loeien.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:18

_San87_ schreef:
De vakantie in zuid-NL is ook begonnen. Dus daar ga je met je rust ;(.

Oh ja, op mijn werk gaat het ook al meer los (werk in een krijspaleis, wel in de keuken).

En hier in de straat sjezen ze rond op hun fatbikes. :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:52

Ah, daarom niet in de file op de A1 deze morgen :D Kon gewoon doorrijden bij Hoevelaken!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 22:24

Sherivey schreef:
Dat vraag ik me ook vaak af.

Maargoed, dat vraag ik me ook af bij ouders die met hun baby/ piepkleine kind in de Efteling lopen. (Zonder oudere kinderen erbij)
Die kleintjes janken of slapen alleen maar en krijgen weinig tot niks mee van het park. En de ouders lopen vaak alleen maar chagrijnig te kijken omdat de sirene voor de zoveelste keer begint te loeien.

Ja nou dat. Voor die baby had je net zo goed in Nederland kunnen blijven :?

Ik vind vooral (kleine) kinderen in slaapzalen ronduit asociaal :roll: Als ik s ochtends vroeg de deur uit ga om te klimmen vind ik het wel zo fijn om normaal te hebben kunnen slapen ipv met je jankende koter erbij.

En lijkt me totaal geen lol voor die ouders? Je gaat toch totaal niks spannends ondernemen maar moet je wel goed opletten dat je vlinder zichzelf niet de afgrond in werkt ofzo. Nou ik blijf dan echt liever thuis :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:29

Ik slaap vandaag elders en lig aan de achterzijde van een huis. Met oordoppen in. En in de achtertuin van de buren zijn 2 kinderen. Ik word gewoon echt wakkergekrijst door de oordoppen heen. Dat kinderen geluid maken oké MAAR LEER ZE VERDORIE DAT KRIJSEN GELIJK AF.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:11

Ik heb het geweldige buitenspeelset gevonden voor de krijs kinderen.
Krijsen maar even daarna is het heerlijk stil :j }:)

Afbeelding