Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Fearn schreef:Zijn er meer mensen die recentelijk ziek zijn geworden of die dit ooit hebben gehad?
Ik begon dus afgelopen vrijdag erge keelpijn te krijgen en ik voelde me erg moe. Toen vrijdag op zaterdag nacht heb ik koorts gehad, daarna zaterdag op zondag weer koorts, zondag overdag ook koorts, zondag op maandag weer en maandag overdag ook weer (steeds rond de 39 graden). Nu lig ik inmiddels weer wakker met koorts en komt de 5e dag er al aan..
Ik heb ook een verstopte neus en echt heel extreme keelpijn, en een beetje kortademig. Gisteren ben ik bij de HA geweest en die zei dat het geen luchtweginfectie was en dat ik maar moet proberen uit te zieken met paracetamol en ibuprofen. En heb een hoestdrank gekregen en neusspray.
Maar ondanks dat ik 2 a 3x daags pijnstillers neem wordt het niet beter.. ik heb het nog nooit zo erg en zo lang gehad.
Heb overigens geen coronatest gedaan omdat dat niet meer hoeft, maar misschien is dat het wel? Heb het wel 1 keer eerder gehad maar toen was ik ook veel minder ziek dan nu.
Kaplaars schreef:De koper moet straks aangeven dat ze heb hebben ontvangen en dat alles oké is. Dan krijg jij je geld.
Beetje hetzelfde principe als bij Vinted.
pmarena schreef:Op zich is het nog niet zo lang natuurlijk, sinds vrijdag en het is nu net dinsdagochtend. Als je pijnstillers neemt zijn dat wellicht ook koortsverlagers en dan kan je lichaam ook niet echt lekker dmv koorts de infectie / virus of wat het dan ook is, te lijf gaan.
Het klinkt wel heel vervelend
Als je je zorgen maakt dan kan je natuurlijk altijd wederom de huisarts contacteren?
Maar als je keel er gisteren relatief goed uitzag en de pijn nu niet erger is, dan klinkt het idd. wel als uitzieken en even afwachten hoe het tegen donderdag / vrijdag is, tenzij je klachten verergeren, lijkt me...?

fjordjes schreef:Lijkt wel een beetje op wat ik heb gehad 2 jaar geleden, kon niet eens meer praten. Enige wat hielp waren ijsjes. Na een week was het over.
Ik kan alleen nog fluisteren
thee met honing of honing dropjes werken ook (voor 5 minuten dan haha) Lalidan schreef:Na 5 dagen? Zonder abrupte verslechtering? Ik snap wel dat de zorg niet betaalbaar meer is, als mensen zo denken.
Verkoudheid duurt gemiddeld (!) een dag of 5, maar als je de griep te pakken hebt, ben je zomaar meer dan een week onderweg. Zonder alarmsymptomen, acute verslechtering, ernstige benauwdheid en dat soort zaken, kan je echt gewoon rustig afwachten. Rot, maar het hoort ook gewoon bij het leven.
Fearn schreef:fjordjes schreef:Lijkt wel een beetje op wat ik heb gehad 2 jaar geleden, kon niet eens meer praten. Enige wat hielp waren ijsjes. Na een week was het over.
Ja dat heb ik nu ookIk kan alleen nog fluisteren
had je ook het gevoel dat er heel diep in je luchtwegen iets "vast" zat maar je dat nooit eruit kon hoesten? Heb wel tabletjes voor vastzittende hoest maar dat werkt ook niet..
Goeie tip van ijsjes, ik ga iemand vragen om die eens langs te brengenthee met honing of honing dropjes werken ook (voor 5 minuten dan haha)

Daphne__ schreef:Dat is hier ook.. Ik slaap op zolder en heb altijd het dakraam open. Eerder hoorde ik ze tegen 6 uur ofzo een keer, maar nou regelmatig al om half 3.
Ik dénk omdat het niet donker genoeg meer is... En het stikt hier van de marters, soms rennen ze schreeuwend over straat achter elkaar aan... Snap wel dat de vogels niet rustig kunnen slapen
Edit: Echt net na het plaatsen van dit bericht hoor ik meerdere vogels buiten.
Fearn schreef:Zijn er meer mensen die recentelijk ziek zijn geworden of die dit ooit hebben gehad?
Ik begon dus afgelopen vrijdag erge keelpijn te krijgen en ik voelde me erg moe. Toen vrijdag op zaterdag nacht heb ik koorts gehad, daarna zaterdag op zondag weer koorts, zondag overdag ook koorts, zondag op maandag weer en maandag overdag ook weer (steeds rond de 39 graden). Nu lig ik inmiddels weer wakker met koorts en komt de 5e dag er al aan..
Ik heb ook een verstopte neus en echt heel extreme keelpijn, en een beetje kortademig. Gisteren ben ik bij de HA geweest en die zei dat het geen luchtweginfectie was en dat ik maar moet proberen uit te zieken met paracetamol en ibuprofen. En heb een hoestdrank gekregen en neusspray.
Maar ondanks dat ik 2 a 3x daags pijnstillers neem wordt het niet beter.. ik heb het nog nooit zo erg en zo lang gehad.
Heb overigens geen coronatest gedaan omdat dat niet meer hoeft, maar misschien is dat het wel? Heb het wel 1 keer eerder gehad maar toen was ik ook veel minder ziek dan nu.