Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 19:26

Goeie vraag!
Geen idee eigenlijk... Ik zou dit even met de koper bespreken...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 19:27

Haar tante haalt het op, dat is het hem juist.
Ik dacht dat als je het thuis ophaalt dat er niets meer bevestigd hoeft te worden.
Dat heb ik dus fout?
Mmmm…

Anomien

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 20:23

Nou tante kwam het ophalen.
Kwam zeer betrouwbaar over. Ik vertrouw er maar op.

Morgen weet ik meer. Als ik nu toch ben opgelicht geef ik al mijn resterende baby spul weg aan de kraambank. Dan ben ik er ook klaar mee

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 20:54

De koper heeft betaald aan marktplaats. Dit beschermt haar een beetje. Bij de volgende stap geven jullie aan dat het is overgedragen en dan betaald marktplaats het aan jou.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 20:57

Maar wat gebeurt er dan als verkoper zegt 'overgedragen' en koper zegt 'niet overgedragen'?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:19

Ik maak regelmatig een dagtopper van mijn advertentie maar na een paar keer wil die het ineens niet meer doen, heb dat al vaker gehad. Heel irritant

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 05:18

Zijn er meer mensen die recentelijk ziek zijn geworden of die dit ooit hebben gehad?

Ik begon dus afgelopen vrijdag erge keelpijn te krijgen en ik voelde me erg moe. Toen vrijdag op zaterdag nacht heb ik koorts gehad, daarna zaterdag op zondag weer koorts, zondag overdag ook koorts, zondag op maandag weer en maandag overdag ook weer (steeds rond de 39 graden). Nu lig ik inmiddels weer wakker met koorts en komt de 5e dag er al aan..

Ik heb ook een verstopte neus en echt heel extreme keelpijn, en een beetje kortademig. Gisteren ben ik bij de HA geweest en die zei dat het geen luchtweginfectie was en dat ik maar moet proberen uit te zieken met paracetamol en ibuprofen. En heb een hoestdrank gekregen en neusspray.

Maar ondanks dat ik 2 a 3x daags pijnstillers neem wordt het niet beter.. ik heb het nog nooit zo erg en zo lang gehad.

Heb overigens geen coronatest gedaan omdat dat niet meer hoeft, maar misschien is dat het wel? Heb het wel 1 keer eerder gehad maar toen was ik ook veel minder ziek dan nu.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 06:30

Op zich is het nog niet zo lang natuurlijk, sinds vrijdag en het is nu net dinsdagochtend. Als je pijnstillers neemt zijn dat wellicht ook koortsverlagers en dan kan je lichaam ook niet echt lekker dmv koorts de infectie / virus of wat het dan ook is, te lijf gaan.

Het klinkt wel heel vervelend :(:)

Als je je zorgen maakt dan kan je natuurlijk altijd wederom de huisarts contacteren?
Maar als je keel er gisteren relatief goed uitzag en de pijn nu niet erger is, dan klinkt het idd. wel als uitzieken en even afwachten hoe het tegen donderdag / vrijdag is, tenzij je klachten verergeren, lijkt me...?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 08:03

F_Orumster schreef:
De koper heeft betaald aan marktplaats. Dit beschermt haar een beetje. Bij de volgende stap geven jullie aan dat het is overgedragen en dan betaald marktplaats het aan jou.

Er is geen overgedragen.… op mp.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 08:35

De koper moet straks aangeven dat ze heb hebben ontvangen en dat alles oké is. Dan krijg jij je geld.
Beetje hetzelfde principe als bij Vinted.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 08:54

Fearn schreef:
Zijn er meer mensen die recentelijk ziek zijn geworden of die dit ooit hebben gehad?

Ik begon dus afgelopen vrijdag erge keelpijn te krijgen en ik voelde me erg moe. Toen vrijdag op zaterdag nacht heb ik koorts gehad, daarna zaterdag op zondag weer koorts, zondag overdag ook koorts, zondag op maandag weer en maandag overdag ook weer (steeds rond de 39 graden). Nu lig ik inmiddels weer wakker met koorts en komt de 5e dag er al aan..

Ik heb ook een verstopte neus en echt heel extreme keelpijn, en een beetje kortademig. Gisteren ben ik bij de HA geweest en die zei dat het geen luchtweginfectie was en dat ik maar moet proberen uit te zieken met paracetamol en ibuprofen. En heb een hoestdrank gekregen en neusspray.

Maar ondanks dat ik 2 a 3x daags pijnstillers neem wordt het niet beter.. ik heb het nog nooit zo erg en zo lang gehad.

Heb overigens geen coronatest gedaan omdat dat niet meer hoeft, maar misschien is dat het wel? Heb het wel 1 keer eerder gehad maar toen was ik ook veel minder ziek dan nu.

Klinkt als een hardnekkig virus. Zolang je koorts niet stijgt of andere klachten erger worden, denk ik niet dat je ander advies krijgt dan uitzieken. Aan een virus kunnen ze toch niets doen (behalve symptomen bestrijden)

Worden je klachten wel erger, moet je natuurlijk wel aan de bel trekken.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:40

Kaplaars schreef:
De koper moet straks aangeven dat ze heb hebben ontvangen en dat alles oké is. Dan krijg jij je geld.
Beetje hetzelfde principe als bij Vinted.

Het is geen verzending mensen.
Het is thuis ophalen. Mp heeft daar een andere betaling voor.

De knop “ik heb het ontvangen” is er niet.

Wat jullie schrijven ken ik wel als ik het zou verzenden. Maar daar ging de vraag niet over :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 10:22

pmarena schreef:
Op zich is het nog niet zo lang natuurlijk, sinds vrijdag en het is nu net dinsdagochtend. Als je pijnstillers neemt zijn dat wellicht ook koortsverlagers en dan kan je lichaam ook niet echt lekker dmv koorts de infectie / virus of wat het dan ook is, te lijf gaan.

Het klinkt wel heel vervelend :(:)

Als je je zorgen maakt dan kan je natuurlijk altijd wederom de huisarts contacteren?
Maar als je keel er gisteren relatief goed uitzag en de pijn nu niet erger is, dan klinkt het idd. wel als uitzieken en even afwachten hoe het tegen donderdag / vrijdag is, tenzij je klachten verergeren, lijkt me...?

Ja nouja.. het ding is dat ik zonder pijnstillers écht niet in slaap kom, maar ook na het innemen duurt het zeker nog 4 uur lang voordat de koorts zakt.

Ja het is meer dat het sinds vrijdag echt niets lijkt te verbeteren.. maar erger denk ik ook niet. Maar één dag of nacht zonder koorts zou wel heel fijn zijn :')

Verder doe ik wel alles volgens het boekje: gezond eten, goed drinken, veel uitrusten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 11:03

Zou toch eens bloed laten prikken of is dit gedaan?
Want hoe beslist de HA dat jij geen longontsteking oid hebt?

Ik had geen koorts, geen reutel, enkel hoesten, en mijn longen zaten vol met vocht... Ontdekt bij een longfoto + bloedbeeld.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 12:16

Na 5 dagen? Zonder abrupte verslechtering? Ik snap wel dat de zorg niet betaalbaar meer is, als mensen zo denken.
Verkoudheid duurt gemiddeld (!) een dag of 5, maar als je de griep te pakken hebt, ben je zomaar meer dan een week onderweg. Zonder alarmsymptomen, acute verslechtering, ernstige benauwdheid en dat soort zaken, kan je echt gewoon rustig afwachten. Rot, maar het hoort ook gewoon bij het leven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:33

Lijkt wel een beetje op wat ik heb gehad 2 jaar geleden, kon niet eens meer praten. Enige wat hielp waren ijsjes. Na een week was het over.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:44

fjordjes schreef:
Lijkt wel een beetje op wat ik heb gehad 2 jaar geleden, kon niet eens meer praten. Enige wat hielp waren ijsjes. Na een week was het over.

Ja dat heb ik nu ook :') Ik kan alleen nog fluisteren

had je ook het gevoel dat er heel diep in je luchtwegen iets "vast" zat maar je dat nooit eruit kon hoesten? Heb wel tabletjes voor vastzittende hoest maar dat werkt ook niet..

Goeie tip van ijsjes, ik ga iemand vragen om die eens langs te brengen :D thee met honing of honing dropjes werken ook (voor 5 minuten dan haha)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:47

Lalidan schreef:
Na 5 dagen? Zonder abrupte verslechtering? Ik snap wel dat de zorg niet betaalbaar meer is, als mensen zo denken.
Verkoudheid duurt gemiddeld (!) een dag of 5, maar als je de griep te pakken hebt, ben je zomaar meer dan een week onderweg. Zonder alarmsymptomen, acute verslechtering, ernstige benauwdheid en dat soort zaken, kan je echt gewoon rustig afwachten. Rot, maar het hoort ook gewoon bij het leven.

Ja misschien had ik voorheen altijd minder erge griep of een betere weerstand? Ik had altijd hooguit 1-2 dagen koorts en daarna knapte ik weer op, wel een aanhoudende hoest of verkoudheid maar dat het echt "ziek op bed" er wel af was. Maar nu is dat dus al 5 dagen. Wel momentjes dat ik even een uurtje tv kan kijken ofzo, maar daarna alweer koorts of te moe.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:00

Fearn schreef:
fjordjes schreef:

Ja dat heb ik nu ook :') Ik kan alleen nog fluisteren

had je ook het gevoel dat er heel diep in je luchtwegen iets "vast" zat maar je dat nooit eruit kon hoesten? Heb wel tabletjes voor vastzittende hoest maar dat werkt ook niet..

Goeie tip van ijsjes, ik ga iemand vragen om die eens langs te brengen :D thee met honing of honing dropjes werken ook (voor 5 minuten dan haha)

Ja ik kon ook alleen maar rechtop slapen anders had ik het gevoel dat ik stikte.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 01:20

Ik woon aan de rand van een park, dus veel bomen, struiken en vogels en het valt me sinds een paar weken op dat de vogels al rond middernacht beginnen te zingen/fluiten, elke nacht en constant, tot de ochtend begint. Ik kan me dat van voorgaande jaren niet herinneren. Waarom doen ze dat? Is dat bij jullie ook opgevallen?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 01:40

Dat is hier ook.. Ik slaap op zolder en heb altijd het dakraam open. Eerder hoorde ik ze tegen 6 uur ofzo een keer, maar nou regelmatig al om half 3.

Ik dénk omdat het niet donker genoeg meer is... En het stikt hier van de marters, soms rennen ze schreeuwend over straat achter elkaar aan... Snap wel dat de vogels niet rustig kunnen slapen :')

Edit: Echt net na het plaatsen van dit bericht hoor ik meerdere vogels buiten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 03:06

Daphne__ schreef:
Dat is hier ook.. Ik slaap op zolder en heb altijd het dakraam open. Eerder hoorde ik ze tegen 6 uur ofzo een keer, maar nou regelmatig al om half 3.

Ik dénk omdat het niet donker genoeg meer is... En het stikt hier van de marters, soms rennen ze schreeuwend over straat achter elkaar aan... Snap wel dat de vogels niet rustig kunnen slapen :')

Edit: Echt net na het plaatsen van dit bericht hoor ik meerdere vogels buiten.

Het valt me echt sinds een paar weken (3?) op en ik slaap hier al 4 jaar elke nacht (zomer en winter) met het raam open.. Ik hoor vanaf middernacht de hele nacht lang vooral roodborstjes zingen, en geen alarmroepen vanwege gevaar oid. En echt constant ook (ja nachtbraker hier).

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:16

Fearn schreef:

Nog even terugkomend hierop.. ik kan ook ineens bepaald etenswaren echt niet meer uitstaan. Brood, kaas, eieren, koffie, groente. Alles wat hartig en vettig is. Ook koekjes snoep chocola smaakt niet meer. Alleen yoghurt en vers fruit of thee krijg ik weg... van al het andere word ik misselijk.

Denk toch maar een coronatest halen? :')

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 02:12

Fearn: ik heb precies hetzelfde gehad en ik hoorde om me heen meerdere mensen met hetzelfde. Flinke griep of corona, Tsja tegenwoordig maakt dat niet zoveel meer uit toch? Gewoon opletten dat je niemand aansteekt. Vooral van dat eten schrok ik wel, normaal kan ik altijd eten. Nu werd ik van veel dingen misselijk behalve zacht en koud inderdaad zoals fruit of yoghurt. Bij mij ging het na een dag of 9 over. Ook echt heel veel koorts gehad en zoveel pijn daarbij dat ik niet veel kon slapen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:43

Welke app moet ik gebruiken als ik met m'n telefoon wil betalen? Ik heb Rabobank.