Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:22

Oh Destination, zie nu Duitsland. Hier zijn de winkels, behalve vandaag, gewoon open, dus dan is er einde van de dag nog of weer best veel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:23

Tiggs schreef:
@lenaatje: ik niet, maar de NS heeft iedereen die trein uit gezet. Dus de reden zal niet heel goed geweest zijn.

Met de fiets in de trein, bedoelde ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:23

Tiggs schreef:
@lenaatje: ik niet, maar de NS heeft iedereen die trein uit gezet. Dus de reden zal niet heel goed geweest zijn.

Dat wist ik natuurlijk niet, dat schrijf je er niet bij.
Maar ik zie mensen wel heel snel oordelen over andere mensen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:24

Tieneke schreef:
Popstra schreef:
Ben echt verbaasd over de egoïsme van velen. Bollenvelden en een Ginkelse Heide of de stranden werden altijd al druk bezocht. Ook toen er nog geen Corona was en nu in ene ergert men zich er rot aan.
Net als vorige week mensen zich rot ergerde aan de motoren die normaal ook deze dagen massaal uit de winterstalling gehaald worden voor een fijn ritje.
Verdraagzaamheid is ver te zoeken in deze Corona tijden.

Ik blijf thuis dus jij moet ook thuis blijven :):)

Beetje de omgekeerde wereld om dan die thuisblijvers dus egoïstisch te noemen. Thuisblijven, of binnen je eigen gemeente blijven etc., doe je net niet alleen voor jezelf maar zeker ook voor anderen.

Dit dus. Ik doe dat vooral voor anderen.
Popstra heeft geen idee hoeveel chaos er nu rondom onze omgeving is. En het dan te vergelijken met een normale situatie izegt genoeg, over egoisme gesproken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:26

Het probleem is natuurlijk niet dat het clubje mensen dat op 5 hoog midden in de stad woont hun kinderen even de benen laat strekken in de buurt, het probleem is dat mensen steevast denken dat zij wel naar het strand/het bos/de Veluwe kunnen omdat de rest thuisblijft. En blijkbaar denkt een heel groot aantal mensen nog wel zo.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:27

bigone schreef:
Popstra schreef:
Ben echt verbaasd over de egoïsme van velen. Bollenvelden en een Ginkelse Heide of de stranden werden altijd al druk bezocht. Ook toen er nog geen Corona was en nu in ene ergert men zich er rot aan.
Net als vorige week mensen zich rot ergerde aan de motoren die normaal ook deze dagen massaal uit de winterstalling gehaald worden voor een fijn ritje.
Verdraagzaamheid is ver te zoeken in deze Corona tijden.

Ik blijf thuis dus jij moet ook thuis blijven :):)

Regels zijn toch duidelijk, mensen in een van oudsher toeristisch gebied durven / kunnen nu niet naar buiten voor een ommetje met hond in EIGEN omgeving en ja, dan mogen ze wat mij betreft pissig zijn op de tokkies zonder verstand die vrolijk toch komen.

Je verwoord het goed. Dat is dus nu precies wat er aan de hand is

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:28

Popstra schreef:
Mensen komen niet met kwade bedoelingen naar de toeristiche plekjes he. Iedereen weet heus wel dat ze rekening moet houden met elkaar. Mensen willen ook genieten. Je zal maar ergens 8 hoog midden in de stad zitten..

Hier op de weg ook veel motoren, wielrenners en wandelaars terwijl ik nu al 4 weken niet van mijn erf af kom. Ik ga me er niet druk maken.

Mijn broertje en zusje komen daarom vandaag bij mij. 6 hoog achter en ze willen niet naar de geijkte parken omdat die bommetje vol zijn. Zelfs de straten zijn druk, blokje om is ook een risico. Mijn tuin heeft formaatje flinke paardenbak alleen al aan grasveld dus nu gaan ze ieder op een eigen kleedje ff van de zon en buitenlucht genieten. Ik ben blij dat ik die ruimte heb zodat zij ook nog een kant op kunnen...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:28

Tiggs schreef:
Oh Destination, zie nu Duitsland. Hier zijn de winkels, behalve vandaag, gewoon open, dus dan is er einde van de dag nog of weer best veel.

Hier is alles dicht. Ik las net een artikel dat in Groningen in elk geval 2 woonwinkels de deuren gesloten houden om te voorkomen dat er te veel mensen komen met Pasen. Hier is dat niet aan de orde, alles is gewoon dicht :=

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:30

Rytir schreef:
Popstra schreef:
Mensen komen niet met kwade bedoelingen naar de toeristiche plekjes he. Iedereen weet heus wel dat ze rekening moet houden met elkaar. Mensen willen ook genieten. Je zal maar ergens 8 hoog midden in de stad zitten..

Hier op de weg ook veel motoren, wielrenners en wandelaars terwijl ik nu al 4 weken niet van mijn erf af kom. Ik ga me er niet druk maken.

Mijn broertje en zusje komen daarom vandaag bij mij. 6 hoog achter en ze willen niet naar de geijkte parken omdat die bommetje vol zijn. Zelfs de straten zijn druk, blokje om is ook een risico. Mijn tuin heeft formaatje flinke paardenbak alleen al aan grasveld dus nu gaan ze ieder op een eigen kleedje ff van de zon en buitenlucht genieten. Ik ben blij dat ik die ruimte heb zodat zij ook nog een kant op kunnen...

Wat lief van je!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:41

Dat is precies de reden dat ik vanmiddag naar mijn zus ga. Zijn we met 3 in de tuin.
Insmeren met zonnebrand, tijdschrift met een koud drankje in de tuin. Zo kan ik mij prima vermaken en toch een klein beetje gezelligheid.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:52

Ik vind dit topic erg vervelend worden. Wat enorm veel wijzende vingers en o wat doen we het zelf zo goed vanachter ons scherm...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:57

bigone schreef:
Vooral die met trombose goed in de gaten houden, blijkt net uit onderzoek dat het virus bij veel patiënten zorgt voor extra stolling van bloed. Is al een proef gestart met toedienen van heparine aan patiënten . En supermarkt? Het kan ook maar zo zijn en dat klinkt misschien hard dat het via familie die weinig verschijnselen heeft toch besmet zijn. Je vermelde dat ze met in achtnemend van de regels wel visite hadden gehad. Achter elkaar een deurklink vastpakken is misschien al genoeg, of koffiekopjes opruimen, je weet het niet . Ongrijpbaar iets tot nu toe. Of van een hulpverlener op de SEH.

Ik heb gelukkig al bloedverdunners,anders ook telkens trombose.

Had trouwens ook 3 wkn lang veel hoofdpijn, moe en beetje koortsig. Maar was al in februari

Sterkte Tienus

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:01

PSvanLot schreef:
Ik vind dit topic erg vervelend worden. Wat enorm veel wijzende vingers en o wat doen we het zelf zo goed vanachter ons scherm...

Mijn berichtje is niet zo bedoeld.
Ik zelf verbaas mij er vooral over wat veel mensen doen. Ergernis niet echt verder van mijn kant af.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:03

Ineke2 schreef:
PSvanLot schreef:

Mijn berichtje is niet zo bedoeld.
Ik zelf verbaas mij er vooral over wat veel mensen doen. Ergernis niet echt verder van mijn kant af.

Was ook zeker niet specifiek aan jou bedoeld!
Maar iedere dag is ik hier open en teruglees is het hetzelfde verhaaltje. Beetje jammer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:04

bigone schreef:
Vooral die met trombose goed in de gaten houden, blijkt net uit onderzoek dat het virus bij veel patiënten zorgt voor extra stolling van bloed. Is al een proef gestart met toedienen van heparine aan patiënten . En supermarkt? Het kan ook maar zo zijn en dat klinkt misschien hard dat het via familie die weinig verschijnselen heeft toch besmet zijn. Je vermelde dat ze met in achtnemend van de regels wel visite hadden gehad. Achter elkaar een deurklink vastpakken is misschien al genoeg, of koffiekopjes opruimen, je weet het niet . Ongrijpbaar iets tot nu toe. Of van een hulpverlener op de SEH.

Precies. Dat realiseren we ons ook terdege.
Maar tegelijkertijd heerst hier de nuchterheid dat je niet eeuwig in afzondering kunt leven.
De risicogroep waar zij in vallen zijn ook gebaat bij beweging.
De ene zwom heel veel omdat lopen lastig is, dat is al weg gevallen, de ander loopt moeilijk vanwege hartconditie.
Die fietste dagelijkse kleine rondjes als het weer het toe liet.

Voor een hele grote groep is covid eng en ernstig om te lijden, maar dingen die normaal positief voor hun gestel zijn, kunnen ze niet doen met verhoogd risico op andere klachten.

Of je dan door de hond of de kat gebeten wordt, wat is erger?

Zet ze zo pan groentesoep op het terras, proberen zo goed en gezond mogelijk te blijven eten en drinken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:06

PSvanLot schreef:

Ik word net zo moe van het wijzende vingertje als van de mensen die denken dat het allemaal nog wel even kan. :') Dus ik merk dat ik wat minder vaak kijk op sociaal media.

Ik hoop alleen heel erg dat de regels niet nog strenger worden als blijkt dat het steeds lastiger wordt voor mensen om zich er aan te houden of als het nog langer moet duren omdat de besmettingen toch weer gaan oplopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:06

Klopt, de kwetsbare groep moet al heel veel inleveren. Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:08

Sizzle schreef:
Als men geen strikte regels hebt moet men niet verbaasd zijn dat niet iedereen dezelfde discipline heeft.
Daarom zijn ze in veel landen zo resoluut met hun lock-down om precies zulke discussies en ruzies te voorkomen.

Het gaat over het algemeen gewoon prima en de meerderheid heeft wel die discipline.
Hier wordt het enorm uitvergroot als mensen niet die discipline hebben. Maar dan wordt er door gemeentes over het algemeen gewoon snel opgetreden als dat nodig is, door toch plekken af te sluiten.
Dat neemt niet weg dat het klote is voor Will dat zij nu niet naar buiten kan omdat het is afgesloten. Maar idioten en aso's waren er altijd al en zullen er altijd zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:08

Gisteren einde van de middag naar de supermarkt geweest. Was niet heel druk en een meneer bedankt die netjes bleef wachten en aangaf dat ik eerst voorbij mocht. Toch nog een beetje positieve ervaring zo :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:10

Toch wringt het bij mij wel een beetje.....
Ik werk 1 op 1, nooit meer mensen in de salon. Na elke klant wordt alles gedesinfecteerd, altijd!
Als ik dan kijk dat winkels als kruitvat, action, tuincentra etc open zijn, waar niet na elke klant alles gedesinfecteerd wordt, waar het soms zo druk is dat je echt geen 1,5 meter afstand kunt houden (of het kan wel maar men doet het niet)....
Dat kan ik niet rijmen met mijn verplichte sluiting....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:12

Tienus, allereerst veel sterkte. Ik vind het mooi om te lezen dat je er zo sterk mee omgaat en eigenlijk heel positief ermee omgaat: dit is de situatie en zo gaan we het doen... Mooi!

Wat jij aan symptomen hebt, heb ik ook voornamelijk :')
Hoofdpijn, verstopte neus... Alleen die droge keel aan het eind van de dag niet.
Ik denk wat de hoofdpijn betreft ook aan stress, wat terecht is in mijn geval. Maar voor de rest zie ik het als hooikoorts achtig. Ik heb geen echte hooikoorts, maar net als een heel groot deel van de bevolking heb ik echt wel last van pollen. Is het dat niet ook bij jou?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:18

Snotterigheid hoort juist niet bij corona toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:19

Marie_Anne, zo ervaar ik het ook :j

De meeste mensen doen echt hun best.
Ik snap ook goed dat als iemand bijv. de hele dag sowieso in contact is met mensen (kassa), dat die dan met vrienden onderling ook wat minder extreem strikt zijn als deze ook contact beroepen hebben. Daarentegen zijn ze misschien extreem strikt als het gaat om ouders/grootouders.

Er zijn ook mensen die niet in de risicogroep zitten zichzelf opsluiten en alles laten bezorgen, dat is het andere extreem.

Op stal zie ik de medewerkers en de boeren uit de buurt samen koffie drinken. Moet ik me daar over opwinden? Lijkt me niet, als ik zelf niet bij dat groepje ga staan is er voor mij niets aan de hand.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:20

LadyMadonna schreef:
Toch wringt het bij mij wel een beetje.....
Ik werk 1 op 1, nooit meer mensen in de salon. Na elke klant wordt alles gedesinfecteerd, altijd!
Als ik dan kijk dat winkels als kruitvat, action, tuincentra etc open zijn, waar niet na elke klant alles gedesinfecteerd wordt, waar het soms zo druk is dat je echt geen 1,5 meter afstand kunt houden (of het kan wel maar men doet het niet)....
Dat kan ik niet rijmen met mijn verplichte sluiting....

Wellicht mag je wel weer open na 28 april. Ik zie dat wel voor me. Want veel landen versoepelen weer een 'beetje'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:21

Janine1990 schreef:
Tienus, allereerst veel sterkte. Ik vind het mooi om te lezen dat je er zo sterk mee omgaat en eigenlijk heel positief ermee omgaat: dit is de situatie en zo gaan we het doen... Mooi!

Wat jij aan symptomen hebt, heb ik ook voornamelijk :')
Hoofdpijn, verstopte neus... Alleen die droge keel aan het eind van de dag niet.
Ik denk wat de hoofdpijn betreft ook aan stress, wat terecht is in mijn geval. Maar voor de rest zie ik het als hooikoorts achtig. Ik heb geen echte hooikoorts, maar net als een heel groot deel van de bevolking heb ik echt wel last van pollen. Is het dat niet ook bij jou?

Hooikoorts kan zich ook ontwikkelen, net als elke allergie. Bij mij wordt het ook elk jaar een stapje erger, ik ben nu op het punt dat ik me er echt al weken beroerd door voel..