Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheran schreef:Mijn UO: ik hou wel van het idee van koningshuizen. En ik ben ook voor een monarch in plaats van alleen maar door het volk gekozen vertegenwoordigers.
Neemt niet weg dat er wel even gekeken moet worden naar het geld: waarom er zóveel heen gaat. En er zijn uiteraard ook andere dubieuze privileges. Maar in het algemeen... voor.
verootjoo schreef:Ik weet niet of het U is maar dat tatasteel festival vind ik echt crimineel
Ik begrijp niet hoe daar een vergunning voor is afgegeven.
Nielojram schreef:Ik betaal liever voor een koningshuis die geen mening mag hebben, dan een president die mijn mening niet heeft.
En het zal altijd de Hoogovens zijn
Mkango schreef:Cowboy55 schreef:Gewoon alle buitenlanders het land uit en iedereen preventief aan de anticonceptie, dan is de noodzaak tot het nemen van beslissingen ook in een paar decennia verdwenen.Neemt er ook nog iemand beslissingen in dit Eldorado?
Picopico schreef:Ik heb kennelijk een op bokt erg onpopulaire meningIk vind het helemaal prima om paarden te (laten) slachten en op te eten. Ook het fokken en houden van paarden speciaal voor de slacht heb ik niets op tegen. Bij koeien en varkens ben ik hier ook niet op tegen, waarom dan wel bij paarden? Ethisch gezien zit daar voor mij geen verschil.
Sherivey schreef:Picopico schreef:Ik heb kennelijk een op bokt erg onpopulaire meningIk vind het helemaal prima om paarden te (laten) slachten en op te eten. Ook het fokken en houden van paarden speciaal voor de slacht heb ik niets op tegen. Bij koeien en varkens ben ik hier ook niet op tegen, waarom dan wel bij paarden? Ethisch gezien zit daar voor mij geen verschil.
Ik vind het sowieso vreemd dat mensen het zielig vinden voor paard/hond/cavia, maar wel elke avond een hamburger oid op hun bord hebben liggen.
Precies daarom eet ik geen vlees/vis/gevogelte. Vind het ook voor koeien, kippen of varkens zielig.
Als je wel vlees eet, helemaal prima, maar dan geen onderscheid maken in welk dier geslacht is.
Picopico schreef:Ik zou zelf niet zo snel paardenvlees kopen, maar als iemand het me voorschotelt zou ik het wel proberen.
Ik vind het alleen moreel verwerpelijk om bedreigde diersoorten te eten. Dat is ook de reden dat ik weigerde in restaurants te eten waar ze walvis serveerden in Noorwegen. Dat vind ik echt niet kunnen.
Verder vind ik ongezond nog een reden. Daarom zou ik zelf geen hond of kat willen eten, maar als iemand anders dat wel wil, heb ik daar geen problemen mee.
Ja, en niet lekker, maar dat is voor iedereen anders. Ik lust zelf geen vis, dus dat eet ik niet.
Maar mensen die het zielig vinden om een paard of konijn te eten, maar vervolgens wel zonder blikken of blozen een rund/kip/varken opeten vind ik hypocriet. Eet ze dan of allemaal wel, of allemaal niet.