Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:06

Mijn UO: ik hou wel van het idee van koningshuizen. En ik ben ook voor een monarch in plaats van alleen maar door het volk gekozen vertegenwoordigers.
Neemt niet weg dat er wel even gekeken moet worden naar het geld: waarom er zóveel heen gaat. En er zijn uiteraard ook andere dubieuze privileges. Maar in het algemeen... voor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:10

Sheran schreef:
Mijn UO: ik hou wel van het idee van koningshuizen. En ik ben ook voor een monarch in plaats van alleen maar door het volk gekozen vertegenwoordigers.
Neemt niet weg dat er wel even gekeken moet worden naar het geld: waarom er zóveel heen gaat. En er zijn uiteraard ook andere dubieuze privileges. Maar in het algemeen... voor.

Een koning/koningin die het land bestuurt? Alsjeblieft niet :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:24

Ik betaal liever voor een koningshuis die geen mening mag hebben, dan een president die mijn mening niet heeft.

En het zal altijd de Hoogovens zijn ;-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:43

…googled Hoogovens…

*blijkbaar heb ik een paar memo’s gemist :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:14

verootjoo schreef:
Ik weet niet of het U is maar dat tatasteel festival vind ik echt crimineel :=

Ik begrijp niet hoe daar een vergunning voor is afgegeven.

Ik keek er ook van op. En ga als buurtbewoner echt niet erheen.

Nielojram schreef:
Ik betaal liever voor een koningshuis die geen mening mag hebben, dan een president die mijn mening niet heeft.

En het zal altijd de Hoogovens zijn ;-)

Hoogovens, Corus, TaTa. Allemaal dezelfde vervuiler. :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:48

Nielojram schreef:

_/-\o_

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:52

elnienjo schreef:
Nielojram schreef:

_/-\o_

Neemt er ook nog iemand beslissingen in dit Eldorado?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:03

Cowboy55 schreef:
Gewoon alle buitenlanders het land uit en iedereen preventief aan de anticonceptie, dan is de noodzaak tot het nemen van beslissingen ook in een paar decennia verdwenen. :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:08

Mkango schreef:
Cowboy55 schreef:
Gewoon alle buitenlanders het land uit en iedereen preventief aan de anticonceptie, dan is de noodzaak tot het nemen van beslissingen ook in een paar decennia verdwenen. :D

Daar is een Duitse film over: Er ist wieder da. :+
Sommigen hier kijken m waarschijnlijk wekelijks.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 00:20

Ik heb kennelijk een op bokt erg onpopulaire mening := Ik vind het helemaal prima om paarden te (laten) slachten en op te eten. Ook het fokken en houden van paarden speciaal voor de slacht heb ik niets op tegen. Bij koeien en varkens ben ik hier ook niet op tegen, waarom dan wel bij paarden? Ethisch gezien zit daar voor mij geen verschil.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 06:38

Picopico schreef:
Ik heb kennelijk een op bokt erg onpopulaire mening := Ik vind het helemaal prima om paarden te (laten) slachten en op te eten. Ook het fokken en houden van paarden speciaal voor de slacht heb ik niets op tegen. Bij koeien en varkens ben ik hier ook niet op tegen, waarom dan wel bij paarden? Ethisch gezien zit daar voor mij geen verschil.

Ik vind het sowieso vreemd dat mensen het zielig vinden voor paard/hond/cavia, maar wel elke avond een hamburger oid op hun bord hebben liggen.

Precies daarom eet ik geen vlees/vis/gevogelte. Vind het ook voor koeien, kippen of varkens zielig.
Als je wel vlees eet, helemaal prima, maar dan geen onderscheid maken in welk dier geslacht is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:40

Aangezien ik mijzelf nogal hypocriet vond toen een vriendin haar paard liet slachten en ik hem niet in mijn kroket wilde hebben, eet ik nu dus geen vlees meer. Voor mijn honden bestel ik wel vlees, maar het hokje paardenvlees als ik wel over nog steeds :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:46

Sherivey schreef:
Picopico schreef:

Ik vind het sowieso vreemd dat mensen het zielig vinden voor paard/hond/cavia, maar wel elke avond een hamburger oid op hun bord hebben liggen.

Precies daarom eet ik geen vlees/vis/gevogelte. Vind het ook voor koeien, kippen of varkens zielig.
Als je wel vlees eet, helemaal prima, maar dan geen onderscheid maken in welk dier geslacht is.

Maar bepaalde dieren zijn nu eenmaal slecht voor je om je eten.
Hond/kat/roofdieren zijn niet gezond en zal ik dus niet eten. Varkensvlees eet ik ook niet.
Ik eet alleen kip en rund in principe. Paardenvlees vind ik niet zo lekker.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:06

Ik vind onderscheid maken geen probleem,we eten ook geen mensenvlees tenslotte. Als ergens paardenvlees in is verwerkt zou ik daar geen probleem mee hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:30

Ik zal geen paardenbiefstuk bestellen.
Dat is gewoon de penny in mij.

Zit er paard in een frikadel zou ik hem er niet om laten liggen.

Zou er cavia op mijn bord liggen zou ik die echt wel proberen.

Maar we eten hier thuis voornamelijk rund en kip.
Voornamelijk ergens doorheen. Geen los lapje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:57

Ik vind paardenvlees niet zo lekker, dus eet ik t bijna nooit :o.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:08

heerlijk, goede paardenbief vind ik lekkerder dan van de koe

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:36

fokfanaat schreef:
heerlijk, goede paardenbief vind ik lekkerder dan van de koe

:j
Vooral van de jonge slachtpaarden die enkel een leven op de wei gekend hebben.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:04

Ik zou zelf niet zo snel paardenvlees kopen, maar als iemand het me voorschotelt zou ik het wel proberen.

Ik vind het alleen moreel verwerpelijk om bedreigde diersoorten te eten. Dat is ook de reden dat ik weigerde in restaurants te eten waar ze walvis serveerden in Noorwegen. Dat vind ik echt niet kunnen.

Verder vind ik ongezond nog een reden. Daarom zou ik zelf geen hond of kat willen eten, maar als iemand anders dat wel wil, heb ik daar geen problemen mee.

Ja, en niet lekker, maar dat is voor iedereen anders. Ik lust zelf geen vis, dus dat eet ik niet.

Maar mensen die het zielig vinden om een paard of konijn te eten, maar vervolgens wel zonder blikken of blozen een rund/kip/varken opeten vind ik hypocriet. Eet ze dan of allemaal wel, of allemaal niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:16

Picopico schreef:
Ik zou zelf niet zo snel paardenvlees kopen, maar als iemand het me voorschotelt zou ik het wel proberen.

Ik vind het alleen moreel verwerpelijk om bedreigde diersoorten te eten. Dat is ook de reden dat ik weigerde in restaurants te eten waar ze walvis serveerden in Noorwegen. Dat vind ik echt niet kunnen.

Verder vind ik ongezond nog een reden. Daarom zou ik zelf geen hond of kat willen eten, maar als iemand anders dat wel wil, heb ik daar geen problemen mee.

Ja, en niet lekker, maar dat is voor iedereen anders. Ik lust zelf geen vis, dus dat eet ik niet.

Maar mensen die het zielig vinden om een paard of konijn te eten, maar vervolgens wel zonder blikken of blozen een rund/kip/varken opeten vind ik hypocriet. Eet ze dan of allemaal wel, of allemaal niet.

Je kunt toch meer emotionele binding hebben met het ene dier dan met het andere? Ik ben zelf gek op konijnen dus dat zou ik niet zo snel eten maar als kattenvlees gebruikelijk was zou ik daar weer geen moeite mee hebben.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:59

Ik ben ontzettend hypocriet hierin en dat besef ik me ook echt wel.. Want ik heb geen enkele moeite met de slacht, ook niet voor paarden..

Maar mijn maag draait zich al om bi jde gedachte om mijn hond of kat te laten slachten.. :')

Jep.. Hypocriet.. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:06

Ik ben ook hypocriet. Geen probleem met vlees eten, behalve dat ik het 9 van de 10 keer niet lust. Ik kan alleen al helemaal geen dieren eten die ik ken. Dus paard geen probleem, eigen paard absoluut niet. Dus ook niet slachten. Maar dat heb ik ook gehad met schapen en koeien die ik de fles heb gegeven als jong dier. Of keihard janken toen ik erachter kwam dat die schattige kuikentjes en baby konijnnen waar ik mee knuffelde ook geslacht en opgegeten werden.

Alleen vissen heb ik geen moeite mee :+

Maar ik heb bijvoorbeeld ook geen moeite met flinke wonden behandelen, operaties kijken, spuiten geven en noem maar op. Tot het mijn eigen dier is, dan word ik al ongemakkelijk als ze bloed afnemen. :=
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 16-09-22 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:07

Ik ben nog nooit paardenbiefstuk op een menukaart tegengekomen maar ik sta er niet negatief tegenover.
Je eigen gezelschapsdier slachten en opeten zie ik ook niet zitten. Maar ik sluit niet uit dat ik op een gegeven moment kippen ga houden voor eieren en de slacht als dat soort producten slechter verkrijgbaar en te duur worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:11

Ik vind dat er snel met het woord hypocriet gegooid wordt. Ik geef ook meer om mijn eigen hond dan om de parkiet van de overbuurman. En ik geef meer om mijn moeder dan om de moeder van Elon Musk. Niets te maken met hypocrisie, maar met emotionele verbondenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:41

Ik heb mijn eerste pony laten slachten.
1992 was dat.
Paar weken daarna een frikandel gegeten, achteraf besefte ik mij dat Summer daar misschien in had gezeten.. >;)
Het was gebeurd, slachten is sowieso een rationele keuze.