Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:04

Ik heb er niets van mee gekregen _O-
Heerlijk overal doorheen geslapen

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:06

Jorex schreef:
Jorex schreef:
Te vroeg gejuicht -O-
Daar was al zo'n grote klap ;(
En er ging zo'n felle flits aan vooraf dat ik mijn ogen moest dichtdoen.

De vijver vult wel mooi bij zo.

Ik moet juist de flitsen zien, die bereiden me nog enigszins voor op de klappen die volgen. Ik ben bang voor harde geluiden. Dus bvb ook ballonnen, want die kunnen knappen en drumbands. Ik ben de enige hier die zo reageert op onweer, woon nog bij mijn ouders. De stekker van de tv en computer zitten er ook nog gewoon in. Oortjes in en muziek doe ik bij tuinfeesten in de buurt of als de wind verkeerd staat bij Oerrock.

Jij hebt hetzelfde als ik. Klinkt namelijk ook als brontofobie. Ballonnen kunnen ook niet in mijn buurt komen, want stel dat ze knallen, onverwachtse harde geluiden geven dezelfde reactie als een donderslag. Ook de deurbel is een ramp, verwachts of onverwachts, dat geluid zorgt ervoor dat ik een meter in de lucht spring en een half uur met de bibber zit. Zelfs jaren bang geweest van de stofzuiger, tot mijn moeder eindelijk een stillere heeft aangeschaft.
Het wordt er niet minder van, maar in de meeste gevallen leer je er mee leven. Maar vuurwerk, onweer en dingen waar je van weet dat ze lawaai kunnen maken blijven eng. Ik heb ook nog eens hele goede oren. Oortjes in en muziek op helpt inderdaad heel goed.

Ik hoop dat alle bokkers ongeschonden de nacht door zijn gekomen. Hier regent het nu flink door. Verder is het windstil en 16 graden.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:13

Hier geen schade. Moet zo naar Nijmegen dus ben benieuwd wat ik onderweg nog tegenkom.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:14

Karin schreef:
Het lijkt wel alsof mensen vinden dat ze 'recht hebben' op paasei als er code oranje is voorspeld - en anders heeft het KNMI gefaald. :')

Zag net een filmpje van na de windhoos in Rheden. Blij dat ik daar niet woon. :=

https://nos.nl/artikel/2287669-veel-sch ... heden.html

Nou dit dus. "Ja wij hebben niks gehad, hoezo nou code oranje.." 8)7

Hier in Twente inderdaad niks gehad, en gelukkig maar zo te lezen. Heeft iets geregend, maar geen onweer gehoord en niks van windschade te zien. Wel liggen de treinen eruit tussen Deventer en Apeldoorn.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:16

We hebben tot 21:00 uur kunnen hockeyen gisteravond tot het in de verte begon te flitsen en rommelen. Onderweg naar huis begon het te regenen. We hebben één flinke bui met harde wind en veel flitsen over ons huis zien gaan. De hond werd er nerveus van en is tegen mij aan gekropen op de bank. De kinderen hebben er niets van gemerkt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:17

Hier onder Roermond nauwelijks last gehad van de storm. We hebben tot half 10 buiten gezeten, toen kwam de storm opzetten in een rap tempo. Het heeft even flink geregend en gebliksemd, maar weinig wind en het was binnen 10 minuten weer voorbij.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:23

Wij zitten nu in lijn met regen maar valt tegen wat er uit komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:25

Floris onze tuinkikker was wel blij met het water.
Die had het de afgelopen weken zwaar ivm de droogte maar nu sprong hij vanochtend weer vrolijk voor mijn voeten <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:26

net een plens regen gehad. laat de grasjes maar groeien, zijn de paardjes blij mee :)

hihi een tuinkikker :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:32

Geen wind geen regen en geen onweer 0.0. Nu fikt de zon er weer lekker op.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:03

Nu weet ik het! Ik heb brontofobie _O-

Ik ben bang voor onweer als het heel hard gaat. Ik ben echt doodsbang voor ballonnen. Vuurwerk valt wel mee eigenlijk. In het begin vind ik het meestal ongemakkelijk, maar daarna gaat het dan ook wel weer. Andere harde knallen vind ik meestal ook heel eng. Ik schrik van dat soort dingen ook echt heel snel :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:08

Veel Facebook vrienden van me, die dus ook in Zuid Limburg wonen, komen idd af en aan met die berichtjes of memes gerelateerd aan het feit dat het hier idd rustig is geweest. Ik ben alleen maar blij dat we geen dikke omgevallen bomen hebben enz. zoals je in vele delen van het land zag.

Zag vanmorgen een foto van een dikke boom die op een auto gevallen was. Die is total loss. Nou, dan heb ik liever dat de storm me voorbij gaat hoor :') . Dan kijk ik wel naar het onweer op de foto's haha.

Hier is het nu bewolkt met best wat wind en 19 graden.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:23

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:54

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:04

Karin schreef:
Het lijkt wel alsof mensen vinden dat ze 'recht hebben' op paasei als er code oranje is voorspeld - en anders heeft het KNMI gefaald. :')

Zag net een filmpje van na de windhoos in Rheden. Blij dat ik daar niet woon. :=

https://nos.nl/artikel/2287669-veel-sch ... heden.html

Was ik al bang voor de meldingen stroomden binnen -O- ik vrees ook voor Dieren

Tornado gefilmd dus ook. Ik zal zo eens achter huis gaan kijken. Gemeente daar vroeg bezig met zagen en blazen.

Mooie onweer fotos wel
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-06-19 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:08

Rheden is het heftigst getroffen, maar idd heeft de hele regio hier het pittig gehad. Maar valwind/downburst klinkt wel logischer dan windhoos. Tenminste, als ik zie wat ik in Velp had.

Het was echt bizar, mijn klapramen aan de oostkant van de flat werden van buitenaf dichtgezogen en toen ik mijn voordeur aan de westkant opendeed (waar de wind dus op stond) verwachtte ik al dat ik hem tegen moest gaan houden, maar kreeg hem alsnog bijna in mijn gezicht, zoveel kracht stond erop. En dat met een gesloten gallerij! Wel stonden daar de ramen open en die ben ik direct dicht gaan doen. Eerst alleen die bij mij voor, maar toen kreeg ik alsnog mijn eigen voordeur niet dicht zonder er vol tegenaan te gaan duwen :') En loeien!!
Dus toen alle ramen maar dichtgedaan en toen ging het wel.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:08

Als ik bepaalde berichten zo lees hebben wij nog geluk gehad. Hier in de verte een mooie licht show gezien, even een klein beetje wind en regen en dat was het. Had in ieder geval op meer regen gehoopt maar helaas, vannacht weer kans zag ik

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:14

Waaw, die tornado :=

Ik heb ook nog een fotootje van gisteravond. Helaas wat onscherp na het uploaden.
Afbeelding

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:30

Ik heb gisteren 500 foto's gemaakt en maar 1 met iets wat van bliksem...ik ben jaloers :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:34

8nnemiek schreef:
Waaw, die tornado :=

Ik heb ook nog een fotootje van gisteravond. Helaas wat onscherp na het uploaden.
[ Afbeelding ]

Wat een gave foto <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:43

Ik ben benieuwd naar vanavond... Moet werken dus hoop niet op de terugweg dat ik hetzelfde heb als gisteravond dat ik via geen enkele weg naar huis kan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:02

Bij het nieuws waarschuwen ze niet om slecht weer vanavond. Alleen wat regen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:09

Als ik buienradar op 24u vooruit zet dan lijkt het dat er weer een flinke bui op komst is. En op estofex geven ze weer een 2 net als gisteren.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:23

"Maar hier komt natuurlijk niks, code oranje is onzin." :D

(Sorry, kon het niet laten. :'))

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:24

Ongelooflijk hoeveel mensen dat roepen hè. Zelfs met berichten van andere plaatsen in het land waar dan wel schade is.