Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:51

ElineS schreef:
siskeh schreef:
Stille meelezer tot nu toe geloof ik.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verzenden 10x makkelijker vind, makkelijker dan op iemand wachten op een bepaald tijdstip.(En wat daar allemaal bij "mis" gaat)

Overigens zag ik een aantal mensen die vinden dat ze onzinbiedingen krijgen op dingen, eerlijk gezegd ben ik inmiddels ook zo'n iemand, regelmatig zie ik advertenties met niets, behalve bieden, en in de meeste gevallen doe ik een klein bod(met nog ruimte voor mezelf om te verhogen) maar waarvan ik absoluut niet verwacht het te krijgen, en als dan de reactie is:is prima wanneer kom je halen? Tja, dan ben ik toch gek dat ik "realischer" ga bieden :+
Nu zijn dit veelal wel merkloze dingen, maar alsnog, het is zo moeilijk in te schatten wat iemand er voor wil hebben...

Precies. Ik bied ook soms best laag op dingen die leuk zijn, maar wat ik niet perse hoef. Verwacht het niet te krijgen. Zo wel, mooi. En inderdaad, afgelopen zondag een tweedehands loungeset opgehaald voor... 60 euro! En daarom dat ik het dus wel doe. Je kan gewoon nee reageren op lage biedingen of een bieden vanaf instellen. Want mensen willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang. Ik ook. En wie niet waagt, wie niet wint, dus ik waag het dan soms.

Hier hetzelfde idee hoor! Wie niet waagt wie niet wint tenslotte....;-) Dat is nu juist het 'spelletje' van Marktplaats.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:03

Suzanne F. schreef:
Hier weer een geval met dezelfde tekst die gestuurd wordt. Eerst vragen ze of het er nog is. Dan zeggen ze dat ze interesse hebben en dan of je wilt verzenden. Dan zeggen ze dat ze Rabo hebben en dat het er snel opstaat. Dan vragen ze of je een app stuurt naar een nummer. Of in dit geval vroegen ze naar mijn bankrekeningnummer. Maar omdat het exact dezelfde tekst was als de vorige die wilde dat ik appte vertrouwde ik het niet en zei alleen via betaalverzoek te willen. En niks meer gehoord.
Ik weet niet wat ze er precies mee willen doen als ze je bankrekeningnummer hebben of je telefoonnummer, maar ik vertrouwde het niet.

Misschien is dit wel iemand die het artikel heel graag wil, maar hou niet vertrouwd omdat je alleen via betaalverzoek wil. Ik vind je wel heel erg argwanend, ze kunnen echt niets met je telefoonnummer of bankrekening. Of jij moet erin trappen als ze je een tikkie van 1ct sturen, maar dat is nog een stap verder.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:47

Utixo schreef:
Suzanne F. schreef:
Hier weer een geval met dezelfde tekst die gestuurd wordt. Eerst vragen ze of het er nog is. Dan zeggen ze dat ze interesse hebben en dan of je wilt verzenden. Dan zeggen ze dat ze Rabo hebben en dat het er snel opstaat. Dan vragen ze of je een app stuurt naar een nummer. Of in dit geval vroegen ze naar mijn bankrekeningnummer. Maar omdat het exact dezelfde tekst was als de vorige die wilde dat ik appte vertrouwde ik het niet en zei alleen via betaalverzoek te willen. En niks meer gehoord.
Ik weet niet wat ze er precies mee willen doen als ze je bankrekeningnummer hebben of je telefoonnummer, maar ik vertrouwde het niet.

Misschien is dit wel iemand die het artikel heel graag wil, maar hou niet vertrouwd omdat je alleen via betaalverzoek wil. Ik vind je wel heel erg argwanend, ze kunnen echt niets met je telefoonnummer of bankrekening. Of jij moet erin trappen als ze je een tikkie van 1ct sturen, maar dat is nog een stap verder.

Nee het is echt exact dezelfde tekst die gestuurd wordt, vanuit verschillende accounts.
Ze willen er iets mee, maar ik weet niet precies wat. Ik zal het eens Googlen.
Edit: Ik denk dat het vragen om een tikkie van 1 cent de volgende stap was geweest. Zoals ik het nu lees is dat de procedure. Ze vragen of om een app te sturen en dan appen ze je terug met de tikkie vraag. En als je je bankrekeningnummer geeft doen ze dat ook. Zijn twee manieren om te komen tot de tikkie 1 cent oplichting.

Courses

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:23

Ik had wat zaken nodig voor mijn werkzaamheden als fotograaf: een van de items stond op Marktplaats aangeboden voor een nette prijs. Geboden, totale prijs met verzendkosten akkoord gegeven: 3 dagen later lag het pakket in huis mét het scherm wat in uitstekende staat was. Ik blij, verkoper blij. Makkelijk zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:50

Eerst verdween kapaza en werd 2dehands ons door de strot geduwd. Blijkt 2dehands onderdeel te zijn van dezelfde die marktplaats in handen hebben en is 2dehands overgestapt naar hetzelfde systeem. Een heel stuk duurder direct, website draait voor geen meter en wij Belgen hebben nu ook dat k*t beoordelingssysteem gekregen -:(- _-:(

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:02

maar 2ehands had toch al een beoordelingssysteem?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:04

2ehands.be draait bij mij wel goed. Ik wordt alleen gek van al die rare franse reacties die je op je advertenties krijgt. Ik plaats eigenlijk alleen maar gratis advertenties dus van de kosten weet ik het niet.

Het beoordelingssysteem was min of meer in stilte aanwezig en daar kon je gewoon een stukje tekst schrijven. Nu is het net als marktplaats geworden en krijg je ook steeds een bericht of je iemand wil beoordelen, dat was eerst niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:11

Saul schreef:
maar 2ehands had toch al een beoordelingssysteem?

Ja klopt. Positief, neutraal of negatief en dan kon je jou eigen stukje schrijven (bij sommige negatieve beoordelingen werden dat lappen tekst die soms best vermakelijk waren. Ik wou altijd zien waarom een gebruiker negatief was beoordeeld :+) Was ook direct zichtbaar. Nu is het zoals marktplaats met sterren en kun je enkel nog standaard optie’s kiezen. Geen eigen toevoeging en moet je 2 weken wachten tot het zichtbaar is.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:48

Wel ik zie het, 2ehands is precies marktplaats geworden.
Ik mis kapazaa ook, dat werkte veel beter.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:58

even een heel klein beetje offtopic (hoop dat het mag), weten de belgen hieronder ons de (of een) website waar veel belgen hun paarden te koop aanbieden? Is dat op 2e hands?

hier weinig actie op mp. Heb het idee dat toch steeds meer via facebook ofzo loopt, omdat dat gratis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:08

Dat is volgens mij vooral 2de hands ja.

Hier vandaag de rare verkoper geweest. Man wou een boiler komen halen. Telefoonnummer van vriend doorgegeven want die kent er meer van en kan dan afspreken wanneer hij thuis was om te helpen heffen. Ik meld dit dus ook aan vriend. Goed, man ging vandaag komen. Belt vriend opeens: Ja, die is daar direct. Hoe, wat? Ik kan niet helpen heffen want loop met een baby in mijn armen! Dus al niet blij met vriend zijn actie. Man komt hier toe: Owh, ik had mankracht verwacht. Ja, ik ook meneer... Ga ik het kot in waar die boiler staat. Staat het zo vol dat die nog geen eens buiten geraakt! Dus nu moet die man terug komen en vriend heeft een flinke uitbrander gehad. Hij was ‘vergeten’ het vrij te maken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:25

Pffff DeMolenhoek, mannen af en toe :=

Ik vandaag iets op gratis af te halen gezet, was even vlug staat gewoon bij gratis ophalen anders gaat het naar de stort. Hoe bizar hoeveel vragen je krijgt voor gedetailleerde foto's, afmetingen, etc en of ik het kom brengen. Nee duh en dan boos zijn... Ik wilde het alleen niet van de trap af tillen. Nu komt iemand het zonder vragen gelukkig ophalen zo, anders had ik het zo via het raam naar beneden geflikkerd.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:45

Eigenlijk altijd is het wel zo dat, indien er niets bijzonders gevraagd word, het altijd wel gekocht word. Indien er duizend en een vragen zijn... 8)7 verkoop je uiteindelijk ook niks

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:23

Ik heb een telefoon te koop staan en er reageren buitenlandse mensen met of ik dat naar UK kan verzenden. Vertrouwen jullie dat..?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:25

Sheehan schreef:
Ik heb een telefoon te koop staan en er reageren buitenlandse mensen met of ik dat naar UK kan verzenden. Vertrouwen jullie dat..?

Nee, zou ik niet vertrouwen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:45

NenaC; veel belgen zetten hun paarden ook te koop op marktplaats met de vermelding dat het paard in belgie in de provincie..... staat vlak bij ......

Er gaan best veel mensen van NL naar Be (en Be naar Nl) van om naar een paard te kijken.

Mijn eigen paard wat ik in Belgie gekocht heb stond op zowel 2ehands.be als op sporthorses

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:30

Sheehan schreef:

Nee niet doen schijnt een bekende oplichtingstruc te zijn

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:23

Zojuist advertentie geplaatst voor onze E-pony, Nou maar hopen dat begrijpend lezen niet te moeilijk is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:27

Sheehan schreef:

Nee.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:27

Heb zenallemaal geblokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:28

Sheehan schreef:

Ja, maar pas als het geld op jou bankrekening staat.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:49

ha! een jas direct verkocht nadat iemand een bod had uitgebracht (gisteravond wat ik vanochtend pas zag). het geld staat al op mijn rekening en morgen direct pakketje afgeven bij de dpd *\o/*

en nee degene vroeg verder geen informatie, gewoon direct accoord en gegevens uitgewisseld :Y) heel fijn

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:54

Ik had van de week ook weer wat.

Product verkocht, betaald en lag klaar om te verzenden.

Krijg in ‘s avonds ineens een bericht dat ze een financiële tegenvaller heeft gehad en of ik het geld wilde terugstorten.

Uiteraard wel gewoon gedaan, het pakje was immers nog niet verstuurd. Maar baalde er wel van.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:57

Ik had nee gezegd. Mag ze het mooi zelf verkopen als het haar tegenzit..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:00

Zit hier nu ook met een type. Heeft -even opgezocht- 30 april een bod gedaan, vragen gesteld en niks meer laten horen.. 27 mei opeens gevraagd of het artikel er nog is. Ik heb snel gereageerd, kwamen nog een aantal vragen achteraan en weer langzame antwoorden. Ik ben nu eindelijk op het punt dat ze geld moet gaan dokken, ze wil het overmaken in plaats van een betaalverzoek.. Ik verwacht inmiddels maar niks meer.. :=