Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:05

amoj schreef:
Hoe krijg je quotes goed? Op een gegeven moment, als er meerdere quotes in een bericht staan, krijg ik de melding dat je er niet meer dan twee mag hebben. Ik snap daar na alle jaren nog steeds niks van...

Je mag niet een quote in een quote in een quote in een quote hebben, zeg maar. Als je die waarschuwing krijgt, dan moet je handmatig de 'binnenste' quotes deleten totdat je weer onder die grens van twee quotes zit. Jouw bericht dus, en dan een quote met daarin maximaal één niveau geneste quotes. Dat mogen er best meerdere zijn, zolang ze maar niet steeds in elkaar vallen.

Urbanus

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:10

Ik doe het gewoon met meerdere pagina's openen en handmatig zelf er in zetten.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:41

Kun je echt je been/hand/voet/arm breken als die "slaapt" en je gaat het gebruiken? Dus lopen met een slapend been.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:43

Wat gebeurt er als niemand in Nl zou stemmen voor de verkiezingen?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:18

savannah030x schreef:
Kun je echt je been/hand/voet/arm breken als die "slaapt" en je gaat het gebruiken? Dus lopen met een slapend been.

Ik heb een keer een horrorverhaal van een collega gehoord die op die manier haar been brak :+ Bot was letterlijk gekapt toen ze erop ging staan := Sindsdien ben ik erg voorzichtig haha

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:21

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:05

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:06

Flowery schreef:
savannah030x schreef:

Ik heb een keer een horrorverhaal van een collega gehoord die op die manier haar been brak :+ Bot was letterlijk gekapt toen ze erop ging staan := Sindsdien ben ik erg voorzichtig haha

Hieronder in het linkje staat "fabeltje" :D Maar ik geloof het hoor. Aangezien je dan niet goed voelt kan je door je benen zakken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:47

....ik stond ooit op na een tijd meditatie.
De spieren aan de voorkant van mijn rechteronderbeen sliepen.
Ik stond dus op, ging lopen, dwz eerst op linkervoet, toen zette ik vol vertrouwen mijn gewicht op mijn rechterhiel - en 'ging door de voordeur naar buiten', _/-\o_ het afwikkelen van de voet gebeurde gewoon niet. -O-

...en wie pech heeft, kan op die manier iets breken. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:48

Waarom zijn supporters van andere clubs zo specifiek anti-Ajax?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:58

Waarom hebben de meeste schildersbedrijven witte bedrijfskleding? Totaal niet praktisch want elke verfspetter zie je direct zitten.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:13

Froukje schreef:
Waarom hebben de meeste schildersbedrijven witte bedrijfskleding? Totaal niet praktisch want elke verfspetter zie je direct zitten.

Verfspatters zien zitten maakt niet uit. Of de kleren nou roze,rood, blauw of zwart zijn, verf komt in alle kleuren. Maar....

Quest vond dit ook een leuke vraag en dit was het antwoord:
Citaat:
Vroeger maakten schilders hun verf zelf. Omdat gekleurde kleding bij het mengen van verf dit beïnvloedde, bleek wit de beste kleding. Witte of lichte verf aanmaken bij het dragen van rode kleding geeft een roze zweem aan de witte verf. Met witte kleding voorkom je dat omdat wit geen kleur is. Tegenwoordig speelt dat argument geen rol meer omdat de meeste verf uit de mengmachine komt. Maar af en toe moet een schilder improviseren en dan is het nog steeds handig dat hij witte kleding draagt, aldus de redactie van het populair wetenschappelijke Quest.

Bron: www.schildersvak.nl

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:18

Weet iemand een lekker ruikend wasmiddel met ingebouwde wasverzachter?Het wasverzachtergedeelte van de wasmachine spoelt niet meer door.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 21-02-17 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:19

Lenor <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:20

De gewone wasmiddel?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:29

Wat is het verschil tussen los- en inrijden?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:24

Wat voor mij het verschil is, maar het zou best regio bepalend kunnen zijn.

Inrijden een paard wat nog geen ruiter kent dat leren.
Losrijden het geen wat de warming-up is bij een paard. Voordat je aan zwaardere oefeningen gaat doen of voordat je de (spring) ring in gaat.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:27

Tivoli schreef:
Froukje schreef:

Verfspatters zien zitten maakt niet uit. Of de kleren nou roze,rood, blauw of zwart zijn, verf komt in alle kleuren. Maar....

Quest vond dit ook een leuke vraag en dit was het antwoord:
Citaat:
Vroeger maakten schilders hun verf zelf. Omdat gekleurde kleding bij het mengen van verf dit beïnvloedde, bleek wit de beste kleding. Witte of lichte verf aanmaken bij het dragen van rode kleding geeft een roze zweem aan de witte verf. Met witte kleding voorkom je dat omdat wit geen kleur is. Tegenwoordig speelt dat argument geen rol meer omdat de meeste verf uit de mengmachine komt. Maar af en toe moet een schilder improviseren en dan is het nog steeds handig dat hij witte kleding draagt, aldus de redactie van het populair wetenschappelijke Quest.

Bron: http://www.schildersvak.nl

Goh, er zit dus een hele theorie achter!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:33

bruintje123 schreef:

Losrijden het geen wat de warming-up is bij een paard. Voordat je aan zwaardere oefeningen gaat doen of voordat je de (spring) ring in gaat.

Ja dit geldt voor mij ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:46

Nikass schreef:

Weet iemand dit?
Gisteren was er bijvoorbeeld iets over AZ supporters op TV. Uiteraard wilden ze hun wedstrijden winnen, maar vooral van Ajax. Dat werd steeds benadrukt.
Ook bij andere clubs merk je die vijandigheid naar Ajax. Waarom is dat?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:13

bruintje123 schreef:

Dat was ook mijn idee, maar ik hoor zo vaak mensen zeggen dat ze bv. voor een wedstrijd gaan inrijden dat ik begon te twijfelen. Bedankt!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:08

Nikass schreef:
Nikass schreef:

Weet iemand dit?
Gisteren was er bijvoorbeeld iets over AZ supporters op TV. Uiteraard wilden ze hun wedstrijden winnen, maar vooral van Ajax. Dat werd steeds benadrukt.
Ook bij andere clubs merk je die vijandigheid naar Ajax. Waarom is dat?

Ik ben voor Feyenoord dus ik heb sowieso al een vooroordeel :+

Maar ik denk aan de ene kant omdat ze al vaak landskampioen geweest zijn dat het voor de tegenstander een grote prestatie is om van ze te winnen. Aan de andere kant omdat ze door het vele winnen een tikje arrogant geworden zijn met uitspraken als "wij zijn Ajax, wij zijn de beste"

Maar nogmaals, ik ben bevooroordeeld :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:31

Waarom zijn de toetsen op een toetsenbord of telefoon zo, en niet in altabetische volgorde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:35

'De QWERTY-indeling is bedacht in de tijd van de typemachine. De uitvinder van de eerste schrijfmachine, Christopher Sholes, had op zijn eerste model de letters op het toetsenbord in alfabetische volgorde gezet. Bij snelle typers leverde dit problemen op. In de alfabetische indeling liggen sommigen letters die je veel gebruikt namelijk naast elkaar. De handgebouwde eerste typemachine functioneerde zo traag dat de letterstangetjes vaak tegen elkaar botsten en klem bleven zitten.' Bron Willem Wever

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:35

savannah030x schreef:
Waarom zijn de toetsen op een toetsenbord of telefoon zo, en niet in altabetische volgorde?

https://nl.wikipedia.org/wiki/QWERTY

Citaat:
De uitvinder van de eerste productieschrijfmachine, Christopher Sholes, zette op zijn eerste model de letters op het toetsenbord in alfabetische volgorde. In het mechaniek van de machine leverde dit problemen op, omdat enkele veel gebruikte tekens vlak naast elkaar kwamen te liggen. De handgebouwde machine functioneerde traag, zodat de letterstangetjes veelvuldig tegen elkaar botsten en klem bleven zitten. Sholes verplaatste daarop een aantal letters in het mechaniek, waardoor ook de volgorde op het toetsenbord veranderde.