Fun-da deel 4!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:54

pmarena schreef:
Behalve natuurlijk zoeken op een ruime perceelgrootte....

Ik heb destijds voor paard aan huis gezocht binnen regio, een leuk formaat tuin en inhoud huis wat je wilt.
En dan handmatig gecheckt via Google Earth of er weiland aan vast zat en dan uitzoeken of dat te huur zou kunnen zijn...heel uitzoekwerk :=

Maar een huis met genoeg m2 tuin er omheen was te duur dus tja dan moet je creatief zijn.

Uiteindelijk een huis gekocht met ruim 750m2 dus rondom best wat ruimte.
Paar jaar later stond er nog iemand aan de deur die een stuk dijkwei wilde verkopen van bijna 2000m2 dus dat hebben we er bij gekocht. En direct achter aan het huis liggende wei van een halve hectare die huren we al ruim 15 jaar er bij, van de overbuurman die het halve dorp in bezit heeft.

Nu gaan we binnenkort het huis te koop zetten en dankzij de dijkwei komen we dan toch bovendrijven bij een zoekopdracht van 2500+ m2 waardoor paardenliefhebbers het ook zouden kunnen vinden.

Maar de makelaar geeft aan dat er sowieso wel veel vraag is naar vrijstaand met vrij uitzicht en locatie het hem doet, dus die wil eigenlijk gewoon kopers aanspreken die gewoon vrij willen wonen en niet zozeer paardenmensen. Misschien ook wel beter, dat mensen met paarden dan niet zenuwachtig hoeven worden over het huren van de achterliggende weide, minder gedoe denk ik ook qua verkoop :)

Mogen bij jullie nog paarden op de dijk?
Of is het geen dijk in functie?

Hier is het sinds enige tijd verboden om iets anders dan een schaap (misschien ook geiten, geen idee) op een dijk te laten grazen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:54

Waar ik naar keek bij kopen van huis voor paarden aan huis is naast oppervlakte:

Zandgrond (eis)
Ligging perceel
Bos dichtbij
Ruimte om stal en opslag te realiseren (vergunning)
Beperkingen op grond

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:37

Douce schreef:
pmarena schreef:
Behalve natuurlijk zoeken op een ruime perceelgrootte....

Ik heb destijds voor paard aan huis gezocht binnen regio, een leuk formaat tuin en inhoud huis wat je wilt.
En dan handmatig gecheckt via Google Earth of er weiland aan vast zat en dan uitzoeken of dat te huur zou kunnen zijn...heel uitzoekwerk :=

Maar een huis met genoeg m2 tuin er omheen was te duur dus tja dan moet je creatief zijn.

Uiteindelijk een huis gekocht met ruim 750m2 dus rondom best wat ruimte.
Paar jaar later stond er nog iemand aan de deur die een stuk dijkwei wilde verkopen van bijna 2000m2 dus dat hebben we er bij gekocht. En direct achter aan het huis liggende wei van een halve hectare die huren we al ruim 15 jaar er bij, van de overbuurman die het halve dorp in bezit heeft.

Nu gaan we binnenkort het huis te koop zetten en dankzij de dijkwei komen we dan toch bovendrijven bij een zoekopdracht van 2500+ m2 waardoor paardenliefhebbers het ook zouden kunnen vinden.

Maar de makelaar geeft aan dat er sowieso wel veel vraag is naar vrijstaand met vrij uitzicht en locatie het hem doet, dus die wil eigenlijk gewoon kopers aanspreken die gewoon vrij willen wonen en niet zozeer paardenmensen. Misschien ook wel beter, dat mensen met paarden dan niet zenuwachtig hoeven worden over het huren van de achterliggende weide, minder gedoe denk ik ook qua verkoop :)

Mogen bij jullie nog paarden op de dijk?
Of is het geen dijk in functie?

Hier is het sinds enige tijd verboden om iets anders dan een schaap (misschien ook geiten, geen idee) op een dijk te laten grazen.

Oh echt...? Nooit van gehoord :)

Hier is het een dijk in naam maar enig water is enkele kms verderop.
Zelfs het schouwslootje onderaan daar staat zelden water in, sinds 2008 heb ik er 2 keer water in zien staan := Mareentje stond er altijd graag in te grazen, lekker makkelijk zo'n hoog buffet :))

Het is een fijn recht stuk en dan de dijk waar ze graag tegenaan en vanaf galopperen.

Hier staan veel paarden / ponies op dit soort dijkjes.
Zelf zou ik niet zo snel een pony op een dijkje zetten dat alleen maar schuin is, maar met dat rechte stuk dat er hier nog naast loopt is het het heel fijn :)

Afbeelding

Dit is een oude foto, inmiddels zijn de bomen en struiken veel hoger geworden.

Ik ben wel benieuwd wat er mee gaat gebeuren als wij het verkocht hebben.
Hoop dat er een beetje dierenliefde blijft want het groen wordt flink gebruikt...we hebben de laatste jaren elk jaar een fazanten gezinnetje. Er loopt nu alweer een man met zijn vrouw rond :j

Allerlei jonge vogeltjes. Koolmeesjes in de brievenbus en tuinslang, m'n lieve merels die altijd even een kijkje komen nemen en totaal niet bang zijn, zwaluwtjes, er hoppen af en toe wat konijntjes en een haas langs. We hebben ook een egel gezinnetje gehad....vaak roofvogels op de wei....ook een keer een uiltje... ik hoop niet dat iemand domweg een woestijntje er van gaat maken weer -O-