[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:45

Geweldig,is soms wel zo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:46

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 20:53

Afbeelding
Het feit dat ik hier mijn twijfels over heb, is een van de redenen dat ik geen kinderen wil. :o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 23:04

Sherivey schreef:
[ Afbeelding ]
Het feit dat ik hier mijn twijfels over heb, is een van de redenen dat ik geen kinderen wil. :o

Dat snap ik, kan je kennelijk gelijk je basisschooldiploma inleveren :j

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:10

Sherivey schreef:
[ Afbeelding ]

Ik wil geen kinderen, nooit aan getwijfeld ook. Ik heb dat moeder gen gewoon niet. Maar ik haat kinderen over het algemeen ook niet hoor.

Toch was ik opslag "verliefd" toen ik voor de eerste keer Tante werd en op kraambezoek ging. Niet dat mijn eierstokken gingen rammelen, maar een soort liefde voor dat kleine hummeltje waarbij ik wist dat ik voor hem door het vuur zou gaan als dat nodig was.

En ik denk dat zoiets voor moeders een factor 10 heftiger voelt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:17

Eik schreef:
Toch was ik opslag "verliefd" toen ik voor de eerste keer Tante werd en op kraambezoek ging. Niet dat mijn eierstokken gingen rammelen, maar een soort liefde voor dat kleine hummeltje waarbij ik wist dat ik voor hem door het vuur zou gaan als dat nodig was.

En toch zijn er meer dan genoeg moeders die hun kinderen niet in hun leven willen.

Denk dat het ook wel makkelijk is, van zo'n klein hummeltje houden. Maar of je daadwerkelijk van de persoon gaat houden die dat hummeltje later blijkt... Twijfelgeval imo :o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:21

Ik heb dus echt een afkeer voor kleine babies :=
Vanaf minimaal een of twee jaar wordt het ietsje beter en kan ik er ook nog wel even mee spelen ofzo (ze blijven wel heel erg vies wbt luiers en eten).
Maar die wurm fase is het écht horror imo :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:22

In mijn werk zag ik genoeg voorbeelden, die nooit ouders hadden moeten worden en ook kinderen die de ouders denk ik graag met het badwater hadden weggegooid achteraf :')

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:34

Fly_high schreef:
Eik schreef:

En toch zijn er meer dan genoeg moeders die hun kinderen niet in hun leven willen.

Denk dat het ook wel makkelijk is, van zo'n klein hummeltje houden. Maar of je daadwerkelijk van de persoon gaat houden die dat hummeltje later blijkt... Twijfelgeval imo :o

Oh zeker zijn die moeders er ook. Ik bedoelde meer die moeders die dus standaard zeggen dat je niet anders doet dan van je kind houden zodra je het ziet.

En eerlijk mijn neefje is ook totaal anders dan ik had verwacht nu ie ouder is. Ik vind dat wel eens moeilijk of vervelend. En dat is ook prima

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:42

In de praktijk is dat ook niet altijd zo hoor, zoals ik al zei waren veel van mijn ex cliënten het product van mishandeling of verwaarlozing. Dus er zijn ook genoeg liefdeloze ouders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:46

Of die wel met liefde beginnen maar daarna zo van het padje raken dat ze onbedoeld hun kinderen heel veel leed geven. Zoals mijn moeder.
En totaal niet inziet wat ze ons heeft aangedaan.
En dat ze van het padje afraakte tot daaraantoe, dat heb je niet altijd in de hand, er niet aan werken neem ik haar nog kwalijk.

En ik ken een paar mensen die zeggen dat ze spijt hebben van kinderen krijgen.
Maar juist door de uitspraken als het die van jezelf is ga je er wel van houden. Zo anders als van een ander kind.
Niet vanzelfsprekend dus...

En ik denk dat die ouders er veeeeel meer zijn dan bekend.
Een nogal groot taboe.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:59

Eik schreef:
Sherivey schreef:
[ Afbeelding ]

Ik wil geen kinderen, nooit aan getwijfeld ook. Ik heb dat moeder gen gewoon niet. Maar ik haat kinderen over het algemeen ook niet hoor.

Écht niet voor allemaal.

Echt niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:14

DuoPenotti schreef:
Of die wel met liefde beginnen maar daarna zo van het padje raken dat ze onbedoeld hun kinderen heel veel leed geven. Zoals mijn moeder.
En dat ze van het padje afraakte tot daaraantoe, dat heb je niet altijd in de hand, er niet aan werken neem ik haar nog kwalijk.

Maar juist door de uitspraken als het die van jezelf is ga je er wel van houden. Zo anders als van een ander kind.

Een nogal groot taboe.

Mijn moeder heeft ook al eens gemeld dat als ze het over mocht doen, ze er niet aan begonnen zou zijn, omdat ze zoveel heeft moeten opgeven/ missen door ons. :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 19:41

DuoPenotti schreef:

Een nogal groot taboe.

Ja absoluut. Heel naar als dat het geval is.
Er over praten kan ook haast niet, want dat “mag” niet. En volgens velen kan het ook niet gebeuren, wat echt onzin is.

Mijn moeder heeft ook gezegd dat ze het eigenlijk ook graag anders had willen doen. Ik neem haar dat ook echt niet kwalijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 20:59

Ik weet zeker dat als ik een kind krijg, dat kind mijn hele wereld wordt. Ik ben enorm zorgzaam en beschermend. Ik doe geen oog meer dicht door bezorgdheid. Ik word dan zo’n afgrijselijke helikopter moeder die alleen maar het beste wil voor haar wondertje.

Een van de redenen dat ik het niet wil. Ik ga er alles voor aan de kant zetten wat mij óók Marlinde maakt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:50

MarlindeRooz schreef:
Ik weet zeker dat als ik een kind krijg, dat kind mijn hele wereld wordt. Ik ben enorm zorgzaam en beschermend. Ik doe geen oog meer dicht door bezorgdheid. Ik word dan zo’n afgrijselijke helikopter moeder die alleen maar het beste wil voor haar wondertje.

Een van de redenen dat ik het niet wil. Ik ga er alles voor aan de kant zetten wat mij óók Marlinde maakt.

Dit ben ik ook 100%. Heb t al met m'n dieren, kinderen zou het veel erger zijn denk ik. Dat zou ik echt niet trekken en waarschijnlijk het kind en anderen ook niet :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:25

Ik zou juist bang zijn dat ik er geen reet om zou geven.
Niet dat ik het zou verwaarlozen hoor, dat kan ik dan ook weer niet. Maar dat die liefde/ dat moedergevoel compleet uit zou blijven.

En je kan niet na een paar maanden/ jaar proberen zeggen "joh, is toch niks voor mij, verkopen maar"

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:12

Er zijn een aantal zaken die ik graag in het middelbaar onderwijs (4e klas of zo) zou zien. Eentje is ehbo/reanimatie. Eerste hulp komt vaak van mensen in de buurt.

Financien/belasting/toeslagen. Waar ga je tegenaan lopen als je een baantje krijgt of als je volwassen wordt. Als je wilt studeren bijvoorbeeld.

Maar ook zo'n robotbaby. Daar moet je een tijd voor zorgen en daar krijg je een punt voor. Ouderschap is niet makkelijk. En het is lastig bedenken waar je echt aan begint. En dan een goed gesprek na die periode over de impact, waar men aan moet denken etc.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:32

Ik zou dan liever les krijgen in bijvoorbeeld het voeren van sollicitatiegesprekken dan voor een nepbaby zorgen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:40

Zou spijbelen :+

Wij hebben het op school wel over lonen enz gehad. Maar hoe diep die materie ging weet ik niet meer.

Soort van Bhv zou ik wel heel goed vinden. Dus niet enkel ehbo. Ook hoe voorkom je brandjes. Hoe snel gaat een brand. Hoe kan ik een kleine brand blussen en hoe kom ik weg zonodig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:03

Ik had een robotbaby echt keihard geweigerd vroeger :') was er als kind al zeker van dat ik nooit moeder zou worden. Dan liever een onvoldoende dan dat ik met zo'n ding had moeten zeulen _O-

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:11

Nou die robotbaby ging ik inderdaad niet verzorgen. Ik weet al van heel jong dat ik geen kinderen wil.

Ehbo en leren solliciteren of belastingaangifte etc ja zeker, heel verstandig om te leren.

Wat ik bijvoorbeeld bij autorijles ook mis is leren tanken of een band leren verwisselen indien je een lekke band hebt. Ik heb mijn rijbewijs al 20 jaar maar altijd gek gevonden dat je dat niet leert.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:13

Ik heb dat allemaal wel geleerd tijdens mijn rijlessen,had sowieso een hele fijne instructeur.
Ook met de auto een garage in, door een mc drive, rijden in sneeuw etc :P
Toch handig als je dat al gedaan hebt voordat je zelf gaat rijden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:20

Ik heb met rijlessen ook nooit leren benzine tanken of een band verwisselt..
Heb misschien van al mijn lessen 1 x onder de moter kap gekeken dat was alles.

Maar heb wel weer geleerd met ijzel/sneeuw wat je kan doen om te checken of het glad is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:20

c_alsemgeest schreef:
Ik heb dat allemaal wel geleerd tijdens mijn rijlessen,had sowieso een hele fijne instructeur.
Ook met de auto een garage in, door een mc drive, rijden in sneeuw etc :P
Toch handig als je dat al gedaan hebt voordat je zelf gaat rijden.

Ik heb nog net leren tanken/ bandenspanning checken. Meer niet. :')