Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sherivey schreef:[ Afbeelding ]
Het feit dat ik hier mijn twijfels over heb, is een van de redenen dat ik geen kinderen wil.
Sherivey schreef:[ Afbeelding ]
Het feit dat ik hier mijn twijfels over heb, is een van de redenen dat ik geen kinderen wil.
Eik schreef:Toch was ik opslag "verliefd" toen ik voor de eerste keer Tante werd en op kraambezoek ging. Niet dat mijn eierstokken gingen rammelen, maar een soort liefde voor dat kleine hummeltje waarbij ik wist dat ik voor hem door het vuur zou gaan als dat nodig was.
En ik denk dat zoiets voor moeders een factor 10 heftiger voelt.
Fly_high schreef:Eik schreef:Toch was ik opslag "verliefd" toen ik voor de eerste keer Tante werd en op kraambezoek ging. Niet dat mijn eierstokken gingen rammelen, maar een soort liefde voor dat kleine hummeltje waarbij ik wist dat ik voor hem door het vuur zou gaan als dat nodig was.
En toch zijn er meer dan genoeg moeders die hun kinderen niet in hun leven willen.
Denk dat het ook wel makkelijk is, van zo'n klein hummeltje houden. Maar of je daadwerkelijk van de persoon gaat houden die dat hummeltje later blijkt... Twijfelgeval imo
Eik schreef:Sherivey schreef:[ Afbeelding ]
Ik wil geen kinderen, nooit aan getwijfeld ook. Ik heb dat moeder gen gewoon niet. Maar ik haat kinderen over het algemeen ook niet hoor.
Toch was ik opslag "verliefd" toen ik voor de eerste keer Tante werd en op kraambezoek ging. Niet dat mijn eierstokken gingen rammelen, maar een soort liefde voor dat kleine hummeltje waarbij ik wist dat ik voor hem door het vuur zou gaan als dat nodig was.
DuoPenotti schreef:Of die wel met liefde beginnen maar daarna zo van het padje raken dat ze onbedoeld hun kinderen heel veel leed geven. Zoals mijn moeder.
En totaal niet inziet wat ze ons heeft aangedaan.
En dat ze van het padje afraakte tot daaraantoe, dat heb je niet altijd in de hand, er niet aan werken neem ik haar nog kwalijk.
En ik ken een paar mensen die zeggen dat ze spijt hebben van kinderen krijgen.
Maar juist door de uitspraken als het die van jezelf is ga je er wel van houden. Zo anders als van een ander kind.
Niet vanzelfsprekend dus...
En ik denk dat die ouders er veeeeel meer zijn dan bekend.
Een nogal groot taboe.
DuoPenotti schreef:Of die wel met liefde beginnen maar daarna zo van het padje raken dat ze onbedoeld hun kinderen heel veel leed geven. Zoals mijn moeder.
En totaal niet inziet wat ze ons heeft aangedaan.
En dat ze van het padje afraakte tot daaraantoe, dat heb je niet altijd in de hand, er niet aan werken neem ik haar nog kwalijk.
En ik ken een paar mensen die zeggen dat ze spijt hebben van kinderen krijgen.
Maar juist door de uitspraken als het die van jezelf is ga je er wel van houden. Zo anders als van een ander kind.
Niet vanzelfsprekend dus...
En ik denk dat die ouders er veeeeel meer zijn dan bekend.
Een nogal groot taboe.
MarlindeRooz schreef:Ik weet zeker dat als ik een kind krijg, dat kind mijn hele wereld wordt. Ik ben enorm zorgzaam en beschermend. Ik doe geen oog meer dicht door bezorgdheid. Ik word dan zo’n afgrijselijke helikopter moeder die alleen maar het beste wil voor haar wondertje.
Een van de redenen dat ik het niet wil. Ik ga er alles voor aan de kant zetten wat mij óók Marlinde maakt.
c_alsemgeest schreef:Ik heb dat allemaal wel geleerd tijdens mijn rijlessen,had sowieso een hele fijne instructeur.
Ook met de auto een garage in, door een mc drive, rijden in sneeuw etc![]()
Toch handig als je dat al gedaan hebt voordat je zelf gaat rijden.