Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Echt, het is zo klein, zo onbelangrijk, en zo eenvoudig om een potentieel dodelijke situatie te vermijden... en men vond het makkelijker om iemand uit te sluiten (die zelf ook niet echt veel keuze heeft om niet-allergisch te zijn.
Citaat:However, Sophie claims the lead crew member told the couple they "are contractually obliged to serve hot mixed nuts in first/business class” and that it "was against company policy to make an announcement about any food allergies on the aircraft.”
Sizzle schreef:Welke aanpassing wil de risicogroep concreet voor het nachtleven (disco en zo)?
Waarom mag het niet open? Of gaat het enkel een om de weinig betrouwbare 1G?
Morrie schreef:Mijn longaandoening heb ik te danken aan een griepje waar ik mee door gelopen ben, 35 jaar geleden en als s ik iemand tegenkom met waterpokken, is de kans groot dat ik gordelroos krijg, dit heb ik al een aantal keren gehad en dat is ook geen pretje, vooral de eeuwige zenuwpijn die ik eraan heb over gehouden. Maar de kans dat ik het ziekenhuis in ga met corona schat mijn huisarts erg hoog in. Zorg maar dat je het niet krijgt, is de boodschap. En dat is tot nu toe gelukt.
Mijn man gaat wel overal heen, zelfs naar z’n kleinkinderen en hij is tot nu toe ook de dans ontsprongen. Maar ik doe het gewoon niet, eigen keuze.
Shadow0 schreef:Needje schreef:Ik heb geen moeite met geen pinda's eten. Wel moeite met 1 persoon die wel van 300 mensen verwacht dat ze zich aanpassen maar zelf blijkbaar geen moeite wil doen om zelf eten mee te nemen waarvan ze weet dat het veilig is.
Dat is het verhaal niet.“They asked if it would be okay if people around me could still eat nuts,” she wrote.
“I informed them that my allergy is airborne, so no to which the member of staff bluntly told us: “well, they’re not going to stop serving nuts on the aircraft’ and ‘I really doubt that’s gonna happen’.”
https://travel.nine.com.au/latest/trave ... 20261f36f3Citaat:Je gat in een restaurant ook niet verwachten dat ze het hele menu voor je aanpassen toch?
Waarom in een vliegtuig dan wel?
Omdat iemand dus dood gaat als het verkeerd gaat. En het 'menu' hoefde niet aangepast te worden, je slaat alleen het pinda-tussendoortje over. Echt, het is zo klein, zo onbelangrijk, en zo eenvoudig om een potentieel dodelijke situatie te vermijden... en men vond het makkelijker om iemand uit te sluiten (die zelf ook niet echt veel keuze heeft om niet-allergisch te zijn. Dat is immers niet iets wat je bewust aankruist: "hmmm, lijkt me leuk, doe maar, ik hou wel van een beetje extra risico op anafylactische shock."
Sizzle schreef:Het lijkt me prima om bepaalde aanpassingen te doen in bijv. OV maar uitgerekend in disco‘s kan ik niet echt iets zinvols bedenken.
Uitgerekend de plek waar vooral via haastig gespoelde glazen en zweet van alles gedeeld word.
Zou iemand die medisch niet ingeent mag worden met zware longschade en of immuunremmende medicatie echt blind op een sneltest van 2000 ppotentieel asymtomatidch besmette mensen vertrouwen?
Needje schreef:Je gat in een restaurant ook niet verwachten dat ze het hele menu voor je aanpassen toch?
Waarom in een vliegtuig dan wel?
996981 schreef:denk dat je eerder moet kijken wie of wat nu precies ,risico, groep is. Is dat de long, hart, immuun, kanker etc patient die nog redelijk wat ondernemen kunnen of is dat iemand aan het zuurstof in een rolstoel ??Sizzle schreef:Welke aanpassing wil de risicogroep concreet voor het nachtleven (disco en zo)?
Waarom mag het niet open? Of gaat het enkel een om de weinig betrouwbare 1G?
Dé risicogroep bestaat niet. Hoewel er hier mensen zitten die menen de hele groep te vertegenwoordigen. Ik vraag me af op welke titel ze dat doen en ben inderdaad ook benieuwd naar concrete invulling voor de toekomstige maatschappij
Sizzle schreef:purny schreef:De booster kan ook gordelroos veroorzaken
Dat zou niet hoeven als kinderen tegen waterpokken ingeent werden. Maar dat is een andere discussie.
purny schreef:En dat snap ik dus niet. Jouw man gaat overal naar toe, komt met talloze mensen in aanraking maar je verwacht wel dat de boel op slot blijft bij wijze van spreke en je zondert je zelf helemaal af...
2 jaar geleden snapte ik het wel. Al hoewel er toen ook panisch met het virus werd omgegaan.
Nu is het virus niet meer dan een zware griep. Misschien tijd om ook eens zelf te gaan leven?
Sizzle schreef:Vayo, waarom dan niet gelijk voorkomen ipv beide?
Vayo schreef:Maar nu in dit specifieke geval van Morrie vraag ik me af of je je dan als volwassene niet kunt laten vaccineren.
996981 schreef:Ik zou er persoonlijk voor kiezen meer van de aarde dan je eigen woning te zien, met het risico op een korter leven, maar dat is een afweging die ieder voor zich moet maken
Morrie schreef:En ik ben geen 20 meer, dus ik heb geleefd, meer dan 60 jaar lang en als ik nog langer op deze aarde rond wil lopen, zal ik verdomd voorzichtig moeten zijn.