Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:36

Sizzle schreef:
Sheran schreef:
Maar als je in de zorg zit, waar dan ook, dan stel je toch je leven in dienst van de medische wetenschap. Bijzonder als je dat dan niet vertrouwt en uitdraagt.

Natuurlijk niet.
Een hoop mensen in de zorg doen ook maar gewoon hun werk om de rekeningen te betalen.
Ook zijn er mensen die in de zorg zitten die steng gelovig zijn en daarom niet prikken.
Ook zitten er gewoon wantrouwende mensen in de zorg.
De zorg zijn gewoon mensen en daarmee een afspiegeling van de maatschappij.

Ik ken iemand in de zware gehandicapten zorg die ook niet gaat prikken. Hun hele tehuis was vorig jaar al besmet, inkl. personeel. 100% mild verloop met hooguit wat koorts. Zij zien dus gewoon het probleem niet op basis van hun ervaring.

Er is toch meer dan je eigen ervaring?
Ik ben wel behoorlijk ziek geweest van Corona, maar niet ernstig. Maar ik ken wel mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen (waaronder 1 man van 30) of hun ouders hebben verloren.
Maar vooral wil je de zorg toch niet verder belasten? En wil je toch dat de uitgestelde zorg op gang komt?
En niet het risico nemen om je patiënten te besmetten?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:40

Jij niet, ik niet.
Maar wij zijn niet de maatschappij.
Er zijn nou eenmaal verschillende opvattingen en het is aan de werkgevers en overheden om een acceptabel midden te vinden.
Net als dat ik echt niet kan snappen dat iemand een wijntje drinkt als er nog in de auto gestapt gaat worden, maar ja, zoveel mensen zoveel meningen.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:49

Vandaag is het 2 jaar geleden dat de eerste corona besmetting was....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:57

purny schreef:

Nou gefeliciteerd dan maar. Y)(^)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:04

Spontaan zin in een broodje vleermuis

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:25

purny schreef:

...en na échte (hier) quarantaines, serieuze sociale beperking, >90% gevaccineerd (hier), geen overspoeling van gezondheidszorg hier en nu wéér sprake van weer beperking/invoer entpas/etc.

Wat zei Einstein daar ook al weer over?

Het is een *\%/* voor een megamachtige industrie en de overheden hebben extra bevoegdheden ´gekregen´, waarbij er politiek draagvlak is voor handhaven, zelfs strenger beperken.
Ik ben bang dat de Covid werkelijkheid van beperkingen en verplichtingen een blijver is. Door een gecultiveeerde paniekknop voor een ziekte met gewoon een láge!!! mortaliteit.

Een imo perfect :)* voorbeeld was/is de Duitse beperking op verplaatsen tot 10 km. max. tenzij voor een vliegvakantie.

Mijns inziens is het meest schokkende hoe makkelijk een meerderheid van de bevolking te manipuleren is.
Echt iets van deze eeuw: Via schokpolitiek democratie als alibi. Begonnen met de oorlogvoerende US op basis van 911, verkiezing van Trump, Brexit en nu Covid. En dat met goed 20% van deze eeuw achter de rug. Orwell here we come!

Niets aan te doen. Maakt in het geheel niet uit of je het ziet, begrijpt, mee eens bent. Aanpassen is de enige optie; resistance is futile. Net als vroegâh de stropdas voor een witte boorden baan. Je kan er wel enigzins rekening mee houden bij je keuzes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:26

Het echtpaar waar mijn moeder werkt daarvan is nu de vrouw opgenomen ivm corona. De man werd 2 weken geleden ziek, mijn moeder ging hem toen nog doodleuk helpen met de zelftest en later zijn vrouw dus ook. Zij heeft hele zware COPD en loopt sowieso al de hele dag aan de zuurstof, maar waar ie eerst op 1 stond moest ie de afgelopen dagen al naar 4. Iom haar huisarts kreeg ze eerst thuis medicijnen om haar te helpen, maar nu dus toch naar het ziekenhuis. Mijn moeder verwacht niet dat ze op de IC komt, mede ivm haar gezondheid en ook omdat ze het waarschijnlijk niet wil, dus het is maar de vraag hoe het afloopt..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:28

Sheran schreef:
Needje schreef:
De zorg omvat meer dan alleen verpleegkundigen in het ziekenhuis hè.

Ja, alleen ken ik/wij niet persoonlijk of heb ik het er niet met hen over gehad. Dat kan ik dus niks over zeggen.
Maar als je in de zorg zit, waar dan ook, dan stel je toch je leven in dienst van de medische wetenschap. Bijzonder als je dat dan niet vertrouwt en uitdraagt.

Ik ken helaas zo’n persoon. Deelt op socials allerlei filmpjes met de raarste gevolgen die vaccins geven (om gek van te worden) maar werkt wel in een groot ziekenhuis achter de schermen. Schiet mij maar lek.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:32

AmyII schreef:
Ik ken helaas zo’n persoon. Deelt op socials allerlei filmpjes met de raarste gevolgen die vaccins geven (om gek van te worden) maar werkt wel in een groot ziekenhuis achter de schermen. Schiet mij maar lek.

Die schermen zijn verplicht :P

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:34

Needje schreef:
Spontaan zin in een broodje vleermuis

:D :D :D Het is dat ik vegetarisch eet maar adners deed ik gezellig met je mee. Broodje vleermuisvervanger ook goed ? :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:35

Relaxed schreef:
Het echtpaar waar mijn moeder werkt daarvan is nu de vrouw opgenomen ivm corona. De man werd 2 weken geleden ziek, mijn moeder ging hem toen nog doodleuk helpen met de zelftest en later zijn vrouw dus ook. Zij heeft hele zware COPD en loopt sowieso al de hele dag aan de zuurstof, maar waar ie eerst op 1 stond moest ie de afgelopen dagen al naar 4. Iom haar huisarts kreeg ze eerst thuis medicijnen om haar te helpen, maar nu dus toch naar het ziekenhuis. Mijn moeder verwacht niet dat ze op de IC komt, mede ivm haar gezondheid en ook omdat ze het waarschijnlijk niet wil, dus het is maar de vraag hoe het afloopt..

Wat naar voor haar en ook een naar voor je moeder om mee te maken natuurlijk.
Jullie krijgen het op veel vlakken wel voor je kiezen he. De situatie met je zus zal ook niet makkelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:13

Eleeke schreef:
Relaxed schreef:

Wat naar voor haar en ook een naar voor je moeder om mee te maken natuurlijk.
Jullie krijgen het op veel vlakken wel voor je kiezen he. De situatie met je zus zal ook niet makkelijk zijn.

Nee en ik ben vooral bang dat ze dit weer zal gebruiken in dr preken tegen vaccinatie "Zie je wel, het helpt niet" :r

Verder valt het wel mee hoor, wij zijn niemand verloren aan corona oid, alleen dit is voor mijn moeder wel heftig, ze werkt al zo lang bij die mensen en die vrouw is maar iets ouder dan zij.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:19

Relaxed schreef:

Hoeft niet eens perse slecht , ken ook iemand met zware COPD die ook opgenomen is maar gelukkig er weer goed vanaf gekomen is en een IC opname was niet nodig. Ze blijken wel iets van remmers te hebben.

Alleen het ironische vindt ik dan wel dat diegene geen vaccinatie wou , maar wel een nieuw medicijn |o Vindt ik altijd heel bijzonder maar weer , maar goed.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:23

Iets totaal anders: ik heb het aldoor over 'enten'. En ik zie heel veel mensen dat ook doen hier. Is dat iets paards? Ik word vreselijk raar aangekeken door alle niet-paardenmensen die ik spreek :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:25

Sheran schreef:
Iets totaal anders: ik heb het aldoor over 'enten'. En ik zie heel veel mensen dat ook doen hier. Is dat iets paards? Ik word vreselijk raar aangekeken door alle niet-paardenmensen die ik spreek :P

Jaaa valt mij ook op, is volgens mij idd een paardenmensending :') En boeren doen het ook :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:30

Sheran schreef:

Enten is gewoon hardnekkig fout gebruik van het woord inenten (net als titeren hardnekkig fout is).
Dat is al vaker door meerdere mensen aangegeven maar blijkbaar is het op bokt niet doorgekomen.

Enten doe je met planten, dat heeft ook niets met paarden te maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:31

Wat zou titeren moeten zijn?

Ja het is blijkbaar erg ingeburgerd, en ik weet dat het fout is, maar ik hoor het verkeerde gebruik alleen bij paardenmensen. De rest snapt het niet :P

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:33

Er zijn bij de mondkapjesplicht en de avondklok ook artsen en andere zorgverleners geweest die aan iedereen die het wilde verklaringen uitdeelden. Heel triest, maar ik denk dat er daarom niks anders opzit dan ergens een onafhankelijke beoordelaar neerzetten.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:34

Sheran schreef:

Mijn moeder is jarenlang consultatiebureau-arts geweest, die sprak toen ook altijd over enten.

En het staat ook al een tijd in de Van Dale. https://www.villamedia.nl/artikel/taalt ... of-inenten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:42

'Titer bepalen' is het volgens mij. En inderdaad 'inenten', al wordt 'vaccineren' meer gebruikt nu als het over humane vaccinaties gaat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:57

Sizzle schreef:
Enten is gewoon hardnekkig fout gebruik van het woord inenten (net als titeren hardnekkig fout is).
Dat is al vaker door meerdere mensen aangegeven maar blijkbaar is het op bokt niet doorgekomen.

Ik denk altijd maar dat als mensen weten wat je bedoelt dan komt t heus wel goed :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:59

Ik ken meerdere mensen die willen testen maar gewoon al twee dagen niet kunnen bij de ggd. Zij zieken nu zelf maar gewoon uit en gebruiken zelftests.

Ander meisje die ik ken, moet van d’r stage een pcr voor ze mag komen, is verkouden. Heeft 4 weken terug nog Corona gehad en 5 negatieve zelf tests.
Ze komt gewoon niet door de ggd heen. Kans dat het covid is, is ook erg klein..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:03

Cer schreef:
Sizzle schreef:

Ik denk altijd maar dat als mensen weten wat je bedoelt dan komt t heus wel goed :D

Pcies, net als met ergeren en irriteren, ik denk dat de boodschap dan echt wel duidelijk is :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:03

Mjelleke schreef:
Sheran schreef:

Mijn moeder is jarenlang consultatiebureau-arts geweest, die sprak toen ook altijd over enten.

En het staat ook al een tijd in de Van Dale. https://www.villamedia.nl/artikel/taalt ... of-inenten

HAH IK BEN NIET GEK

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:04

sureido schreef:
Ik ken meerdere mensen die willen testen maar gewoon al twee dagen niet kunnen bij de ggd. Zij zieken nu zelf maar gewoon uit en gebruiken zelftests.

Ander meisje die ik ken, moet van d’r stage een pcr voor ze mag komen, is verkouden. Heeft 4 weken terug nog Corona gehad en 5 negatieve zelf tests.
Ze komt gewoon niet door de ggd heen. Kans dat het covid is, is ook erg klein..

Heel vervelend, vooral als je dan idd niet naar je werk kunt. Gaat ook niet echt een juist beeld in de cijfers geven zo :n