Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:54

Ik heb een zelfde soort vraag.

Ik ben sinds begin juni 2 maal gevaccineerd met Astra Zeneca. Echter staat in de corona check app 3 maal een bericht van mijn eerste vaccinatie. De tweede staat er niet in waardoor ik dus geen QR-code kan aanvragen.

Hoop eigenlijk wel dat het opgelost voor 11 juli, eerste festival *\o/*.
Dit probleem staat nergens in de vragendesk, dus heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, bij wie ik moet zijn of dat het zichzelf oplost.

Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen of waar ik moet zijn?

tienus63

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 23:15

Op een andere telefoon de corona scanner installeren om te kijken of je Nederlandse scherm groen wordt.

Kan zijn dat je vaccinatie nog niet verwerkt is in het systeem.

En wat betreft hersteld van covid en 1 vaccinatie dat probleem zou eerdaags opgelost moeten zijn volgens de helpdesk. 0800-5090. Wachtttijd kan daar zo een uur zijn.
Dus zorg dat je telefoon vol is en je het aan de tijd hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:51

Heel eerlijk, ik had dit wel aan zien komen. Maar vind het toch schandalig. Op werk nu ook, mensen zijn via de HAP gevaccineerd. Die zijn dus ook nog niet verwerkt. In april eerste prik, begin mei de 2e. GGD kunnen zij niet bellen, want die hebben niet geprikt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:54

de huisarts kan dit toch registreren?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:57

tienus63 schreef:
En wat betreft hersteld van covid en 1 vaccinatie dat probleem zou eerdaags opgelost moeten zijn volgens de helpdesk. 0800-5090. Wachtttijd kan daar zo een uur zijn.
Dus zorg dat je telefoon vol is en je het aan de tijd hebt.

Oh dit zal interessant worden _O-
Maar dankjewel

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:00

Ik ben ook via mijn werk gevaccineerd via de AVG arts, maar mijn vaccinaties staan er netjes in op mijnrivm.nl. in de app krijg ik continu de melding probeer het later nog een keer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:26

Bij ons is het omgekeerde „probleem“.
Ons paspoort is er al maar de EU heeft het nog niet erkend _O-
Echter nemen ze bijna overal genoegen met helemaal niets (als je met de auto onderweg bent) of met ieder ander soort van bewijs.
Ik heb mijn certifikaat nog niet aangevraagt. Zoals te verwachten zijn er nu alweer vragen over de veiligheid, dus maken ze nu een „light“ variant waar nog minder data te achterhalen zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:31

Sizzle schreef:
Echter nemen ze bijna overal genoegen met helemaal niets (als je met de auto onderweg bent) of met ieder ander soort van bewijs.

Ik las net een artikel waarin mensen 5 landsgrenzen passeren op vakantie en nergens wordt er ook maar iets gevraagd omtrent testen of vaccinatie :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:36

Handig :=

Net als degene die ging testen voor stappen, negatieve uitslag kreeg en de volgende ochtend gebeld werd. Foutje, toch positief. Handig na een nacht stappen :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:37

:') Gaat helemaal goedkomen zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:46

Ik zie sowieso geen nut in die paspoorten.
Nadenkende mensen hebben het niet nodig want die gebruiken immers hun verstand.
Mensen die er lak aan hebben vinden toch wel een manier om het te omzijlen.

Inmiddels zijn er uit Israel berichten dat bij de delta variant 30-40% toch nog besmet kan worden (zonder ernstig ziek te worden) dus dan weet je al gelijk dat als we zo doorgaan met testen dat we dan dadelijk enorm nietszeggende getallen hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:50

Ik vermoed zomaar dat er één of andere instantie een lekker centje verdient met die paspoorten...
Ieder wil zijn ' corona-graantje ' meepikken, toch ? :')

Hoorde vanmorgen op de radio dat de Delta variant hier in BE nu al dominant is. Eerdere schatting was tegen eind juli.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:54

Joh, dat hele Corona gebeuren heeft heel wat mensen schathemeltje rijk gemaakt! Neem de mondkapjes affaire hier in NL..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:00

Voor mij heeft deze crisis nôg duidelijker gemaakt dat je kinderen beter kunt opvoeden met een wat brutale insteek want de mensen die zich netjes schikken zijn voornamelijk de grote verliezers.
Brutalen hebben de halve wereld.
Als je daarbij ook nog je verstand weet te gebruiken dan staat niets meer in de weg want controles zijn makkelijker bij mensen die geen grote mond hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:40

Sizzle schreef:
Voor mij heeft deze crisis nôg duidelijker gemaakt dat je kinderen beter kunt opvoeden met een wat brutale insteek

Mwah...
HEEL belangrijk is ook het onder de radar blijven :)*
Ga assertief je eígen gang (zonder de rechten van anderen te treden) doch hou je aan drie regels:
- je wordt niet gepakt
- je wordt niet gepakt
- je wordt niet gepakt
Een pragmatische levensinvulling van beter voorkomen dan genezen ;)

Ondertussen hierop zowat elke tv zender en in alle andere media geneuzel over ´zorgwekkende toename´ van de infecties onder jongeren.
Dit terwijl er NIETS verontrustends aan is; ziekenhuisopnames nemen nog steeds af en het thuisfront van de kids is gevaccineerd.
Manipulatie is het.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:43

Thuisfront is meest nog niet volledig gevaccineerd. Zij kunnen anderen rustig aansteken, leraren bijvoorbeeld of de mensen op hun werk/bijbaantje. Ziekenhuis opnames lopen altijd achter op de bsmettingen. En ook zieke jongeren kunnen zonder ziekenhuis opname heel fijn blijvende klachten houden na een ook lichtere besmetting.

Dus ja wel reden tot zorgen. R getal stijgt overal langzaam weer ook. Blijf je dat negeren gaat het mogelijk weer precies hetzelfde als vorig jaar na de zomer. Er op gokken dat dat niet zo is is spelen met de levens van best veel mensen vrees ik

En de instelling niet gepakt worden is gewoon een heel asociale instelling, ikke ikke en de rest van de mensheid doet er niet toe, -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:45

HC als 15% van die kinderen long COVID gaat ondervinden dan lijkt me het feit dat de besmettingen zo oplopen toch best verontrustend. Zo’n geneuzel zijn die berichten dus niet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:50

Ik denk dat de risico's inderdaad lager zijn dan eerder.

Maar de extreem veel hogere besmettelijkheid, in combinatie met toch nog heel veel mensen die niet of niet volledig geënt zijn, maakt dat ik dit wel degelijk als een serieus probleem zie.

Het percentage mensen dat echt heel ziek wordt, ziekenhuis of ic nodig zal hebben, ligt inmiddels veel lager. Want veel geënte mensen inmiddels.

Maaaaaar, als de cijfers maar hoog genoeg worden, dan kan dat percentage wel kleiner zijn, maar een kleiner percentage van heeeeeel veel mensen levert uiteindelijk in exacte cijfers wel degelijk ook stijging en problemen op.

Tel daarbij op dat de jongere generatie die nu dus de hoofdmoot uitmaakt weliswaar minder extreem acuut doodziek wordt, maar dat een relatief groot deel daarvan wél langdurige covid / long covid op kan lopen, dan vind ik eigenlijk nog niet dat we op het 'ontspan er is niets aan de hand'level kunnen gaan zitten.

Ik maak me wel degelijk zorgen over de ontwikkelingen, hoop voor iedereen die de maatregelen spuugzat is dat die niet aangescherpt gaan worden, maar verbazen zou het me niet als er nog enige weken strakkere regels komen.
Totdat alles en iedereen tot en met 13 jaar volledig ingeënt is, (en dan 2 weken daarna)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:52

karuna schreef:
R getal stijgt overal langzaam weer ook.

Niet langzaam.

Héél snel
Als ik globaal naar de cijfers kijk in nl (ik heb niet alles rekenkundig doorgewerkt nog) zelfs sneller dan op enig ander moment gedurende de start van de pandemie...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:57

Maar dat zegt toch niks meer als het in het ziekenhuis rustig blijft. Snap echt de heisa niet hoor om die cijfers.

Er wordt door testen voor toegang ook enorm veel getest. En hoeveel mensen waren hiervoor wel niet besmet maar niet getest.. :=

Die je er nu door het testen voor toegang er wel tussenuit haalt..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:58

Zo zie ik dat ook... En was dit weekend op een festival met 10.000 man. Zal daar iemand tussen lopen die toch wel besmet is? Vast... Hoe groot is de kans dat ik dat dan opgepakt heb? Het was buiten en we bewogen de hele tijd heen en weer zowat. Je kan best een beetje risico's nemen nu de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:03

Nou ja ik ben ook in de war.. doen we het nu om de IC cijfers laag te houden, óf om het percentage jonge mensen (die voor het overgrote deel zelf wel ook een beetje menen dat ze weinig schade overhouden) te beschermen. Want toen hun leven 'on hold' stond voor de ouderen, waren ze daar ook niet allemaal content mee (plus het kleine deel wat nog steeds staat te protesteren tegen...geen idee wat eigenlijk)..

En het vaccineren van jongeren gaat best wel rap, veel kunnen bellen en dezelfde dag of in ieder geval binnen zeer kort gevaccineerd worden, toch? Althans, dat lees ik zo hier en daar..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:03

Ik blijf die rest schade ook een lastige vinden. Dat heb je bij veel meer ziektes. Een heel groot percentage van de mensen doorloopt Corona zonder al te veel klachten.
Zolang iedereen gecontroleerd is en daar dus ook controle op is kan er best wat mogelijk zijn.
Ik heb moeite met de mensen die sjoemelen of de gemeentes die niet controleren

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:06

Olympia schreef:
Maar dat zegt toch niks meer als het in het ziekenhuis rustig blijft. Snap echt de heisa niet hoor om die cijfers.

De opnames nemen nog steeds áf.
De óverbelasting was de zwaarwegende reden voor onze vrijheidsbeperking, niet de angstpsychose gecreëerd om de massa te sturen.

Dat de rekenkundige relatie tussen besmettingsaantallen en alarmfase van vórig jaar!! nog stééds niet aangepast is spreekt imo boekdelen over hoe we gemanipuleerd worden.
Er is geen enkele reden dat bv Monique en Sizzle hun famile niet kunnen zien. En nee, testcertificaten zijn nergens meer voor nodig.
Maarrrrr, ík vind het voor mijn egoïstische zélf helemaal top dat buitenlands toerisme nog even niet komt; heerlijk rustig.
Ook bij concerten of in cluns is het gereduceerde fora helemaal naar míjn zin.
Hoe zeer naar míjn zin ook, de Covid19 redenen zijn goeddeels onzin: De risicos zijn gedecimeerd *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:09

Die restschade weten we helemaal nog niet hoe lang dat kan duren.
uit ervaring weet ik wel hoe moeilijk een UWV doet als de schade niet heel duidelijk is middels bloedonderzoek of foto oid.
Die zeggen dan gewoon je mankeert niets en je hebt het nakijken.... ik kan je zeggen, daar word je niet blij van als werken dan toch niet volledig lukt....

Dus ja ik zou als jongere dat toch echt serieus nemen en pas gaan feesten als mijn prik zou werken. En zodoende de kans zo klein mogelijk maken dat te krijgen.
Doen ze dat niet, tja... niet mijn probleem maar ben inmiddels ook wel zo verhard dat ik dan zeg, eigen schuld geen medelijden mee.
Dat ze andere nog niet (volledig) gevaccineerde mensen besmetten die wel steeds voorzichtig zijn geweest vind ik wel erg.