Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:47

Ben echt verbaasd over de egoïsme van velen. Bollenvelden en een Ginkelse Heide of de stranden werden altijd al druk bezocht. Ook toen er nog geen Corona was en nu in ene ergert men zich er rot aan.
Net als vorige week mensen zich rot ergerde aan de motoren die normaal ook deze dagen massaal uit de winterstalling gehaald worden voor een fijn ritje.
Verdraagzaamheid is ver te zoeken in deze Corona tijden.

Ik blijf thuis dus jij moet ook thuis blijven :):)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:50

Ik heb van de week nog een rondje "Ferdinand" gedaan over de hei, maar het was me eigenlijk al te druk, dus dat kan niet meer. Echt heel jammer.

Ferdinand zag er goed uit trouwens.

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:51

Popstra schreef:
Ben echt verbaasd over de egoïsme van velen. Bollenvelden en een Ginkelse Heide of de stranden werden altijd al druk bezocht. Ook toen er nog geen Corona was en nu in ene ergert men zich er rot aan.
Net als vorige week mensen zich rot ergerde aan de motoren die normaal ook deze dagen massaal uit de winterstalling gehaald worden voor een fijn ritje.

De regel luidt; blijf bij je eigen huis en als je toch noodzakelijk ergens heen moet; houd 1,5M afstand.

Het lijkt mij in geen enkel geval noodzakelijk om van heinde en verre naar de bollenstreek of ginkelse heide te komen :=

Al die motoren is gewoon dom. Iedereen weet dat het eerste weekend het gas altijd flink los gaat en dat er ook flink veel ongelukken met motoren gebeuren. En het is niet dat we nu zo lekker veel plek op de IC hebben om ook nog de motormuizen op te nemen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-04-20 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:51

Ferdinand ziet er goed uit!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:52

Zo hé, die kom ik toch liever niet tegen

En ja de hei in Ede is wel vaker wat druk. Maar niet zo druk dat mensen er zelfs voor in de file staan. Dan kun je toch zelf ook wel bedenken dat je beter om kan draaien.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:54

Popstra schreef:

Beetje de omgekeerde wereld om dan die thuisblijvers dus egoïstisch te noemen. Thuisblijven, of binnen je eigen gemeente blijven etc., doe je net niet alleen voor jezelf maar zeker ook voor anderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:54

Popstra schreef:

Regels zijn toch duidelijk, mensen in een van oudsher toeristisch gebied durven / kunnen nu niet naar buiten voor een ommetje met hond in EIGEN omgeving en ja, dan mogen ze wat mij betreft pissig zijn op de tokkies zonder verstand die vrolijk toch komen.

elnienjo

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:58

Jammer dat ze hier de regelgeving niet wat strikter hebben gemaakt. Zoals in Belgie: alleen in je eigen gemeente blijven voor je frisse neus en niet massaal allerlei toeristengebied afrijden.
De mensen die aan een strand wonen mogen gewoon daar gaan wandelen, de mensen in de bollenstreek zouden daar nu de enige moeten zijn die er van kunnen genieten, idem met andere natuurgebieden en de omwonenden.
Mensen die persé in een druk stadscentrum wilden wonen hebben nu gewoon pech dus.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:00

SusanH schreef:
Zo hé, die kom ik toch liever niet tegen

En ja de hei in Ede is wel vaker wat druk. Maar niet zo druk dat mensen er zelfs voor in de file staan. Dan kun je toch zelf ook wel bedenken dat je beter om kan draaien.

Ja als ie op het fietspad staat dan vraag je niet of ie even aan de kant gaat. :D Er lopen een paar van deze stieren los door het bos.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:01

verootjoo schreef:
Popstra schreef:

De regel luidt; blijf bij je eigen huis en als je toch noodzakelijk ergens heen moet; houd 1,5M afstand.

Het lijkt mij in geen enkel geval noodzakelijk om van heinde en verre naar de bollenstreek of ginkelse heide te komen :=

Al die motoren is gewoon dom. Iedereen weet dat het eerste weekend het gas altijd flink los gaat en dat er ook flink veel ongelukken met motoren gebeuren. En het is niet dat we nu zo lekker veel plek op de IC hebben om ook nog de motormuizen op te nemen.

Zo werd m’n vader ook aangesproken met de reden die jij geeft. Hij rijd het hele jaar motor en was dus op zijn motor bij de supermarkt :+
Gevaarlijk doet hij er ook niet mee en hard rijden ook niet. Het ding is 45 jaar oud. Voor hem is dat zijn vervoer.

Ik vind het lastig ook omdat ik vind dat ik niet kan oordelen over de beslissingen die anderen maken. Ik zou nooit meerdere winkels hebben bezocht voor een parasol maar dat zou ik normaal ook niet doen. Wel heb ik vorige week een rustige tuinmeubel winkel bezocht (geen bouwmarkt/tuin winkel) volgens mijn inschatting kon dat. Kon het ? Ja ik weet het niet. Ik heb de volgens mij wel gevolgd.

En net als iemand anders hier zie ik mijn vader ook nog en niet op 1,5 meter afstand. Hij is alleen, we doen bij dezelfde winkels (nu veelal voor elkaar) boodschappen en we delen veel dingen. Ook is hij mijn hondenoppas en moesten mijn vriend en ik toch allebei vorige keer een dag naar het werk (onderwijs)
Tja.. hij heeft af en toe extreme rugklachten en dat ging vorige week dus toch mis. Ik kan hem niet laten zitten dan.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 12-04-20 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:06

Het hele punt is dat het niet op weg gaan geen regel/wet is maar een advies.
Bij het advies om niet te roken, roken ook een hoop mensen gewoon door.
Je kan boos worden dat mensen een advies niet serieus nemen, maar dan moet je de overheid aanschrijven dat je een echte lock-down wenst.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 12-04-20 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:07

Mensen komen niet met kwade bedoelingen naar de toeristiche plekjes he. Iedereen weet heus wel dat ze rekening moet houden met elkaar. Mensen willen ook genieten. Je zal maar ergens 8 hoog midden in de stad zitten..

Hier op de weg ook veel motoren, wielrenners en wandelaars terwijl ik nu al 4 weken niet van mijn erf af kom. Ik ga me er niet druk maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:08

Sizzle schreef:
Je kan boos worden dat mensen een advies niet serieus nemen, maar dan moet je de overheid aanschrijven dat je een echte lock-down wenst.

De 1,5 meter en samenscholing zijn geen advies natuurlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:09

Ik heb vanmorgen een rondje noordwaard (biesbosch) gedaan (mijn achtertuin) Bewust vroeg omdat het gister belachelijk druk was.
En dan zie ik op de parkeerplaats mensen hun fietsen van de fietsendrager afhalen..... en dát Is nu net niet de bedoeling...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:09

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:

De 1,5 meter en samenscholing zijn geen advies natuurlijk.

Nee, dat schreef ik ook niet ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:10

Wanneer je naar de cijfers kijkt, China weer 99 besmettingen waarbij ze zeggen dat ze allemaal uit het buitenland komen. Apart en dan zullen de meesten uit Rusland komen aangezien er daar veel werken. En dan is Rusland er ook veel erger aan toe dan de cijfers weergeven. Zo zijn er nog wel meer landen waar je grote vraagtekens bij de lage cijfers kunt zetten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:10

@sizzle dat zie ik maar als mensen dan bij de bollenvelden staan breken ze de regels als nog. Ondanks dat ze dat eerst niet van plan waren. En daar schort het aan. Dat mensen dat niet denken ik moet nu ergens anders heen (net als bij de drukke tuincentra )
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 12-04-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:12

lenaa_tje schreef:
@sizzle dat zie ik maar als mensen dan bij de bollenvelden staan breken ze de regels als nog. Ondanks dat ze dat eerst niet van plan waren.

Het naast elkaar gaan staan mag niet, ergens heen gaan en afstand houden wel. Daar kun je je over opwinden maar dat heeft geen zin.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:14

Destination schreef:
Wat heftig Tienus, heel veel sterkte, hopelijk komen ze er goed doorheen.

Ik besloot gisteren om gelijk na opening boodschappen te doen, dus ik was er om 7:10. Ik kon gelijk al aansluiten in de rij bij de Lidl en alsnog was het hartstikke druk binnen. Bij een andere supermarkt ook controle en daar was het veel rustiger, zowaar 2kg meel/bloem weten te bemachtigen.

Je kunt echt beter 'avonds gaan is mijn ervaring!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:14

Sizzle schreef:
lenaa_tje schreef:
@sizzle dat zie ik maar als mensen dan bij de bollenvelden staan breken ze de regels als nog. Ondanks dat ze dat eerst niet van plan waren.

Het naast elkaar gaan staan mag niet, ergens heen gaan en afstand houden wel. Daar kun je je over opwinden maar dat heeft geen zin.

Sorry had m’n bericht aangepast. Enorm slecht internet hier :')

Maar daar schort het dus aan dat mensen dan niet denken ik kan hier geen afstand houden. Dus ga ik niet. Maar nu ben ik ook niet de persoon die zich enorm opwind over anderen dus wij zullen wel hetzelfde bedoelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:17

LadyMadonna schreef:
Ik heb vanmorgen een rondje noordwaard (biesbosch) gedaan (mijn achtertuin) Bewust vroeg omdat het gister belachelijk druk was.
En dan zie ik op de parkeerplaats mensen hun fietsen van de fietsendrager afhalen..... en dát Is nu net niet de bedoeling...

Of zoals gisteren, in de trein...
Waarom denken al die mensen toch dat net zíj de uitzondering zijn?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:18

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:19

Tiggs schreef:
LadyMadonna schreef:

Of zoals gisteren, in de trein...
Waarom denken al die mensen toch dat net zíj de uitzondering zijn?

Maar heb je aan hen gevraagd waarom ze met de trein gaan? Dat weet je toch helemaal niet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:20

Tiggs schreef:
Destination schreef:
Wat heftig Tienus, heel veel sterkte, hopelijk komen ze er goed doorheen.

Ik besloot gisteren om gelijk na opening boodschappen te doen, dus ik was er om 7:10. Ik kon gelijk al aansluiten in de rij bij de Lidl en alsnog was het hartstikke druk binnen. Bij een andere supermarkt ook controle en daar was het veel rustiger, zowaar 2kg meel/bloem weten te bemachtigen.

Je kunt echt beter 'avonds gaan is mijn ervaring!

Helaas zijn met Pasen de winkels hier dicht en ik had verse groente/fruit nodig. Normaal gesproken ga ik doordeweeks op woensdagavond nu, dan is het heerlijk rustig, maar mijn vriend moest tot laat werken. En donderdagavond had ook geen nut gehad, want op vrijdag waren de winkels ook leeg = lege winkel op donderdagavond.

Paardenfan25 schreef:
https://nos.nl/artikel/2330225-voorzitt ... oeken.html

Weet niet of deze al gedeeld is hier. Vaccin pas eind van het jaar. Ik hoop dat we het tot die tijd in Nederland met een intelligente lockdown afkunnen. Zomer worstel lastig genoeg thuis.

Ik vind eind van het jaar eigenlijk nog vrij snel als ik eerlijk ben. Normaal duurt het langer om een nieuw vaccin te ontwikkelen.

Tiggs

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:21

@lenaatje: ik niet, maar de NS heeft iedereen die trein uit gezet. Dus de reden zal niet heel goed geweest zijn.