[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:00

Nee joh, fokken is juist retebelangrijk voor god!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:04

Meer zieltjes is meer beter

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:17

Niobe schreef:

Om vervolgens een epidemie rond te strooien?
Bijzondere spelletjes heeft Hij.

}:)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:18

Als je eeuwig bent ga je je vanzelf eens vervelen. En om nou de aarde weer onder water te zetten is ook niet origineel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:22

Maakt ie soms toch een foutje _O-

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:23

Niobe schreef:

Tja hoe krijg je die kerk anders vol?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:38

Pff, ik heb binnenkort een babyshower van mijn nicht. Het is hartstikke ver reizen en zie er enorm tegenop. Maar ja, ik moet wel onder de druk van familie.
Zou veel liever mijn interesse op een ander manier uiten dan naar de babyshower gaan, maar denk niet dat ik hier onderuit kom.

Heb ook een achterlijke drukke periode voor de boeg en wil gewoon weekend en rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:40

Wat een onzin, je moet helemaal niks. Denk gewoon aan jezelf.. lijkt mij het belangrijkste. Als je dat niet durft, mik je het last minute toch gewoon op "voel me niet helemaal lekker en gezien de corona cijfers wil ik voor nicht geen risico vormen".

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 07:36

Je bent niks verplicht hoor. En anders wat idinn zegt, snotterig, zere keel en hoesten :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:12

Ik ga ook niet naar zoiets toe.
Gewoon zelf een kaartje kopen en een kleinigheidje oid.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:58

Waarom laat je je door familie onder druk zetten? Ik zou dus echt niet gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:31

Biks2 schreef:
Pff, ik heb binnenkort een babyshower van mijn nicht. Het is hartstikke ver reizen en zie er enorm tegenop. Maar ja, ik moet wel onder de druk van familie.
Zou veel liever mijn interesse op een ander manier uiten dan naar de babyshower gaan, maar denk niet dat ik hier onderuit kom.

Heb ook een achterlijke drukke periode voor de boeg en wil gewoon weekend en rust.

Tip neem een hersenschudding dan heb je altijd een goed excuus. :D

Nee geintje ik zou gewoon afzeggen en zeggen dat je het te druk hebt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:45

Haha leuke aflevering van de Simpsons

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Marge_v ... ,_and_Gays

Citaat:
CinemaSentries gave the show a positive review, writing "Marge Vs. Singles, Seniors, Childless Couples and Teens and Gays is a great example of the way the show used to be able to find hilarity in mocking both sides of an issue when it spoofs both the grueling life of a parent and the grueling lives of those without children who have to put up with the problems caused by other people's kids."

:D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:26

Biks2 schreef:

Je hebt acute verkoudheidsklachten een dag voor de ellende begint, dus je kunt je zonder zorgen afmelden. ;)

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:05

Laatst op de koffie bij een collega van mijn vriend. Zijn vriendin was er ook, ze hebben samen een kind van 3. Wat heb ik me dood zitten ergeren. Kind wilde constant de aandacht. :\
Op een gegeven moment ging het gesprek natuurlijk over wanneer wij zo'n schattig kindje zouden krijgen. Ehh nou niet... Nou we werden nog net niet weggestuurd. Moeders zette grote ogen op, en sprak meerdere keren uit hoe raar ze dat wel niet vond. Alsof dat het doel is als vrouw zijnde, moeder worden. :roll: Vriend en ik nog heel beleefd zeggen dat we een vrij leven willen. Kon volgens haar met kinderen ook. Vorig jaar in het vliegtuig was kind ook gewoon lief, alleen had moeders wel een paar paniekaanvallen door alle spanning om met een kind in het vliegtuig te zitten. Maar nee, zo'n vrij leven :') Onderwerp maar veranderd en niet veel later weg gegaan. En toen we weer in de auto naar huis zaten, haar kei hard uitgelachen }:)

Goede vrienden van ons hebben nu sinds een maand ook een baby. En nu al zijn dingen compleet anders. Waar we normaal altijd hele avonden daar zaten, waren we laatst met een uurtje al weg. Ze kunnen ineens nergens meer om lachen. Alles is ineens heel serieus en waag het niet een grapje over baby's of kinderen te maken. Waar je eerst dan samen de grootste lol had, worden ze nu chagrijnig. :') Best jammer dat een vriendschap zo wel langzaam kapot gaat... Hebben jullie dat ook gehad, dat vriendschappen hier op stuk lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:19

Eigenlijk geen problemen mee.. nu weet iedereen wel ook echt dat ik heel bewust geen kinderen wil. Ben ik altijd super duidelijk over en dat scheelt al veel. Soms maken vriendinnen wel een opmerking voor de grap "je weet nooit", maar dan kaats ik de bal net zo hard terug "geef toe jij hebt toch al spijt van die van jou".

Iedereen is gewoon zichzelf gebleven. Hebben ook gewoon nuchtere mensen in de vriendengroep, niet met van die Vlinders en Stormpjes. Alleen drinkt de helft opeens alleen nog maar 0.0 bier. Prima, meer speciaalbier voor mij *\o/*

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:27

@Calixae

Lang geleden wel dat het minder werd met een bevriend sterk.

Echter hadden ze opeens samen ruzie en zaten ze even later in een scheiding.
Daarna is het helemaal verwaterd tussen ons.

Ps, kind was ook vaak aan het huilen, maar kreeg als baby voedsel wat nog niet voor hem geschikt was. (en dan was het huilen vanwege krampen, gek hè) dat vond ik wel sneu voor het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:36

Mijn vrienden hebben of geen kinderen, of kinderen die mijn leeftijd hebben, dus ik heb daar allemaal geen last van gelukkig. :D

Maar lijkt me wel vervelend als je je vrienden zo ziet veranderen. Dat het leven wat minder vrij wordt, soit, dat gebeurt ook als je van student naar het werkende leven gaat, mensen gaan verhuizen etc., maar dat je dan ook meteen zo'n stuk chagrijn wordt, is nergens voor nodig. :=

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:40

Ik heb inderdaad wel een aantal mensen "verloren" aan kinderen.
Geen tijd meer om af te spreken, want kind. Geen zin meer om iets te doen want kind. Alleen maar klagen want kind. En dan vragen wanneer wij kinderen krijgen en zich daarna persoonlijk aangevallen voelen als je zegt dat je ze niet wil.
En aan het eind van het verhaal staan er klaagberichtjes op facebook in de trend van "als je kinderen krijgt weet je wie je echte vrienden zijn"

Aan de andere kant heb ik ook een paar vriendinnen met kinderen die ik nog steeds evenveel zie, en die mij de wurm niet opdringen.
Ook heb ik een goede oudere vriendin met een volwassen dochter(vriendin is in de 50) echt een dikke aanrader want de dochter is gewoon zo goed als zelfstandig (en verder ook een erg aardige meid)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:50

@Calixae: ik zie een aantal vrienden weer vaker nu hun kinderen basisschool-bovenbouwleeftijd hebben. Dan kunnen de kinderen ook gewoon meer zelf en wordt de persoon achter de moeder of vader weer zichtbaar. Ik ben daar blij mee :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:21

En tegelijkertijd zijn er genoeg van ons die ongetwijfeld ook weleens wat moeten laten schieten, "want paard." :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 05:22

De honden (bij gebrek aan paard/kind/etc) zijn een goed excuus om niet te hoeven of om tijden in te korten idd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:08

Mijn 2 beste vriendinnen hebben beide een kind/kinderen intussen. Ik zie ze weinig, de ene hoor ik ook veel minder dan de andere maar dat ligt ook een deel aan mezelf. Druk met werk, paard, veel meer sociale activiteiten rondom huis nu vriend niet meer in buitenland zit voor werk... Maar als we elkaar horen is het alsof het gisteren was :D
Covid speelt ook een rol. Vroeger zagen we elkaar vaker, nu is dat lastiger omdat we ook op minstens een uur rijden van elkaar wonen.

Maar qua gespreksonderwerp gaat het over alles. Ook over de kinderen, en nee, dat stoort me niet. Integendeel, hun humor is vaak nog droger dan die van mij :') en er zijn genoeg dingen om lekker over te kletsen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:47

De vriendin van een vriend van me staat op punt van ontploffen, dus die hoor ik (logisch) wat minder.

Weet nog niet hoe het na d day zal zijn :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:57

Ik vind het niet erg om het ook over kinderen te hebben.
OOK, niet alleen maar.
Maar kinderen horen bij hun leven dus die stilzwijgen zou niet logisch zijn.