Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:01

Exact ;) mijn vriendin snapte ook niet wat er 'fout' aan was, maar in het zuiden is dat volgens mij vrij normaal. Maar ja, zij zeggen ook friet terwijl het toch echt patat is :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:19

Zowel Friet en patat is goed hoor. Google maar eens waar het ook vandaan komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:22

De knipoog ontgaat je duidelijk :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:30

Relaxed schreef:
Exact ;) mijn vriendin snapte ook niet wat er 'fout' aan was, maar in het zuiden is dat volgens mij vrij normaal. Maar ja, zij zeggen ook friet terwijl het toch echt patat is :')

Eens :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:43

Nee je vriendin heeft gelijk

Friet en anders niet :D

Maar om Ontopic te blijven.
Mij maakt het niet uit wat de mensen precies schrijven. Als we beide maar weten wat er bedoeld is.
En de communicatie gewoon vlot gaat.
Geen 2 dagen wachten op antwoord enz.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:17

Ik dacht mijn vuurton verkocht te hebben. Krijg ik paar uur voor het ophalen dat ze hem toch te groot vind. Maar wel weer netjes dat ze wat van zich laat horen.

Jammer dat het niet meer mag op de moestuin.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:57

Hier een vloerkleed gratis af te halen. Eerst de vraag: hebt u huisdieren? Op zich een normale vraag. Dan de vraag: waar is uw adres? Hm klinkt al iets vreemder maar kan nog. En dan de vraag: hebt u auto want ik heb fiets. Eeeeh, nou ik kom hem niet brengen dus dan gaat het over. :')
Als reactie: jammer want met fiets is 2 uur maar korter met auto. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:59

Lol, sommigen maken het echte te dol :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:14

Urgh…. Er zijn 2 Geesteren. Wij wonen in GLD en zeggen dat altijd erbij. Vanmorgen wilde iemand tussen 8 en 10 vier stoeltjes opkomen halen, had al gezegd tussen 8 en 9 want daarna moet ik werken.

Meerdere keren aangegeven dat het in GLD is.
En niemand kwam vanmorgen…. Ben maar naar werk gegaan en mijn nummer gegeven dat als hij er was ik even heen en weer kon rijden.
Wel gelezen maar niks mee gedaan..

Ik heb hier zo’n hekel aan…

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:27

Gisteren middag iets op marktplaats gezet voor een klein prijsje. Twee uur later was het verkocht, stiekem twijfel je dan toch of je er niet meer voor had kunnen vragen haha. Gelukkig wel weer 5 sterren beoordeling erbij en volgens mij heeft de koper elk positief onderwerp aangeklikt, inclusief snelle verzending terwijl het opgehaald is. :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:36

Suzanne F. schreef:
Hier een vloerkleed gratis af te halen. Eerst de vraag: hebt u huisdieren? Op zich een normale vraag. Dan de vraag: waar is uw adres? Hm klinkt al iets vreemder maar kan nog. En dan de vraag: hebt u auto want ik heb fiets. Eeeeh, nou ik kom hem niet brengen dus dan gaat het over. :')
Als reactie: jammer want met fiets is 2 uur maar korter met auto. :+

wat flauw.... :D
Thuisbezorgen is toch mogelijk tegen meerprijs? Je hebt een uurtarief van zeg maar 60 euro, daar komt dan nog 0,30 ct/km bij..... Vooruit betalen uiteraard.
Alles is mogelijk tegen het juist tarief zou ik terug sturen ;-)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:59

Zelf een keer een paar munten op MP gezet. Krijg ik een mooi bod via de mail, waar ik akkoord mee was gegaan (lees: geen biedingen bij de advertentie gekregen). Vrijwel direct daarna daarop kreeg ik een mail met een bod, waarop ik netjes uitleg net daarvoor al een bod te hebben gehad waar ik akkoord mee was gegaan. Krijg ik een boze mail van de tweede bieder dat het niet zo werkt en dat hij geen kans kreeg, plus een negatieve ervaring in de vorm van één ster... Ik had niet eens met hem onderhandeld, want ik was tevreden met het eerste bod en hou niet van sneaky zaakjes door de eerste bieder ineens af te wimpelen voor een hoger bod. Een mens kan ook gewoon tevreden zijn. MP heeft die lage waardering nooit weggehaald, ondanks mijn uitleg. Verder gelukkig alleen maar vijf sterren, maar die ene ster is na al die jaren nog steeds een doorn in mijn oog.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:18

Ja zo herkenbaar die ene 1-ster. Die heb ik gekregen van iemand die geïrriteerd was dat ik mijn fiets niet aan haar wilde verkopen voor een lagere prijs :+ ik wist toen nog niet dat degene waarmee je als laatste contact hebt gehad mag beoordelen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:52

Weer wat geleerd, want dat wist ik tot nu toe ook niet. Vond het al raar dat diegene een beoordeling kon geven.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:04

gewoon aangeven niet verkocht te hebben via mp dan kan niemand je beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:16

Bij twijfel idd niet verkocht aanklikken :j

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:46

Ik heb een 1 ster beoordeling van iemand die interesse had in een paar oorbellen. Ze liep in de chat maar steeds te miepen dat ze ze eigenlijk te groot vond. Waarop ik antwoordde dat ik ze helaas niet kleiner kon maken voor haar. Ze er dan maar van af. Kort daarop kreeg ik het bericht van MP dat ze me beoordeeld had. Ik vermoedde toen al dat dat niet zo'n beste beoordeling zou zijn. De volgende dag kreeg ik toch nog een berichtje van haar of ze de oorbellen asjeblieft voor de vraagprijs mocht kopen. Oorbellen verkocht en netjes opgestuurd. En na een paar dagen werd mijn 1 ster beoordeling zichtbaar..... Ik heb er niets meegedaan omdat ik verder alleen maar goede beoordelingen had.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:15

StalNollie schreef:
gewoon aangeven niet verkocht te hebben via mp dan kan niemand je beoordelen.

Ook een goed plan, hoewel ik op die ene na alleen maar fijne transacties heb gehad. Van de week nog: kreeg al vijf sterren, terwijl ik het geheel nog moest opsturen. Kreeg na ontvangst ook nog een super positieve mail.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:56

Shenavallie schreef:
Weer wat geleerd, want dat wist ik tot nu toe ook niet. Vond het al raar dat diegene een beoordeling kon geven.

Ja of als er een betalingsovereenkomst is, dan laten ze je die beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:58

Heb ik ook wel eens gehad, 1 ster beoordeling omdat ik haar geen konijntje gunde, let wel: zij wou een voedster terwijl ik alleen maar rammetjes had.
Ja sorry kan van een mannetje toch echt geen vrouwtje maken.

Ik had contact met iemand over een dekje waarbij stond reageert op 100% van de berichten binnen 25 dagen, en inderdaad contact verliep heeeel erg stroef, maar goed uiteindelijk vandaag (3 weken verder) wel mijn dekje in goede staat binnen gekregen :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:58

Nou dit heb ik nog nooit meegemaakt... Al 3x een betaalverzoek gestuurd voor hetzelfde product maar gewoon tot 3x toe niet betaald.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:15

Ik kwam er ook achter dat als je op niet verkocht drukt dat ze je niet kunnen beoordelen. Ik vind het van de zotte dat mensen waarmee je 3 berichten hebt uitgewisseld je product kunnen beoordelen zonder transactie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:36

Was gisteren vergeten om mijn mobiel internet aan te zetten. En hierdoor berichtje gemist dat iemand gisteren avond de vuurton op wilde komen halen. Aangegeven dat het vrijdag niet meer ging toen ik thuis was, maar dat een andere dag ook kan. Nu hoor ik niks meer.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:41

Hier dan weer eens een leuke ervaring. Naaiboek te koop ding is niet meer te krijgen en wordt op Bol 2e hands voor 60 en meer aangeboden.
Had het alleen een keer doorgebladerd en dan opgeborgen, dus nog nieuw.
Op mp gezet voor de nieuwprijs.
Na de gebruikelijke biedingen van 1 tot 5 euri ( maar dan aub met verzekerd verzenden) was het een aantal weken stil.
Tot vanochtend. Koopster vroeg of het nog beschikbaar was en door de brievenbus kon.
Dat jammer genoeg niet. Maar heb aangeboden een glad bedrag incl pakket.
5 minuten later betaalverzoek, 10 min later was die betaald en een half uur later heb ik het boek naar de post gebracht.
Zo kan het dus ook :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:52

Dat zijn de betere verkopen :)

Ik had op Fb iets te koop staan en kreeg vanochtend pas van Fb een melding dat iemand woensdag al gereageerd had. Schiet ook niet op ;(