Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:02

Ik vind het gewoon zielig hoe Amalia afgemaakt werd in de media.
Eerst om haar gewicht, hoe krijg je een meisje onzeker, en later om hoe ze zich kleedt.
Laat dat meisje toch, lijkt me al niet makkelijk om in zo’n keurslijf te moeten leven want uit de band springen met vriendinnen kan niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:07

Fly_high schreef:
Niobe schreef:
Ik wil niet met ze ruilen en ik vind dat zeker Amalia vaak onterecht door het slijk gehaald wordt.

Ik was best geneigd om medelijden met die meid te hebben, zo bot als men vaak het over haar gewicht heeft enz, maar na haar uitspraak over kamer vinden in tijden van woningnood is die neiging ineens helemaal weg :=

Ze was dankbaar dat ze ondanks de woningnood een kamer heeft kunnen vinden. Dat zou toch iedereen zeggen eigenlijk?
Ik snap dat het wrang voelt, maar ik had sowieso wel verwacht dat ze gewoon een woning zou krijgen. Ik geloof dat familieleden her en der nog wel wat huisjes hebben :')
Dus echt raar vind ik het niet. Sowieso als kroonprinses kom je niet in een random studentenhuis te wonen. Het is ook via via gegaan en dat is logisch.
Maar dat is ook wat ik bedoel, ze kunnen niet heel veel goed zeggen. Als er naar gevraagd wordt door de pers of wie dan ook, dan is er toch eigenlijk geen beter antwoord dan dat je dankbaar bent?

En ongemakkelijke uitspraken staan wel ver los van haar uiterlijk trouwens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:11

Sizzle schreef:
Urbanus schreef:
Lonne is Oranjefan.

Wie?

Niobe schreef:
Urbanus schreef:
Lonne is Oranjefan.

LEVE DE KONING

Ik krijg nu ook een advertentie onder dit topic voor het Tata Steel festival. Bokt heeft nu ook een mening over mij geloof ik.

Tata Steel festival? :')

edit: Ziet er serieus leuk uit dus wij gaan heen!
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 14-09-22 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:12

chanicha schreef:
Ik vind het gewoon zielig hoe Amalia afgemaakt werd in de media.
Eerst om haar gewicht, hoe krijg je een meisje onzeker, en later om hoe ze zich kleedt.
Laat dat meisje toch, lijkt me al niet makkelijk om in zo’n keurslijf te moeten leven want uit de band springen met vriendinnen kan niet.
Willem-Alexander werd niet voor niets Prins Pils genoemd hè. :)) Inmiddels hoeven ze gelukkig niet meer zo strak in de pas te lopen als 100 jaar geleden en je leven kan ook best leuk zijn als je niet laveloos op het strand van Chersonissos ligt. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:14

Ik gok zomaar dat het nog slechter aan was gekomen als ze gezegd had: „gelukkig heb ik een rijke pa dus dat met die kamer komt wel goed“ _O-

Met geld en/of met zeer weinig eissen vind je zelfs in Amsterdam wel wat, maar daar mag je eigenlijk niets over zeggen. Laatst werd in de nieuwskommentaren een oekrainer met de grond gelijk gemaakt omdat ze binnen 2 weken een woning in Amsterdam gevonden had.

Is Lonne een afkorting van tata steel :o?

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:15

Nee, Niobe's voornaam.

Kan trouwens slecht tegen mensen die nog steeds 'de Hoogovens' zeggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:15

Sizzle schreef:
Ik gok zomaar dat het nog slechter aan was gekomen als ze gezegd had: „gelukkig heb ik een rijke pa dus dat met die kamer komt wel goed“ _O-

Dat zou ik nu juist een spontane bazen actie hebben gevonden! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:19

Urbanus schreef:
Nee, Niobe's voornaam.

Oooooohhhhhhhhh :)*
_O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:19

Urbanus schreef:
Tata Steel festival? :')

edit: Ziet er serieus leuk uit dus wij gaan heen!

Is goed!

Sizzle schreef:

Met geld en/of met zeer weinig eissen vind je zelfs in Amsterdam wel wat, maar daar mag je eigenlijk niets over zeggen. Laatst werd in de nieuwskommentaren een oekrainer met de grond gelijk gemaakt omdat ze binnen 2 weken een woning in Amsterdam gevonden had.

Is Lonne een afkorting van tata steel :o?

Ik ben Lonne(ke)

Maar ja idd, ik snap best dat het voor mensen echt beroerd kan voelen als het voor hun moeilijk is, om welke reden dan ook, maar er heerst tegenwoordig ook iets wat vooral lijkt op het misgunnen van het geluk van anderen, heb ik het idee. Positief nieuws over zulke zaken kan bijna niet meer gedeeld worden :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:21

@Niobe, er is letterlijk nooit sprake van woningnood als je de kroonprinses bent :+ waar is ze dan eigenlijk dankbaar voor...?

Ik heb veel liever gehad dat ze gewoon zei dat ze blij was met haar nieuwe kamer and whatnot, zonder te lopen doen alsof ze iets van problemen van ons plebejers snapte := want eerlijk is eerlijk, er bestond 0,0 kans dat ze een kamer niet zou hebben gekregen.

Sizzle schreef:

De enige juiste reactie joh :D _O-

Ze heeft het trouwens zeker niet altijd makkelijk in het leven, tig nieuwssites die zich elke dag met jouw gewicht bemoeien op je 18de lijkt me oprecht vreselijk en ik zou al lang uit het raam zijn gesprongen denk ik :') lekker boeiend dat ze te zwaar is, dat is de helft van doodgewone Nederlanders ook en niemand die daar naar omkijkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:29

Fly_high schreef:
lekker boeiend dat ze te zwaar is, dat is de helft van doodgewone Nederlanders ook en niemand die daar naar omkijkt.

.. er mag ook niks van gezegd worden... :')

Citaat:
waar is ze dan eigenlijk dankbaar voor...?

als het klopt wat jij schrijf,t dat een kroonprinses nooit woningnood kent, kan ik me voorstellen dat ze dankbaar is dat zij dus geen last heeft van woningnood, omdat ze zich realiseert dat ze een bevoorrechtte positie heeft wat dat betreft.. :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:33

Ik weet niet of het U is maar dat tatasteel festival vind ik echt crimineel :=

Ik begrijp niet hoe daar een vergunning voor is afgegeven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:46

Waarom is het crimineel? Dat schaaktoernooi is 1 van de grootsten ter wereld.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:46

Cer schreef:
Fly_high schreef:
lekker boeiend dat ze te zwaar is, dat is de helft van doodgewone Nederlanders ook en niemand die daar naar omkijkt.

.. er mag ook niks van gezegd worden... :')

Bedoel je van Amalia of die willekeurige dikke Nederlanders? Over Amalia haar gewicht wordt er IMO juist meer dan genoeg gezegd :')

Cer schreef:
Fly_high schreef:
waar is ze dan eigenlijk dankbaar voor...?

als het klopt wat jij schrijf,t dat een kroonprinses nooit woningnood kent, kan ik me voorstellen dat ze dankbaar is dat zij dus geen last heeft van woningnood, omdat ze zich realiseert dat ze een bevoorrechtte positie heeft wat dat betreft.. :P

Fair point, alleen zo kwam die uitspraak niet over. Het leek uitgerekend om heel erg menselijk en #relatable := over te komen, niet om haar bevoorrechte positie te herkennen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:47

Fly_high schreef:
Bedoel je van Amalia of die willekeurige dikke Nederlanders? Over Amalia haar gewicht wordt er IMO juist meer dan genoeg gezegd :')

Ik laat me daar verder niet over uit 8-) :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:55

Urbanus schreef:
Waarom is het crimineel? Dat schaaktoernooi is 1 van de grootsten ter wereld.

Schaaktoernooi?

Ik zag een burendag waarin je kon kennismaken met de wereld van staal.

En aangezien we inmiddels allemaal weten hoe diezelfde buren vergiftigd worden door tatasteel vind ik het best brutaal ze uit te nodigen voor een feestje. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:57

Dan kan je zien waar je door vergiftigd wordt 8)7

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:45

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:23

fokfanaat schreef:
maar alles bij elkaar wel bijna 50 miljoen per jaar!

Wat denk je dat al die presidenten kosten?

Want 50 milj per jaar voor 18 milj Nederlanders, dat is 2,77 euro per Nederlander, per jaar.
Komt een land als Frankrijk of Amerika daarmee weg voor hun staatshoofden en al die voorgangers, die ook nog toelages krijgen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:32

Zou Biden meer dan 900 miljoen per jaar kosten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:33

fokfanaat schreef:

Hoeveel geld strijken al die voorgangers nog op?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:45

ikke schreef:
fokfanaat schreef:

Hoeveel geld strijken al die voorgangers nog op?

Vergelijk dat met de UK. Hoeveel krijgt de voorganger van Charles daar nog? En de voorganger daar weer van?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:55

De voorganger van Charles is net overleden

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:01

Niobe schreef:

Precies wat ik bedoel. Als je ze aanhoudt totdat ze zelf omvallen, dan betaal je dus niets aan een hele reeks nog levende voorgangers van het huidige staatshoofd.
Vergelijk dat met de VS, waar Trump, Obama, Bush jr, Clinton en Carter nog in leven zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:03

oomens schreef:
Niobe schreef:

Precies wat ik bedoel. Als je ze aanhoudt totdat ze zelf omvallen, dan betaal je dus niets aan een hele reeks nog levende voorgangers van het huidige staatshoofd.
Vergelijk dat met de VS, waar Trump, Obama, Bush jr, Clinton en Carter nog in leven zijn.

Dan betaal je beoogde opvolgers die nooit aan de bak komen of 73 jaar mogen wachten en geld kosten voordat ze aan de slag mogen?! Kosten aan de voorkant ipv de achterkant?!