Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:09

sureido schreef:
Jorex schreef:
Te vroeg gejuicht -O-
Daar was al zo'n grote klap ;(
En er ging zo'n felle flits aan vooraf dat ik mijn ogen moest dichtdoen.

De vijver vult wel mooi bij zo.

Oortjes in, en lekker ogen dicht! Ik doe altijd muziek in als het onweert en ik alleen ben. Of een filmpje met oortjes in. Ik heb ook een rolluik thuis thuis en die gaat ook potdicht, maar die luxe heb ik op mijn studentenkamer niet.

Ik moet juist de flitsen zien, die bereiden me nog enigszins voor op de klappen die volgen. Ik ben bang voor harde geluiden. Dus bvb ook ballonnen, want die kunnen knappen en drumbands. Ik ben de enige hier die zo reageert op onweer, woon nog bij mijn ouders. De stekker van de tv en computer zitten er ook nog gewoon in. Oortjes in en muziek doe ik bij tuinfeesten in de buurt of als de wind verkeerd staat bij Oerrock.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 05-06-19 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:09

Hier (zuidoost groningen) begint het nu. Harde wind en non stop flitsen. Het is nog droog maar ik vermoed niet lang meer.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:10

MarjanB schreef:
Laurie schreef:
Tivoli: bij Terborg schijnt het ook wat heftiger te zijn geweest. Hier in Doetinchem hebben we eigenlijk alleen wat geflits, wind en lichte regen gehad.

Toch staat op p2000 nodige schade in Doetinchem

Wij zitten tegen Halle aan, daar is het in ieder geval rustig gebleven. Blijft bizar dat er zo plaatselijk nog zoveel verschil in kan zitten!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:11

Ah ja ik vind die flitsen ook niet fijn, maar ik ben bang vanwege dat het een keer heeft ingeslagen op mijn huis. Maar ik merkte net in het restaurant ook dat ik automatisch bij een flits met mijn handen naar m’n oren ging. Zal wel raar gestaan hebben. Ben vooral ms nachts in mijn eentje heel bang als ik in bed lig, maar zo als ik samen ben of overdag vind ik het niet eng.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:12

Sinds vrijdag de paarden thuis en onvoldoende gewend om samen in de schuur te staan. Staan in onweer buiten. Wel heel lief de shet heeft staan schuilen onder de buik van de fjord.
Wij wonen afgelegen. Zondag al ingeslagen bij de buren en boom gesneuveld. Bij ons 1 keer alle stroom eraf maar nu alles goed.
Bui trekt gelukkig nu weg heb ik idee.
Wij wonen in Jubbega Friesland
Ik ben doodsbang voor onweer vriend gelukkig niet. Blij dat het weer klaar is!

Shani_1984

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:13

Borger is de Hell losgebarsten... Ik vind dit zo niet leuk!! Ben er gewoon misselijk van, en dit is nog maar het begin

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:13

karuna schreef:
Tivoli ik zou p2000 op je telefoon bekijken, arnhem, rheden dieren brummen doetinchem en zuthpen oa heel veel stormschade wegen afgezet enz.

Regio gelderland midden en regio noord /oost gelderland

Hier in Velp en Rheden idd fikse downburst gehad zeg. Was heftig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:16

Hier in midden Limburg is de schade echt plaatselijk. Ik werd rond half 11 door mn moeder gebeld dat ze schade hadden. Een boom van ongeveer 10 meter hoog op de erfgrens met de buren was omgewaaid. De buren wonen tijdelijk in een houten chalet in de tuin en als de boom 1 meter naar links was gevallen dan hadden ze het zelf waarschijnlijk niet meer na kunnen vertellen. Bij ons is de complete omheining van de kippen wei kapot aangezien de wortels van deze boom onder ons hek doorliepen. 2 bomen van ons staan nog rechtop maar die zijn ook met wortel en al los gekomen. Die moeten waarschijnlijk weggehaald worden. Bij de andere buren ook diverse grote bomen compleet met wortel en al uit de grond. Het is echt een tornado geweest. Mijn vader had hem zien gaan. Een geluk bij een ongeluk dat er geen mensen of dieren gewond zijn geraakt. De boom is precies goed gevallen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:18

Hier hebben we het ergste alweer gehad. Nu nog wat regen en geflits en gerommel in de verte. Gaat snel voorbij.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:20

Sureido het heeft hier dus een keer in de draden geslagen van mijn pony's. Toen lag alle stroom in het hok eraf. Ik was toen gelukkig niet thuis, maar verderop aan het bowlen. Maar diezelfde klap dus wel gehoord toen. Hier thuis stonden de glazen in de kast te rinkelen. Ik was ook bezorgd voor onze kastanjeboom, die zit vol in het blad nu. En is al een halve boom vanaf gevallen een aantal jaren terug bij een valwind.

Nu hier alleen nog regen en flitsen dus ben in bed gekropen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:23

Foto’s van Tilburg voor het begon, duidelijk te zien wel. Zijn geplaatst op de groep heel Tilburg in een groep.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die mijn huisgenoot dus ook stuurde:

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:29

Gv is even buiten aan het kijken. Veel meldingen om hem heen, bomen in hun straat (kleintjes) staan wat scheef

Maar downburst verklaart veel -O-

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:36

We zijn net thuis aangeland, het heeft hier niet eens geregend!
Wat een paar kilometer al uit kan maken he?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:37

Gelukkig

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 01:15

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 01:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was rond 10 uur in Den Bosch, wilde na de laatste foto naar buiten rennen om de kaarsjes van het terras binnen te halen maar toen klapten twee schuifdeuren eruit dus ik met dezelfde rotgang weer naar binnen, kaarsjes hebben het wonder boven wonder wel overleeft.
Heeft even heel hard gewaaid en gestort en verder een mooie lichtshow, behalve de deur op werk in ieder geval geen schade.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 04:01

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 04:35

Klapten 2 schuifdeuren eruit? :? Hoe dan? :wow:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 06:16

Hoe zijn de voorspellingen voor vanavond? Volgens buienradar zal het weer los gaan, maar die vertrouw ik niet helemaal :=

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 06:23

Hier inderdaad niet veel meer gehad. Het heeft een klein half uurtje even geflitst en gedonderd. Weinig regen en geen harde knallen. Het zou langer duren, maar echt net bij ons loste de bui helemaal op.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:45

Gaan we weer :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:50

Lindor92 schreef:
Hier inderdaad niet veel meer gehad. Het heeft een klein half uurtje even geflitst en gedonderd. Weinig regen en geen harde knallen. Het zou langer duren, maar echt net bij ons loste de bui helemaal op.

Dan heb je al meer gehad als ik, hier 5 minuten geregend en iets gewaaid met bliksemschicht in de verte en klaar.

Had 1 tornado en dat was ik zelf om alle ramen dicht te doen voor ‘de storm’ _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:52

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:57

Flinke schade al van wat ik kan zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb van de adrenaline amper geslapen en nu een heerlijke migraine :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:58

Hier in Heerlen, Zuid-Limburg eens een keer de dans ontsprongen haha. Even flinke wind gehad en onweer in de verte en een paar dikke druppels maar het was binnen 5 minuten weer weg :') Het uit elkaar schroeven van onze markies/parasol was dus onnodig achteraf gezien haha.

Hoop dat iedereen er voor de rest goed doorheen gekomen is en geen schade opgelopen heeft aan huis en omgeving enz. Ik heb het nieuws nog niet gekeken, maar daar zal ook wel veel aandacht eraan besteed worden. Gave foto's komen er voorbij!