Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:38

Macs schreef:
Als je in bewind zit kan je ook studeren, en daar horen boeken ook bij. In overleg met de bewindvoerder is er wel wat mogelijk hoor (veel te veel naar mijn idee := ). Heb meerdere leerlingen gehad die in deze situatie zaten..

Dan heb je andere kanalen om aan boeken te komen. Wie weet heeft er eens 1 mazzel, maar zoals gezegd heb ik echt geen in gezeur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:47

Ik had er nu eentje die mijn trui wel wilde overnemen met verzenden, maar toen stuurde hij/zij een telefoonnummer en zei: stuur me maar een appje dan regelen we alles. Dus ik gaf aan dat ik dat niet vertrouwde omdat het gewoon via een betaalverzoek of overmaken kon. En niks meer gehoord daarna.
Is dat een oplichtingstruc? Kunnen ze iets met je telefoonnummer als ze dat hebben?

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:10

Ja Suzanne... ze kunnen zich voordoen als jou met je telefoonnummer ( met dank aan social media bijvb)
Daarom wel goed dat je zo voorzichtig bent.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:53

Ik snap je volledig hoor Ineke. Dit is gewoon een asociale vraag haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 18:53

Word echt moe van mensen die op een al hele scherpe prijs ( 20 euro voor nieuwe Eskadron staldeken) dan een bod gaan doen van 10 euro :roll:

Nee dus...

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:38

2ehands.be begint steeds meer op marktplaats te lijken, is wel een vooruitgang.

Ik had vandaag ook iemand die naar mijn mobiele nummer vroeg. Ze stuurde een berichtje dat ze de vraagprijs wilde betalen of ik mijn gegevens door kon mailen zodat ze het geld kon overschrijven en of ik dus mijn mobiele nummer kon geven om contact te onderhouden.

De advertentie stond er net een uurtje op, vertrouw het dus niet helemaal. Mijn rekeningnummer mag ze hebben om het geld over te schrijven maar contact mag ze lekker via marktplaats berichten blijven doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:49

Ik heb een advertentie gezet dat ik stalling zoek voor mijn paard.
Reageert er iemand dat ze mijn paard wel wil verzorgen? :o?
Heb (nog) niet gereageerd, omdat ik niet goed weet wat ik er van moet denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:58

Toen ik mijn paard te koop had staan kreeg ik ook zulke berichten :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:11

Is altijd het proberen waard hé :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:46

Ik deel soms wel telefoonnummers puur omdat het gemakkelijker is met ophaal afspraken, zeker als het om grotere en/of duurdere dingen gaat.

Stel ik moet iets groots ophalen dan vind ik het zeker fijn om telefoon nummers uit te wisselen om contact te houden. bv stel ik kan het niet vinden of sta in de file etc

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:40

Ik heb een super fijne ervaring. Ik had Mn kent en masters op internet staan en diezelfde avond een bod en opgehaald. Echt fijn! Nu kan ik kijken naar een nieuw zadel.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:50

Gizeppie; wat fijn dat je zadel zo snel verkocht is!

Ik wil mijn telefoonnummer wel geven als iemand iets bij mij op komt halen en bang is dat ze het adres niet kan vinden ofzo. Maar als ze in hun eerste bericht meteen schrijven dat ze het product voor de vraagprijs en verzonden willen hebben dan vindt ik de vraag voor mijn telefoonnummer een beetje vreemd. Ik heb dan ook niets meer van de persoon die mijn gegevens voor betaling en telefoonnummer wilde hebben gehoord nadat ik de betaalgegevens had doorgestuurd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:28

Iemand biedt, ik ga akkoord met het bod... Krijg ik terug 'okee, ik ga het even afwachten'... Wacht wat?! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:44

upendo schreef:
Iemand biedt, ik ga akkoord met het bod... Krijg ik terug 'okee, ik ga het even afwachten'... Wacht wat?! :')

Haha ik zou terugsturen of ze op beter weer wachten? :') Heel apart..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:03

Ik heb gewoon het bod maar verwijderd.. Zo geen zin in dat gedoe.. :')

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:45

Ach, ik beantwoord gewoon telkens netjes de vragen en zie het wel, ook zat waar je niets meer van hoort, prima uiteindelijk raakt het toch wel verkocht. Van de week helaas slechte ervaring gehad toen iemand iets vroeg wat eigenlijk al in de adv stond, diegene reageerde meteen terug met hoofdletters op een hele nare onbeleefde manier. Nou laat maar, zo eentje gun ik niets meer ook.

Valt mij op dat Divoza heel veel advertenties heeft, wel 1/3 deel van aanbod, allemaal nieuwe items voor de winkelprijs, adv verwijzen allemaal door naar hun site. Reuze irritant, ben op zoek naar gebruikt of nieuw voor klein prijsje van particulier of 2e hands shop. Als ik iets tegen winkelprijs nieuw bij Divoza wil kopen ga ik toch wel direct naar hun site? Gaat niet om speciale acties of zo.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:52

Heb ik ook hoor.. :)
Ik heb geen haast met verkopen, het ligt niet in de weg. :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:54

Ja dat vind ik ook echt irritant. Ik had het eerst ingesteld op "gebruikt" maar dan mis je de nieuwe spullen die door particulieren verkocht worden. Het hele leuke idee van onder elkaar handelen van de vroegere marktplaats is weg sinds ze dit hebben toegestaan een paar jaar geleden. Je wordt gek van het scrollen om die winkeladvertenties over te slaan.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:27

Die winkeladvertenties krijg je niet meer te zien als je gaat zoeken vanaf een bepaalde datum. Bijv geplaatst "afgelopen week".

Ik ben op zoek naar iemand die in de (directe) omgeving van Etten-Leur woont, en die iets voor mij van MP op zou willen halen en naar mij willen versturen. Uiteraard worden alle kosten vergoed.
De betreffende verkoper wil niet opsturen, maar ik wil het echt hééél graag hebben.
Is er iemand die mij kan helpen?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:47

Wolkje schreef:
Die winkeladvertenties krijg je niet meer te zien als je gaat zoeken vanaf een bepaalde datum. Bijv geplaatst "afgelopen week".

Ik ben op zoek naar iemand die in de (directe) omgeving van Etten-Leur woont, en die iets voor mij van MP op zou willen halen en naar mij willen versturen. Uiteraard worden alle kosten vergoed.
De betreffende verkoper wil niet opsturen, maar ik wil het echt hééél graag hebben.

Och, had ik dat maar eerder geweten, daar ben ik vanochtend geweest..

Hier wil vanavond iemand iets komen ophalen, hij/zijn vraagt nu mijn telnr ivm het weer. Normaal geef ik dat zo maar word door al deze berichten een beetje wantrouwend :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:15

Hier weer een geval met dezelfde tekst die gestuurd wordt. Eerst vragen ze of het er nog is. Dan zeggen ze dat ze interesse hebben en dan of je wilt verzenden. Dan zeggen ze dat ze Rabo hebben en dat het er snel opstaat. Dan vragen ze of je een app stuurt naar een nummer. Of in dit geval vroegen ze naar mijn bankrekeningnummer. Maar omdat het exact dezelfde tekst was als de vorige die wilde dat ik appte vertrouwde ik het niet en zei alleen via betaalverzoek te willen. En niks meer gehoord.
Ik weet niet wat ze er precies mee willen doen als ze je bankrekeningnummer hebben of je telefoonnummer, maar ik vertrouwde het niet.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:50

Ik lees hier dat mensen geblokkeerd worden om geen slechte beoordeling te krijgen.. als ik iemand een slechte beoordeling geef en blokkeer, kan diegene dat dan nog terug geven?
Zou iets verkocht hebben, koper zou vanavond langs komen, 3 kwartier van te voren krijg ik een bericht dat het toch niet gaat lukken en diegene misschien morgen zou langs komen en nu staat er een gezocht advertentie van diegene online.
Niet mijn manier van zaken doen!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:30

Hier een auto erop staan maar het schiet niet echt op

Boden die ver onder de bied prijs liggen

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:41

Wolkje schreef:

Ik woon in Etten -Leur dus pb maar :j
Etten - Leur in Brabant toch ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:01

siskeh schreef:
Stille meelezer tot nu toe geloof ik.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verzenden 10x makkelijker vind, makkelijker dan op iemand wachten op een bepaald tijdstip.(En wat daar allemaal bij "mis" gaat)

Overigens zag ik een aantal mensen die vinden dat ze onzinbiedingen krijgen op dingen, eerlijk gezegd ben ik inmiddels ook zo'n iemand, regelmatig zie ik advertenties met niets, behalve bieden, en in de meeste gevallen doe ik een klein bod(met nog ruimte voor mezelf om te verhogen) maar waarvan ik absoluut niet verwacht het te krijgen, en als dan de reactie is:is prima wanneer kom je halen? Tja, dan ben ik toch gek dat ik "realischer" ga bieden :+
Nu zijn dit veelal wel merkloze dingen, maar alsnog, het is zo moeilijk in te schatten wat iemand er voor wil hebben...

Precies. Ik bied ook soms best laag op dingen die leuk zijn, maar wat ik niet perse hoef. Verwacht het niet te krijgen. Zo wel, mooi. En inderdaad, afgelopen zondag een tweedehands loungeset opgehaald voor... 60 euro! En daarom dat ik het dus wel doe. Je kan gewoon nee reageren op lage biedingen of een bieden vanaf instellen. Want mensen willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang. Ik ook. En wie niet waagt, wie niet wint, dus ik waag het dan soms.