Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:42

Net weer iemand gespot die mijn foto gebruikt bij een advertentie van een eskadron setje. Bij mp gemeld en die persoon gemaild. Hopelijk is het er snel af en trappen mensen er niet in!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:06

Faline, het kan natuurlijk zijn dat de persoon nog geen eigen foto's heeft en wel degelijk een setje aan bied. Maar erg netjes is het uiteraard niet om andermans foto's te gebruiken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:16

Hoe is MP mails bij jullie?
Hier een bod gehad op mijn zadel, mee akkoord gegaan, maar helaas niets meer gehoord.
Op andere advertenties ook niks meer gehoord van andere namelijk. Dus ik begin eigenlijk te twijfelen of het nog wel aankomt? In mijn advertentie staat wel gelieve te mailen naar mijn eigen emailadres, maarja.....als dat niet gebeurt? :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:32

@Donna Dat kan inderdaad ook. (maar als je echt zelf iets te koop hebt, hoe moeilijk is het dan om even een foto te maken? imo heb je dan niks te koop óf je hebt anders wat te verbergen dat het er niet zo goed uit ziet oid)

Ik heb zelf ook al een tijdje een Eskadron zweetdeken te koop staan (petrol/choco) nog zgan, maar dat loopt ook nog niet echt. Wordt wel steeds geboden, maar vervolgens hoor je van de bieders na een aantal mailtjes niks meer. :? Nu al met een stuk of 4 bieders zo gegaan.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:27

@ Faline. Ik snap je wel. Helemaal tegenwoordig met de smartphones en de MP app. hoe makkelijk wil je het hebben. Enige wat ik me nog kan bedenken is dat iemand haast heeft en de boel nog moet wassen of ophalen van stal. Maarja, dan denk ik, wat maakt die ene dag dan nog uit.

@ stamper. Het is bij mij ook erg rustig. Ook wel mailtjes en dan hoor je nooit meer wat. Vraag me ook wel eens af of het weer aan MP ligt of aan de onbeschoftheid van mensen om niet meer te reageren :o

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:50

Wauw ik heb een uur geleden wat dekens te koop gezet op facebook.
Zie ik dat een uur later al een van mijn foto's is "gestolen" en gebruikt word op marktplaats gelijk die persoon gemaild of ze mijn foto wil verwijderen, en een eigen foto wil gebruiken voor haar advertentie en melding gemaakt bij marktplaats.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:58

Ik heb zowaar een goede ervaring weer op MP. Na mijn zadel lang enkel op bokt en Facebook aangeboden te hebben een week of wat toch maar op MP. Vanochtend een geïnteresseerde, wat op en neer gemaild en vanmiddag opgehaald. Heb er iets minder voor terug dan gehoopt maar ben evengoed blij er vanaf te zijn.
Was supermooi en heerlijk zittend zadel maar lag mega slecht helaas.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:06

DeMolenhoek schreef:
Wintec dressuurzadel. :)

jammer....heb nog wel een wintec 2000 vzh liggen met zitmaat 18 inch en witte boom.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:39

Helaas nog geen reactie gehad van "mijn bieder".
Vraag me dan serieus af, waarom mensen uberhaupt bieden om vervolgens niets meer te laten horen van zichzelf? :/

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:00

Pffff sommige mensen 8)7 -:(-

Heb een partij te koop staan met een winkelwaarde van € 2200 en duidelijk vermeld (en ingesteld) bieden vanaf € 1000,- excl verzenden.
Krijg je een mail: Ik kom hem nu halen voor € 200
Terug gemaild dat ik daar niet mee akkoord gaat, en dat er duidelijk vermeld staat bieden vanaf € 1000

Krijg je me toch een reactie terug -:(-
Ik moest het maar in mijn h*l stoppen en hoopte dat ik net zulke oliebol terecht kwam als hij zelf.

Dussssss, echt mijn mond viel open.
Betreffende persoon + mail doorgeven aan marktplaats

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:06

Dat is gewoon een frustratie e-mailtje vrees ik ..Denk ook niet dat MP daar veel aan gaat doen.. Ik had gewoon een nette correcte e-mail teruggestuurd dat zulke reacties er sowieso niet toe leiden dat je het nu opeens wel gaat verkopen aan hem. Allicht nog even vragen of gezien de reactie verder alles wel oké met hem is. Gewoon correct blijven en niet in gaan op de scheldpartij. Het daar ook verder bij laten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:11

Ik heb er helemaal niet meer op gereageerd, ik ga mijn energie niet aan dat soort mensen verspillen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:16

Sammie schreef:
Dat is gewoon een frustratie e-mailtje vrees ik http://..Denk ook niet dat MP daar veel aan gaat doen.. Ik had gewoon een nette correcte e-mail teruggestuurd dat zulke reacties er sowieso niet toe leiden dat je het nu opeens wel gaat verkopen aan hem. Allicht nog even vragen of gezien de reactie verder alles wel oké met hem is. Gewoon correct blijven en niet in gaan op de scheldpartij. Het daar ook verder bij laten.

Oooh in zo'n geval zou ik ook zo vreselijk poeslief terug gaan mailen... De frustratie aan de andere kant nog wat groter maken... }:)

En er natuurlijk aan toevoegen dat je van achter je beeldscherm niet kan beoordelen of iemand in de oliebol zit. Misschien zou ik nog wat gemener zijn en zeggen: "In zo'n geval zou ik u aanraden de 200 euro aan andere zaken uit te geven."

Zijn ze nu helemaal betoeterd...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:24

Dat dus.. Iig dat ze even beseffen dat *dit* gedrag iig nergens toe leidt.. := Dat is dan energie die ik nog wel even graag wil gebruiken :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:46

ow...zo heb ik dat ook eens gehad. Laminaat op marktplaats gezet: gratis afhalen, maar wel vandaag nog.

Kreeg overigens meerdere vreemde reacties. Eerst eentje die dus het wilde komen halen. Ok. Wanneer? Geen reactie. Heb tot 17 uur gewacht en toen was ik er klaar mee.

Om 17 uur dus iemand anders gemaild die zei er gelijk aan te komen. Helemaal blij dus top! Weg laminaat.

Net op het moment dat hun bij me stonden mailt er iemand anders. Ze wilden het laminaat komen halen. Euhm...sorry, het is net opgehaald. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de advertentie te verwijderen.

Wat een poedersuiker ik wel niet was! Lekker begaan ook met mijn medemens en zij lieten hun kinderen wel weer op het beton slapen! Euhm...dussss...heb teruggemaild dat ik blij was dat het naar mensen gegaan was die niet zo'n poedersuiker als hun hadden.

vervolgens mailt degene die eerst het wilde komen halen om 22.00 uur 's avonds. Hij wilde het komen ophalen. Euhm..het is al opgehaald. Wat? Ik heb gvd al een auto geregeld en al sommige mensen werken ook weet je!! Ja, maar wanneer was je gekomen dan? Want ik had sowieso gezegd dat het vandaag weg moest zijn, en ik was niet van plan om tot diep in de nacht op te blijven. Nee! maar ik kon best morgen komen, dus het is gewoon een klotestreek dat je het aan iemand anders hebt weggegeven...dusssss.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:51

Nou dat die laatste/ eerste er niet zo blij mee was snap ik eigenlijk wel. Die wilde eerst wat geregeld hebben qua vervoer. Maar goed :D Dat kun je natuurlijk ook even laten weten en wissel dan ook telefoonnummers uit :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:57

Je zal toch eens iets aardigs doen voor je medemens... :+
Je snapt toch wel dat je iets moet laten horen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:30

IHN schreef:
DeMolenhoek schreef:
Wintec dressuurzadel. :)

jammer....heb nog wel een wintec 2000 vzh liggen met zitmaat 18 inch en witte boom.

Ja, denk dat ik samen geteld 7 winteczadels heb aangeboden gekregen via mail en 1 niet wintec. Begrijp wel dat het lief is bedoelt hoor, maar ik ben ondertussen voorzien.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:45

Janine1990 schreef:
Je zal toch eens iets aardigs doen voor je medemens... :+

Ik zie zeker in dit topic steeds meer in dat dit niet eens zo'n heel cynische opvatting is :') Sta je dan met al je goede bedoelingen, krijg je zulke reacties 8)7 Niet alleen op MP trouwens, ook IRL is dat steeds meer de orde van de dag. Zonde.

Bij onzinbiedingen is het verstandigst om er geen energie in te steken, maar soms zijn van die bijdehante reacties zooooo verleidelijk he }:) O:) :D Heb de sloopwaarde-bieding op mijn verzamelaarsautootje maar genegeerd, hoewel een "voor die prijs mag u het rechterachterwiel komen halen" me stevig in de vingers kietelde.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:49

Ik heb inmiddels mijn bieding op mijn zadel verwijderd.... Zadel ligt in de weg, zou bijna denken dat ik moet gaan zakken in prijs! :(

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:09

Vandaag zou iemand iets op komen halen. Helaas niet gekomen....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:17

Hier schiet het ook niet op met het zadel verkopen.

Is een prima merkzadel voor weinig geld omdat hij mogelijk ff opgevuld moet worden.
Word hier totaal niet gebruikt en hangt maar wat over het rek.

Krijg nauwelijks biedingen en de boden die ik krijg zijn schandalig laag.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:03

Sammie schreef:
Nou dat die laatste/ eerste er niet zo blij mee was snap ik eigenlijk wel. Die wilde eerst wat geregeld hebben qua vervoer. Maar goed :D Dat kun je natuurlijk ook even laten weten en wissel dan ook telefoonnummers uit :=

ja..en ik hem gewoon 3 mailtjes gestuurd ofzo met verzoek even te reageren....niks nada noppes. sorry....maar als ik op iets reageer en weet dat het dezelfde dag weg moet zijn dan ga ik niet pas om 22 uur reageren. overigens zei hij ook eerst nog dat hij vervoer moest gaan regelen en toen ik zei dat het weg was had hij dat ineens allemaal geregeld..weet het niet meer precies hoe het ging maar was heel vreemd iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:04

Haha iemand zet een plaatje van Ikea bij een advertentie. Als ik om een eigen foto vraag krijg ik een grote mond, dat ik haar de les lees.
Wat een raar volk heb je toch.

Edit: ze blijft happen op de mail. Wat triest...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:30

Ik zet er ook wel ooit een afbeelding van google bij als ik zelf er geen foto van heb.
Maar als mensen dan vragen om een foto kan je toch normaal reageren......
Mafkezen....

Ik heb er ook weer eentje hoor, zou om half 11 spullen komen halen.
Je raad het al, niemand gezien!
Zit je dan voor thuis te wachten terwijl je ook andere dingen had kunnen doen.