Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:57

miss_lizje schreef:
Als oud zaterdag bezorger weet ik er alles van. Echter waren wij verplicht om deze pakjes door de brievenbus te drukken. Zelf belde ik altijd aan, sommige brievenbussen zijn onhandig of na een verfbeurt met een paar cm verschil terug geschroeft. We mochten deze pakjes niet terug meenemen naar het depot. Sommige pakjes bewaarde ik thuis een paar uur tot de menen thuis waren. Want ik bezorgde mijn eigen wijk. Echter heb ik toen flink op mijn donder gehad. Ik MOEST de pakjes door de brievenbus proppen.

Omg! Wat erg zeg dat ze zeggen prop het er maar doorheen en wat lief van je dat je het dan even bewaarde. Snap niet dat ze je, vanwege het hebben van fatsoen, op je donder hebben gegeven zeg.....

Als ik in jouw wijk had gewoond was ik gelukkig van je geworden :D

friendly

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:01

Hoe komen ze daar dan eigenlijk achter vraag ik mij af. Dat je later, zonder proppen, het bezorgd?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:09

bugpluisje schreef:
miss_lizje schreef:
Als oud zaterdag bezorger weet ik er alles van. Echter waren wij verplicht om deze pakjes door de brievenbus te drukken. Zelf belde ik altijd aan, sommige brievenbussen zijn onhandig of na een verfbeurt met een paar cm verschil terug geschroeft. We mochten deze pakjes niet terug meenemen naar het depot. Sommige pakjes bewaarde ik thuis een paar uur tot de menen thuis waren. Want ik bezorgde mijn eigen wijk. Echter heb ik toen flink op mijn donder gehad. Ik MOEST de pakjes door de brievenbus proppen.

Omg! Wat erg zeg dat ze zeggen prop het er maar doorheen en wat lief van je dat je het dan even bewaarde. Snap niet dat ze je, vanwege het hebben van fatsoen, op je donder hebben gegeven zeg.....

Als ik in jouw wijk had gewoond was ik gelukkig van je geworden :D

Ik deed wel meer dingen die volgens de regels officeel niet mochten :o . Aanbellen omdat mensen hun sleutel in de deur hadden gelaten etc. Baas vond het niet zo leuk dat is mede door dat soort gekke dingen wat langer over mijn wijk deed (nee, een kind dat van zijn fiets valt en bloed moet je lekker laten liggen ipv naar huis brengen). Ik moest maar harder doorlopen, ondanks mijn knie en mijn hypermobiliteit. En toen ik met sneeuw keihard gevallen was en blauwe ribben had moest ik maar even een bikkel zijn 8)7 . Toen er ook nog het 1 en ander ging veranderen in het arbeidscontract was voor mij de kous af. Vaak spreken mensen me nog aan als "meisje van de post" over dat de kwaliteit zo bakker is geworden en of ze even mogen klagen. Helaas kan ik zelf niks meer met die klachten omdat ik er niet meer werk. En ondanks dat het mijn eigen wijk was had ik echt verschrikkelijke lieve mensen, bij de senioren flat kreeg ik in de zomer standaard een glas limonade van een vrouw <3 . Ik mis het contact met deze mensen wel, maar ik kon gewoon niet meer bij de post werken. Lichamelijk en principeel.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:14

friendly schreef:
Hoe komen ze daar dan eigenlijk achter vraag ik mij af. Dat je later, zonder proppen, het bezorgd?

Er fietsen soms wat controleurs, 1tje heeft mij een keer aangesproken toen ik nog met 4 pakjes om half 6 langs de deuren ging terwijl ik al uitgeklokt was op het depot. Als hij niet door mijn wijk was teruggefietst had hij mij niet gezien. Ik vond het maar flauw, maar ergens kan ik het ook wel begrijpen. Door alle comotie betreft postverzamelaars waardoor veel pakjes en post kwijtraakte is het in princiepe verboden om je post mee naar binnen te nemen in je eigen huis. Al zitten daar ook weer haken en ogen aan, want ik mag tijdens mijn lunch niet de door mij bezorgde post onbeheerd buiten laten staan :+ . Anyway, ik ben blij dat ik er weg ben en vind het heel erg dat de post zo belaberd bezorgd word.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:20

Nou ik heb toch een stunt. Ben er gewoon boos over, wat een rare mensen op mp! Bedje verkocht en afgelopen maandag keurig afgeleverd. Ik wist dat het bedje voor verkoop was en waarschijnlijk zwaar overprijsd weer op op mp zou verschijnen.

Kijk ik net is ze gewoon zo honds brutaal geweest om mijn foto's van het bedje, genomen in mijn huis met mijn camera, op te slaan en dood leuk bij haar eigen advertentie te plaatsen! Ben er woest over, als ze nou het fatsoen had gehad om het te vragen afgelopen maandag. Maar nee dat heeft ze niet gedaan. Heb er net dus maar een net maar duidelijk mailtje uit gedaan dat ik dit alles behalve chique van haar vind.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:25

Dat is echt associaaal...
Dat doe je toch niet
Bah haat dat soort mensen

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:26

Dat is echt heel onbeleefd bugpluisje, zeker terecht dat je daar achteraan gaat!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:13

gaat hier lekker door op mp, mailde iemand voor enkele spullen en omdat ik thuis was kwam die er gelijk aan, snelle afhandeling dus. Ook weer een aantal betalingen binnen dus dat ook weer ingepakt.

gisteren ging het ook al zo goed, heb mijn scooter sinds september al op mp staan, wel biedingen maar weinig reactie, was al wel 1 iemand voor geweest maar die was zo'n pietlut, dat ding is heel netjes maar ja is wel van 2004 dus zeker niet nieuw, maar hij verwachte dus dat die in nieuwstaat was, maar er waren wat kleine dingetjes waardoor die hem allen voor 150,- onder de vraagprijs wilde hebben. dus dat heb ik niet gedaan.

maar als het goed is is die nu verkocht en word die zaterdag opgehaald, voor een mooi bod ook nog. ben Heel blij *\o/*

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:16

fijn dat hij eindelijk verkocht is! :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:19

Jadeleigh263 schreef:
Die mevrouw wilt het verzenden!
Alleen zegt ze dat de verzendkosten €14,- zijn?
En ze verstuurd het gewoon binnen NL
En het gewicht is sws onder de 10 kilo

Is er een bedrijf die er zoveel voor vraagt :x

Het lijkt dat ze op verzenden wil verdienen, waar moet het vandaan komen,
misschien is er een mede-bokker die het voor je wil ophalen en voor een normaal tarief wil verzenden?

Vind het belachelijk dat ze 5 euro voor een doos rekent, ze liggen gewoon gratis in de supermarkt.
Ik zou eerlijk gezegd zelf gelijk al geen interesse meer hebben in de dekjes.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:23

Dat vind ik ook erg asociaal bugpluisje om zomaar jouw foto's te gebruiken! Ben benieuwd of je nog een reactie terug krijgt!

Ik heb net mn snowboard op MP gezet, hoop stiekem dat 'ie snel de deur uit is en iemand er dit seizoen nog plezier van heeft.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:25

In heerjansdam is vlakbij baredrecht en zwijndrecht! Nadat ik had gezegd dat ik het veel vond heb ik ook geen berichtje mee van dr gehad. Ik heb eerlijk gezegd ook geen interesse meer nadat ze zulke hoge kosten vroeg. En de prijs was ook hpger geworden omdat ze het pakketje helemaaaaaaaaal op de post moest doen _O- uhu....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:27

ik denk dat je er verstandig er aan hebt gedaan van de koop af te zien, raar mens om zoveel voor het verzenden te vragen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:33

Ik vertrouw het ook niet meer na alles. En in het begin deed ze al heel raar. Onvriendelijk etc... Het was dat ik het graag wilde hebben maar nadit ben ik er wel klaar mee haha

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:50

Inderdaad niet heel netjes van die persoon bupluisje!
Ik zou ook pist off zijn!

Dat van die verzendkosten is ook heel vreemd. Wat dacht ze dan als je spullen verkoopt? Daar moet je toch iets energie in steken. Een doos kopen heb ik ook nog nooit gedaan! Ze liggen voor het oprapen in de supermarkt!
Ik hou zelf niet zo van vuilniszakken om dingen in te versturen ivm scheuren enz, maar als het dan echt niet anders kan..

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:53

Ik heb vandaag mijn barebackpad binnen gekregen. Ziet er nog zo goed als nieuw uit.
Ben echt helemaal blij. :D

Natuurlijk ook gelijk even uitgeprobeerd en hij zit heerlijk. :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:53

Klopt en ze had de doos al gekocht. Maar ikben niet akkoord gegaan met haar prijs dus dan heef zede doos ook voor niets gekoct lijkt me !?!? Maar dat is niet mijn probleem. De dozen liggen inderdaad op mijn werk voor het oprapen. Altijd handig als ik een groot aantal spullen moet versturen ga ik naar het magazijn en vraag een mega dooos :):)

*** typen op iphone is wennen kugkug

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:27

Heb inmiddels bericht gehad van mevrouw. Ze gaf me gelijk. Ivm verbouwing en drukte had ze even voor een snelle oplossing gekozen.

Maar wat me deugd deed is het feit dat ze direct andere foto's had geplaatst (een van totaal ander ledikant en 2 met mobiel gemaakt dus van mindere kwaliteit). Heb haar direct laten weten haar snelle handelen te waarderen, en dat meen ik ook oprecht. Dus fijn dat het zo snel is opgelost, blije ik weer :D .

Bandages zijn als het goed is echt verkocht nu, ga ze in een plastic zak stevig inpakken en versturen. Is er trouwens nog verschil in deze maand met de kerstzegels? Iemand enig idee of die zegels gelijk staan aan de gewone postzegels? Ik heb echt geen idee namelijk en anders reken ik nu teveel aan vzk mogelijk (alhoewel ik wel gewone postzegels plak op het moment. Maar ieder voordeeltje is er een toch?!)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:31

Ik plak ook nog gewone postzegels, en als je net aan pakketjes verstuurd door de brievenbus kun je ook beter gewone zegels plakken,

maar je kunt ook kerstzegels plakken, gewoon het zelfde aantal zegels plakken als normaal

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:32

Geen idee, goeie vraag wel!

Hier mijn eerste negatieve ervaring met handelen via internet :+ Niks ten nadele van de verkoper (is netjes gegaan qua betalen/opsturen/reageren etc), maar het blijkt dat Scapa veelzijdigheidsdekjes klein vallen. En mijn VZH-zadel is groooot, dus da past nie :+ Helaas -O- Jammer, vind het mooie dekjes maar die kunnen we dus voortaan overslaan bij de advertenties ^)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:37

Vientje schreef:
Geen idee, goeie vraag wel!

Hier mijn eerste negatieve ervaring met handelen via internet :+ Niks ten nadele van de verkoper (is netjes gegaan qua betalen/opsturen/reageren etc), maar het blijkt dat Scapa veelzijdigheidsdekjes klein vallen. En mijn VZH-zadel is groooot, dus da past nie :+ Helaas -O- Jammer, vind het mooie dekjes maar die kunnen we dus voortaan overslaan bij de advertenties ^)

dat klopt idd, die vallen klein (krimpen ook in de was), maar onder mijn springzadel passen ze prima

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:44

Ja inderdaad, maar dat wist ik niet :o? Nou ja, voor dat bedrag is het geen ramp en gaat hij gewoon weer het internet op :) Zijn idd typische springdekjes zo te zien, en aangezien mijn VZH-zadel een 18 inch veelzijdigheid richting dressuur is wordt dat 'm echt niet :')

Ik had van de week wel een mazzeltje, ben er helemaal verliefd op <3 Gelukkig past die wél mooi *\o/*
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-TWRZEJK4.jpg

Het is weer feest op MP met onzinbiedingen vandaag trouwens :Y) 2,50 inclusief verzenden via PostNL....heb nog steeds een schimmel maar ben ook nog steeds Sinterklaas niet :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:58

Ik had vandaag pech. Beloofd een pakketje te verzenden, ik langs de brievenbus.. Zit die vuurwerkgleuf er al op. Hopen dat ik morgen tussen colleges door ergens daar in de buurt een postkantoor kan vinden... Dit schiet natuurlijk niet op zo.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:00

nu al, dat is erg snel

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:03

ik heb van een bokker 2 zadels gekocht. 1 goede en een gevalletje "voor de sier" Nu heb ik dat naar mijn schoonzus laten sturen en beide zadels uiteraard al betaald en 2 keer 6,75 verzend kosten. Nu is (gelukkig) het goede zadel aangekomen, maar de andere niet. Had eerst al om codes gevraagd toen de zadels nog helemaal niet waren aangekomen, daarna gevraagd of het klopt dat er 1 is aangekomen, daarna weer om codes van track and trace gevraagd...maar hoor helemaal niks, terwijl er eerst altijd meteen een reactie kwam.......... vind dat wel vreemd.... 't zadel stelt niet veel voor, maar zou toch wel zeker willen weten dat ie is opgestuurd aan de hand van de track and trace code.....