Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 01:48

Nyaleti schreef:
Zebrastreep schreef:
Wat lastig @nyaleti!

Mijn beste vriendin heeft ook de diagnose fibro gekregen en voelt ook heel erg dat de dokters zeggen dit is het, niks aan te doen en succes.

Ik snap ook niet waarom er niet meer onderzoek naar gedaan wordt. Zoveel mensen krijgen de diagnose , het wordt soms ook wel makkelijk gegeven maar verder onderzoek doen naar mogelijk behandelingen wordt lastig over gedaan.

Laat je zeker niet gemakkelijk afwimpelen door de huisarts en dokters! Maar het is net of ik het verhaal van mijn beste vriendin lees. En ook ik kan er erg boos om worden dat ze mensen maar zo laten zitten.

Beterschap voor jouw vriendin :(:)
Ja het is drama. Zodra je in die hoek komt, labeltje chronisch pijn, ben je eigenlijk gewoon de banketstaaf. Elke klacht gaan ze hier nu aan linken. Ik moet nu eigenlijk weer naar de huisarts maar durf gewoon niet. Kan het niet aan om nóg een keer niet serieus genomen te worden.

En weet je dat dat eigenlijk heel poedersuiker is (en dat bedoel ik helemaal niet op jouw bericht mocht je dat denken). Steeds meer mensen hebben fibro of iets gelijkmatig en die kunnen veel meer.
Vanmiddag nog mijn moeder: "ja kwam iemand tegen en die heeft fibro en moet veel bewegen en sporten" als in, moet jij ook eens proberen. Maar ik kán het niet. Mijn pijn is nu nog te erg en onvoorspelbaar.
En toch voel je dan die druk. Andere mensen kunnen het wel, waarom ik niet? Stel ik me aan? Moet ik enorm over mijn grenzen heen? Wat doe ik niet goed? Vreselijk.

Ik denk dat mensen met fibromyalgie moeten googlen op ehlers-danlos syndroom. Vaak (eigenlijk altijd) is fibro een zoethoudertje en meestal ligt er EDS of iets aangewands onder.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 02:10

Wat ontzettend prut, Nyaleti.
Sterkte.

Mijn irritatie: Iemand die niet reageert op mijn mail en belverzoek. Het is duidelijk dat het spoed betreft. Dat trek ik zo slecht. _-:(

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 02:24

Fly_high schreef:
Ik zit de hele dag met klachten oa vanuit mijn maag & darmen, wat haalt mijn vent om mij ff te troosten? Juist, zak Flamin hot Doritos :')

Is normaalgesproken mijn ultieme comfort food, dat wel :+ maar het zou nu toch 1+1 moeten zijn dat het wellicht niet super handig is :=

Je hebt die zak Doritos opgegeten? :9

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 02:26

senna21 schreef:
Wat ontzettend prut, Nyaleti.
Sterkte.

Mijn irritatie: Iemand die niet reageert op mijn mail en belverzoek. Het is duidelijk dat het spoed betreft. Dat trek ik zo slecht. _-:(

Weet natuurlijk niet precies waar het over gaat. Er zijn mensen die een telefoon gewoon een paar dagen wegleggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 04:39

Nyaleti schreef:
Zebrastreep schreef:
Wat lastig @nyaleti!

Mijn beste vriendin heeft ook de diagnose fibro gekregen en voelt ook heel erg dat de dokters zeggen dit is het, niks aan te doen en succes.

Ik snap ook niet waarom er niet meer onderzoek naar gedaan wordt. Zoveel mensen krijgen de diagnose , het wordt soms ook wel makkelijk gegeven maar verder onderzoek doen naar mogelijk behandelingen wordt lastig over gedaan.

Laat je zeker niet gemakkelijk afwimpelen door de huisarts en dokters! Maar het is net of ik het verhaal van mijn beste vriendin lees. En ook ik kan er erg boos om worden dat ze mensen maar zo laten zitten.

Beterschap voor jouw vriendin :(:)
Ja het is drama. Zodra je in die hoek komt, labeltje chronisch pijn, ben je eigenlijk gewoon de banketstaaf. Elke klacht gaan ze hier nu aan linken. Ik moet nu eigenlijk weer naar de huisarts maar durf gewoon niet. Kan het niet aan om nóg een keer niet serieus genomen te worden.

En weet je dat dat eigenlijk heel poedersuiker is (en dat bedoel ik helemaal niet op jouw bericht mocht je dat denken). Steeds meer mensen hebben fibro of iets gelijkmatig en die kunnen veel meer.
Vanmiddag nog mijn moeder: "ja kwam iemand tegen en die heeft fibro en moet veel bewegen en sporten" als in, moet jij ook eens proberen. Maar ik kán het niet. Mijn pijn is nu nog te erg en onvoorspelbaar.
En toch voel je dan die druk. Andere mensen kunnen het wel, waarom ik niet? Stel ik me aan? Moet ik enorm over mijn grenzen heen? Wat doe ik niet goed? Vreselijk.

Het probleem is dat het een diagnose is die gegeven wordt als ze niks anders kunnen vinden of weten. Dus geen enkel persoon met fibro is hetzelfde. Wie weet is het bij jou door A en bij die ander door X en werkt daardoor sporten bij hen wel. En bij jou juist niet, want A moet je weer anders aanpakken. Heel veel sterkte, het is gewoon poedersuiker inderdaad en op zo'n dag extra :(:)

Ik heb ooit ook die diagnose gehad, maar bij mij klopt hij dus niet. Geen fibro maar EDS alleen staat die diagnose wel in dossiers. Ik heb braaf dat sporten en alles gedaan en daardoor meer kapot gemaakt, want hoe ze daarmee om willen gaan werkt dus niet voor mijn aandoening. Maar fibro diagnose betekent niet meteen dat je eds hebt, daarvoor heb je wel veel meer en andere symptomen nodig. Ja, het is een zoethoudertje, maar echt niet iedereen zal ook eds hebben. Ken ook mensen die later reuma bleken te hebben en eerst de fibro stempel kregen. :+ Echt te veel andere soorten aandoeningen en je moet zo hard vechten om serieus genomen te worden. Zo frustrerend, helemaal als je het zelf moet betalen :(:)
En zelfs daarbij wisselt het enorm, er zijn mensen die bijna alles kunnen en dan zit ik thuis met regelmatig hele dagen in bed omdat mijn lijf het niet trekt. En dan idd artsen die 80 procent van de klachten negeren en er net een klein dingetje uitpakken om te onderzoeken ipv naar het verband tussen die dingen te kijken.

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 06:19

Wespennest wakker gemaakt naast een silo waar ik voer moet uitblazen...
Ze zijn toch best actief -O-
En nu hopen dat er geen gaat steken

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 06:25

Dat de dopjes op melkflessen ook aan de fles vast blijven zitten.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:02

Ik haat het wanneer de wekker zegt dat het 7 uur is terwijl het overduidelijk pas 2 uur snachts is en ik nog 5 uur kan slapen.

:')

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:05

NS...
Oh de trein is vijf minuten later. Nee toch tien. Nee wacht, je moet op een ander spoor zijn! Oh maar eigenlijk rijdt ie gewoon helemaal niet meer, doeiii pak de volgende maar.

En de geld terug bij vetraging is ook goed uitgekleed :(

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:07

LoveBodin schreef:
NS...
Oh de trein is vijf minuten later. Nee toch tien. Nee wacht, je moet op een ander spoor zijn! Oh maar eigenlijk rijdt ie gewoon helemaal niet meer, doeiii pak de volgende maar.

En de geld terug bij vetraging is ook goed uitgekleed :(

Nou, dit! Gistermiddag ook al 1 groot drama.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:34

Dochter kwam deze morgend vroeg weer terug naar huis gewandeld omdat de bus niet is komen opdagen.Dus moest ik alles weer laten vallen om haar op tijd naar de les te brengen.Zoontje was daardoor op zichzelf aangewezen deze morgend.

Morgen staakt de busdienst,voor de zoveelste keer.Moet ik weer 2 keer op en neer rijden.
Ik rijd op een schooljaar meer benzine hieraan op dan dat het busabonnement kost.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:50

Ik ben echt pissig.
Ik kom aan bij de praktijk met super veel stress voor het inbrengen van die implanon.
Word ik dus opgeroepen, ja je afspraak gaat niet door. Collega kon niet in de ochtend (waarom plan je het in godsnaam dan ook in de ochtend)
We konden je niet bereiken dus vandaar dat je van niks wist.
hebben ze het verkeerde nummer opgeslagen!

Ik heb al sinds augustus lopen poedersuiker met anticonceptie zetten en elke keer gaat het weer niet door, kan er serieus wel om janken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:56

imaudy schreef:
Dat de dopjes op melkflessen ook aan de fles vast blijven zitten.

Dit irritant denk je wat in te schenken klap die dicht. :=

Verrot veel pijn in beide armen.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 04-10-23 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:57

fotolijstje schreef:
Ik ben echt pissig.
Ik kom aan bij de praktijk met super veel stress voor het inbrengen van die implanon.
Word ik dus opgeroepen, ja je afspraak gaat niet door. Collega kon niet in de ochtend (waarom plan je het in godsnaam dan ook in de ochtend)
We konden je niet bereiken dus vandaar dat je van niks wist.
hebben ze het verkeerde nummer opgeslagen!

Ik heb al sinds augustus lopen poedersuiker met anticonceptie zetten en elke keer gaat het weer niet door, kan er serieus wel om janken.

Wat balen Fotolijstje, hopelijk ben je snel weer aan de beurt. Ik heb zelf 2 jaar terug mijn implanon laten zetten en het viel me echt alles mee. Even wegkijken en het is zo gepiept, komt goed!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:57

imaudy schreef:
Fly_high schreef:
Ik zit de hele dag met klachten oa vanuit mijn maag & darmen, wat haalt mijn vent om mij ff te troosten? Juist, zak Flamin hot Doritos :')

Is normaalgesproken mijn ultieme comfort food, dat wel :+ maar het zou nu toch 1+1 moeten zijn dat het wellicht niet super handig is :=

Je hebt die zak Doritos opgegeten? :9

Nah ik kom nog steeds niet verder dan water met water :')

Een prima beach body voor mijn vakantie vrijdag is op deze manier wel zo geregeld :Y)

Serieus ik ben ALTIJD goed ziek kort voor en/of tijdens vakanties, is gewoon mijn super geheime ingebouwde afvalprogramma :j :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:08

Dat de heerlijke vakantieweek samen met mijn vriend er op zit -O- ;( En omdat hij vanaf vanmiddag zijn zoon weer heeft zien we elkaar ook weer minder. En dat voelt zo küt :\

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:21

Er zijn hier al zeker 4 maanden wegwerkzaamheden in de straat.. elke ochtend van elke doordeweeksedag lawaai vanaf 7 uur smorgens.. eerst waren ze de weg aan het openbreken, toen was dat eindelijk af en toen gingen ze huizen renoveren. Eerst 1, toen 3 en nu 4 tegelijk...

Kan ik ergens een klacht indienen? :') ik kan nooit een keer rustig wakker worden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:23

Zo'n enorme pijn in handen en armen/ellebogen. Het wisselt per dag welke kant, soms allebei tegelijk. Echt zeurende pijn als ik niks doe tot steken bij beweging. En beide fysios kunnen geen reden vinden. Ben bang dat dit de volgende stap is van mijn lijf en omdat het beide armen zijn kan ik ze ook geen rust geven...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:41

Ik heb de balen van een opmerking van de juf van mijn jongste.
Mijn middelste, die moeite heeft met naar school gaan, altijd moeite met afscheid, was een beetje gek met hem aan het doen, tilde hem op en deze sfeer maakte dat hij zelfs zei dat ik niet met hem mee hoefde maar bij de deur gedag kon zeggen.
Zegt die juf: zet je broertje maar neer, hij kan heel goed zelf lopen...

Ik zag zijn gezicht gewoon vertrekken. Ik kon hem gelukkig in de positieve sfeer houden door een blik met m te wisselen en mijn schouders op te halen. Zodat hij niet het gevoel had iets verkeerd te doen.

Maar serieus, wat is het probleem. Ze waren niet extreem druk of gek aan het doen. Hij tilde hem alleen op en ondertussen maakten ze wat grapjes...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:50

Fearn schreef:
Er zijn hier al zeker 4 maanden wegwerkzaamheden in de straat.. elke ochtend van elke doordeweeksedag lawaai vanaf 7 uur smorgens.. eerst waren ze de weg aan het openbreken, toen was dat eindelijk af en toen gingen ze huizen renoveren. Eerst 1, toen 3 en nu 4 tegelijk...

Kan ik ergens een klacht indienen? :') ik kan nooit een keer rustig wakker worden

Oh verschrikkelijk!

Hier juist iets tegenovergesteld :')

Vanaf juni zijn ze bezig met het renoveren van de flat. Zou ongeveer 8 weken duren.
Volledig balkon moest leeg ivm van die hijsbakjes die langs kwamen en ze er moesten zijn.

Wij hadden vlonder vloertje, alles afgezet met Kattennet ivm met de katten. Grote hangstoel er staan.
Dat staat allemaal dus al vanaf juni binnen. Amper (niet gezellig, is nu immers 1 kale betonnen stuk) buiten kunnen zitten. Katten niet naar buiten gekund deze zomer.

Balkon is ondertussen bijna klaar (gebeld, maar mogen nog niks terug plaatsen want er moet nog wel wat gebeuren..)

Aan de voorkant is dus nog helemaal niks gebeurd...

Maar als ik hun werk schema bekijk :')

08:00 - 09:00 zie ik ze aan het werk
09:00 - 10:00 zie ik ze pauze houden bij de keet
10:00 - 11:30 zie ik ze werken
11:30 - 12:30 pauze
12:30 - 14:30/15:00 zie ik ze werken

En na 15:00 gaat iedereen naar huis.. :+

En maar klagen dat ze eigenlijk al ergens anders aan het werk moeten....

Bellen komen we ook niet echt verder mee.

Maar heb mij behoorlijk geërgerd dat ik hierdoor de hele zomer niet echt gebruik heb kunnen maken van mijn balkon -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:59

Ik heb net een duif dood gereden -O-

"Gelukkig " ging het wel snel en ik vermoed dat hij al ziek was.
Maar leuk is anders

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:16

Beterschap voor iedereen.

Hagelslag een dier doodrijden is naar, sterkte.

Voor niks naar de huisarts gaan is stom. Staat er een nieuwe afspraak?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:52

Vandaag krijg ik mijn nieuwe diepvries (hurray!). Tijdvak 9 tot 12. Ja. Het is nog geen 11 uur, maar waarom zit ik toch altijd met leveringen aan het einde van een tijdvak -O-

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:58

Een collega die zich sinds een paar weken te goed voelt voor het "gewone" werk en alleen nog maar uitzoek mails op pakt... dat zijn er alleen niet zo veel en wordt wel in de werkdruk meegemeten...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:07

Sterkte iedereen die het nodig heeft!

Mijn ergernis, dat er hier iemand van de buren aanbelde met de vraag of wij een oormerken-tang hebben, ja die had ik nog wel liggen, hij heeft ze van ons gratis gekregen, gebruiken die toch niet meer.

Maar werkelijk, iemand die al jaren paarden, ezels, kamelen, een rund, schapen, geiten en ik-weet-niet-wat-nog-allemaal heeft lopen en pas na een controle (nadat iemand hem verlinkt had, niet wij btw) beseft dat hij zijn schapen en geitjes oormerken moet indoen.

Iets met I&R?? En dan nu in de stress schieten omdat ie nergens zo snel een tang vandaag kon halen |o
Hoop dat ie wel oormerken heeft en die dingen erin heeft gekregen (en vooral ook zijn andere oliebol op orde heeft) voordat ie een hercontrole van de nvwa krijgt...
En nee, hij hoeft ook niet te vragen of wij dat doen, manlief heeft uitgelegd hoe de tang werkt en erbij gezegd tante Google en youtube weet raad.
Vertelt ie enpassant nog even dat ie al twee schapen dood had liggen, en een derde ziek, met de vraag hoe moet ik die nu afvoeren?
Tja, zoek dat zelf maar uit, bel de rendac maar of ze ongeregistreerde dieren ook ophalen.
Echt, sommige mensen -:(-

We hadden nog een duur drenchpistool liggen voor de ontwormingen, hebben we ook maar (gratis) meegegeven, dan kan ie in elk geval goed ontwormen ook.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 04-10-23 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt