Nyaleti schreef:Zebrastreep schreef:Wat lastig @nyaleti!
Mijn beste vriendin heeft ook de diagnose fibro gekregen en voelt ook heel erg dat de dokters zeggen dit is het, niks aan te doen en succes.
Ik snap ook niet waarom er niet meer onderzoek naar gedaan wordt. Zoveel mensen krijgen de diagnose , het wordt soms ook wel makkelijk gegeven maar verder onderzoek doen naar mogelijk behandelingen wordt lastig over gedaan.
Laat je zeker niet gemakkelijk afwimpelen door de huisarts en dokters! Maar het is net of ik het verhaal van mijn beste vriendin lees. En ook ik kan er erg boos om worden dat ze mensen maar zo laten zitten.
Beterschap voor jouw vriendin![]()
Ja het is drama. Zodra je in die hoek komt, labeltje chronisch pijn, ben je eigenlijk gewoon de banketstaaf. Elke klacht gaan ze hier nu aan linken. Ik moet nu eigenlijk weer naar de huisarts maar durf gewoon niet. Kan het niet aan om nóg een keer niet serieus genomen te worden.
En weet je dat dat eigenlijk heel poedersuiker is (en dat bedoel ik helemaal niet op jouw bericht mocht je dat denken). Steeds meer mensen hebben fibro of iets gelijkmatig en die kunnen veel meer.
Vanmiddag nog mijn moeder: "ja kwam iemand tegen en die heeft fibro en moet veel bewegen en sporten" als in, moet jij ook eens proberen. Maar ik kán het niet. Mijn pijn is nu nog te erg en onvoorspelbaar.
En toch voel je dan die druk. Andere mensen kunnen het wel, waarom ik niet? Stel ik me aan? Moet ik enorm over mijn grenzen heen? Wat doe ik niet goed? Vreselijk.
Ik denk dat mensen met fibromyalgie moeten googlen op ehlers-danlos syndroom. Vaak (eigenlijk altijd) is fibro een zoethoudertje en meestal ligt er EDS of iets aangewands onder.