c_alsemgeest schreef:Ik vind het aantal kinderen er inderdaad alleen toe doen als ze ook bij het voorval betrokken waren.
Verder maakt het imo niet uit of het een kinderloze of vrouw met kinderen is die het ondergaan heeft, voor mij in ieder geval. Beide even erg.
Qua salarissen, ik heb dit zelf nooit mee gemaakt. Ook in mijn management functies en adviseur functie kreeg ik hetzelfde of meer betaald dan mijn mannelijke collega's. Wel ben ik heel scherp in mijn onderhandelingen.
Wat ik wel kan zeggen vanuit mijn management functie waarbij ik ook de sollicitaties en arbeidsvoorwaarde gesprekken deed. Merendeel van de vrouwen onderhandeld helemaal niet.
Je kwam met een aanbod en de meeste zeiden meteen ja.
Terwijl de mannen toch vaak wat meer in de onderhandelingen het naar boven probeerden te trekken, dus nog even wat tredes er bij, een oplage oid.
Ik probeerde zelf altijd de lonen redelijk gelijk te houden, en alleen omhoog nav ervaring of competenties.
Maar vond het altijd in die jaren wel opvallend dat daarin een duidelijk verschil zat tussen mannen en vrouwen, daardoor durf ik het ook niet geheel bij de bedrijven neer te leggen
Dus dames, onderhandel! Er zit vaak best wel wat rek in![]()
Ik vind dat dus echt heel moeilijk, ook omdat ik altijd ben opgevoed met "wees blij met wat je krijgt". Heb je concrete tips, of dingen die je, zelf in onderhandelingen doet?