Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:05

_San87_ schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik heb perongeluk bijna iemand vermoord vandaag , en hoe was jullie dag?

Ik ben zo boos en teleurgesteld in mijzelf. Een licentie gaat terrecht in mijn ogen ingetrokken worden

Beter dan die van jou :(:). Sterkte.

Heftig, wat is er gebeurd?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:18

Zebrastreep schreef:
Ik heb perongeluk bijna iemand vermoord vandaag , en hoe was jullie dag?

Ik ben zo boos en teleurgesteld in mijzelf. Een licentie gaat terrecht in mijn ogen ingetrokken worden

Jakkes dat lijkt mij heel naar om mee te maken, is alles goed gekomen? :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:32

Ik werk nu 1,5 maand binnen een nieuwe organisatie en sinds echt 2 weken met het medicatie systeem maar ik stond vandaag alleen op een nieuwe locatie. Ik wou te snel en heb gewoon niet goed dubbel gecheckt.

Ik heb medicatie voor 3 dagen gegeven aan 1 iemand... en dan ook nog zware medicatie.

Ik voel me echt een oliebol al reageerde iedereen heel rustig en fijn. Persoon leeft nog en reageerde er ook niet heftig op. Ambulance is zelfs nog geweest gelukkig zonder sirene anders was ik gillend naar huis gegaan. Ik heb mijn dienst uiteraard gewoon afgemaakt.

Maar geen excuses om het goed te praten het is gewoon een domme fout van te snel willen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:41

Snap dat je je banketstaaf voelt Zebrastreep maar dit gebeurt je nu nooit meer.
We zijn allemaal mensen hè en geen robots en het is gelukkig goed afgelopen dus neem het jezelf niet al te kwalijk :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:42

Zebrastreep schreef:
Ik werk nu 1,5 maand binnen een nieuwe organisatie en sinds echt 2 weken met het medicatie systeem maar ik stond vandaag alleen op een nieuwe locatie. Ik wou te snel en heb gewoon niet goed dubbel gecheckt.

Ik heb medicatie voor 3 dagen gegeven aan 1 iemand... en dan ook nog zware medicatie.

Ik voel me echt een oliebol al reageerde iedereen heel rustig en fijn. Persoon leeft nog en reageerde er ook niet heftig op. Ambulance is zelfs nog geweest gelukkig zonder sirene anders was ik gillend naar huis gegaan. Ik heb mijn dienst uiteraard gewoon afgemaakt.

Maar geen excuses om het goed te praten het is gewoon een domme fout van te snel willen

Dit zijn harde, maar wijze lessen. Door zoiets mee te maken ga je deze fout niet meer maken. Maar het is en blijft rot vervelend voor jou & patiënt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:02

Vervelende is dat je een aantekening bij je naam krijgt te staan binnen de organisatie. Niet dat iedereen dat kan zien maar op deze locatie kom ik nu wel binnen met een aantekening aan mijn broek. Licentie wordt hoogstwaarschijnlijk weer ingetrokken.... ben ik het wel mee eens!

Maar ik ben zo blij dat alles oké is met de persoon!

Kijk ik wil niet mopperen op de organisatie maar ik miste bij de cursus al een uitleg over hoe de medicatie gegeven wordt en hoe een rol werkt. Het ging heel goed tot nu dus..m

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:07

Ben niet te streng voor jezelf :knuffel:

Zo te horen is er binnen werkplek ook ruimte voor verbetering in mensen wegwijs te maken.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:09

Dat ik na een dag werken even rustig buiten wil zitten, maar de buren visite hebben/ krijgen en daardoor veel lawaai hebben, wat normaal prima is maar nu even niet kan handelen...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:11

DuoPenotti schreef:
Ben niet te streng voor jezelf :knuffel:

Zo te horen is er binnen werkplek ook ruimte voor verbetering in mensen wegwijs te maken.

Dat zeker , je wordt heel erg losgelaten met alles. Aan de ene kant goed maar aan de andere kant mis ik soms zoveel info.

Soms is het letterlijk hier is een telefoon en een map je staat daar en succes als er wat is bel maar. Dan mis ik zeker wel een tweede persoon die mij bijstaat.

Ik vindt zelfstandig werken heel fijn maar op dit soort momenten kruip ik liever even onder een steen.

Het komt ook nog een beetje van een trauma ervaring van mijn vorige werk waardoor ik fouten als in iemand kan overlijden heel erg persoonlijk neem. Nu zal ik er niet zoveel over horen want het is weekend maar ik verwacht aankomende week wel een mail of telefoontje van mijn leidinggevende.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:22

Je neemt verantwoordelijkheid voor je fout. Daardoor leer je het allermeest in je leven. Je kunt het nu niet meer terugdraaien, je gaat je nog een poos heel vervelend voelen hierdoor, maar ik denk dat dit jou in de toekomst nooit meer gaat gebeuren en gelukkig heeft de betreffende cliënt er geen nare gevolgen van :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:24

Ik dacht wel weer te kunnen touren met mijn e bike aangezien het fietsen op een hometrainer zonder problemen gaat.....
Ja niet dus...
Vanaf het moment dat in opstapte was dat wat alles door de hernia doof is qua gevoel direct weer goed extra "merkbaar" doof...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:55

Sterkte zebrastreep.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:35

Jeetje, wat vervelend dat dat je overkomen is Zebrastreep! Werken jullie niet met het vier-ogen principe? Ik weet dat het in 'mijn' instelling de werknemers op het hart gedrukt wordt maar dat het vaak niet haalbaar is vanwege de vele andere taken die ook bij de verpleging liggen. Op dit moment zijn zij bezig met het implementeren van scanners waardoor in iedergeval geen medicatieverwisseling meer plaats kan vinden.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:43

xPabloBokt schreef:
Ik erger me eraan dat ik nergens makkelijk aan een 100% katoenen/badstof badjas kan komen. Allemaal polyestermeuk.

Misschien dit iets? Vanaf 21 mei bij Lidl
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:59

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik zie het ook als een heel groot leermoment. En het beste leer je van dingen die niet leuk zijn. Ik moet gewoon wat meer rust creëren tijdens een dienst. Ik ben nogal chaotisch als ik ergens nieuw ben en alleen moet staan , waardoor ik fouten ga maken. Ik werk als Flexer , maar merk dat ik zoveel tijd kwijt ben aan zoeken van spullen of hoe iets moet waardoor alles heel chaotisch gaat. Als ik meerdere keren op een vaste groep sta gaat dat uiteraard al beter.

Ik probeer nu zeker wel gewoon even van mijn avond te genieten , maar ik zie wel een beetje op tegen morgen. Gelukkig sta ik dan niet alleen.

@Steeph

Ik sta regelmatig alleen. Nu was er wel een ervaren flexer bij , maar die neem ik niks kwalijk , zij baalde al dat ze het niet had gezien. Het is voor mij nog een nieuw systeem , maar ik had gewoon dubbel moeten checken en niet moeten denken oh daar staat dezelfde tijd dus dat klopt. Baal alleen dat er een aantekening op naam komt te staan.....

Zo heb ik ook wel eens dat ik alleen sta en er iemand medicatie moet maar er alleen een naam staat maar ik dan geen idee heb wie van de cliënten het is. Helemaal als er geen foto's instaan van wie wie is.

Maar dan alsnog wil ik er geen excuses voor verzinnen. Het had gewoon nogmaals ( ik val in herhaling) niet mogen gebeuren.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:21

Zebrastreep schreef:
@Steeph

Ik sta regelmatig alleen. Nu was er wel een ervaren flexer bij , maar die neem ik niks kwalijk , zij baalde al dat ze het niet had gezien. Het is voor mij nog een nieuw systeem , maar ik had gewoon dubbel moeten checken en niet moeten denken oh daar staat dezelfde tijd dus dat klopt. Baal alleen dat er een aantekening op naam komt te staan.....

Zo heb ik ook wel eens dat ik alleen sta en er iemand medicatie moet maar er alleen een naam staat maar ik dan geen idee heb wie van de cliënten het is. Helemaal als er geen foto's instaan van wie wie is.

Maar dan alsnog wil ik er geen excuses voor verzinnen. Het had gewoon nogmaals ( ik val in herhaling) niet mogen gebeuren.

Ik zie het niet als excuses verzinnen. Fouten maken is menselijk, dat zie ik dan ook niet als het probleem. Het probleem is dat er fouten gemaakt kunnen worden en dat er geen "controle" is om die fouten er uit te vissen. Een systeem zou zo gebouwd moeten zijn dat er controle is, hetzij met een tweede paar ogen, hetzij met een digitale controle. In mijn werk wordt er veel aandacht besteed aan het er voor zorgen dat fouten in ieder geval niet nog een keer gebeuren, niet alleen bij jou, maar ook bij (nieuwe) collega's die dit nog niet meegemaakt hebben.

Mocht je daar verder in geïnteresseerd zijn om bijvoorbeeld met je leidinggevende eens over te sparren, voel je dan vrij om een PB te sturen :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:24

Steeph ben het helemaal eens met je.
Zebra je bent echt te streng voor jezelf.
Ja heel theoretisch gezien had je het nog een keer moeten checken.
Maar je bent mens, je bent nieuw, het is druk.
Dus ja daarom gebeuren dit soort dingen.
Daarom vind ik het niet alleen jou fout.
Nogmaals :knuffel:

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:41

Ook eens met Steeph :j Ik werk in een ziekenhuis, helemaal niet betrokken bij directe patiëntenzorg, maar ik weet wel dat medicatie hier gecheckt wordt dmv 4-ogen principe en tekenen/paraaf voor controle. Bij zulk soort fouten wordt er een MIP gedaan, Melding Incident Patiënt, waarbij wordt uitgezocht wat er precies is misgegaan en hoe dit voorkomen had kunnen worden. Zo te lezen zou er bij jouw werkgever(s) een flinke verbeterslag te slaan zijn met fatsoenlijke werkinstructies en een inwerkprogramma.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:33

Ik voel me zo eenzaam en verdwaald. Terwijl ik echt niks te klagen heb en ik nu de droom van menig ander leef. Ik word zo moe van mezelf, hoe ik ben en hoe mijn gedachten werken..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:54

Ik moet opstaan en de paarden voeren, honden voeren en katten voeren en dan kan ik op bed -O-
Maar ik wil helemaal niet meer opstaan -O- mijn benen voelen deels rot/doof aan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 23:06

Nogmaals bedankt voor de reacties het doet mij goed! Mijn moeder kan er enigszins de fun nog van inzien en dat maakt het voor mij ook wat luchtiger.

@DP

Komt ook door een ik wil het geen trauma ervaring noemen want een trauma vindt ik heel heftig klinken maar door een incident waarbij een cliënt al langer achteraf gezien was overleden maar ik durfde haar niet van bed te tillen en te reanimeren . Maakte ook niet uit meer , ze was al een paar uur daarvoor overleden had geen enkele zin meer. Maar ik raakte toen heel erg in paniek en daarbij heeft mijn oude werk mij heel erg laten vallen en letterlijk gezegd dat ze vonden dat ik die verantwoording niet kon dragen. Ik heb nooit hulp gehad verder ook al vroeg ik daar wel om. Daar heb ik ook ontslag genomen 2 maanden geleden en ben ik hier begonnen. Dus ik ben daarom echt veelte streng voor mijzelf geworden. Al accepteer ik de fout nu wel iets gemakkelijker en zie het als een leermoment. Vroeger kon ik dat niet zien als een leermoment maar bleef de fout een onomkeerbaar iets voor mij. Ik heb wel zoiets van morgen weer een dag. Al kijk ik er wel een beetje tegenop omdat het dezelfde groep is als vandaag waar ik op werk. Maar aan de andere kant de snelste manier om van die onzekerheid af te komen is door juist weer gelijk aan de slag te gaan. Ik had dat gevoel van ik wil wegrennen vandaag ook , maar kon mijzelf rustig houden en heb mijn dienst af kunnen maken zonder dat de andere aanwezigen er last van hadden. Al was mijn lontje wel even wat korter.

Maar ik baal wel als mijn licentie weer ingenomen wordt , ik ben al een dikke maand bezig geweest met de cursus.

Och nog een ergernis vergeten , een feestje verderop...... Moet altijd met harde muziek tegenwoordig en veel geschreeuw.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 23:13

Opeens buikkrampen %)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 23:15

Nog steeds geen veulen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 23:34

fokfanaat schreef:
Nog steeds geen veulen...

Jij hebt een abonnement op hengstveulens, toch? Moeders was vast nog iets vergeten :P Hopelijk gunt je merrie je wat nachtrust!

Mijn buurman draait zeik-R&B en zet hem soms een paar seconden KEIHARD. Dan weer zachtjes EN WEER HARD. Harghh :x

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 23:51

nicole_floor schreef:
Dat ik samenwoon met mijn vriend en de hond. Maar het voelt of ik samen woon met 2 kinderen..

Ik vind dat we kindergeld zouden moeten krijgen voor die partners waar we mee samen wonen die net kinderen zijn. "Waar ligt dit" "wat is dat" "ik weet niet hoe dat moet" "dat groene spul lust ik niet" "yek dadels zijn vies ik wil niet eens proeven".
De mijne is dan ook nog eens bijna 15 jaar ouder, maar man, die loop ik echt alle dagen nog op te voeden. Al bijna 7 jaar lang. Ik wil een medaille.