Zebrastreep schreef:@Steeph
Ik sta regelmatig alleen. Nu was er wel een ervaren flexer bij , maar die neem ik niks kwalijk , zij baalde al dat ze het niet had gezien. Het is voor mij nog een nieuw systeem , maar ik had gewoon dubbel moeten checken en niet moeten denken oh daar staat dezelfde tijd dus dat klopt. Baal alleen dat er een aantekening op naam komt te staan.....
Zo heb ik ook wel eens dat ik alleen sta en er iemand medicatie moet maar er alleen een naam staat maar ik dan geen idee heb wie van de cliënten het is. Helemaal als er geen foto's instaan van wie wie is.
Maar dan alsnog wil ik er geen excuses voor verzinnen. Het had gewoon nogmaals ( ik val in herhaling) niet mogen gebeuren.
Ik zie het niet als excuses verzinnen. Fouten maken is menselijk, dat zie ik dan ook niet als het probleem. Het probleem is dat er fouten gemaakt kunnen worden en dat er geen "controle" is om die fouten er uit te vissen. Een systeem zou zo gebouwd moeten zijn dat er controle is, hetzij met een tweede paar ogen, hetzij met een digitale controle. In mijn werk wordt er veel aandacht besteed aan het er voor zorgen dat fouten in ieder geval niet nog een keer gebeuren, niet alleen bij jou, maar ook bij (nieuwe) collega's die dit nog niet meegemaakt hebben.
Mocht je daar verder in geïnteresseerd zijn om bijvoorbeeld met je leidinggevende eens over te sparren, voel je dan vrij om een PB te sturen