Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:47

Hoe groot is het gaatje in een bitring? Ik wil ‘m mss gaan ‘om-gebruiken’ om iets af te sluiten bij mijn plafond.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:11

Bedoel je een bitring (ijzer) of bitschijf( rubber) ?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:14

paars schreef:
Hoe groot is het gaatje in een bitring? Ik wil ‘m mss gaan ‘om-gebruiken’ om iets af te sluiten bij mijn plafond.

die rubberen. zijn er met verschillende maten...
dus dan zou je echt moeten nameten in de winkel

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:16

Ja ik bedoel die rubberen mondhoek bescherm dingen idd! Ah ok, verschillende maten dus. Dan maar een keer een tripje naar Epplejeck.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 11:51

Ik vraag me iets af. Stel, een vriend(in) vraagt je om op een bepaalde datum af te spreken, bijvoorbeeld:

Hey! Heb je zin en tijd om vrijdag uit eten te gaan?

Maar je kan die dag niet. Is het dan voor jullie normaal om een andere datum voor te stellen, of zeg je gewoon nee sorry ik kan die dag niet?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 11:54

Als ik niet kan, dan antwoord ik iets in de richting van "Leuk idee! Helaas kan ik die dag niet, zullen we een andere keer doen?"

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:05

Als ik wel zin er in heb, maar niet kan stel ik een andere dag voor, met kans dat degene dan niet kan. Als ik er geen zin in heb en niet kan zeg ik iets van " sorry, maar dan kan ik helaas niet."

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:08

Ghostattack schreef:
Als ik niet kan, dan antwoord ik iets in de richting van "Leuk idee! Helaas kan ik die dag niet, zullen we een andere keer doen?"

Ja dit.
Ik laat dan wel weten dat ik het leuk vind en haar niet afpoeier met een smoes.

Je zou achter die zin nog kunnen zeggen, deze vrijdag kan ik niet, maar de vrijdag daarna wel

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:22

Ghostattack schreef:

Zo zou ik het ook doen, niet meteen een concrete andere datum maar wel de deur openhouden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:11

Is er iemand die zeker weet hoe een APA7 verwijzing moet in dit geval? Ik heb nog nooit eerder mijn interviews los moeten inleveren, altijd konden ze gewoon in de bijlage van het onderzoeksverslag, dus ik kan niet spieken in mijn eerdere verslagen :+

Ik moet inleveren:
Bestand 1. Onderzoeksverslag
Bestand 2. Uitgewerkte interviews
Bestand 3: Projectplan beroepsproduct.

Nu wil ik in bestand 1 verwijzen naar bestand 2. Is het dan (eigen achternaam, 2025) in de tekst en in de literatuurlijst: eigen achternaam, initialen (jaartal, datum). Inlevertitel bestand 2 [uitgewerkte interviews]. Naam hogeschool.

Of is hier een andere manier voor?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:18

Ik denk niet dat je voor transcripties in APA hoeft te verwijzen, deze zet je normaliter gewoon in de bijlagen van je onderzoeksverslag. Dat is in ieder geval hoe ik het altijd gedaan heb tijdens mijn hbo, ook bij het afstuderen. Dan kun je er vanuit je hoofddocument naar verwijzen, eventueel met hyperlinks.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:21

xPabloBokt schreef:
Ik denk niet dat je voor transcripties in APA hoeft te verwijzen, deze zet je normaliter gewoon in de bijlagen van je onderzoeksverslag. Dat is in ieder geval hoe ik het altijd gedaan heb tijdens mijn hbo, ook bij het afstuderen. Dan kun je er vanuit je hoofddocument naar verwijzen, eventueel met hyperlinks.

Ja dat is dus het probleem, mijn docent wil het perse los ingeleverd, zodat hij het onderzoeksverslag kan printen en de 120 pagina's interviews niet hoeft te printen :P (ja, ik weet dat je kan selecteren wat je afdrukt, dat is naar alle waarschijnlijkheid een generatieverschil). En er staat ook expliciet in de handleiding vermeldt dat het een apart document moet zijn.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:33

Kan je er niet naar verwijzen in de tekst?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:43

_chou schreef:

En hoe zou jij het doen?
Gewoon als: respondent 1 zei: ''De appels waren lekker.''

Of zou ik er gewoon een bijlage van maken, daar neerzetten: zie voor de interviews bestand X

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 14:29

ManonGrr schreef:
Ik vraag me iets af. Stel, een vriend(in) vraagt je om op een bepaalde datum af te spreken, bijvoorbeeld:

Hey! Heb je zin en tijd om vrijdag uit eten te gaan?

Maar je kan die dag niet. Is het dan voor jullie normaal om een andere datum voor te stellen, of zeg je gewoon nee sorry ik kan die dag niet?

Ik zou een of meer alternatieve dagen geven waarop ik wel kan en als ik dat nog niet weet (ik krijg mijn werkrooster maar 1 week van tevoren), dat ik het zo snel mogelijk laat weten. Alleen zeggen dat je niet kan, komt op mij over of je er überhaupt geen zin in hebt. Als dit vaak gebeurt en je komt zelf ook zelden met een plan, zou ik niet veel zin meer hebben in deze vriendschap. Initiatief moet van beide kanten komen.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 14:35

Dank voor alle antwoorden! Ik ben dus degene die vaak iets voorstelt, en als de tegenpartij dan niet kan stellen ze vaak ook geen nieuwe datum voor. Maar nu kreeg ik de feedback dat het gek was dat ik zelf dan niet met een tweede voorstel kwam, dus ik vroeg me af hoe andere daarover denken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 14:40

ManonGrr schreef:
Dank voor alle antwoorden! Ik ben dus degene die vaak iets voorstelt, en als de tegenpartij dan niet kan stellen ze vaak ook geen nieuwe datum voor. Maar nu kreeg ik de feedback dat het gek was dat ik zelf dan niet met een tweede voorstel kwam, dus ik vroeg me af hoe andere daarover denken.

Nee, dat vind ik niet gek. Ik zou juist raar vinden als jij als vraagsteller meteen met een andere datum komt. Maar wat ik wel soms doe is meteen in het eerste appje meerdere data doorgeven. Mocht degene niet kunnen, komen ze zelf maar met een nieuwe datum. Zo niet, zou ik denken dat ze geen zin hebben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:15

ManonGrr schreef:

Het moet van twee kanten komen.

Misschien kan je volgende keer zeggen : kom eens met een datum waarop jij kunt?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:35

ManonGrr schreef:

Mezelf kennende zou ik dan zoiets geantwoord hebben als: Ow sorry, wist ik niet, ik heb even gecheckt en ik kan in 2025 niet. :D

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:38

_O- hahahaha Gini

@Jolliegirl, mee eens, maar door die zin voelt het als ''bedelen'' om aandacht, en ik denk dan als je mij ook graag wilt zien kom je zelf wel met een voorstel, toch?

Wel fijn om te zien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :D

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:55

Kairos schreef:
_chou schreef:

En hoe zou jij het doen?
Gewoon als: respondent 1 zei: ''De appels waren lekker.''

Of zou ik er gewoon een bijlage van maken, daar neerzetten: zie voor de interviews bestand X

Beide klinken in mijn oren wel goed, maar ligt eraan wat kan en mag. Mocht je geen extra bestanden mee mogen sturen, zou ik optie 1 doen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:48

Ik vraag me altijd af als ik bij de kapper zit: stel ze zien dat hun klant luizen heeft, zeggen ze dat dan tegen ze?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:52

Dat hoop ik wel! Ik ga er eigenlijk ook uit van wel..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:53

Als ze het zeggen dan hoop ik wel een beetje discreet. Ik had ooit een kapster die in een volle zaak verkondigde dat ik psoriasis had (was niet zo, alleen een combi droge hoofdhuid + verkeerde shampoo) en ik voelde me daarbij al knap ongemakkelijk :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:54

_Karlijn schreef:
Ik vraag me altijd af als ik bij de kapper zit: stel ze zien dat hun klant luizen heeft, zeggen ze dat dan tegen ze?

Uit ervaring : Ja..
Vond het vreselijk als kind.. Het kan subtieler..
Alles werd ontsmet en ik werd verzocht de zaak te verlaten..

Heb dat als heftig ervaren toen.