foxy80 schreef:Superpony, ik heb er even aan gezeten
Ik heb echt zakken vol kleding liggen van mn moeder. Vooral te groot geworden en ze kon niet alles meer meenemen.
Heb Vinted zitten lezen, maar kom er nog niet helemaal uit.
Wat als je alles netjes verstuurd en het komt wel aan, maar de koper wil kwaad en zegt dat het niet is aangekomen of dat het stuk of vies is?
Dat risico loop je, maar 99% van de vinted gebruikers is normaal hoor. Bovendien kan een ontvanger niet zomaar de verkoop annuleren, dan moet er na ontvangst een probleem gemeld worden door ontvangen en moet deze bewijs aanleveren dat het product niet voldoet. Hoe eerlijker jouw beschrijving, hoe minder kans op klachten. Je kan ook zelf filmen bij het inpakken maar nogmaals, 99% van de gevallen gaan goed. Ik heb al een vol jaar op vinted verkocht, van kleding over speelgoed en boeken tot pannenlappen aan toe, en nergens klachten.
Hoe bepaal je de prijs? Heb wat dingen zitten vergelijken, maar het loopt best uiteen. Ik zie echt spullen van 1 euro waar je eigenlijk vooral verzenden betaald, maar ook duurder en dan zie ik niet altijd mega grote verschillen.
Prijs bepaal je zelf, daarbovenop betaalt koper verzendkosten en kopersbescherming, daar zie jij niks van en dat handelt vinted allemaal af, dus geen gedoe met incalculeren dat jij nog pakketzegel moet betalen. En als het echt te duur is verkoopt het niet.
Veel lijkt netjes, als nieuw en schoon, maar zie ook veel duidelijk gedragen spullen. Nu is dat ook wat we hebben liggen. Spullen die echt wel gedragen zijn, maar je iemand nog een plezier mee kan doen en mooie spullen die gewoon wel de moeite waard zijn.
De goede omschrijving VOLGENS DE VINTED regels is wel heel belangrijk. Dus niet wat jij 'goed' vindt maar lees goed de regels van vinted door op dit vlak en wees eerlijk over de staat. En wat bedoel je trouwens met 'gedragen?' etiket eraf? gewassen? verwassen? losse naadjes? knoop eraf? vlekken? pilling? kapotte opdruk? Je ziet, wat jij als "gedragen" beschouwt is voor een ander "zo goed als nieuw". lees je gewoon goed in op vinted
Is het handig om nu eerst wat winter spul erop te zetten en dan later naar de korte mouw en hemdjes te gaan? Het gaat echt wel dagen, weken duren om alles te wassen en op de foto te zetten.
Op vinted bestaan geen seizoenen, maar je merkt wel een piek in verkoop natuurlijk als je wintertruien hebt na september, en een piek in badmode in juni
Wat als iets niet verkoopt? Hoe lang blijft dat erop staan? Zakt het weg of blijft het wel goed zichtbaar?
Het zakt weg, maar blijft er wel mooi op staan
Als iets een vlek of defect heeft, toch wel erop zetten? Zitten er ook liefhebbers die voor weinig kopen en dan iets repareren of kleuren, fixen etc?
Hangt van de schade, merk en prijs af. Voor een kapotte vuitton is er markt, voor een jas van C&A met een vlek niet, hoe mooi of duur hij ook was. De repair mensen zoeken hun spul over het algemeen in gratis weggeeef hoeken. Wat trouwens soms welk verkoopt zijn de accessoires van dure merken: schoendozen van louboutin, kapstok chanel, ik verkocht laatst lege swarovski doosjes
Ik zag dat je van tevoren het verzenden en het formaat moet weten, maar er ligt bijv een hele dikke, halflange winterjas. Dat is best een flink pakket in omvang tegenover een hemdje.
Vuistregel: onder 2 kg is klein pakket, tot 5 kg midden, erboven groot. Maar ook daar zal de app je helpen
Ik kwam ook zgan bh's tegen die verkeerd zijn gekocht. Wel doen?
Ondergoed mag alleen als het ongedragen is
Heb geen idee van de doelgroep zeg maar, dus geen idee of mensen het gewoon leuk shoppen vinden, alleen met laag budget zoeken of dat je mensen een plezier kan doen met iets goedkoops.
Je kan het bijv 3 maanden op vinted zetten en later alsnog doneren
Ik schrok een beetje van de prijzen van de kringloop, dus daarom hebben we toch alles maar meegenomen. Ook wat meubels en keukengerei bijv.
De kringloop is niet te vergelijken, verkijk je daar niet op. Keukengerei kan ook op vinted, en kleine meubels ook. Als je niet meteen een passende categorie vind, beetje creatief zijn
Ik lees trouwens dat het over spul van je moeder gaat, vintage huisraad, van vaasjes over placemats tot tafellakens: hoe typischer qua stijl, hoe liever men het heeft. Daar is duidelijk wel een markt voor op vinted, maar ook nu weer is prijs bepalend. En laat je ook niet afschrikken als een item er al 4 keer op staat - die zitten misschien in Spanje en Italie en dan is verzenden veel duurder, dus zal een koper misschien toch wel net voor jouw item kiezen!
Heel erg bedankt voor je moeite en antwoorden.
Ik denk dat ik gewoon maar eens wat erop ga zetten en kijken hoe het loopt dan. Maar als ik lees dat mensen ook pakketten kopen, is het misschien wel handig meerdere dingen van dezelfde maat er tegelijk erop te zetten.
Maar het is veel, echt veel.
De andere spullen ook eens naar kijken. Mijn moeder leeft nog en ik vind sommige dingen wel echt moeilijk om weg te doen als ik die al mn hele leven heb zien staan.
Wat is het voordeel tegenover mp? Alleen de betalingsmethode?