Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 08:56

cursebreaker schreef:
Hier is ondertussen een pakketje van €75 onderweg naar een koper. Ben altijd blij als zoiets veilig is aangekomen maar nog ff wachten nu :')

Dat had ik dus vorige week, maar binnen 1 dag verzonden, ontvangen en geld vrijgegeven
door koper *\o/*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:54

Oh wat vervelend upendo, hopelijk kun je het zelf nog verkopen.

Amado7 schreef:
Als je terugbetaling aanvraagt en je hebt het geld teruggestort gekregen, en het pakketje komt toch alsnog aan, krijg ik dan gewoon een bericht in de chat? Omdat ik terugbetaling heb gehad, kan ik de tracking niet meer zien.

Je kan een bericht van de verzendbedrijf krijgen dat je het pakket kan ophalen. Wanneer je het dan niet ophaalt gaat het retour verkoper.

Jester_ schreef:
Ik stuur altijd een paar uur nadat iemand het heeft afgehaald: veel plezier ermee!

Dan krijg ik net dus terug dankjewel, maar dan niet het geld vrijgeven. Dat vind ik echt het irritantste van allemaal :')

Herkenbaar, ik stuur altijd een bericht wanneer ik het heb opgestuurd en de tracking niet meteen bijgewerkt is op Vinted zodat de koper het niet meer kan annuleren en weet dat het onderweg is en dan inderdaad een bericht een aantal uren nadat de koper het heeft opgehaald. Bij de meesten krijg ik dan een dank je, blij mee terug en dan wordt het geld vrijgegeven.

Zulke bedragen blijven altijd spannend Melissa, blijf ik ook hebben. Altijd blij wanneer het dan goed is aangekomen.

tengeltje11 schreef:
Heb nu een situatie, wat zouden jullie doen?:

Kocht 2 verschillende dingen bij 1 iemand met een dag tussen denk ik.

Dus 2x verzending betaald.

Verkoper heeft ze nu samen in 1 pakje verstuurd.

Een pakje staat dus nog altijd op ‘niet verstuurd’

Andere pakje(met zegt zij), dus de 2 truitjes is sinds 3 dagen aangekomen in het afhaalpunt, maar dat is 20km verder, kan ik ten vroegste morgen avond afhalen.

Nu stuurt ze het een bericht na het ander, dat ik het moet gaan ophalen en onvriendelijk ben en …. Want natuurlijk dreigt dat ene pakje nu terugbetaald te worden omdat het dus niet verstuurd werd.

Ik ga niet expres 20km rijden(enkele rit), en ga dus ook niet op ‘ontvangen’ duwen als in nog niets heb…

Ze zegt ook van ‘maak dan het bedrag van het vestje over’, maar eerlijk sta ik niet te springen om naast vinted om dingen te gaan betalen aan onbekenden uit het buitenland…

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Ben je van plan om 20km enkele reis te rijden om het op te halen? Zo nee, dan gaat dit pakket retour en kan zij het opnieuw verkopen en krijg jij beide bedragen terug. Zo wel, dan kun je het bedrag voor het ene pakket via tikkie betalen en hoef je niet twee keer verzenden te betalen terwijl het in 1 pakket is opgestuurd.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:04

DoretteK schreef:
Ik heb ook iets raars. Heeft iemand van jullie die al ooit gehad?

Ik heb vanmiddag in mijn pauze iets verkocht, €2 dus niet zo spanend.
Koper heeft direct betaald en ik heb verzendlabel aangemaakt (Homerr).
Maar ik heb nog niets verstuurd.

(Kan ook niet want ik ben op werk en product ligt thuis in de kast).

Nu is het pakket volgens de tracking informatie al onderweg?
dan moet het verzendlabel toch gescand zijn?

Ik heb gisteren maar even Vinted gecontacteerd hierover.
Ze hebben het nu geannuleerd, zodat ik het opnieuw kan aanbieden.
Ze kunnen niet garanderen dat het verzenden nog goed gaat anders...

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:04

En pakket 2 is verdwenen. Nu dhl. Kluisje leeg. Kreeg ook op raar tijdstip dat het bezorgd was.
Andere pakket is via Mondial daar was ik de verzender van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 17:27

Ik lees even mee, want zoek ervaringen met Vinted.

Ik heb echt zakken vol kleding liggen van mn moeder. Vooral te groot geworden en ze kon niet alles meer meenemen.
Heb Vinted zitten lezen, maar kom er nog niet helemaal uit.

Wat als je alles netjes verstuurd en het komt wel aan, maar de koper wil kwaad en zegt dat het niet is aangekomen of dat het stuk of vies is?

Hoe bepaal je de prijs? Heb wat dingen zitten vergelijken, maar het loopt best uiteen. Ik zie echt spullen van 1 euro waar je eigenlijk vooral verzenden betaald, maar ook duurder en dan zie ik niet altijd mega grote verschillen.

Veel lijkt netjes, als nieuw en schoon, maar zie ook veel duidelijk gedragen spullen. Nu is dat ook wat we hebben liggen. Spullen die echt wel gedragen zijn, maar je iemand nog een plezier mee kan doen en mooie spullen die gewoon wel de moeite waard zijn.

Is het handig om nu eerst wat winter spul erop te zetten en dan later naar de korte mouw en hemdjes te gaan? Het gaat echt wel dagen, weken duren om alles te wassen en op de foto te zetten.

Wat als iets niet verkoopt? Hoe lang blijft dat erop staan? Zakt het weg of blijft het wel goed zichtbaar?

Als iets een vlek of defect heeft, toch wel erop zetten? Zitten er ook liefhebbers die voor weinig kopen en dan iets repareren of kleuren, fixen etc?

Ik zag dat je van tevoren het verzenden en het formaat moet weten, maar er ligt bijv een hele dikke, halflange winterjas. Dat is best een flink pakket in omvang tegenover een hemdje.

Ik kwam ook zgan bh's tegen die verkeerd zijn gekocht. Wel doen?

Heb geen idee van de doelgroep zeg maar, dus geen idee of mensen het gewoon leuk shoppen vinden, alleen met laag budget zoeken of dat je mensen een plezier kan doen met iets goedkoops.

Ik schrok een beetje van de prijzen van de kringloop, dus daarom hebben we toch alles maar meegenomen. Ook wat meubels en keukengerei bijv.
Zal ook wat sorteren en afwachten of we iets tegenkomen dat mensen zoeken en dan gratis weggeven.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:52

Superpony, ik heb er even aan gezeten

Ik heb echt zakken vol kleding liggen van mn moeder. Vooral te groot geworden en ze kon niet alles meer meenemen.

Wat als je alles netjes verstuurd en het komt wel aan, maar de koper wil kwaad en zegt dat het niet is aangekomen of dat het stuk of vies is?

Dat risico loop je, maar 99% van de vinted gebruikers is normaal hoor. Bovendien kan een ontvanger niet zomaar de verkoop annuleren, dan moet er na ontvangst een probleem gemeld worden door ontvangen en moet deze bewijs aanleveren dat het product niet voldoet. Hoe eerlijker jouw beschrijving, hoe minder kans op klachten. Je kan ook zelf filmen bij het inpakken maar nogmaals, 99% van de gevallen gaan goed. Ik heb al een vol jaar op vinted verkocht, van kleding over speelgoed en boeken tot pannenlappen aan toe, en nergens klachten.

Hoe bepaal je de prijs? Heb wat dingen zitten vergelijken, maar het loopt best uiteen. Ik zie echt spullen van 1 euro waar je eigenlijk vooral verzenden betaald, maar ook duurder en dan zie ik niet altijd mega grote verschillen.

Prijs bepaal je zelf, daarbovenop betaalt koper verzendkosten en kopersbescherming, daar zie jij niks van en dat handelt vinted allemaal af, dus geen gedoe met incalculeren dat jij nog pakketzegel moet betalen. En als het echt te duur is verkoopt het niet.

Veel lijkt netjes, als nieuw en schoon, maar zie ook veel duidelijk gedragen spullen. Nu is dat ook wat we hebben liggen. Spullen die echt wel gedragen zijn, maar je iemand nog een plezier mee kan doen en mooie spullen die gewoon wel de moeite waard zijn.

De goede omschrijving VOLGENS DE VINTED regels is wel heel belangrijk. Dus niet wat jij 'goed' vindt maar lees goed de regels van vinted door op dit vlak en wees eerlijk over de staat. En wat bedoel je trouwens met 'gedragen?' etiket eraf? gewassen? verwassen? losse naadjes? knoop eraf? vlekken? pilling? kapotte opdruk? Je ziet, wat jij als "gedragen" beschouwt is voor een ander "zo goed als nieuw". lees je gewoon goed in op vinted

Is het handig om nu eerst wat winter spul erop te zetten en dan later naar de korte mouw en hemdjes te gaan? Het gaat echt wel dagen, weken duren om alles te wassen en op de foto te zetten.

Op vinted bestaan geen seizoenen, maar je merkt wel een piek in verkoop natuurlijk als je wintertruien hebt na september, en een piek in badmode in juni

Wat als iets niet verkoopt? Hoe lang blijft dat erop staan? Zakt het weg of blijft het wel goed zichtbaar?

Het zakt weg, maar blijft er wel mooi op staan

Als iets een vlek of defect heeft, toch wel erop zetten? Zitten er ook liefhebbers die voor weinig kopen en dan iets repareren of kleuren, fixen etc?

Hangt van de schade, merk en prijs af. Voor een kapotte vuitton is er markt, voor een jas van C&A met een vlek niet, hoe mooi of duur hij ook was. De repair mensen zoeken hun spul over het algemeen in gratis weggeeef hoeken. Wat trouwens soms welk verkoopt zijn de accessoires van dure merken: schoendozen van louboutin, kapstok chanel, ik verkocht laatst lege swarovski doosjes

Ik zag dat je van tevoren het verzenden en het formaat moet weten, maar er ligt bijv een hele dikke, halflange winterjas. Dat is best een flink pakket in omvang tegenover een hemdje.

Vuistregel: onder 2 kg is klein pakket, tot 5 kg midden, erboven groot. Maar ook daar zal de app je helpen

Ondergoed mag alleen als het ongedragen is

Heb geen idee van de doelgroep zeg maar, dus geen idee of mensen het gewoon leuk shoppen vinden, alleen met laag budget zoeken of dat je mensen een plezier kan doen met iets goedkoops.

Je kan het bijv 3 maanden op vinted zetten en later alsnog doneren

Ik schrok een beetje van de prijzen van de kringloop, dus daarom hebben we toch alles maar meegenomen. Ook wat meubels en keukengerei bijv.

De kringloop is niet te vergelijken, verkijk je daar niet op. Keukengerei kan ook op vinted, en kleine meubels ook. Als je niet meteen een passende categorie vind, beetje creatief zijn

Ik lees trouwens dat het over spul van je moeder gaat, vintage huisraad, van vaasjes over placemats tot tafellakens: hoe typischer qua stijl, hoe liever men het heeft. Daar is duidelijk wel een markt voor op vinted, maar ook nu weer is prijs bepalend. En laat je ook niet afschrikken als een item er al 4 keer op staat - die zitten misschien in Spanje en Italie en dan is verzenden veel duurder, dus zal een koper misschien toch wel net voor jouw item kiezen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:14

Beha’s mogen ook gedragen op Vinted.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:38

pmarena schreef:
Zou echt fijn zijn als ze dat eindelijk eens in zouden bouwen, dat je een deel terug kan storten....

Tikkie gaat alleen binnen NL volgens mij. IBAN overmaken dan maar......

Ik heb zaterdag een bundel ontvangen waarin een trui maat 158/164 zat welke aan mij verkocht was als een dames L. Nogal een verschil. Ik heb een probleem gemeld voor alleen die trui want die andere was gewoon niks mis mee. Ik krijg nu het geld en verzendkosten voor die ene trui via Vinted terug. Het geld van de andere trui is vrij gegeven aan de verkoper.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:24

Super fijn +:)+

Ik hoor niks meer van de verkoper, ze heeft geklikt op "stuur maar terug"..... denk dat je dan ook niks meer kan?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 12:51

Nee daar ben ik ook bang voor in dat geval. Blijkbaar hoefde mijn verkoper de trui niet terug (geen idee want ze stuurt zelf niet even een berichtje terug) Wat mij ook opviel is dat het echt direct gesplitst werd. Ik hoefde ook niet meer op oké te drukken voor die andere trui. Ga er dus vanuit dat de andere helft van het geld naar haar is overgemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:19

Ja typisch joh.

Ik vind het sowieso wel balen bij Vinted dat als iemand een keuze heeft gemaakt dat er dan geen weg terug meer lijkt, ook al wil degene dat zelf graag.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 11:16

Iemand het volgende wel eens meegemaakt?

Gisteren 2 items verkocht, 1 via Homer en de andere DHL, kon deze gelijk
versturen.

Homer bewijs direct ontvangen en van DHL is de status nog steeds niet gewijzigd naar verzonden, komt dit nog goed? Heb wel een verzendbewijs naar de koper gestuurd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:53

foxy80 schreef:
Superpony, ik heb er even aan gezeten

Dat risico loop je, maar 99% van de vinted gebruikers is normaal hoor. Bovendien kan een ontvanger niet zomaar de verkoop annuleren, dan moet er na ontvangst een probleem gemeld worden door ontvangen en moet deze bewijs aanleveren dat het product niet voldoet. Hoe eerlijker jouw beschrijving, hoe minder kans op klachten. Je kan ook zelf filmen bij het inpakken maar nogmaals, 99% van de gevallen gaan goed. Ik heb al een vol jaar op vinted verkocht, van kleding over speelgoed en boeken tot pannenlappen aan toe, en nergens klachten.

Prijs bepaal je zelf, daarbovenop betaalt koper verzendkosten en kopersbescherming, daar zie jij niks van en dat handelt vinted allemaal af, dus geen gedoe met incalculeren dat jij nog pakketzegel moet betalen. En als het echt te duur is verkoopt het niet.

De goede omschrijving VOLGENS DE VINTED regels is wel heel belangrijk. Dus niet wat jij 'goed' vindt maar lees goed de regels van vinted door op dit vlak en wees eerlijk over de staat. En wat bedoel je trouwens met 'gedragen?' etiket eraf? gewassen? verwassen? losse naadjes? knoop eraf? vlekken? pilling? kapotte opdruk? Je ziet, wat jij als "gedragen" beschouwt is voor een ander "zo goed als nieuw". lees je gewoon goed in op vinted

Op vinted bestaan geen seizoenen, maar je merkt wel een piek in verkoop natuurlijk als je wintertruien hebt na september, en een piek in badmode in juni

Het zakt weg, maar blijft er wel mooi op staan

Hangt van de schade, merk en prijs af. Voor een kapotte vuitton is er markt, voor een jas van C&A met een vlek niet, hoe mooi of duur hij ook was. De repair mensen zoeken hun spul over het algemeen in gratis weggeeef hoeken. Wat trouwens soms welk verkoopt zijn de accessoires van dure merken: schoendozen van louboutin, kapstok chanel, ik verkocht laatst lege swarovski doosjes

Vuistregel: onder 2 kg is klein pakket, tot 5 kg midden, erboven groot. Maar ook daar zal de app je helpen

Ondergoed mag alleen als het ongedragen is

Je kan het bijv 3 maanden op vinted zetten en later alsnog doneren

De kringloop is niet te vergelijken, verkijk je daar niet op. Keukengerei kan ook op vinted, en kleine meubels ook. Als je niet meteen een passende categorie vind, beetje creatief zijn

Ik lees trouwens dat het over spul van je moeder gaat, vintage huisraad, van vaasjes over placemats tot tafellakens: hoe typischer qua stijl, hoe liever men het heeft. Daar is duidelijk wel een markt voor op vinted, maar ook nu weer is prijs bepalend. En laat je ook niet afschrikken als een item er al 4 keer op staat - die zitten misschien in Spanje en Italie en dan is verzenden veel duurder, dus zal een koper misschien toch wel net voor jouw item kiezen!

Heel erg bedankt voor je moeite en antwoorden.

Ik denk dat ik gewoon maar eens wat erop ga zetten en kijken hoe het loopt dan. Maar als ik lees dat mensen ook pakketten kopen, is het misschien wel handig meerdere dingen van dezelfde maat er tegelijk erop te zetten.

Maar het is veel, echt veel.

De andere spullen ook eens naar kijken. Mijn moeder leeft nog en ik vind sommige dingen wel echt moeilijk om weg te doen als ik die al mn hele leven heb zien staan.

Wat is het voordeel tegenover mp? Alleen de betalingsmethode?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:59

Ik vind het voordeel tov Marktplaats de betrouwbaarheid en het verzenden. Je hoeft zelf geen labels te regelen, in sommige gevallen niet eens te printen. Dat maakt het gewoon heel makkelijk.

Je kan trouwens ook heel goed bundels aanbieden, dan hoef je niet elk kledingstuk er apart op te zetten. Of doe elke week een paar, dat werkt ook goed voor hoeveel mensen er bij je komen shoppen. Alles in 1 dag erop zetten levert minder hits op dan als je het verspreid doet.

Biedt daarnaast een leuke bundelkorting aan en je hebt kans veel tegelijk te verkopen. Keerzijde aan de bundelkorting; als je iets hebt wat bv 20 euro kost, je zet de bundelkorting op 25% en ze gooien er dingen bij van 1 euro per stuk, kan het zijn dat je uiteindelijk minder dan die 20 euro verdient :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:12

Dat is wel handig inderdaad. Laatst moest ik wat terugsturen en het is steeds handiger als je niet zelf hoeft te printen, want ik en printers gaat echt nooit goed.

Mijn moeder had echt 4 grote kasten vol en heb denk ik zeker wel 12 zakken vol liggen. Als ik een bundel maak of 2 bundels en iemand wil net de trui uit het ene pakket en vest uit andere is dat ook wel flauw.

Moet gewoon beginnen. Heb alleen via laptop op de site gekeken en moet maar zien hoe het loopt dan. Dank je wel voor de tips

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:53

Elke dag 5 items en je bent in 1 week 35 stuks verder. Of 20 per dag in een weekend en dan staan er per week 40 stuks op. Gaat snel hoor. Gewoon even aan zitten.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:55

Ja precies, als je er handigheid in hebt (en dat is al snel) heb je in no time een item online staan met foto’s en omschrijving. :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:40

Hier een error in de verzending bij dpd. Verkoopster heeft pakketje bij dit punt ingeleverd voor verzending |o Maar even afwachten of hij morgen verspringt naar de juiste melding. Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:03

Gaat goed vandaag, m'n retour gekomen pakket is bij een heel ander homer buurtpunt met onhaalbare tijden bezorgd.. |o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:58

Ik heb vanavond 32 boeken op vinted gezet en binnen een uur al 20 verkocht
Wel aan dezelfde maar weg is weg :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:20

maessie schreef:
Hier een error in de verzending bij dpd. Verkoopster heeft pakketje bij dit punt ingeleverd voor verzending |o Maar even afwachten of hij morgen verspringt naar de juiste melding. [ Afbeelding ]

Heb ik ook wel eens gehad, is tot nu toe altijd goedgekomen gelukkig :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:33

foxy80 schreef:
Elke dag 5 items en je bent in 1 week 35 stuks verder. Of 20 per dag in een weekend en dan staan er per week 40 stuks op. Gaat snel hoor. Gewoon even aan zitten.

Dank je wel.

Het zijn gewoon echt veel zakken kleding en nog paar koffers. Ik weet niet wat waar in zit, dus moet steeds wat ik tegenkom plaatsen en dan weer afwachten.

Als mensen dus pakketten willen kopen, zou ik meer tegelijk erop moeten zetten. Voor nu is even eraan zitten om alles te doen nog lastig. Moet even in stappen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:50

superpony schreef:
foxy80 schreef:

Dank je wel.

Het zijn gewoon echt veel zakken kleding en nog paar koffers. Ik weet niet wat waar in zit, dus moet steeds wat ik tegenkom plaatsen en dan weer afwachten.

Als mensen dus pakketten willen kopen, zou ik meer tegelijk erop moeten zetten. Voor nu is even eraan zitten om alles te doen nog lastig. Moet even in stappen.

Er zijn volgens mij ook bedrijven die het voor je doen, uiteraard tegen betaling, maar dan hoef je niet alles zelf te doen. Als het echt heel veel is, zou dit je kunnen helpen :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:06

Mijn tip is om echt kritisch te zijn, goed schiften en eventueel een deel naar een weggeefwinkel o.i.d. brengen. Je wilt niet voor iets wat een euro oplevert apart naar een bezorgpunt moeten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:18

Ik zou in dat geval ook echt heel kritisch gaan kijken naar de kleding en hoeveel tijd en moeite je erin wil steken. Als het niet verkoopt of als je er heel druk mee bent voor bijna geen verdiensten, dan zou je nog beter alles bij elkaar op Marktplaats kunnen zetten voor een lage prijs of naar een kringloopwinkel kunnen brengen. Inleveren bij een winkel in tweedehands kleding kan ook. Die nemen wel alleen in wat bij het seizoen past en wat handig verkoopt.