Citaat:We zullen denk ik ook nooit meer de plaatjes zien van een vol en druk Times Square of de dam.
Ik denk het wel hoor

'nooit' is namelijk wel heul lang he

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:En dat is dus het egoïsme dat velen hier beschrijven.
Het is niet wat jij wil, het gaat om het grote belang.
Of festivals met zoveel mensen ooit nog kan is maar de vraag en eerlijk gezegd moet je je afvragen of het belangrijk is.
Relaxed schreef:Ik snap de uitval van HC eigenlijk ook niet helemaal..
nynke55 schreef:En nog steeds geen nieuws over dat apparaat waar mensen alleen maar hoeven te blazen om te testen. Daar waren een aantal van besteld maar waar blijven die?
purny schreef:Het leven word nooit meer zoals voor corona. We hebben wat dat betreft een nieuw tijdperk ingeslagen: AC.
We hebbben nu een BC en een AC.
We zullen denk ik ook nooit meer de plaatjes zien van een vol en druk Times Square of de dam.
Karl66 schreef:Relaxed schreef:Ik snap de uitval van HC eigenlijk ook niet helemaal..
Hij reageert op het gekerm en geklaag over de maatregelen hier in Nederland. Maar ik denk dat het een verschil in volksaard laat zien. Wij kermen en klagen, maar ondertussen houdt het gros van de Nederlanders zich wel aan de maatregelen. En zie je dat met minder strenge maatregelen dan in Spanje het aantal besmettingen daalt. In Spanje wordt er ondertussen gezegd dat het hartstikke goed is dat de overheid die strenge maatregelen neemt. Maar ondertussen trekt men zich er minder van aan, want het is vooral de bedoeling dat de anderen zich er aan moeten houden. Met als gevolg dat ondanks strengere maatregelen het aantal besmettingen nog oploopt. Weliswaar langzamer, maar nog steeds oploopt.
Cer schreef:safina schreef:
Echte he? Zo van "er moet echt wat aan dat vreselijke virus gebeuren en het is allemaal de schuld van de jongeren/ggd/wappies/een ander dan ikzelf. En mijn sportschool/horeca/wintersport/familiebezoek/... moet vooral doorgaan, want daar heb ik recht op, want ik heb daar hard voor gewerkt. Wat die anderen bijdragen aan besmettingen overschat ik systematisch en wat ik zelf bijdraag met mijn gedrag onderschat ik systematisch. Wel zo makkelijk"
(dat laatste heet trouwens cognitieve resonantie-reductie)
Vind je iedereen in dit topic echt zo? Ik heb niet het idee dat ik vind dat mijn familie bezoek door moet gaan ofzo hoor.... en sportschool, horeca, wintersport enzo... Hoe kom je erbij?
safina schreef:Nee, ik vind de discussie in de breedte zo en in dit topic soms ook. Als er maatregelen worden genomen staat er altijd wel weer iemand op om te roepen dat het niet voor hen zou moeten gelden. Horeca, sportschoolhouders, skivereniging, reisbranche, pretparken etc etc. En mensen die vinden dat het niet voor hun favoriete activiteit zou moeten gelden. Als je aan hun portemonnee of plezier komt gaan mensen hun rol in de besmettingen bagatelliseren. En de rol van anderen dan zijzelf overschatten. Krom vind ik dat.
Maar goddank zit niet iedereen zo in elkaar.
Cer schreef:nynke55 schreef:En nog steeds geen nieuws over dat apparaat waar mensen alleen maar hoeven te blazen om te testen. Daar waren een aantal van besteld maar waar blijven die?
Niet zo drammen...
"Minister De Jonge zei gisteravond over de blaastest tijdens een Kamerdebat: ,,Ik hoop dat die eind november, begin december voor het eerst daadwerkelijk beschikbaar komt.”
het is nog geen eind november..althans, niet toen ik net op de kalender keek nog...![]()
waarbij 'gisteravond' een quote is uit onderstaand artikel:
https://www.ad.nl/gezond/blaastest-om-c ... ~a5f93fe6/
Karl66 schreef:Maar ondertussen trekt men zich er minder van aan, want het is vooral de bedoeling dat de anderen zich er aan moeten houden.
veerledec schreef:Mijn vader is vandaag drie weken ziek met corona, vanochtend weer 40,5 graden koorts, dus dit patroon blijft nu al drie weken duren. De GGD heeft gezegd dat ie niet meer besmettelijk is..?
Huertecilla schreef:Hét probleem is dat het familieleven hier VEEL hechter is dan in NL en persoonlijke ruimte daarbij nauwelijks bestaat.
Men mág met 6 mensen bij elkaar binnen en dat is ook, eiegen juist, binnen een afgesloten gebied een probleem. Een gebied is nl afgesloten vanwege een hoge infectiegraad.
purny schreef:Het leven word nooit meer zoals voor corona. We hebben wat dat betreft een nieuw tijdperk ingeslagen: AC.
We zullen denk ik ook nooit meer de plaatjes zien van een vol en druk Times Square of de dam.
Cer schreef:safina schreef:Nee, ik vind de discussie in de breedte zo en in dit topic soms ook. Als er maatregelen worden genomen staat er altijd wel weer iemand op om te roepen dat het niet voor hen zou moeten gelden. Horeca, sportschoolhouders, skivereniging, reisbranche, pretparken etc etc. En mensen die vinden dat het niet voor hun favoriete activiteit zou moeten gelden. Als je aan hun portemonnee of plezier komt gaan mensen hun rol in de besmettingen bagatelliseren. En de rol van anderen dan zijzelf overschatten. Krom vind ik dat.
Maar goddank zit niet iedereen zo in elkaar.
Ah, omdat je direct een zin van HC quote waarin hij het letterlijk over 'iedereen in dit topic' heeft... Vandaar dat ik dacht 'dat moet ik dan even checken, als je het met hem eens bent'
Zebrastreep schreef:De meeste festivals zijn in 2021 ook al gecanceld dus ik denk dat het eerste festival pas in 2022 weer plaats gaat vinden.
Hier werd bijvoorbeeld de TT afgelast. In Assen is dat het feest van het jaar om het zo maar te noemen. Er werd toen ook direct benoemd dat de kans dat het in 2021 doorgaat ook vrij klein is. Ik snap het wel als een festival al begint met organiseren en artiesten boeken , en dan een aantal weken van te voren geen groen licht krijgt het meer kost dan al vast direct te zeggen het gaat niet door.
Een festival waar ik dit jaar heen zou gaan is ook afgelast. Het was een totaal nieuw festival wat pas vorig jaar begonnen is. Direct werd er gezegd pas in 2022 pakken we het weer op. Wat ik totaal begrijp een nieuw festival heeft nog amper winst gemaakt. En ze hadden vorig jaar grote artiesten geboekt dus het geld vliegt er dan wel flink door!
Ik zie het aan de ene kant als een voordeel. Artiesten willen hierna maar al te graag optreden dus het boeken gaat hopelijk makkelijker. Dus meer festivals met grote namen vindt ik absoluut niet verkeerd.
En voor nu het is even niet anders , zomer zijn we al door en ik dacht echt niet elke dag oh wat mis ik dat verschrikkelijk.