Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:43

veerledec schreef:
Sclimpre schreef:
Komt dat niet gewoon doordat mensen zich verplaatsen? Als het virus al van China naar Europa is kunnen komen zal het ook wel van Parijs in Aquitaine geraken. Maar zich daar hopelijk minder vermenigvuldigen omdat de mensen er verder uit elkaar wonen.
De trend in FR is net hetzelfde als in B. Na de déconfinement/exit bleven de cijfers nog even dalen, vervolgens een plateau en nu lopen ze stilaan weer op.
Het ziet ernaar uit dat wat voor de herfst voorspeld werd nu al vroeger komt. Daarom misschien minder erg omdat we nog min of meer gewoon zijn om voorzichtig te zijn.
Heel goede beslissing van Castex om de monsmaskers onmiddellijk te verplichten en niet te wachten tot 1 aug. Hoe sneller er maatregelen genomen worden, hoe sneller we er terug vanaf zijn.

Als ik zie hoe er door niet-professionals met mondmaskers omgegaan wordt, dan gaat dat niet veel helpen. Die dingen sluiten amper goed aan en doordat men er constant aanzit om ze op en af te zetten, zal het qua veiligheid eerder een risico zijn.

Ook door professionals wordt er op een wel heel bijzondere wijze omgegaan met mondmaskers :P
In ziekenhuizen loopt de helft van het personeel tegenwoordig met het masker onder de kin :+
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 16-07-20 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:44

Sclimpre schreef:
Ik denk dat Marc Van Ranst zich hier meer zorgen over maakt dan over een uitspraak van Dedecker : https://www.standaard.be/cnt/dmf20200716_93451111

Ik las het ook net :oo
Het ging hier al niet echt de goede kant op, maar nu wordt het wel heel gortig :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:12

Pandora2 schreef:
Sclimpre schreef:
Ik denk dat Marc Van Ranst zich hier meer zorgen over maakt dan over een uitspraak van Dedecker : https://www.standaard.be/cnt/dmf20200716_93451111

Ik las het ook net :oo
Het ging hier al niet echt de goede kant op, maar nu wordt het wel heel gortig :x

In het Limburgs:"krapuul " is het die deze bedreigingen doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:38

https://www.iflscience.com/health-and-m ... JOXMTm1sfY

Dit is wel apart. Een schip waar corona is uitgebroken, ondanks dat ze allemaal in quarantaine hebben gezeten van te voren en negatief zijn getest. Ik begrijp uit het artikel dat de besmetting pas na een paar weken geïsoleerd op zee heeft plaatsgevonden. Ben wel benieuwd of daar nog wat uitkomt qua onderzoek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:00

Ok. Dus of de test is niet betrouwbaar, of mensen hebben het toch heel lang bij zich voor ze ziek worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:02

pien_2010 schreef:
In het Limburgs:"krapuul " is het die deze bedreigingen doen.

Krapuul is toch algemeen beschaafd belgisch ? :o :D

Wel meer dingen die krapuleus zijn. Dit o.a.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/03 ... t-werd-al/

Marc Wathelet werd door onze minister van volksgezondheid weggezet als een '' drama queen '' toen hij al heel vroeg waarschuwde voor dit virus.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 16-07-20 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:04

Tancreda4 schreef:

Dit is wel apart. Een schip waar corona is uitgebroken, ondanks dat ze allemaal in quarantaine hebben gezeten van te voren en negatief zijn getest. Ik begrijp uit het artikel dat de besmetting pas na een paar weken geïsoleerd op zee heeft plaatsgevonden. Ben wel benieuwd of daar nog wat uitkomt qua onderzoek.

Er is nog maar heel weinig geweten hoe lang en hoe goed het virus op oppervlakken overleefd.
Dus misschien is het wel met dozen proviand of dergelijke mee binnengebracht. Ik vermoed dat ze niet elke kartonnen doos kunnen ontsmetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:14

Ik geloof niet zo in die besmetting via oppervlakken. Dan zouden we toch veel meer besmettingen hebben als we nu hebben?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:15

Ik weet het niet, maar niks zou mij nog verbazen :D
Dat virus kan toch niet uit de zee gesprongen zijn :=

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:17

Misschien hebben de vissen het wel? :P

Ik denk ook eerder een valse test.
Dat is toch al bewezen dat mensen die ziek zijn niet altijd ziek getest worden en later nog eens een test en het er wel uit komt?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:18

In China was het toch ook weer opgedoken in bevroren vlees en vis? Wellicht zat het in hun proviand.

En hebben ze in bewaakte quarantaine gezeten of in thuisquarantaine? Dat lijkt me ook nog wel wat uit maken want vlak voor vertrek zullen ze wellicht toch nog wat mensen geknuffeld hebben als ze niet in strikte beveiliging zaten.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 16-07-20 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:19

Ja of van een vleermuizen die op het schip woont ofzo :p

Ik vind het geval van de nertsen fokkerijen best lastig ook trouwens. Die moeten geruimd want ze brengen corona over. Maar ik ga er vanuit dat een mens degene is die het als eerste in zo'n fokkerij heeft gebracht en niet dat het opeens poef bij die nertsen ontstaan is. Waarom dan alles ruimen terwijl ze geen bron zijn? Katten en honden ook maar ruimen omdat die het met zich mee kunnen dragen?

Als iemand er een verklarend artikel over heeft hoor ik dat graag, lijkt mij interessant om te lezen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:22

Ze waren 14 dagen in isolatie in een hotel. Een hotel is geen ziekenhuis, misschien zijn ze daar via het personeel van het hotel besmet geraakt. Als het hotelpersoneel zelf niet in isolatie zit is die isolatie zo lek als een mandje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:24

Tancreda4 schreef:
Ja of van een vleermuizen die op het schip woont ofzo :p

Ik vind het geval van de nertsen fokkerijen best lastig ook trouwens. Die moeten geruimd want ze brengen corona over. Maar ik ga er vanuit dat een mens degene is die het als eerste in zo'n fokkerij heeft gebracht en niet dat het opeens poef bij die nertsen ontstaan is. Waarom dan alles ruimen terwijl ze geen bron zijn? Katten en honden ook maar ruimen omdat die het met zich mee kunnen dragen?

Als iemand er een verklarend artikel over heeft hoor ik dat graag, lijkt mij interessant om te lezen.

Geen artikel, maar naast de pensionstal waar ons paard staat is ook zo'n nertsenfarm en van mij mogen ze allemaal weg. Ik vind dat risico dan wel weer groot.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:27

Sclimpre schreef:
Ze waren 14 dagen in isolatie in een hotel. Een hotel is geen ziekenhuis, misschien zijn ze daar via het personeel van het hotel besmet geraakt. Als het hotelpersoneel zelf niet in isolatie zit is die isolatie zo lek als een mandje.

En wie zegt dat ze daar geen vrouw/vriendin/prutsmuts hebben laten langskomen voordat ze voor maanden die boot op gaan?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:32

Pandora2 schreef:
veerledec schreef:
Als ik zie hoe er door niet-professionals met mondmaskers omgegaan wordt, dan gaat dat niet veel helpen. Die dingen sluiten amper goed aan en doordat men er constant aanzit om ze op en af te zetten, zal het qua veiligheid eerder een risico zijn.

Ook door professionals wordt er op een wel heel bijzondere wijze omgegaan met mondmaskers :P
In ziekenhuizen loopt de helft van het personeel tegenwoordig met het masker onder de kin :+

In hoeveel ziekenhuizen heb je dat gezien? Ik nl nog helemaal niet in mijn zkh.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:39

Pandora2 schreef:
Tancreda4 schreef:

Er is nog maar heel weinig geweten hoe lang en hoe goed het virus op oppervlakken overleefd.
Dus misschien is het wel met dozen proviand of dergelijke mee binnengebracht. Ik vermoed dat ze niet elke kartonnen doos kunnen ontsmetten.

Dank je, een interessant artikel met verschillende lagen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:44

Tancreda4 schreef:
Ik vind het geval van de nertsen fokkerijen best lastig ook trouwens. Die moeten geruimd want ze brengen corona over. Maar ik ga er vanuit dat een mens degene is die het als eerste in zo'n fokkerij heeft gebracht en niet dat het opeens poef bij die nertsen ontstaan is. Waarom dan alles ruimen terwijl ze geen bron zijn?
Katten en honden ook maar ruimen omdat die het met zich mee kunnen dragen?

Dat gaat om schaal. Die nertsen zitten met duizenden op een kluitje: de ideale virus-mutatieomgeving. 1 nerts is niet zo'n probleem, 1 kat ook niet, en ook een hond niet. Heel veel nertsen dicht op elkaar zijn wel een probleem.

(Maar intensieve dierenhouderij is sowieso een probleem, dus misschien moeten we dat in z'n geheel wat minder doen.)

Overigens was er aangetoond via kleine verschillen dat een van de medewerkers het opgelopen moest hebben via de nertsen nadat die het via een medewerker hadden gekregen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:45

Tancreda4 schreef:

Ik denk dan dat iemand amper symptomen had en vals-negatieve test, volgende persoon ook nauwelijk symptomen. Daarna closer want "niemand" was ziek en toen meer flinke besmettingen. Zou ook niet zo raar zijn vind ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:56

Astorga schreef:
In hoeveel ziekenhuizen heb je dat gezien? Ik nl nog helemaal niet in mijn zkh.

Mijn overbuur in 2 ziekenhuizen de laatste 2 weken.
En iemand in het belgen-corona-topic gister of vandaag met eigen ogen :+

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:13

Vind het wel sneu dat personeel op vrachtschepen al maandenlang vast zitten en nu moeten uitwijken naar Italie of ze daar eindelijk evt afgelost kunnen worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:37

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:31

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:45

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:50