[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:57

Nou idd, ik stond ook met mijn oren te klapperen :wow:
Wees dan een vent en ga zelf ergens anders heen..
Ik kan me helemaal voorstellen dat het zwaar is, maar de tweede is er nog niet eens :?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:04

Relaxed schreef:
Wat voor kerel ben je überhaupt als je je zwangere vriendin en kind het huis uit zet? :?

Wie weet was de seks wél zijn keuze maar het risico op potentiële consequenties niet. Als ik in zo'n situatie de vent was geweest dan had mevrouw ook mogen vertrekken. Jouw keuze, jouw billen, jouw blaren. Dag schat :wave:

Captain

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:06

Nouja, als hij echt 100% zeker had willen zijn had hij een condoom moeten gebruiken. Vind dit ook schandalig.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:08

Jeetje. Wat een gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:09

Hilli schreef:
Relaxed schreef:
Wat voor kerel ben je überhaupt als je je zwangere vriendin en kind het huis uit zet? :?

Wie weet was de seks wél zijn keuze maar het risico op potentiële consequenties niet. Als ik in zo'n situatie de vent was geweest dan had mevrouw ook mogen vertrekken. Jouw keuze, jouw billen, jouw blaren. Dag schat :wave:

Nee, zeg je dit echt? :? Hoezo is dat alleen haar consequentie? Hij kan ook zijn verantwoordelijkheid nemen? En het was toch verdorie geen ONS? Sorry hoor, belachelijke reactie :r

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:09

Geen/Een kinderwens is voor vrienden uiteindelijk de reden geweest om de realtie te beëindigen. De veiligste keuze was daar geen seks voor de partner zonder kinderwens. Met alle voorbehoedsmiddelen kun je rommelen ;-)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:11

En ja, ik meen het wel. Zij heeft net zo goed 'schuld' en dus het recht/de plicht om te vertrekken als hij. Niemand van de betrokken volwassene is zieliger dan de ander.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:24

En waar is dat eerste kind nu?
Thuis of ook bij haar ouders thuis?

Arme arme kinderen.
En dan noemen ze ons kindervrije egoïstisch...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:25

Maar hij wil rust, dan vertrek zelf maar.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:38

Oh jeetje, wat treurig Cayenne. -O-

Topsylover, bij mij werd het volledig vergoed door Zilveren Kruis vanaf aanvullend 3 sterren. Je zou even moeten kijken of dat volgend jaar nog zo is. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:53

DuoPenotti schreef:
En waar is dat eerste kind nu?
Thuis of ook bij haar ouders thuis?

Arme arme kinderen.
En dan noemen ze ons kindervrije egoïstisch...

Die is met haar mee naar haar ouders.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:17

Jemig wat een triest verhaal zeg..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:18

Hilli schreef:
En ja, ik meen het wel. Zij heeft net zo goed 'schuld' en dus het recht/de plicht om te vertrekken als hij. Niemand van de betrokken volwassene is zieliger dan de ander.

Waar er twee neuken, hebben twee schuld, eens. Geen van beide is zieliger dan de ander, eens.

Maar in dit geval zet hij vriendin en kind eruit. Het kind heeft geen schuld. Naar mijn mening vertrekt degene die rust wil naar een andere plek, dan kan iig het kind daar blijven waar het het gewend is te zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:22

Toch bijzonder hoe wij kinderlozen beter verstand hebben dan een vader betreffende wat juist is voor het kind.

Al kan ik me ook wel voorstellen dat je als aanstaande moeder steun zoekt bij je ouders in zo'n tijd. Maar weet niet of dat het geval is, of dat hij haar 'eruit' heeft gezet

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:26

Hij heeft haar gevraagd om naar haar ouders te gaan omdat hij rust in zijn eigen huis wil.
Baby 1 is nogal een huilbaby en hij wil in zijn eigen bed kunnen slapen zonder snachts wakker te worden gemaakt door het gehuil.
De tweede zwangerschap was niet gepland, maar na de eerste schrik wilden ze er wel voor gaan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-11-21 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:27

Dus nu moeten zijn schoonouders elke nacht wakker gejankt worden? :') Hij had beter bij vrienden kunnen gaan slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:43

Misschien omdat ze daar hulp en ondersteuning heeft en bij thuisblijven hij zou moeten opdraaien, omdat er dan geen dichtbij netwerk is?

Als ze in huis zou blijven wordt het een heel gedoe met regelen, als ze bij haar ouders gaat niet omdat er dan betere opvang is voor haar en kind?
En wie weet is het wel zijn huis en heeft zij daar helemaal geen aandeel in? Als getrouwd/samenwonend stel komt dat heus nog wel voor hoor. Misschien niet vaak, maar het kan. Of dat slim is met kinderen, dat is dan weer wat anders natuurlijk.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:48

Dames zie ik dit nou echt of zit ik me dit te verbeelden?
Een paar pagina's geleden werd het reclamespotje besproken over abortus, door Pro Life gebacked dacht ik? Nu vind ik ze hier tussen de verzekeringen die sterilisatie vergoeden. Niet hetzelfde als abortus, maar toch :o?
Afbeelding
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/sterilisatie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:53

Poeh, ik zou aanvullend 3 of 4 sterren moeten nemen als ik sterilisatie vergoed zou willen hebben :=.

Ik spaar nog wel even door :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:54

Ik kan me best voorstellen dat als zij de overtuiging hebben dat leven begint bij het samensmelten van ei- en spermacel, ze liever voorkomen dat het gebeurt dan dat je de put dempt nadat het kalf verdronken is (i.e. als er al een foetus in ontwikkeling is).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:55

Mkango schreef:
Ik kan me best voorstellen dat als zij de overtuiging hebben dat leven begint bij het samensmelten van ei- en spermacel, ze liever voorkomen dat het gebeurt dan dat je de put dempt nadat het kalf verdronken is (i.e. als er al een foetus in ontwikkeling is).

Een motivatie waar ik helemaal achter sta. Beetje jammer dat er nog steeds zo moeilijk over wordt gedaan bij vrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:56

_San87_ schreef:
Mkango schreef:

Een motivatie waar ik helemaal achter sta. Beetje jammer dat er nog steeds zo moeilijk over wordt gedaan bij vrouwen.
Eens, maar dat staat natuurlijk los van het standpunt van ProLife tegenover abortus en sterilisatie. :P

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:28

Ik vind het ook niet zo gek gedacht toch? Voorkomen is wat anders dan weghalen. Tenzij ProLife vindt dat er geen voorbehoedsmiddelen etc gebruikt mogen worden omdat er zoveel mogelijk kinderen moeten komen ofzo, dan is het gek. Dat weet ik verder niet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:15

Cayenne schreef:
Nou idd! Die zijn ook voor het leven getekend :

Jeetje, dit is ook horror zeg :oo Je zult er maar naast leven! %)
En zo te lezen zijn de ouders ook al redelijk wanhopig.
https://forum.viva.nl/thuis/krijg-geen- ... ges/483947

Ik ben zo blij dat dat forum niet gestopt is, zorgt echt voor heel veel vermaak.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:23

_San87_ schreef:
c_alsemgeest schreef:
Tsja... maar dat is natuurlijk wel waar we van origine voor zijn gemaakt, voortplanten en evolueren.
Dus officieel zijn wij de 'kapotte' exemplaren :+

Maar goed, ik zou zelf ook nooit een kind durven neer zetten in hoe de wereld nu aan het veranderen is.
Niet eens alleen betreft de pandemie etc, maar alleen al door de verharding en overbevolking.
Denk dat pandemieën en oorlogen daar ook het gevolg van zijn... zie je ook bij dieren als een te klein hok overbevolkt is.

Van oorsprong zouden we ook massaal moeten sterven bij een pandemie. Misschien zijn wij bewust kindervrije mensen wel de hoogst geevolueerden zo lang de mensheid nog een plaag is :7.

Wat dacht je van homoseksuelen? Wel liefde, geen risico op een zwangerschap. Daarom snap ik ook niet dat bepaalde geloven tegen homoseksualiteit zijn, lijkt me juist een topuitvinding van god.