Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:34

ikke schreef:
Ik geloof niet dat jullie beeld hebben bij hoe de Britten er echt tegenaan kijken....

Er is niet zoiets als 'De Britten'. Dus laat dat maar waaien. Mijn Engelse vriendengroep heeft niks met haar, maar genoeg Britten die behoefte hebben aan afscheid.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:34

Hee.. Het is het unpopular opinion topic, toch? :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:48

nine1987 schreef:
Waarschijnlijk zeer unpopular, maar het geld wat er gemoeid is met de hele poespas om het overlijden van Queen Elisabeth, had beter besteed kunnen worden..

Oké, ze is een icoon.. Absoluut.. Maar om haar lijk door het hele land te slepen en er zo belachelijk veel geld tegenaan te smijten om iedereen maar afscheid te laten nemen, vind ik smakeloos.. Vooral in een tijd dat er zoveel mensen van het gewone volk hun financiële riem niet eens op kunnen houden..

Ik vind dat ook wel heel bijzonder. Sowieso houden de Britten heel erg vast aan tradities en vraag ik me soms wel eens af of dit nu echt nodig is.

Zoals die wachters (soms zelfs te paard) bij Buckingham Palace.

Blue_Eyes

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:48

Inmiddels leveren die wachten - al dan niet te paard - zo gigantisch veel op aan toeristische inkomsten dat je over de noodzaak niet meer hoeft te discussiëren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:57

Blue_Eyes schreef:
Inmiddels leveren die wachten - al dan niet te paard - zo gigantisch veel op aan toeristische inkomsten dat je over de noodzaak niet meer hoeft te discussiëren...
Dat, en het leven wordt wel erg saai als je alleen maar behoudt wat strikt noodzakelijk is. :=

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 06:59

Ik vind vooral dat gesponsor van complete koninklijke families kwalijk.
Dat de koning/koningin en daar de troonopvolger van een dotatie krijgt omdat ze hun taken hebben en daar een vergoeding voor moeten krijgen a la. Maar kind nummer zoveel met aanhang huppeldepup die ook allemaal gratis wonen en gesponsord worden mag wel flink teruggebracht worden.

Mijn UO is dat veel mensen niet zo hard moeten roepen over dat alles duurder wordt. Ja, ik voel het ook flink in mijn portemonnee maar er wordt nu moord en brand geschreeuwd door mensen die deze zomer zonder te verpinken een ticket gingen omboeken/bijboeken a enkele 100den euros omdat ze anders niet op vakantie konden, of die 100den euros hebben uitgegeven om te feesten op Tomorrowland. Maar nu huilen met de pet op omdat de gasprijs zo hoog staat en dat ze een hele winter in de kou zitten.
Dat was voor de zomer ook bekend.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:05

Alleen Beatrix, WA, Maxima en Amalia krijgen toch een vergoeding? Volgens mij zorgt de rest gewoon voor z’n eigen inkomen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:18

maar alles bij elkaar wel bijna 50 miljoen per jaar!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:22

En dan nog al hun huizen en landgoederen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:30

En ze hebben niet eens het meeste.. er zijn particuliere grondbezitters met meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:02

fokfanaat schreef:
maar alles bij elkaar wel bijna 50 miljoen per jaar!
Waar ze geen inkomstenbelasting over hoeven te betalen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:17

Toch leuk om te zien hoe 1 unpopular opinion een hele discussie over koningshuizen triggert.. :))

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:24

UO het is onzin om belasting te heffen over iets wat vanuit belastingen gefinancierd wordt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:24

Citaat:
Toch leuk om te zien hoe 1 unpopular opinion een hele discussie over koningshuizen triggert.

We kunnen weer terug naar baby's/kinderen of asielzoekers.... ?
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:29

Sakura789 schreef:
UO het is onzin om belasting te heffen over iets wat vanuit belastingen gefinancierd wordt.
Dan kunnen alle ambtenaren ook wel stoppen met belasting betalen. :D

Cer schreef:
Citaat:
Toch leuk om te zien hoe 1 unpopular opinion een hele discussie over koningshuizen triggert.

Daar kunnen we kort over zijn: zijn allemaal poedersuiker en moete allemaal terug naar hun eige landt. :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:36

Mkango schreef:
Sakura789 schreef:

Cer schreef:
Daar kunnen we kort over zijn: zijn allemaal poedersuiker en moete allemaal terug naar hun eige landt. :j

babies en kinderen naar hun eigen land? Terug de baarmoeder in, huppakee!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:47

Mkango schreef:
Sakura789 schreef:

I'm in! *\o/*

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:53

Dat is geen UO denk ik :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:41

Misschien is het wel een uo als ik vind dat de koningshuizen leuk zijn, goed dat ze er zijn en terecht dat ze goed kunnen leven. Ik wil niet met ze ruilen en ik vind dat zeker Amalia vaak onterecht door het slijk gehaald wordt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:46

Niobe schreef:
Misschien is het wel een uo als ik vind dat de koningshuizen leuk zijn, goed dat ze er zijn en terecht dat ze goed kunnen leven. Ik wil niet met ze ruilen en ik vind dat zeker Amalia vaak onterecht door het slijk gehaald wordt.

Sowieso al het feit dat je hele leven onder een vergrootglas ligt, maakt dat ik niet zou willen ruilen :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:52

Sherivey schreef:
Niobe schreef:

Sowieso al het feit dat je hele leven onder een vergrootglas ligt, maakt dat ik niet zou willen ruilen :=

Ja nou dat vooral idd :=
En echt vrijheid heb je ook niet, veel verplichtingen, je moet altijd goed voor de dag komen, veel te kiezen heb je ook niet. Tenminste, volgens mij moeten veel keuzes goedgekeurd worden en goed over nagedacht worden.
Heb je een fantastische partner gevonden, kun je gezeik krijgen door zijn/haar/hen familie. Alles wat je zegt kan zo verdraaid worden dat je daar weer moeilijkheden mee krijgt.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen medelijden met ze, want ze profiteren ook van voordelen, maar ik vind persoonlijk dat dat wel in verhouding staat en ik heb daar totaal geen moeite mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:57

Lonne is Oranjefan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:58

Urbanus schreef:
Lonne is Oranjefan.

Wie?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:00

Urbanus schreef:
Lonne is Oranjefan.

LEVE DE KONING

Ik krijg nu ook een advertentie onder dit topic voor het Tata Steel festival. Bokt heeft nu ook een mening over mij geloof ik.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:01

Niobe schreef:
Ik wil niet met ze ruilen en ik vind dat zeker Amalia vaak onterecht door het slijk gehaald wordt.

Ik was best geneigd om medelijden met die meid te hebben, zo bot als men vaak het over haar gewicht heeft enz, maar na haar uitspraak over kamer vinden in tijden van woningnood is die neiging ineens helemaal weg :=