[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:36

Waarom worden er dingen bijgehaald die ik niet zeg?
Onmenselijk behandeling? zeg ik dat?
Geweld, ja graag minder, daarom dus juist die mensen die geweld gebruiken vast.

Wat ik ook niet heb gezegd dat ik me een beter mens zou voelen als iemand een spuit krijgt.
Het gaat mij om voor altijd uit de samenleving te houden en ook geen opdrachten meer kan opdragen, zoals Taghi wel kon. Dat heb ik gezegd.

Fijn wat noorwegen doet, heel ander land dan Nederland, stop met vergelijken.

je hoeft het niet met me eens te zijn, daar ga ik niet eens vanuit.
Maar kunnen we stoppen met wat je er zelf van vind te laten doen of een ander dat zo heeft gezegd??!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:44

Iemand vermoorden is in mijn ogen onmenselijke behandeling. Het is nog steeds moord, ook al keurt de overheid het goed.

Ik mag vergelijken zoveel ik wil. Jij wil niet geloven dat er een samenhang is tussen de duur en zwaarte van de straf en de criminaliteit. Dan zijn we inderdaad snel uitgepraat. Om iemand uit de samenleving te houden moet je die persoon (gelukkig) niet vermoorden.

DuoPenotti

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:46

Nee dat is geen moord, ja dan zijn we inderdaad snel uitgepraat.
Ook goed :j

Nou kom maar met een ander luguber ding zou ik zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:07

Even hierop inhakend: Hoe denken jullie over verplichte sterilisatie? Ik heb bv een zus met een zware psychische aandoening. Zij heeft al 2 kinderen, beiden zijn haar afgenomen. Als ze ooit nog eens bevalt komt het kind per direct bij de nodige instantie terecht. Ze mag dus nooit meer een kind hebben. Ik denk dan wel: Laat ze dan steriliseren. Beter voorkomen dan ‘genezen’ zeg maar.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:10

DuoPenotti schreef:
Nee dat is geen moord, ja dan zijn we inderdaad snel uitgepraat.
Ook goed :j

Nou kom maar met een ander luguber ding zou ik zeggen....

Artikel 289 Wetboek van Strafrecht
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Citaat:
Even hierop inhakend: Hoe denken jullie over verplichte sterilisatie? Ik heb bv een zus met een zware psychische aandoening. Zij heeft al 2 kinderen, beiden zijn haar afgenomen. Als ze ooit nog eens bevalt komt het kind per direct bij de nodige instantie terecht. Ze mag dus nooit meer een kind hebben. Ik denk dan wel: Laat ze dan steriliseren. Beter voorkomen dan ‘genezen’ zeg maar.

Lastig. Ik vind wel dat kinderen beschermd moeten worden, dus in sommige gevallen denk ik idd dat steriliseren de beste optie is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:14

Moestuin schreef:

Steriliseren :j

Mijn nichtje heeft het geestelijk vermogen van een 2 jarige.
Als het aan mij zou liggen zou dat bij haar ook gebeuren.
Ze is nu 7 jaar, maar ik houd mn hart vast voor als ze gaat menstrueren. Ze is veel te naïef, kan slecht voor zichzelf zorgen en functioneert niet goed. Emotioneel zit ze op babyniveau.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:16

DP, kunnen we het een beetje vriendelijk houden? Ik vind je nu wel heel grof worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:25

Ailill schreef:
DP, kunnen we het een beetje vriendelijk houden? Ik vind je nu wel heel grof worden.

hoezo?
Dat is niet mijnbedoeling althans.

Welk bericht bedoel je dan?

Judass
Dan is de politie die iemand van bed ligt en opsluit ook bezig met ontvoering?
Zo op die manier gaat de wet gelukkig niet op :)

@moestuin, ja ik vind ook dat dit in sommige gevallen moet kunnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:44

Ik ben het eigenlijk voor het grootste deel wel eens met DP.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:05

Ik ben ook wel in grote lijnen eens met dp..
Ik weet niet hoe het anders zou kunnen, ik zit gelukkig niet in die wereld. Maar de gevangenis hier in nl is zo slecht nog niet met sporten, eigen kamers tv etc..
Tuurlijk, je kan niet doen wat je wil wanneer je wil. Maar zo slecht is t ook niet.. en dan ff paar jaartjes zitten, goed gedrag, en klaar.
En ja, zo gaat t. Want ik ken wat mensen die gewerkt hebben in gevangenissen..
Tuurlijk is t bij een tagliatella zoals zo mooi gezegd werd ergens anders. Maar ook die kan opdrachten geven, kan mensen aansturen, dus heeft in mijn ogen teveel vrijheid.
Moet die dood? Misschien wel. Misschien niet.
Maar die vrijheid die ze nog hebben terwijl ze gruwelijke dingen doen. Echt, daar kan ik niet bij...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:14

goldenarrow schreef:
Dus wat? Dan maar alle mensen met psychische problemen afknallen? Zodat je zeker weet dat ze allemaal maar geen slachtoffers meer kunnen maken? Er valt prima te leven met borderline, evenals een persoonlijkheidsstoornis. Maar je moet wel weten en leren hoe. Leren hoe je brein werkt tov anderen, dit leren herkennen en dan kiezen voor de andere optie. Dat betekent niet dat je na je behandeling geen borderline meer hebt, maar je leert er mee omgaan. En sommigen doen dat niet, maar die komen dan dus ook niet meer vrij. Of die leren het na 15 jaar, of 20 jaar pas.

Hoe wil je de geweldadige, zieke acties van Michael P. dan goedpraten? Zoiets moet toch gewoon niet meer rondlopen? Ik kan mij gewoon echt niet voorstellen dat dat soort zieke beesten het hand boven het hoofd gehouden wordt, zo komt de huidige 'hulpverlening' bij mij in ieder geval over. Het zal je kind zijn dat zoiets gruwelijks aangedaan wordt... Dan loopt zo'n ********* vrij rond of krijgt 'hulp', maar als ouder(s) krijg je als het ware de doodstraf. Je sterft van binnen en je moet altijd met deze nachtmerrie leven.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:45

Hoezo? Hij heeft toch TBS gekregen? Ik weet niet of je ooit een TBS-kliniek gezien hebt, maar daar is hij niet vrij hè? Hij kan evenmin zomaar naar buiten lopen. Ik heb zelf op een Forensisch Psychiatrische Afdeling een stage gedaan waar dus onder andere mensen met TBS kwamen nadat ze hun traject in de TBS-kliniek voltooid hadden. Pas als ze zich bewezen hebben mochten ze buiten het gebouw hun dagbesteding doen en een keer boodschappen doen, maar met hele duidelijke afspraken. Hield je je daar niet aan werden je vrijheden weer afgenomen. En voor ze zover waren moesten ze sowieso nog 2 afdelingen door. Tot die tijd zaten ze gewoon binnen, met een hek om het terrein heen. Geloof me maar dat een TBS-kliniek nog geslotener is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:54

Hoe komt het dan dat hij tijdens zijn TBS tijd Anne heeft kunnen vermoorden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:55

Niobe schreef:
Hoe komt het dan dat hij tijdens zijn TBS tijd Anne heeft kunnen vermoorden?

Proefverlof?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:58

Nee toch?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:00

Toch vreemd dat een hoop van die TBS-ers die die vrijheid verdiend hebben misbruiken om te ontsnappen.

Dan kunnen ze of goed liegen of er is en totaal verkeerde inschatting gemaakt betreffende de verdiende vrijheid.

En laten we eerlijk blijven, die mensen zitten er niet vanwege hun zweetvoeten ;)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:51

Hoezo een hoop? Er worden op jaarbasis ongeveer 50.000 verloven gedaan onder TBS'ers. In 2015 kwam het 49 keer voor dat iemand niet op tijd terug was, of niet op de afgesproken plek was. Meestal gaat dit om korte ongeoorloofde verloven. Slechts 3x werd er een strafbaar feit gepleegd dat jaar. Dat is een percentage van 0.006%. Dat valt bij mij niet onder een hoop.

Als je ergens geen verstand van hebt kan je het beter even googlen of je mond houden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:59

Laat maar er valt niet met jou te discussiëren :n

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:05

Ik vind het juist eindelijk wat toevoegen. Onderbouwing met feiten, yay.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:06

Als je googeld kom je toch hogere cijfers tegen. Dus toevoegen met feiten?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:22

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:25

DuoPenotti schreef:
Als je googeld kom je toch hogere cijfers tegen. Dus toevoegen met feiten?

Ik ben wel heel benieuwd naar de bron waar je dit vandaan haalt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:26

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:28

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:28

Dit gaat over een afgerond traject. Wij hebben het over een verlof. Een niet afgerond traject dus.

Van de afgeronde trajecten heb ik op de afgelopen pagina's al wat gezegd over recidive percentages, inclusief bronnen.