Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Nee dat is geen moord, ja dan zijn we inderdaad snel uitgepraat.
Ook goed
Nou kom maar met een ander luguber ding zou ik zeggen....
Citaat:Even hierop inhakend: Hoe denken jullie over verplichte sterilisatie? Ik heb bv een zus met een zware psychische aandoening. Zij heeft al 2 kinderen, beiden zijn haar afgenomen. Als ze ooit nog eens bevalt komt het kind per direct bij de nodige instantie terecht. Ze mag dus nooit meer een kind hebben. Ik denk dan wel: Laat ze dan steriliseren. Beter voorkomen dan ‘genezen’ zeg maar.
Moestuin schreef:Even hierop inhakend: Hoe denken jullie over verplichte sterilisatie? Ik heb bv een zus met een zware psychische aandoening. Zij heeft al 2 kinderen, beiden zijn haar afgenomen. Als ze ooit nog eens bevalt komt het kind per direct bij de nodige instantie terecht. Ze mag dus nooit meer een kind hebben. Ik denk dan wel: Laat ze dan steriliseren. Beter voorkomen dan ‘genezen’ zeg maar.
Ailill schreef:DP, kunnen we het een beetje vriendelijk houden? Ik vind je nu wel heel grof worden.
goldenarrow schreef:Dus wat? Dan maar alle mensen met psychische problemen afknallen? Zodat je zeker weet dat ze allemaal maar geen slachtoffers meer kunnen maken? Er valt prima te leven met borderline, evenals een persoonlijkheidsstoornis. Maar je moet wel weten en leren hoe. Leren hoe je brein werkt tov anderen, dit leren herkennen en dan kiezen voor de andere optie. Dat betekent niet dat je na je behandeling geen borderline meer hebt, maar je leert er mee omgaan. En sommigen doen dat niet, maar die komen dan dus ook niet meer vrij. Of die leren het na 15 jaar, of 20 jaar pas.