Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:33

Ik heb 2 jaar op een stal 50 min rijden verderop gestaan.
Is vooral s’winters wel zwaar hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:19

Ik vond van niet... je zit in een warme auto, in de wetenschap dat je dier het goed heeft zoals het hoort, en niet op noodzakelijke dingen hoeft in te leveren omdat dat makkelijker is voor jou.
Maar dat is een andere discussie... :D Ik wilde alleen maar aangeven dat de opmerking (in een andere regio misschien) absoluut waarheid is, dus helemaal niet zo gek is als voorgedaan werd ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:02

Ligt er maar net aan hoe de rest van je leven eruit ziet he.
Maar goed dat is een andere discussie.

Niet veel mensen kiezen ervoor, maar het is inderdaad niet onmogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:31

Tsja dat verschil dus per persoon en levenswijze, op dat moment zat ik met een eigen zaak en redelijk druk sociaal leven niet te wachten op dagelijks zeker 2 uur aan reistijd kwijt te zijn en dan nog vaak minimaal 2 uur aan mijn paard kwijt dus 4 uur per dag.
Maar dat is inderdaad een hele andere discussie :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:13

Hier toch wel weer een goede ervaring.
Mijn man zijn mobiel was kapot.
Op zoek gegaan naar een goede tweedehandse. Kom ik er 1 tegen waarvan de prijs zeer laag was voor het type telefoon.
Afgesproken om het op te halen.
Dacht nog aan oplichting, maar bleek toch gewoon een daadwerkelijke goe dde telefoon te zijn!.
Manlief blij met zijn zeer goede koop!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:00

...en de slowfeeders die ik pas gekocht heb, gaan via mp enzo de verkoop weer in... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:08

_O- Weer iemand die me beoordeeld heeft, knaap was veel te duur dus ik wenste hem succes met de verkoop. Krijg ik een 1-ster beoordeling dat ik niet kom opdagen en mn afspraken niet na kom.. Beetje jammer alleen dat er geen afspraak was om na te komen/ op te komen dagen.. Omdat hij best aangebrand reageerde had ik hem ook 1 ster gegeven met betere prijs/ kwaliteit en beleefder communiceren.. :Y)
Zijn eerste beoordeling bij zn 10+ jarige account.. ~~}>

Dit keer was ik voorbereid, dit is op mn koop-account gekomen, dus dat zal me een worst wezen! :Y)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:18

heb begin mei een tuinset verkocht stond bij gebruikt 6 hardhouten stoelen en een tafel voor €100, en 3 extra stoelen waar wat werk aan zat dit wist ze vantevoren.

ze komt met een busje en zegt zal ik het gelijk ernaast zetten, waarop ik zeg wil je het niet eerst zien.. nou ze keek ff en wou het kopen ze heeft de stoelen zelf ingeladen.. nu een maand later bericht dat de stoelen verrot zijn en er was iemand doorheen gezakt, en was gewond geraakt blauwe plek op zn arm.

ik hen gezegd dat de stoelen goed waren en ze ze hier zelf had gezien en ingeladen en een maand na tijd nog komen klagen ze bleef berichten sturen en eiste het geld terug. meerdere dreigementen gekregen.

nu ging ze aangifte doen van oplichting..

ik weet 100% zeker dat die stoelen niet verrot waren we hadden er zelf nog opgezet en mn huisgenoot had ze nog nagekeken. anders had ik ze ook echt niet te koop gezet.

ze vind dat ik haar tegemoet moet komen maar dat weiger ik.. ben ik nu dan zo gemeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:22

Nope, garantie tot de drempel toch? Politie gaat er ook echt niks mee doen hoor, blokkeren en laten gaan. Vreemd figuur, je bent geen winkel..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:37

En ze waren ook echt niet doorgerot dan had ik ze zeker niet te koop aangeboden zo ben ik totaal niet!

ik had dus de 3 extra stoelen ook via mp gekocht en bleken niet helemaal goed qua meganisme niet rot ofzo, tja mijn fout denk ik dan had ik beter moeten kijken maak ik geen drama van en was toch vrij prijzig

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:49

SecretLIN schreef:
heb begin mei een tuinset verkocht stond bij gebruikt 6 hardhouten stoelen en een tafel voor €100, en 3 extra stoelen waar wat werk aan zat dit wist ze vantevoren.

ze komt met een busje en zegt zal ik het gelijk ernaast zetten, waarop ik zeg wil je het niet eerst zien.. nou ze keek ff en wou het kopen ze heeft de stoelen zelf ingeladen.. nu een maand later bericht dat de stoelen verrot zijn en er was iemand doorheen gezakt, en was gewond geraakt blauwe plek op zn arm.

ik hen gezegd dat de stoelen goed waren en ze ze hier zelf had gezien en ingeladen en een maand na tijd nog komen klagen ze bleef berichten sturen en eiste het geld terug. meerdere dreigementen gekregen.

nu ging ze aangifte doen van oplichting..

ik weet 100% zeker dat die stoelen niet verrot waren we hadden er zelf nog opgezet en mn huisgenoot had ze nog nagekeken. anders had ik ze ook echt niet te koop gezet.

ze vind dat ik haar tegemoet moet komen maar dat weiger ik.. ben ik nu dan zo gemeen?

Niks mee doen. Je hebt van te voren info gegeven. Als ze rot waren geweest had de koper dit kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 06:54

Idd niks mee doen, dat had ze met in- en uitladen van de set toch kunnen zien?

Ik baal ook. Had iets gratis af te halen op marktplaats staan. Heb ik van die jongen een 4-sterren recensie met als opmerking “betere productomschrijving”. Ik had duidelijke foto’s(dat geeft hij ook aan bij positieve punten) en een omschrijving met formaat, gewicht en alles er in. Bij het ophalen waren ze er helemaal blij mee. Nu zijn het gelukkig nog 4 sterren maar ik baal wel, al helemaal voor iets dat gratis is.... Had hem wel 5 sterren gegeven ondanks dat hij nogal aan het drammen was dat hij het NU op wilde halen terwijl ik had gezegd dat dat niet kon. Dus van alles geregeld zodat dat alsnog kon en dan krijg je dit. Grrrr -:(- Gelukkig zijn mijn andere 10 recensies wel 5 sterren

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:10

Hebben jullie via Facebook Marktplaats wel eens problemen bij het plaatsen van een advertentie? Mijn Elho bloempotten zouden in strijd zijn met de wet. :') Hoe dan...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:23

Ik had dat met rugzakken. Stond erbij: Merkloze rugzakken, gratis op te halen. Was volgens hun ook in strijd met de wet want volgens hun namaak. :') Merkloos of namaak zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:30

Wauw wat slecht. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:34

Dat had ik ook, ik verkocht een hoofdstel en omdat mijn paard er bij op de foto stond werd hij verwijderd, omdat je geen dieren mag verhandelen :')

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:09

xJitskee schreef:
Dat had ik ook, ik verkocht een hoofdstel en omdat mijn paard er bij op de foto stond werd hij verwijderd, omdat je geen dieren mag verhandelen :')

;) *horse not included*

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:15

Ik had het ene kee rmet een wollen zitting, je mag geen dingen verkopen die het vermoorden van dieren stimuleert :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:16

Jeetje wat slecht. :')

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:30

magda_90 schreef:
Hebben jullie via Facebook Marktplaats wel eens problemen bij het plaatsen van een advertentie? Mijn Elho bloempotten zouden in strijd zijn met de wet. :') Hoe dan...?

Hele agressieve bloempotten denk ik :')

Van de week kreeg ik een telefoontje over mijn advertentie (die al op gereserveerd stond).
Zij had een ander merk maar er zat nét zo'n besturingssysteem op maar ze wist niet hoe het werkte en of ik haar wilde helpen? :')
Allereerst was het niet hetzelfde besturingssysteem alleen leek het erop en volgens mij moet je dan eerst de handleiding lezen van je eigen apparaat in plaats van random mensen bellen om een foto in een advertentie?
Nouja oke niet meer mijn telefoonnummer op MP zetten dus :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:35

Zeker, ze rollen zo maar weg. :')

Om die reden heb ik inderdaad geen telefoonnummer er meer bij.

Valt het jullie ook op dat er steeds creatievere manieren worden verzonnen om maar iets van de vraagprijs af te krijgen? Er probeert iemand af te dingen op een medisch studieboek omdat ze in bewind zit. Als je in bewind zit dan kun je dat soort dingen toch überhaupt niet kopen? Nieuw is dit boek al €210 euro, ik vraag er €100,- voor (zelfde druk) en zij wil hem voor €10,-. Serieus? :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:38

Alleen al het feit dat iemand in bewind zit gaat die op delete.
Krijg je hoe dan ook gezeik mee en daar heb ik geen trek in. Dit nog buiten het bod om wat natuurlijk absurt is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:40

Daarom ja, ik heb diegene ook geblokkeerd. Als ik alleen al kijk naar vrienden van mij waarbij ik eigenlijk al geen verjaardagscadeau mocht kopen, laat staan dat zij zo iets konden kopen. :n

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:50

Als je in bewind zit kan je ook studeren, en daar horen boeken ook bij. In overleg met de bewindvoerder is er wel wat mogelijk hoor (veel te veel naar mijn idee := ). Heb meerdere leerlingen gehad die in deze situatie zaten..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:56

Macs schreef:
Als je in bewind zit kan je ook studeren, en daar horen boeken ook bij. In overleg met de bewindvoerder is er wel wat mogelijk hoor (veel te veel naar mijn idee := ). Heb meerdere leerlingen gehad die in deze situatie zaten..

Toch wel. Links of rechtsom, niet met dit bod natuurlijk. Hoe zou dat met geld gaan dan naar de verkopende partij toe?