Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:26

Ik heb wel eens 2! halsters in 1 keer per envelop (nouja plasticzak) verzonden, ik ga dan ook niet naar het postkantoor want die doen moeilijk, ik prop het gewoon in de brievenbus, plastic zak met tape er om is altijd nog de beste optie om het goed passend te maken, lekker straktrekken en klaar :Y)

het is trouwens spints uur op mp denk ik, krijg de ene na de andere reactie op advertenties, heel verschillende dingen die er al langer op staan

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:28

Ik kom niet eens op MP op dit moment :=

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:32

Thanks allemaal voor het meedenken! Ga gewoon voor de plastic zak er goed omheen doen en dan duw ik hem in een brievenbus, met een plastic zak zal dat beter gaan dan met zo'n stug brievenbus doosje.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:44

Sammie schreef:
Ik heb wel eens wat in een vuilniszak verstuurd ja. Als het maar niet scheurt :D

En ach.. ook al eens een pipo gehad die een net iets te dik voor de brievenbus, dus een pakketje-pakketje alsnog door mijn brievenbus probeerde te proppen. Dat lukte dus net.. Maar de boel was wel half aan gort.. Was een boek :roll:

Die hebben we hier ook heel vaak, iets wat net te groot is (of soms zelfs duidelijk geen brievenbuspost is) zo door de postbode half kapot door de brievenbus geduwd en achtergelaten.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:55

Dat is ook van de verkoper dan niet netjes. Die bandages passen echt net niet, dus wil deze optie absoluut proberen, scheelt ook de koper weer vzk en mij ook omdat ik ook wat zou betalen. Dus hoop dat we hier allebei blij van worden.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:03

bugpluisje schreef:
Dat is ook van de verkoper dan niet netjes.

Dit is in 99% van de gevallen als het post is van bedrijven zoals bol.com of wehkamp. Dan is het toch echt als pakket verstuurd, maar als ik dan niet open doe wordt het boek dat net te dik is toch door de brievenbus gefrot door de postbode, of hij denkt dat de zak met kleding wel genoeg mee geeft en dan lukt het halverwege niet meer. Dan hangt er dus een zak half door mijn brievenbus met beschadigde kleding erin. Ik heb het al eens bij het bedrijf aangekaart maar die kunnen er ook niet veel mee.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:13

Ik heb ook weer een uiterst vermoeiend mens.

Ik heb nogal VEEL boeken te koop staan.

Bij 3 boeken of meer 15% korting.

Mevrouw mailt voor 2 boeken (10 p.st) wat de prijs is als ze beide boeken neemt en wat de verzendkosten zijn.
Dus mail terug 23,60 incl. verzenden.

Zij: ja maar, ik heb verder geen leuke boeken gezien en wil wel graag de korting.

Ik: Sorry, de 15% korting geldt vanaf 3 boeken.

Zij: 20 incl dan?

HALLO das nog meer dan 15% korting( niet gemaild hoor, blijf vriendelijk hoe vermoeiend ook)

Ik : nee, korting geldt vanaf 3 boeken :z

Zij: nou, doe mij dan maar dat en dat boek erbij(goedkoopste :') ) dan wordt de totaalprijs zus en zo en zal het overmaken

Ik: nou zal morgen eerst even kijken of dat wel samen in een envelop past.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:44

Ik heb er ook weer 1
Een klein ponydekje op internet staan voor een laag bedrag of gratis met iets anders mee..

Mailtje met een bod, stuur terug dat ik het accepteer en wanneer ze wil komen ophalen.
Krijg ik terug: BRENGEN???!!!

Jaa dikke doei!

Teruggestuurd : Nee!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:18

bugpluisje schreef:
Heb mijn bandages waarschijnlijk verkocht. even de betaling afwachten maar denk dat dat wel goed zit. Wat ik alleen heel erg balen vond, zowel voor mijzelf als de koper is dat 4 bandages met geen mogelijkheid in een brievenbus doosje te krijgen zijn. Iemand nog ideeën hoe ze wel met brievenbus post verzonden zouden kunnen worden zonder dat het geheel te groot word. Ben echt even ideeën loos!

Wat ik altijd doe, is in een plastic zak, er op gaan zitten (gaat de lucht er uit) en dan tijdens het zitten dicht tapen. Het is en blijft dan mooi plat. Pas als er weer lucht bij komt ploft het weer bol. Als het goed is, gebeurt dat bij het open maken bij koper.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:22

Die mevrouw wilt het verzenden!
Alleen zegt ze dat de verzendkosten €14,- zijn?
En ze verstuurd het gewoon binnen NL
En het gewicht is sws onder de 10 kilo

Is er een bedrijf die er zoveel voor vraagt :x

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:24

Wat is formaat avn het pakje?
Normaal is 6,75
of 4 eur bij dhl naar servivepoint
of 5,95 naar huis dhl

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:26

Ja een grote doos. Maar ik kreeg is een keer een super grote doos met 12 dekjes en de verzendkosten waren toen ook €6,75 met postnl en nu zijn het maar 7 dekjes....

En ze heeft een doos gekocht voor €5,- Mocht voor mij ook in een grote dicht geplakte vuilniszak ofzo hoor... :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:27

Vraagt ze dan niet gewoon extra voor de doos? Dus verzendkosten + doos?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:29

Ze stuurde de doos is 5 euro en de verzendkosten zijn€14,-

Ken tot nu toe geen bedrijf die er zoveel voor vraagt.
Bij postnl is het van 10 tot 30kg €12,40

***Ik betaal btw nu 25 euro meer incl. Verzendkosten omdat ik het niet kon ophalen.
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 03-12-13 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:31

Dat is echt onzin hoor dat het 14 euro is, tenzij ze het vanuit Denemarken verstuurt ofzo :')
En een doos van 5 euro is ook onzin... :+

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:32

Vind ik ook. :')

Owja en ze wilde er ook meer voor omdat ze het pakketje dan op de post moest doen.

Ik doe dat gratis, voor elke koper die iets bij mij heeft gekocht.
Stukje service. :j
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 03-12-13 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:33

Vraag haar even hoe ze van plan is het te verzenden? En dat je €14,- heel veel vindt en dat het wat jouw betreft gewoon met PostNL verzonden mag worden voor €6,75.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:34

Vjestagirl schreef:
Vraag haar even hoe ze van plan is het te verzenden? En dat je €14,- heel veel vindt en dat het wat jouw betreft gewoon met PostNL verzonden mag worden voor €6,75.

Ja heb al mailtje gestuurd alleen wacht nu al een tijdje op een reactie.....
Nog steeds niks gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:59

Had een advertentie op bokt markt staan dat ik opzoek was naar een hoofdstelletje voor een van de shetlanders. Krijg ik een berichtje ik maak woensdag een foto want dan ben ik vrij, dus ik zeg prima ik wacht af. Maar heb nog steeds geen berichtje terug en morgen is het al 2 week geleden dat ze een foto zou sturen. Al gemaild waar de foto bleef maar niks terug gekregen.. -O-

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:33

heb ik een bod gedaan op een zadel. ze wilden er iets meer voor hebben, dus ik ga akkoord. Maar ik moest hem wel halen. Ik gemaild dat ik hem onmogelijk kan ophalen en hem alleen kan kopen als deze op mijn kosten verzonden kan worden. Verder niet waarheen erbij gemeld.

Krijg ik een mailtje terug.....met: daar trap ik niet in!

het moet in dit geval gewoon naar mijn schoonzus in NL. en betaal (bijna) altijd via de Rabo bank....
nou, dan niet....kijk ik toch weer verder?!

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:38

Eindelijk een mail van d'r terug.

Onze afspraak was namelijk €35 excl.
En aangezien ik het niet kon ophalen wegens familieredenen wilt ze er nu €60 incl. Voor.

Ik had gemaild dat de verzendkosten met postnl €6,75 of €12,40 zijn. En dat ik dus €14,- veel ste veel vond.

Krijg ik een mail;

Het is 60 incl. Verzendkosten.

Waarop ik mailde, dat ik het te duur vond, en ik heb gezegd hoe duur het is met postnl, Kiala en DHL is. En dat ik het raar vond dat ze €14,- aan verzendkosten wilde.

Vind €25 euro meer betalen wel erg veel en ze wilt niet eens zeggen met welk bedrijf ze gaat verzenden dan -O-

Strange....
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 03-12-13 18:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:40

maar het is dan toch ook een verschil van 25 euro met verzenden en ophalen of kan ik nu niet tellen???

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:41

Ja en dat vind ik nogal veel. Aangezien verzenden echt maar €6,75 is

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:42

Lijkt mij een uitgekookte manier om er toch nog even wat meer geld voor te vangen. Ikzelf zou daar echt niet meer op in gaan. Effe 25 euro meer, die is goed...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:43

Als oud zaterdag bezorger weet ik er alles van. Echter waren wij verplicht om deze pakjes door de brievenbus te drukken. Zelf belde ik altijd aan, sommige brievenbussen zijn onhandig of na een verfbeurt met een paar cm verschil terug geschroeft. We mochten deze pakjes niet terug meenemen naar het depot. Sommige pakjes bewaarde ik thuis een paar uur tot de menen thuis waren. Want ik bezorgde mijn eigen wijk. Echter heb ik toen flink op mijn donder gehad. Ik MOEST de pakjes door de brievenbus proppen.