Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:43

Realiteit is wel dat binnen een week na de versoepelingen we van 498 naar 1125 besmettingen zijn gegaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:50

bigone schreef:
Realiteit is wel dat binnen een week na de versoepelingen we van 498 naar 1125 besmettingen zijn gegaan.

Dit inderdaad. Ik schrik wel even van de aantallen.

Ben ook heel benieuwd wat de restschade (longcovid) gaat zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:55

Tja wat zal ik zeggen. Ik zit nu een week in Oostenrijk op een paarden show. Het speelt zich buiten af maar het is rete druk met mensen, jong en oud uit heel europa vandaan. Niemand draagt een mondkap en niemand houd afstand. Ik ook niet. Je moest wel een geldige test bewijs laten zien bij aankomst. Het is super gezellig als vanouds en er voelt niks onveiligs aan.
Iedereen is in goede mood. Iedereen is blij weer te kunnen showen.

Ik zelf ben gister reserve champ geworden in de level 3 en plaats 4 in level 4
vanavond keren we terug huiswaarts.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:22

Marcella schreef:
Lau_ schreef:
mijn vriend is 27 en gisteren zijn tweede prik gehad. Ik zelf 26 en ik over 2 weken mijn tweede!

Hoe dan krijg 15-07 pas 2de prik en ben 44. :oo

Bouwjaar 1973 en 18-07 pas 2de prik. Is regio afhankelijk, sommige regio's kun je al een paar dagen na de afspraak maken je 1ste halen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:25

bigone schreef:

Omdat de delta variant opmars heeft gemaakt
Maar het is idd wel zorgelijk

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:27

purny schreef:
bigone schreef:

Omdat de delta variant opmars heeft gemaakt
Maar het is idd wel zorgelijk

Niet echt zorgelijk, wel vervelend met alle vaccinaties die deze groep zeer waarschijnlijk in het vooruitzicht had.
Dansen met Jansen blijkt niet zo veilig.
Hoop alleen dat er geen mensen met langdurige klachten uit komen wat wel te verwachten is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:30

Feit is dat de zkh-opnames wel laag blijven. Mochten die echt gaan stijgen over 2wkn lijkt het me vroeg genoeg voor maatregelen en paniek.
Ik vind echt dat we op een punt zijn gekomen dat de besmettingen wat mij betreft niet zoveel meer zeggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:44

secricible schreef:
Feit is dat de zkh-opnames wel laag blijven. Mochten die echt gaan stijgen over 2wkn lijkt het me vroeg genoeg voor maatregelen en paniek.

Dit snap ik toch niet zo goed. We hebben nu al anderhalf jaar kunnen zien hoe eerst de besmettingen stijgen en dan de ziekenhuisopnames, en dat je niet per se op tijd bent op het moment dat je begint met maatregelen als de situatie in de ziekenhuizen kritisch is. Vanwaar de volharding om opnieuw nonchalant te willen zijn?

Hoewel de ziekenhuizen nu niet meer vol liggen met coronapatienten is de zorg nog niet hersteld. De meeste mensen zijn nog niet uitgerust, lang niet alle zorg is al ingehaald. Er is niet niks aan de hand.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:48

Shadow0 schreef:
secricible schreef:

Dit snap ik toch niet zo goed. We hebben nu al anderhalf jaar kunnen zien hoe eerst de besmettingen stijgen en dan de ziekenhuisopnames, en dat je niet per se op tijd bent op het moment dat je begint met maatregelen als de situatie in de ziekenhuizen kritisch is. Vanwaar de volharding om opnieuw nonchalant te willen zijn?

Hoewel de ziekenhuizen nu niet meer vol liggen met coronapatienten is de zorg nog niet hersteld. De meeste mensen zijn nog niet uitgerust, lang niet alle zorg is al ingehaald. Er is niet niks aan de hand.

Omdat de vaccinaties dit gewoon tegen zouden moeten gaan. Anders kunnen we net zo goed niet vaccineren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:54

Omdat je een positieve test kan hebben als je gevaccineerd bent maar de vaccinatie wel beschermd tegen zkh-opname. De relatie tussen de besmettingen en zkh-opnames is dus totaal anders nu als het goed is.
Als dat niet zo is hebben we denk ineens volledig nieuw probleem.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:55

Je kan nog steeds corona krijgen na vaccinatie hé, waarschijnlijk leidt het niet tot een ziekenhuis opname maar het telt wel mee voor de besmettingen.

Werkt AZ ook tegen de delta variant? nee toch

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:58

ingedebruijn schreef:
Omdat de vaccinaties dit gewoon tegen zouden moeten gaan. Anders kunnen we net zo goed niet vaccineren.

Maar nog lang niet iedereen is dus gevaccineerd :)

secricible schreef:
Omdat je een positieve test kan hebben als je gevaccineerd bent maar de vaccinatie wel beschermd tegen zkh-opname.

Maar nog lang niet iedereen is dus gevaccineerd :)

De meeste jongeren die nu uit de disco komen zijn niet gevaccineerd. En die ene avond geeft nu al 110 besmettingen - langdurige klachten wordt geschat op 10%, ook bij jongeren, dat gaat dan al om 11 jongeren die mogelijk maanden last hebben - voor 1 avondje feest, op 1 plek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:59

Ja hoor Az werkt prima mits je beide prikken hebt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:00

Tja dat risico nemen ze dan toch zelf?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:02

En het lijkt me prima als het RIVM herberekend wat nu de relatie is tussen de besmettingen en de gevolgen voor de ziekenhuisbelasting en andere economische schade en daar maatregelen op treft.
Maar dat gedramatiseer van de media met dagelijks de besmettingen noemen terwijl dat op dit moment veel minder zegt vind ik complete stemmingmakerij en bloedirritant.

Als die jongeren dat het waard vinden moeten ze dat lekker zelf weten, zolang ze de zkhzorg maar niet overbelasten zijn ze baas over eigen lijf wat mij betreft.
Laatst bijgewerkt door secricible op 03-07-21 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:02

secricible schreef:
En het lijkt me prima als het RIVM herberekend wat nu de relatie is tussen de besmettingen en de gevolgen voor de ziekenhuisbelasting en andere economische schade en daar maatregelen op treft.
Maar dat gedramatiseer van de media met dagelijks de besmettingen noemen terwijl dat op dit moment veel minder zegt vind ik complete stemmingmakerij en bloedirritant.

_/-\o_ blij dat ik niet de enige ben

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:11

ingedebruijn schreef:

Wat betreft de besmettingen in de disco, deze mensen gingen van een strenge controle uit, met negatieve testen en toegangskaarten. Dus nee, die hebben niet bewust het risico opgezocht. Die waren in de veronderstelling dat dit veilig kon en dat is wat anders dan risico nemen. Risico nemen betekend bewust incalculeren dat je besmet kunt worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:13

bigone schreef:
ingedebruijn schreef:

Wat betreft de besmettingen in de disco, deze mensen gingen van een strenge controle uit, met negatieve testen en toegangskaarten. Dus nee, die hebben niet bewust het risico opgezocht. Die waren in de veronderstelling dat dit veilig kon en dat is wat anders dan risico nemen. Risico nemen betekend bewust incalculeren dat je besmet kunt worden.

Als je niet gevaccineerd rondloopt op feesten, loop je gewoon bewust een risico. Na 1,5 jaar weten we toch dat testen niet waterdicht is? Dus het is wel degelijk een risico lopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:15

ingedebruijn schreef:

De mensen die naar de disco gaan wel. Hoewel ik niet zeker weet of ze erbij stil staan, want dit soort overwegingen missen nogal structureel uit de berichtgeving.

Maar de ongedetecteerde besmettingen zijn ook een risico voor iedereen die niet naar disco's hoeft maar misschien wel een aantal dingen moet doen. En lang niet iedereen is dus gevaccineerd. Van een betrekkelijk veilige situatie zijn we die nu weer rap onveiliger aan het maken, terwijl je voor een disco kunt kiezen, maar voor boodschappen of ziekenhuis of dat soort dingen niet per se.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:17

bigone schreef:
Hysterisch geneuzel waar je maanden aan mee hebt gedaan, tijd om je weer op Spanje te richten ipv net als vorig jaar Nederland onderuit te halen.

De opmerking is generiek duh. Is net zo goed hier in Spanje van toepassing. Duidelijk geval lange tenen imo _O- _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:30

secricible schreef:
Omdat je een positieve test kan hebben als je gevaccineerd bent maar de vaccinatie wel beschermd tegen zkh-opname. De relatie tussen de besmettingen en zkh-opnames is dus totaal anders nu als het goed is.

:)*

De kansberekingen van vorig jaar moeten overboord en dit moet helder naar de bevolking vertaald worden. Dat 500 per 100.000 u is als zeg 50 per 100k vorig jaar.
Dat de besmettingscijfers nu een véél lichter gewicht hebben.

Helaas lopen de overheden (voor Bigone; ook hier in Spanje) hopeloos achter en houden nog steeds de criteria van vorig jaar aan voor beperkende maatregels {:)-:(

De (Bigone; internationale) kleurkaarten zijn een triest voorbeeld dat zelfs op EU niveau totaal verkeerd wordt geïnterpreteerd.
Let op, dat is allemaal geen onkunde uiteraard dus bewust beleid. Je kan je alleen maar afvragen welke overwegingen ons niet verteld worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:34

Ik denk ( HC :D ) dat het collectieve voorzichtigheid is omdat ze vorig jaar overal de boel uit de hand lieten lopen. En collectief de maatstaf wijzigen is alleen te doen wanneer het vaccineren ook gelijke tred in alle landen houd. Nog niet gekeken hoe dat zit maar neem aan dat ze in West-Europa en UK weinig voor elkaar onder doen .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:35

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

Als je niet gevaccineerd rondloopt op feesten, loop je gewoon bewust een risico. Na 1,5 jaar weten we toch dat testen niet waterdicht is? Dus het is wel degelijk een risico lopen.

Inderdaad...en daar zijn we weer bij het 100% Niets is 100% het leven op zich is risico nemen.
Ook vaccinatie is ´slechts´ 95-99% bescherming tegen ernstiger ziek worden.
banketstaaf als het je treft maar voor beperking van mensenrechten is dat geen zwaarwegende reden.

Het is tijd dat de Europese samenleving de angspsychose van zich afschudt en met een les geleerd verder gaat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:45

bigone schreef:
Ik denk ( HC :D ) dat het collectieve voorzichtigheid is omdat ze vorig jaar overal de boel uit de hand lieten lopen.

´ze´?

Hier in Spanje is pas vorige week de maskerplicht op straat vervallen. Ook is hier een échte quarantaine geweest; niet de ´light´ versie met die naam in NL.

Imo is het simpel:
De IC over belasting was de zwaarwegende reden voor drakonische NOODmaatregels.
Die reden is weg dus horen ook de noodmaatregels opgeheven te worden.
Dat de pandemie niet óver is, is helder. De NOODzaak wel.

Ook in de UK. Zie zoals genoemd de tjókvolle voetbalstadions.

Dat er nog mensen aan Covid19 gaan sterven is zo. banketstaaf als het je treft maar dat is bij een verkeersongeval of griep of noem maar op ook. Tant pis.
Er is geen overbelasting van de gezondheidszorg meer. Niet bij lange na. Hef de drakonische vrijheidsbeperkingen op!!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:56

Ik heb donderdag m'n eerste prik gehad van Pfizer en draag nog steeds een mondkapje in bijvoorbeeld supermarkten. Word me toch een partij vreemd aangekeken :+ En ik ben nog niet op stap geweest. Veel van mijn leeftijdgenoten/vrienden wel. Ik voel me er gewoon nog niet prettig bij. Maar daarin lijk ik de enige te zijn in mijn omgeving :=