Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Lau_ schreef:mijn vriend is 27 en gisteren zijn tweede prik gehad. Ik zelf 26 en ik over 2 weken mijn tweede!
Hoe dan krijg 15-07 pas 2de prik en ben 44.
purny schreef:bigone schreef:Realiteit is wel dat binnen een week na de versoepelingen we van 498 naar 1125 besmettingen zijn gegaan.
Omdat de delta variant opmars heeft gemaakt
Maar het is idd wel zorgelijk
secricible schreef:Feit is dat de zkh-opnames wel laag blijven. Mochten die echt gaan stijgen over 2wkn lijkt het me vroeg genoeg voor maatregelen en paniek.
Shadow0 schreef:secricible schreef:Feit is dat de zkh-opnames wel laag blijven. Mochten die echt gaan stijgen over 2wkn lijkt het me vroeg genoeg voor maatregelen en paniek.
Dit snap ik toch niet zo goed. We hebben nu al anderhalf jaar kunnen zien hoe eerst de besmettingen stijgen en dan de ziekenhuisopnames, en dat je niet per se op tijd bent op het moment dat je begint met maatregelen als de situatie in de ziekenhuizen kritisch is. Vanwaar de volharding om opnieuw nonchalant te willen zijn?
Hoewel de ziekenhuizen nu niet meer vol liggen met coronapatienten is de zorg nog niet hersteld. De meeste mensen zijn nog niet uitgerust, lang niet alle zorg is al ingehaald. Er is niet niks aan de hand.
ingedebruijn schreef:Omdat de vaccinaties dit gewoon tegen zouden moeten gaan. Anders kunnen we net zo goed niet vaccineren.
secricible schreef:Omdat je een positieve test kan hebben als je gevaccineerd bent maar de vaccinatie wel beschermd tegen zkh-opname.
secricible schreef:En het lijkt me prima als het RIVM herberekend wat nu de relatie is tussen de besmettingen en de gevolgen voor de ziekenhuisbelasting en andere economische schade en daar maatregelen op treft.
Maar dat gedramatiseer van de media met dagelijks de besmettingen noemen terwijl dat op dit moment veel minder zegt vind ik complete stemmingmakerij en bloedirritant.
ingedebruijn schreef:Tja dat risico nemen ze dan toch zelf?
bigone schreef:ingedebruijn schreef:Tja dat risico nemen ze dan toch zelf?
Wat betreft de besmettingen in de disco, deze mensen gingen van een strenge controle uit, met negatieve testen en toegangskaarten. Dus nee, die hebben niet bewust het risico opgezocht. Die waren in de veronderstelling dat dit veilig kon en dat is wat anders dan risico nemen. Risico nemen betekend bewust incalculeren dat je besmet kunt worden.
ingedebruijn schreef:Tja dat risico nemen ze dan toch zelf?
secricible schreef:Omdat je een positieve test kan hebben als je gevaccineerd bent maar de vaccinatie wel beschermd tegen zkh-opname. De relatie tussen de besmettingen en zkh-opnames is dus totaal anders nu als het goed is.
ingedebruijn schreef:bigone schreef:Wat betreft de besmettingen in de disco, deze mensen gingen van een strenge controle uit, met negatieve testen en toegangskaarten. Dus nee, die hebben niet bewust het risico opgezocht. Die waren in de veronderstelling dat dit veilig kon en dat is wat anders dan risico nemen. Risico nemen betekend bewust incalculeren dat je besmet kunt worden.
Als je niet gevaccineerd rondloopt op feesten, loop je gewoon bewust een risico. Na 1,5 jaar weten we toch dat testen niet waterdicht is? Dus het is wel degelijk een risico lopen.
bigone schreef:Ik denk ( HC) dat het collectieve voorzichtigheid is omdat ze vorig jaar overal de boel uit de hand lieten lopen.