Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:30

Op laptop geen probleem met bieden.

Wel weer een trui ontvangen met een gaatje er in.... echt balen. Uit Italië..... Verkoper biedt een korting aan, dat ze een deel terugstort zeg maar. Maar kan dat nu dan wel via Vinted....?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:41

Nee, dan moet je het echt via bvb een tikkie doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:03

Zou echt fijn zijn als ze dat eindelijk eens in zouden bouwen, dat je een deel terug kan storten....

Tikkie gaat alleen binnen NL volgens mij. IBAN overmaken dan maar......

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:56

Hier de snelste verkoop ooit mee gemaakt!

30 december om 15.00 ingeleverd bij een MR punt, 31 december 14.30 bestelling ontvangen
en geld werd vrij gegeven, was echt verbaasd :D

Op naar een mooi, gezond jaar, met heel veel leuke Vinted parels!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:38

pmarena schreef:
Op laptop geen probleem met bieden.

Wel weer een trui ontvangen met een gaatje er in.... echt balen. Uit Italië..... Verkoper biedt een korting aan, dat ze een deel terugstort zeg maar. Maar kan dat nu dan wel via Vinted....?

Kan sinds kort wel via vinted.

Hier had ik ook 2 rijbroeken voor dochter gekocht, eentje was idd gewoon goed, andere had gaatjes.

Via vinted kreeg ik dus een deel terug en de verzendkosten werden ook mee terugbetaald, helemaal goed dus!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:13

debsoleino schreef:
De koper heeft voor verzenden via UPS gekozen maar ik moest via vinted een afspraak maken dat UPS het pakketje bij mij thuis komt ophalen. Ik verzend niet veel via UPS maar is dit nieuw? Kan je het pakketje ook afgeven bij een UPS punt want dat kon altijd wel?

Je kan het pakketje ook gewoon afgeven bij een pakketpunt!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 11:11

Een heel fijn Vinted jaar gewenst!

Hier was het vuurwerk nog niet uitgestorven of ik kreeg al een bod op een zgan harcover jeugdboek (prijs 2 euro) van 1.2 euro!
Ik accepteerde in het feestgewoel, met het idee 'dat koopt die toch niet' en JAWEL daar kwam al een vernieuwd bod van zegge en schrijve 1 hele euro!
Met daarna nog de vraag om het aub asap op te sturen.
Toen was mijn geduld op, heb geweigerd en terug prijs op 2 euro gezet.
Waarop de tegenpartij alweer 1.2 euro biedt, want ik mag het dan later versturen.
Heb weer geweigerd, mijn prijs blijft nu op 2 euro staan. Ga toch weg. Eurghl.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:41

Ik kreeg gisteren bericht dat ik het geld van een pakketje dat door DPD 50 kilometer verderop was bezorgd, omdat er dichterbij geen ruimte zou zijn op de pakketpunten, eindelijk terugkrijg. Duurt even (een paar maanden), maar dan heb je ook wat. Ofzo.
Geen idee of de verkoper het pakketje uiteindelijk teruggekregen heeft, dat dan weer niet :n

Nou ja, wel weer iets meer vertrouwen in de afhandeling van Vinted.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:15

Heb nu een situatie, wat zouden jullie doen?:

Kocht 2 verschillende dingen bij 1 iemand met een dag tussen denk ik.

Dus 2x verzending betaald.

Verkoper heeft ze nu samen in 1 pakje verstuurd.

Een pakje staat dus nog altijd op ‘niet verstuurd’

Andere pakje(met zegt zij), dus de 2 truitjes is sinds 3 dagen aangekomen in het afhaalpunt, maar dat is 20km verder, kan ik ten vroegste morgen avond afhalen.

Nu stuurt ze het een bericht na het ander, dat ik het moet gaan ophalen en onvriendelijk ben en …. Want natuurlijk dreigt dat ene pakje nu terugbetaald te worden omdat het dus niet verstuurd werd.

Ik ga niet expres 20km rijden(enkele rit), en ga dus ook niet op ‘ontvangen’ duwen als in nog niets heb…

Ze zegt ook van ‘maak dan het bedrag van het vestje over’, maar eerlijk sta ik niet te springen om naast vinted om dingen te gaan betalen aan onbekenden uit het buitenland…

Hoe zouden jullie dit oplossen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:24

tengeltje11 schreef:

Andere pakje(met zegt zij), dus de 2 truitjes is sinds 3 dagen aangekomen in het afhaalpunt, maar dat is 20km verder, kan ik ten vroegste morgen avond afhalen.

Nu stuurt ze het een bericht na het ander, dat ik het moet gaan ophalen en onvriendelijk ben en …. Want natuurlijk dreigt dat ene pakje nu terugbetaald te worden omdat het dus niet verstuurd werd.

Ik ga niet expres 20km rijden(enkele rit), en ga dus ook niet op ‘ontvangen’ duwen als in nog niets heb…

Ze zegt ook van ‘maak dan het bedrag van het vestje over’, maar eerlijk sta ik niet te springen om naast vinted om dingen te gaan betalen aan onbekenden uit het buitenland…

Heeft ze dat in overleg gedaan? Als dat niet het geval is kan ze mooi wachten tot jij het opgehaald hebt en inhoud nagekeken. Ik zou haar dus een bericht sturen dat je wegens de afstand toch echt ervoor kiest om het op jouw tempo op te halen en daarna kan je nog iets regelen voor het betalen van het vestje.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:26

foxy80 schreef:
Een heel fijn Vinted jaar gewenst!

Hier was het vuurwerk nog niet uitgestorven of ik kreeg al een bod op een zgan harcover jeugdboek (prijs 2 euro) van 1.2 euro!
Ik accepteerde in het feestgewoel, met het idee 'dat koopt die toch niet' en JAWEL daar kwam al een vernieuwd bod van zegge en schrijve 1 hele euro!
Met daarna nog de vraag om het aub asap op te sturen.
Toen was mijn geduld op, heb geweigerd en terug prijs op 2 euro gezet.
Waarop de tegenpartij alweer 1.2 euro biedt, want ik mag het dan later versturen.
Heb weer geweigerd, mijn prijs blijft nu op 2 euro staan. Ga toch weg. Eurghl.

Weer bericht: 'dat begrijp ik, ik ga het alsnog kopen, bedankt' en jahaaa, ze heeft nog steeds niet op de 'koop nu' kop gedrukt _O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:28

foxy80 schreef:
tengeltje11 schreef:

Heeft ze dat in overleg gedaan? Als dat niet het geval is kan ze mooi wachten tot jij het opgehaald hebt en inhoud nagekeken. Ik zou haar dus een bericht sturen dat je wegens de afstand toch echt ervoor kiest om het op jouw tempo op te halen en daarna kan je nog iets regelen voor het betalen van het vestje.

Neen, want ik betaalde dus 2x verzending, vind het ergens ook zuur dat er dus 1x verzending verloren is…

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:30

Als die tweede transactie geannuleerd wordt krijg jij alles terug wat je betaald hebt, dus ook verzending. Dan kan je perfect het truitje buiten vinted om naar een iban rek overmaken, daar zit geen kwaad in. Maar dan moet je het dus wel eerst ontvangen en nagekeken hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:34

Tengeltje: als ze het op eigen initiatief besloten heeft om het zo te doen, buiten jouw medeweten om, dan zou ik denken van verdorie ik had liever gewild dat je het gewoon opgestuurd had zoals ik er voor betaald heb.

Ik snap haar gevoel erbij, maar ZIJ heeft een probleem veroorzaakt. Jij betaalt dubbele verzending, en krijgt een probleem in je maag gesplitst. Ik zou zeggen dat ik begrip heb voor haar gevoelens, maar dat ik het pakje haal wanneer het mij uitkomt. En nergens op ga klikken tot ik de artikelen heb en gecontroleerd heb.

Dat niet verzonden pakje moet sowieso als niet verzonden beschouwd worden door Vinted.
Alleen dan krijg jij immers je geld terug.

Zodra dat geregeld is door Vinted plus jij hebt de artikelen gecontroleerd, dan zou ik pas goedkeuren en het bedrag voor dat tweede artikel overmaken.

Fijn dat zij dit besluit neemt maar ze moet niet van haar probleem het jouwe gaan maken :(:)

Foxy: wat een boel getrut voor 2 euro :=

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 16:35

Ik heb ook iets raars. Heeft iemand van jullie die al ooit gehad?

Ik heb vanmiddag in mijn pauze iets verkocht, €2 dus niet zo spanend.
Koper heeft direct betaald en ik heb verzendlabel aangemaakt (Homerr).
Maar ik heb nog niets verstuurd.

(Kan ook niet want ik ben op werk en product ligt thuis in de kast).

Nu is het pakket volgens de tracking informatie al onderweg?
dan moet het verzendlabel toch gescand zijn?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:21

Ik heb een verkoper die mijn koop geannuleerd heeft om het voor meer te verkopen. En vervolgens kan ik niet eens een review geven -O-

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:51

Ik heb dr nou eentje die heeft een tas gekocht gisteren en sindsdien (behalve vannacht) ieder uur een bericht dat ze niet kan wachten tot ze m heeft en of hij al verzonden is. Als t niet een behoorlijk bedrag was had ik t gecancelled, ik word er helemaal gek van. Heb ook dr hele life story al gehad.

Wedden dat als ze m krijgt ze m niet direct goedkeurt en ik mag wachten op mn centen tot t automatisch goedgekeurd wordt?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:27

Ik had hier een retour aangevraagd, blijkt de verkoper een verkeerde postcode in haar account te hebben gehad dus ik kon het verzendlabel niet aanmaken. Vinted op de hoogte gesteld, ze zouden ernaar kijken.

Drie keer raden.. Omdat ik het niet op tijd retour gestuurd heb (wat dus niet kon want label) is de transactie voltooid. Vinted doet er niks meer aan..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:58

Nou zeg, dat is ook stom. :\

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:00

Als je terugbetaling aanvraagt en je hebt het geld teruggestort gekregen, en het pakketje komt toch alsnog aan, krijg ik dan gewoon een bericht in de chat? Omdat ik terugbetaling heb gehad, kan ik de tracking niet meer zien.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:00

upendo schreef:
Ik had hier een retour aangevraagd, blijkt de verkoper een verkeerde postcode in haar account te hebben gehad dus ik kon het verzendlabel niet aanmaken. Vinted op de hoogte gesteld, ze zouden ernaar kijken.

Drie keer raden.. Omdat ik het niet op tijd retour gestuurd heb (wat dus niet kon want label) is de transactie voltooid. Vinted doet er niks meer aan..

Wat een zure actie zeg. Niet eerlijk.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:46

Ik stuur altijd een paar uur nadat iemand het heeft afgehaald: veel plezier ermee!

Dan krijg ik net dus terug dankjewel, maar dan niet het geld vrijgeven. Dat vind ik echt het irritantste van allemaal :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:32

Ik stuur die ‘veel plezier’ reactie juist altijd wanneer ik het pakket net ingeleverd heb en dus zeg van ‘o ja het is net ingeleverd, veel plezier ermee!

Als een koper het eenmaal heeft afgehaald stuur ik niks meer behalve wel eens een reactie op een review wat ik nog krijg bv.

Hier is ondertussen een pakketje van €75 onderweg naar een koper. Ben altijd blij als zoiets veilig is aangekomen maar nog ff wachten nu :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:47

Ja ik zeg dat bewust als ze het hebben zodat ze op alles is oke (of niet) kunnen klikken. Maar het in handen hebben, de chat zien en dan niet reageren vind ik zo vervelend

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:56

Bij mij komt het eigenlijk zelden voor dat die termijn van 2 dagen afgewacht word tot er automatische goedkeuring is dus dat scheelt. Ze zijn altijd wel snel met goedkeuren gelukkig.

Maar ja met hoe weinig moeite het is even op die knop te klikken vraag je je idd af waarom het soms zolang duurt maar misschien dat mensen het afhalen en openmaken en op een later tijdstip nog eens willen nakijken als er misschien niet meteen tijd is. En niet iedereen communiceert zo’n dingen dan even. Qua communicatie is het echt uitersten altijd bij Vinted vind ik; of het is stil of iemand is heel actief met interactie :') ik zelf behoor tot de laatste categorie en krijg bv ook niet altijd reactie van een koper als ik m’n standaard berichten stuur: bedankt voor de aankoop, ik heb het ingeleverd, etc. En dat is dan ook maar zo :')