Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:56

Echwel schreef:
En daar gaat het hen misschien niet alleen om
Kunnen we verder kijken dan naar corona.
Financieel bv wat dacht je daarvan.

Ik vind hier wel makkelijk over gedacht worden

Ze werden toch gecompenseerd als ze lieten ruimen? Sowieso moeten ze met nertsen stoppen, dat is nu alleen wat versneld door corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:00

purny schreef:
Het viel me best mee. Het is net het liedje van corry konings, zo'n gevoel

Dit is de grappigste beschrijving die ik tot nog toe gelezen heb. :D

Ik duim voor een goede uitslag, Purny!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:01

purny schreef:

En bedankt. Nu heb ik m in mijn hoofd :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:03

Blijft meer ´Het NL intolerantie topic´ dan een Covid19 draad. Mijn hemel wat is iedereen op het eigen kleine belangetje gericht.
Het is verdorie een pandemie. Er zijn meer dan 250.000 mensen aan OVERLEDEN in alleen Europa! Dit is voorlopig echt niet voorbij. Doe wat je kán; PROACTIEF.

Hier in het zuiden ondertussen wel effect van een week avondklok en regionale afsluitingen. Niet genoeg echter. Láng niet genoeg. Minder meer gevallen, opnames etc. is nog steeds een stijging van het Covid19 % in UCI.
Er worden nu overal politieke balonnetjes opgelaten m.b.t. een uitbreiding van het straatverbod naar 15.00 - 07.00 voor de delen waar het nog te hard gaat.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:07

Huertecilla schreef:
Blijft meer ´Het NL intolerantie topic´ dan een Covid19 draad. Mijn hemel wat is iedereen op het eigen kleine belangetje gericht.
Het is verdorie een pandemie. Er zijn meer dan 250.000 mensen aan OVERLEDEN in alleen Europa! Dit is voorlopig echt niet voorbij. Doe wat je kán; PROACTIEF.

Hier in het zuiden ondertussen wel effect van een week avondklok en regionale afsluitingen. Niet genoeg echter. Láng niet genoeg. Minder meer gevallen, opnames etc. is nog steeds een stijging van het Covid19 % in UCI.
Er worden nu overal politieke balonnetjes opgelaten m.b.t. een uitbreiding van het straatverbod naar 15.00 - 07.00 voor de delen waar het nog te hard gaat.

Ja en nu ben je weer helemaal gefocust op de belangen van europa hoe durf je het is een wereldwijde pandemie.

Kom aan zeg tuurlijk gaat het op een nederlands forum over nederland en belgie, als je daar niet mee kan dealen is een spaans of een internationaal forum wellicht geschikter. Kan je daar mooi kijken welke landen wat doen en hoe spanje daar tussen staat ipv afgeven op nederland en nederlanders (en belgie/belgen).

En het is heel belangrijk dat mensen over hun eigen situatie kunnen praten, iedereen doet er toe. Het grootste gedeelte van dit topic lijkt ontzettend hard bezig zo goed mogelijk hun best te doen. En daarvalt soms ook onder afvragen wat nou precies wel en niet kan hoe klein die dingen ook zijn. Praten met elkaar is hartstikke belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Pabie op 05-11-20 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:08

Huertecilla schreef:

Volgens mij doen de meesten hier dat ECHT WEL hoor HC :j
En tussendoor mieren we over kleinigheidjes.. gewoon, omdat dat kan :j Doen we niemand kwaad mee... {:}

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:16

Mijn vader is vandaag drie weken ziek met corona, vanochtend weer 40,5 graden koorts, dus dit patroon blijft nu al drie weken duren. De GGD heeft gezegd dat ie niet meer besmettelijk is..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:18

Huertecilla schreef:

Echte he? Zo van "er moet echt wat aan dat vreselijke virus gebeuren en het is allemaal de schuld van de jongeren/ggd/wappies/een ander dan ikzelf. En mijn sportschool/horeca/wintersport/familiebezoek/... moet vooral doorgaan, want daar heb ik recht op, want ik heb daar hard voor gewerkt. Wat die anderen bijdragen aan besmettingen overschat ik systematisch en wat ik zelf bijdraag met mijn gedrag onderschat ik systematisch. Wel zo makkelijk"
(dat laatste heet trouwens cognitieve resonantie-reductie)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:26

purny schreef:

Hahaha :') :')

Popstra schreef:
Las net dat Denemarken alle nertsen gaat ruimen, dat zijn er meer dan een miljoen. Dit omdat er weer een gevaarlijke gemuteerde variant van de Covid is gevonden. 12 mensen al mee besmet.

Leuk voor de vaccin industrie....not!

Dat klinkt niet zo best... Gaat op zo'n bedrijf wellicht sneller vanwege de vele dieren bij elkaar.
Al zullen we, door de vele besmettingen van mensen wereldwijd ook al snel mutaties daar hebben. Blijft een bijzonder lastig iets.

Ik blijf het toch wel eens bizar vinden in welke wereld wij nu leven. Voor mijn gevoel is er in maart een film gestart en wacht ik erop dat er straks opeens een aftiteling is en het klaar is. Besef dat het nog lang niet is afgelopen, voelt nog steeds een beetje raar. Stom he. Je zou denken dat je na 8 maanden wel een ander gevoel hebt. Maar zeker nu eind van het jaar eraan komt ('is het al november?? Wat is er met april t/m... gebeurd...') is het toch een beetje lastiger weer merk ik.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:28

Huertecilla schreef:

Dus dat gaat betekenen dat je alleen nog maar buiten mag komen van 07:00 tot 15:00? En de rest van de uren niet?

Ik vermoed dat dat aardig averechts gaat werken. Mensen moeten toch hun boodschappen doen, met minder uren gaat het juist drukker worden. En meer drukte = meer besmettingen.

Hier hebben ze het ook over een avondklok, maar ik mag hopen dat onze regering wel beseft dat een "avondklok" van 15:00 tot 07:00 hier niet gaat werken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:30

Bij sommige mensen werkt niets Mvandende, die zien alleen hun eigen belang vind je niet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:32

safina schreef:
Huertecilla schreef:

Echte he? Zo van "er moet echt wat aan dat vreselijke virus gebeuren en het is allemaal de schuld van de jongeren/ggd/wappies/een ander dan ikzelf. En mijn sportschool/horeca/wintersport/familiebezoek/... moet vooral doorgaan, want daar heb ik recht op, want ik heb daar hard voor gewerkt. Wat die anderen bijdragen aan besmettingen overschat ik systematisch en wat ik zelf bijdraag met mijn gedrag onderschat ik systematisch. Wel zo makkelijk"

Vind je iedereen in dit topic echt zo? Ik heb niet het idee dat ik vind dat mijn familie bezoek door moet gaan ofzo hoor.... en sportschool, horeca, wintersport enzo... Hoe kom je erbij?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:32

Tancreda4 schreef:
purny schreef:

Hahaha :') :')

Popstra schreef:
Las net dat Denemarken alle nertsen gaat ruimen, dat zijn er meer dan een miljoen. Dit omdat er weer een gevaarlijke gemuteerde variant van de Covid is gevonden. 12 mensen al mee besmet.

Leuk voor de vaccin industrie....not!

Dat klinkt niet zo best... Gaat op zo'n bedrijf wellicht sneller vanwege de vele dieren bij elkaar.
Al zullen we, door de vele besmettingen van mensen wereldwijd ook al snel mutaties daar hebben. Blijft een bijzonder lastig iets.

Ik blijf het toch wel eens bizar vinden in welke wereld wij nu leven. Voor mijn gevoel is er in maart een film gestart en wacht ik erop dat er straks opeens een aftiteling is en het klaar is. Besef dat het nog lang niet is afgelopen, voelt nog steeds een beetje raar. Stom he. Je zou denken dat je na 8 maanden wel een ander gevoel hebt. Maar zeker nu eind van het jaar eraan komt ('is het al november?? Wat is er met april t/m... gebeurd...') is het toch een beetje lastiger weer merk ik.

Jij verwoordt precies hoe ik het voel. En ik ben die film echt knetter zat! De aftiteling (vaccin) kan mij niet snel genoeg komen. Gewoon weer terug naar het leven van vóór 31-12-19...

Het is verdorie alweer november....En we zitten alweer in een bijna net zo strenge lockdown als in het voorjaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:37

safina schreef:
Huertecilla schreef:

De realiteit is dat omdat dit virus geen tijdelijke tegenslag is, economische belangen óók een factor van overleven zijn.
We zitten tussen een rots en een hard oppervlak; beíden is een dringend probleem voor de volksgezondheid.
Hoe meer er gezeurd wordt over persoonlijke dingetjes, hoe minder aandacht voor het échte probleem; als maatschappij genoeg dagelijks brood om te overleven én Covid19 overleven.

In de UK gisteren net geen 500 doden en hier bijna 300.
Daar nog een stijging van de toename en per vandaag strengere beperkingen.
Hier minder toename maar nog steeds een toename,
Daat NÍET goed maar wat kan de overheid doen? De economie nog verder plat gooien?
We moeten het collectief ZÉLF doen.
Vraag niet wat je nog nét mag, waar je nog nét mee weg kan komen, maar vraag je af wat je méér kan doen.
Hoe meer we allemaal zélf doen, hoe meer economische activiteit mogelijk is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:38

:)
bigone schreef:
Bij sommige mensen werkt niets Mvandende, die zien alleen hun eigen belang vind je niet?

Van 15-07 opgehokt zitten? Nee dat veroorzaakt hier in Nederland alleen maar grote ellende en de besmettingen zullen de lucht in schieten.

1 boodschappen doen kan je nu tussen 08-20. Zo is de drukte te verdelen en is het nog redelijk rustig in de supermarkten.

Als boodschappen doen straks alleen mogelijk is tussen 07-14:30 ga je grote rijen krijgen.

Frisse neus halen gaat óók iedereen op hetzelfde moment doen. Het is NU al zowat file lopen hier in de omgeving, als dat allemaal tussen 07-14:30 moet..... wil ik niet weten wat voor taferelen we dan gaan krijgen. Gaat er niet rustiger en gezelliger van worden op straat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:40

Persoonlijk denk ik dat het nooit meer wordt zoals het was, daarvoor heeft dit teveel impact.
Veel mensen zullen het financieel heel moeilijk krijgen en wrs houden

Of het openbare leven ooit weer wordt zoals het was denk ik ook niet
Laten we dat gaan beseffen en dan wat minder egoïstisch zijn

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:41

Huertecilla schreef:
Vraag niet wat je nog nét mag, waar je nog nét mee weg kan komen, maar vraag je af wat je méér kan doen. Hoe meer we allemaal zélf doen, hoe meer economische activiteit mogelijk is.

ja :j
geen idee tegen wie je nu aan het prediken bent hoor..

overigens, van het ene bergdorp naar het andere bergdorp, is dat een noodzakelijke reis? Is het niet zo dat je in Spanje ook beter niet bij mensen op visite kan gaan? Of mag dat daar nog wel?
Of, hoe zat het ookalweer, horeca was daar nog wel open toch? Met mondkapje ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:43

Ik snap de uitval van HC eigenlijk ook niet helemaal.. :n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:43

karuna schreef:
Als het goed is november in nederland na de pelsperiode van de jonkies was het idee. Maar ja ze zouden bij meer besmettingen ook al om augustus gedood worden. -O-

Wel vreemd waardoor die dieren kennelijk overal besmet worden? Knaagdieren die het op nerts afgeeft. Besmet door de verzorgers waarna het virus muteerd in de nerts?

Ik vind het ook maar dubieus dat die beestjes allen besmet lijken te zijn. Wellicht dit virus al weet ik hoeveel langer onder die diertjes leeft.
Maar 17 miljoen nertsen hey...hoeveel inwonders heeft ons land ook alweer??

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:49

Echwel schreef:
Persoonlijk denk ik dat het nooit meer wordt zoals het was, daarvoor heeft dit teveel impact.
Veel mensen zullen het financieel heel moeilijk krijgen en wrs houden

Of het openbare leven ooit weer wordt zoals het was denk ik ook niet
Laten we dat gaan beseffen en dan wat minder egoïstisch zijn

Het "normale" leven betekent voor mij dat bijvoorbeeld de festivals weer doorgang krijgen. Andere grote evenementen zoals Animal Event weer kunnen.

Dat zal uiteindelijk echt wel weer gaan komen hoor.

De mondkapjes zullen ook snel weer verdwijnen.

Dat er dingen voorgoed veranderen geloof ik ook wel in, maar dan zie ik meer de dingen van: geen handen schudden, meer thuis werken de norm, niet meer zwalkend op je benen door griep/ verkoudheid op het werk verschijnen "Omdat het nou eenmaal zo hoort" "je blijft alléén thuis als het echt echt niet anders gaat" maar dat je met een flinke verkoudheid/ griep thuis blijft.

Dat soort dingen.

Maar de mondkapjes, de 1,5m afstand het niet door kunnen gaan van grote evenementen, dat zal (hopelijk) uiteindelijk wel weer verdwijnen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:51

En dat is dus het egoïsme dat velen hier beschrijven.
Het is niet wat jij wil, het gaat om het grote belang.
Of festivals met zoveel mensen ooit nog kan is maar de vraag en eerlijk gezegd moet je je afvragen of het belangrijk is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:00

"Dat is dus het egoisme"... wat dan?
Dat MvdEnde haar ideeen / hoop weergeeft? er staat toch niet wat ZIJ wíl, er staat wat zij denkt..
En mogen mensen asjeblieft een beetje hoop hebben dat waarschijnlijk een festival wellicht weer door kan gaan, ongeacht of het belangrijk is...

werkelijk...

En die generalisatie ook... "velen" , "dit topic", en de mooiste.. "iedereen"...

Laten we het samen doen, en laten we de berichten lezen in een wat minder negatief licht, en laten we gewoon onze meningen en ideeen mogen weergeven.. :j Dat hoop ik..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:01

De meeste festivals zijn in 2021 ook al gecanceld dus ik denk dat het eerste festival pas in 2022 weer plaats gaat vinden.

Hier werd bijvoorbeeld de TT afgelast. In Assen is dat het feest van het jaar om het zo maar te noemen. Er werd toen ook direct benoemd dat de kans dat het in 2021 doorgaat ook vrij klein is. Ik snap het wel als een festival al begint met organiseren en artiesten boeken , en dan een aantal weken van te voren geen groen licht krijgt het meer kost dan al vast direct te zeggen het gaat niet door.

Een festival waar ik dit jaar heen zou gaan is ook afgelast. Het was een totaal nieuw festival wat pas vorig jaar begonnen is. Direct werd er gezegd pas in 2022 pakken we het weer op. Wat ik totaal begrijp een nieuw festival heeft nog amper winst gemaakt. En ze hadden vorig jaar grote artiesten geboekt dus het geld vliegt er dan wel flink door!

Ik zie het aan de ene kant als een voordeel. Artiesten willen hierna maar al te graag optreden dus het boeken gaat hopelijk makkelijker. Dus meer festivals met grote namen vindt ik absoluut niet verkeerd.

En voor nu het is even niet anders , zomer zijn we al door en ik dacht echt niet elke dag oh wat mis ik dat verschrikkelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:04

Het leven word nooit meer zoals voor corona. We hebben wat dat betreft een nieuw tijdperk ingeslagen: AC.
We hebbben nu een BC en een AC.
We zullen denk ik ook nooit meer de plaatjes zien van een vol en druk Times Square of de dam.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:06

Echwel schreef:
En dat is dus het egoïsme dat velen hier beschrijven.
Het is niet wat jij wil, het gaat om het grote belang.
Of festivals met zoveel mensen ooit nog kan is maar de vraag en eerlijk gezegd moet je je afvragen of het belangrijk is.

Waarom zou dat maar de vraag zijn? In China kan/kon het al weer, als het straks op meer plekken in het buitenland kan dan gaan mensen daar wel heen, het zal ergens wel weer op redelijke termijn kunnen. Dingen in de categorie feesten/festivals/clubs open zal heus ook wel in Nederland weer gaan gebeuren, de vraag is alleen hoe lang het gaat duren maar niet of het weer gaat gebeuren lijkt mij. In mijn ogen is dat wel belangrijk omdat het voor veel (jonge) mensen een uitlaatklep is. En zoals je nu ziet gaan de illegale bijeenkomsten toch wel gewoon door. Zolang daar blijkbaar zoveel behoefte aan is en er geen goede vervanging voor is is het imo belangrijk genoeg dat het wel weer gaat komen. Zelfde geldt voor grote evenementen in het algemeen.
Maar het heeft niet de hoogste prioriteit natuurlijk want het is zeker niet het allerbelangrijkst. Maar daar voor mezelf (en anderen) op hopen en verwachten terwijl ik rekening houd met de belangen van anderen en dat er andere dingen echt wel eerder weer mogen kunnen, vind ik alles behalve egoistisch.