Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:16

Ik zou het heel verstandig vonden als het niet doorgaat.
Maar dan mag Après-ski ook verboden worden. Dat is ongeveer carnaval maar dan zonder verkleden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:18

Maar misschien kan het dan toch al. Weet jij veel. :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:19

Ik zou het ook heel erg vinden. Maar carnaval is nou niet bepaald hygiënisch.

Ik ben weer goed opgeknapt hoor. Tenminste ik voel me goed. Maar de metingen volgen nog. Voor mij is een bepaalde mate van benauwdheid normaal. Dus het is niet echt zeker of ik geen restklachten heb.

Bij mij waren ook behoorlijk wat collega's besmet omdat het zich bij geriatrische patiënten anders uitte.
Die collega's zijn niet opgenomen geweest maar herstellen wel langzamer. En anderen waren supersnel weer helemaal beter.
Raar eigenlijk. Dat er zo geen peil op te trekken is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:22

Er is geen peil te trekken op het ziekte beloop en ‘better in, better out, geldt hierbij ook totaal niet.

Wij hebben mensen in de revalidatie met blanco medische voorgeschiedenis die pas na 2 maanden hun eerste stappen weer zetten, en mensen met lange medische voorgeschiedenis die alleen in conditie verzwakt zijn en na 6 weken weer naar huis kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:30

raket schreef:
elnienjo schreef:
Zou carnaval volgend jaar doorgaan als er nog geen vaccinatie is in februari?

Ik vermoed het niet. Dat is gewoon niet te hanteren. Het kan niet volledig buiten in februari en het is in februari dus het weer is vaak te slecht.
Ik ben echt carnavalsvierder. Ik werk vaak alle feestdagen om carnaval vrij te zijn.
Maar er wordt veel heen en weer gelopen tussen lokaties, hard gezongen, naarmate de dag vordert ook steeds met meer consumptie.
Iedereen wordt wat losser en regels zijn lastig denk ik. En het is gewoon superdruk. Als veel mensen geweigerd gaan worden gaat dat ook problemen geven.

Ik hoop dat ze het verplaatsen naar de zomer als het er tegen die tijd uitziet dat dat verantwoord is.
We zullen zien.
Normaal gesproken tel ik ook al een paar maanden af. Nu maar even niet....

Als iedereen nou verkleed gaat met mondkapje, spatscherm, jasschort, handschoenen etc, dan kan het vast. :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:31

Fijn raket!!

Ik schrok gisteren van de kortademigheid van mijn moeder. Hoorde haar op afstand hijgen. En ze had eigenlijk geen inspanning geleverd.
Ze zegt ook dat ze vaak kortademig is en soms last van duizelingen heeft. Saturatie schommelt ook.
Verder heeft ze last van enorme haaruitval en vergeetachtigheid.

Maar dan denken we zal het ook niet de stress rondom het overlijden van mijn vader zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:31

Ik gok niet dat evenementen als carnaval doorgaan grote evenementen verboden zijn en pas na een vaccin weer worden opgepakt.

Wij hebben hier altijd de tt is niet doorgegaan heel jammer maar goed je komt er wel overheen hoor ook al is het een jaar een keer niet. Sterker nog ik heb mooi geld bespaard :')

Nee had er niet extreem veel moeite mee komt wel weer kunnen ze mooi sparen om wat grotere artiesten te laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:32

verootjoo schreef:
Er is geen peil te trekken op het ziekte beloop en ‘better in, better out, geldt hierbij ook totaal niet.

Wij hebben mensen in de revalidatie met blanco medische voorgeschiedenis die pas na 2 maanden hun eerste stappen weer zetten, en mensen met lange medische voorgeschiedenis die alleen in conditie verzwakt zijn en na 6 weken weer naar huis kunnen.

Ja, idd, juist de mildere gevallen lijken moeilijker te herstellen. Echt geen peil op te trekken. https://nos.nl/artikel/2340828-coronapa ... ellen.html

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:40

Zebrastreep schreef:
Ik gok niet dat evenementen als carnaval doorgaan grote evenementen verboden zijn en pas na een vaccin weer worden opgepakt.

Wij hebben hier altijd de tt is niet doorgegaan heel jammer maar goed je komt er wel overheen hoor ook al is het een jaar een keer niet. Sterker nog ik heb mooi geld bespaard :')

Nee had er niet extreem veel moeite mee komt wel weer kunnen ze mooi sparen om wat grotere artiesten te laten komen.

Ik ga zo ontzettend hoe dan ook carnaval vieren. Desnoods stort ik 5 vuilniszakken confetti in mijn huiskamer leeg en ga in mijn eentje in mijn pinguïnpak dansen en zingen haha. Staat er ook een keer geen rij bij de toiletten.

We zullen zien. Je kunt niets afdwingen en dat hebben we allemaal geleerd de afgelopen tijd.
En mensen zijn enorm creatief gebleken.

Het motto van Breda is voor komende carnaval: het hangt er van af.
Nou ja in dialect uiteraard. Die is nu wel erg toepasselijk gebleken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:41

Oh ja er zullen ook wel genoeg huisfeesten etc komen dan hoor. We zullen zien. Ik hoop dat het doorgaat en zo nie, zo nie. Mooie wagens zullen er denk ik niet zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:48

Hier hebben ze de tt ook wel in huizen / tuinen gevierd. Maar als er wel een evenement was konden we zeker weer opnieuw beginnen.

Zit ook wel in dat iedereen in hetzelfde schuitje zit dus dan is het ook minder erg als niemand heen kan dan alleen ik niet.

Maar live muziek hadden we alsnog van buren verderop :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:55

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:03

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:37

Er is bij jullie in elk geval wel een directer lijntje tussen Castex en Macron. :Y)
Hier moeten ze er eerst 4 weken over discussiëren alvorens iemand een beslissing neemt :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:23

Pandora2 schreef:
Er is bij jullie in elk geval wel een directer lijntje tussen Castex en Macron. :Y)
Hier moeten ze er eerst 4 weken over discussiëren alvorens iemand een beslissing neemt :=

Ik vind de communicative goed. Populair diet af en toe update vd geteste gevallen, Macron of zijn 1ste minister op TV, het confinement besluit daarvan kreeg iedereen een sms en doordat de lockdown zo vroeg was is deze regio gespaard gebleven.

Wat ik wel las gisteren in La Monde, dat nu het virus voorzichtig de kop op steekt in regio's die eerder gespaard bleven , zoal Aquitaine . Dat zijn ze nu ah onderzoeken hoe dat komt want dat blijkt internationaal ook te gebeuren. Niet zorgelijk nog, maar wel opmerkelijk.
De Haute Vienne zo vertelde mijn huisarts heeft nog steeds amper of geen covid.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:26

Dat betekend dus eigenlijk dat immuniteit wel degelijk iets doet. Ben benieuwd wat daar uit komt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:27

sureido schreef:
Dat betekend dus eigenlijk dat immuniteit wel degelijk iets doet. Ben benieuwd wat daar uit komt!

Die link had ik nog niet gelegd. Men weet het niet.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:46

pien_2010 schreef:
Pandora2 schreef:

Ik vind de communicative goed. Populair diet af en toe update vd geteste gevallen, Macron of zijn 1ste minister op TV, het confinement besluit daarvan kreeg iedereen een sms en doordat de lockdown zo vroeg was is deze regio gespaard gebleven.

Wat ik wel las gisteren in La Monde, dat nu het virus voorzichtig de kop op steekt in regio's die eerder gespaard bleven , zoal Aquitaine . Dat zijn ze nu ah onderzoeken hoe dat komt want dat blijkt internationaal ook te gebeuren. Niet zorgelijk nog, maar wel opmerkelijk.
De Haute Vienne zo vertelde mijn huisarts heeft nog steeds amper of geen covid.

Komt dat niet gewoon doordat mensen zich verplaatsen? Als het virus al van China naar Europa is kunnen komen zal het ook wel van Parijs in Aquitaine geraken. Maar zich daar hopelijk minder vermenigvuldigen omdat de mensen er verder uit elkaar wonen.
De trend in FR is net hetzelfde als in B. Na de déconfinement/exit bleven de cijfers nog even dalen, vervolgens een plateau en nu lopen ze stilaan weer op.
Het ziet ernaar uit dat wat voor de herfst voorspeld werd nu al vroeger komt. Daarom misschien minder erg omdat we nog min of meer gewoon zijn om voorzichtig te zijn.
Heel goede beslissing van Castex om de monsmaskers onmiddellijk te verplichten en niet te wachten tot 1 aug. Hoe sneller er maatregelen genomen worden, hoe sneller we er terug vanaf zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:08

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:10

Nou dan kan de eindverantwoordelijke hier ook wel opstappen :=

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:11

pien_2010 schreef:
https://www.nieuws365.be/news/18828/mar ... -bevolking

Gaat fijn in België :oo er wordt gesproken over ontslag moeten nemen van Ranst, wegens schuldig verzuim eh misleiden vd bevolking. Potverdrie dat zijn zeer pittige aantijgingen.

Je moet goed kijken, de titel staat tussen quotes :)
Het is een uitspraak van Jean-Marie Dedecker, alias de brulboei.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:13

Als ik zo iets lees ben ik zo dankbaar dat ik niet voor de politiek heb gekozen en veilig buuten woon, vervan al dat gekrakeel.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:16

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:22

Sclimpre schreef:
Komt dat niet gewoon doordat mensen zich verplaatsen? Als het virus al van China naar Europa is kunnen komen zal het ook wel van Parijs in Aquitaine geraken. Maar zich daar hopelijk minder vermenigvuldigen omdat de mensen er verder uit elkaar wonen.
De trend in FR is net hetzelfde als in B. Na de déconfinement/exit bleven de cijfers nog even dalen, vervolgens een plateau en nu lopen ze stilaan weer op.
Het ziet ernaar uit dat wat voor de herfst voorspeld werd nu al vroeger komt. Daarom misschien minder erg omdat we nog min of meer gewoon zijn om voorzichtig te zijn.
Heel goede beslissing van Castex om de monsmaskers onmiddellijk te verplichten en niet te wachten tot 1 aug. Hoe sneller er maatregelen genomen worden, hoe sneller we er terug vanaf zijn.

Als ik zie hoe er door niet-professionals met mondmaskers omgegaan wordt, dan gaat dat niet veel helpen. Die dingen sluiten amper goed aan en doordat men er constant aanzit om ze op en af te zetten, zal het qua veiligheid eerder een risico zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:38

Jeetje wat een trieste wereld!