Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
raket schreef:elnienjo schreef:Zou carnaval volgend jaar doorgaan als er nog geen vaccinatie is in februari?
Ik vermoed het niet. Dat is gewoon niet te hanteren. Het kan niet volledig buiten in februari en het is in februari dus het weer is vaak te slecht.
Ik ben echt carnavalsvierder. Ik werk vaak alle feestdagen om carnaval vrij te zijn.
Maar er wordt veel heen en weer gelopen tussen lokaties, hard gezongen, naarmate de dag vordert ook steeds met meer consumptie.
Iedereen wordt wat losser en regels zijn lastig denk ik. En het is gewoon superdruk. Als veel mensen geweigerd gaan worden gaat dat ook problemen geven.
Ik hoop dat ze het verplaatsen naar de zomer als het er tegen die tijd uitziet dat dat verantwoord is.
We zullen zien.
Normaal gesproken tel ik ook al een paar maanden af. Nu maar even niet....
verootjoo schreef:Er is geen peil te trekken op het ziekte beloop en ‘better in, better out, geldt hierbij ook totaal niet.
Wij hebben mensen in de revalidatie met blanco medische voorgeschiedenis die pas na 2 maanden hun eerste stappen weer zetten, en mensen met lange medische voorgeschiedenis die alleen in conditie verzwakt zijn en na 6 weken weer naar huis kunnen.
Zebrastreep schreef:Ik gok niet dat evenementen als carnaval doorgaan grote evenementen verboden zijn en pas na een vaccin weer worden opgepakt.
Wij hebben hier altijd de tt is niet doorgegaan heel jammer maar goed je komt er wel overheen hoor ook al is het een jaar een keer niet. Sterker nog ik heb mooi geld bespaard
Nee had er niet extreem veel moeite mee komt wel weer kunnen ze mooi sparen om wat grotere artiesten te laten komen.
Pandora2 schreef:Vanaf volgende week mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare ruimten in Frankrijk
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Buiten ... d=msedgdhp
Pandora2 schreef:Er is bij jullie in elk geval wel een directer lijntje tussen Castex en Macron.![]()
Hier moeten ze er eerst 4 weken over discussiëren alvorens iemand een beslissing neemt
pien_2010 schreef:Pandora2 schreef:Er is bij jullie in elk geval wel een directer lijntje tussen Castex en Macron.![]()
Hier moeten ze er eerst 4 weken over discussiëren alvorens iemand een beslissing neemt
Ik vind de communicative goed. Populair diet af en toe update vd geteste gevallen, Macron of zijn 1ste minister op TV, het confinement besluit daarvan kreeg iedereen een sms en doordat de lockdown zo vroeg was is deze regio gespaard gebleven.
Wat ik wel las gisteren in La Monde, dat nu het virus voorzichtig de kop op steekt in regio's die eerder gespaard bleven , zoal Aquitaine . Dat zijn ze nu ah onderzoeken hoe dat komt want dat blijkt internationaal ook te gebeuren. Niet zorgelijk nog, maar wel opmerkelijk.
De Haute Vienne zo vertelde mijn huisarts heeft nog steeds amper of geen covid.
pien_2010 schreef:https://www.nieuws365.be/news/18828/mar ... -bevolking
Gaat fijn in Belgiëer wordt gesproken over ontslag moeten nemen van Ranst, wegens schuldig verzuim eh misleiden vd bevolking. Potverdrie dat zijn zeer pittige aantijgingen.
Sclimpre schreef:Komt dat niet gewoon doordat mensen zich verplaatsen? Als het virus al van China naar Europa is kunnen komen zal het ook wel van Parijs in Aquitaine geraken. Maar zich daar hopelijk minder vermenigvuldigen omdat de mensen er verder uit elkaar wonen.
De trend in FR is net hetzelfde als in B. Na de déconfinement/exit bleven de cijfers nog even dalen, vervolgens een plateau en nu lopen ze stilaan weer op.
Het ziet ernaar uit dat wat voor de herfst voorspeld werd nu al vroeger komt. Daarom misschien minder erg omdat we nog min of meer gewoon zijn om voorzichtig te zijn.
Heel goede beslissing van Castex om de monsmaskers onmiddellijk te verplichten en niet te wachten tot 1 aug. Hoe sneller er maatregelen genomen worden, hoe sneller we er terug vanaf zijn.