Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:33

Veel sterkte Tienus.
Ik hoop dat het zonder grote ellende toch nog allemaal weer goed komt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:34

Vrijdag was de nieuwe tuinset binnen gekomen die online besteld was.

Gisteren heeft pap deze in elkaar gezet en op de goede plek op het terras gezet.

Tot gisteren was het daar in het zonnetje goed toeven, maar nu was er heel hard een parasol nodig.

Dus hop, naar de Action, parasol uitverkocht, Hema geen parasol, Aldi uitverkocht dus uiteindelijk maar naar de Karwei gereden.

Daar was het halve parkeerterrein afgezet en moesten we even wachten voordat we de auto konden parkeren. Vervolgens mocht pas iemand de winkel in, als er 1 iemand met winkelwagentje eruit kwam. Nadat pap en ik allebei een wagentje hadden, de bouwmarkt in en tot onze verbazing kom je er een kogel in afschieten. Ik denk dat er 10 mensen binnen waren op zn meest. Iets van 100m2 per klant ofzo. Erg rustig.

Met mazzel een parasol in de aanbieding gekocht en deze thuis gelijk opgezet.

Verder was het best stevig druk in de supermarkt hier.

Saul

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:43

Oef. Heel veel sterkte Tinus!

Misschien kun je vragen naar salbutamol of ventolin. Dat zijn snelle luchtwegverwijders.
Brycanil is meer ontstekingsremmend en moet je 2 maal per dag voor een langere periode gebruiken wil het iets doen.

Ik ken iemand die benauwd was van de longkanker maar verder geen astma oid had, en toch enorm geholpen was met salbutamol.
Werd ook helemaal niet moeilijk over gedaan en zo voor geschreven.

Hele dikke knuff.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:48

Ik zou even voorzichtig zijn met die puffers in combinatie met het virus. Las elders dat sommige dingen de ACE2 receptoren (plaatsen waar het virus zich aan te goed doet) nog ontvankelijker maakt. Vraag medische raad in elk geval!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:51

mvdende schreef:
Vrijdag was de nieuwe tuinset binnen gekomen die online besteld was.

Gisteren heeft pap deze in elkaar gezet en op de goede plek op het terras gezet.

Tot gisteren was het daar in het zonnetje goed toeven, maar nu was er heel hard een parasol nodig.

Dus hop, naar de Action, parasol uitverkocht, Hema geen parasol, Aldi uitverkocht dus uiteindelijk maar naar de Karwei gereden.

Daar was het halve parkeerterrein afgezet en moesten we even wachten voordat we de auto konden parkeren. Vervolgens mocht pas iemand de winkel in, als er 1 iemand met winkelwagentje eruit kwam. Nadat pap en ik allebei een wagentje hadden, de bouwmarkt in en tot onze verbazing kom je er een kogel in afschieten. Ik denk dat er 10 mensen binnen waren op zn meest. Iets van 100m2 per klant ofzo. Erg rustig.

Met mazzel een parasol in de aanbieding gekocht en deze thuis gelijk opgezet.

Verder was het best stevig druk in de supermarkt hier.

En je dacht niet: goh ik bel even wat winkels om te vragen of ze nog parasols hebben? Dan had of jij of je vader die gewoon snel even op kunnen halen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:57

Mvandende, had een dure parasol kunnen worden. Bij controle waren jullie misschien op de bon geslingerd omdat je naast iemand zit die niet tot je huishouden hoort . Hoop dat jij en je ouders goede paasdagen hebt niemand van jullie drieën het virus onder de leden heeft. Je zegt wel dat jullie heel voorzichtig zijn en hoop dat het ook zo blijft maar al die winkels afgaan, tja .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:08

Snap dat met 2 de winkel in gaan ook niet trouwens. Dat was toch nergens voor nodig?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:10

Bedankt iedereen.

Bedankt elnienjo voor de waarschuwing.
Wij vallen onder ggd IJsselland. Wonen tegen de grens met Drenthe.
Boodschappen kunnen gedaan worden door andere familieleden. Bedankt voor het lieve en spontane aanbod.
Kunnen het zo in de schuur zetten en dan kan ik de wel opbergen.

Gelukkig wonen mijn ouders gelijkvloers en kunnen ze zich tot dusver met de ADL dingen redden.

Koorts was gezakt tot 38, de ander vind ik ik wat rapseriger klinken net aan de telefoon.
Die was al hees, en dan klink je aan telefoon vaak beroerder.
Ze hadden wel redelijk geslapen.

We zijn echt verbaasd hoe verraderlijk mild het is ontstaan bij de een. Sinds maandagavond dus.
En de conclusie van de dienstdoend huisarts dat die het eerst heeft gehad.

Arts denkt dat ze het via de supermarkt op gedaan hebben. Het ging als een malle rond in de regio zei hij.
Onderzoeken doen ze het niet meer.
We gaan daar trouwens nog wel achteraan, want stel dat het toch geen covid is of het is het wel en ze zijn 24 uur klachten vrij, dan mogen ze toch getuigen op het huw e li jk van mijn br oer.
Ze hebben afgelopen week wel bezoek gehad, maar dat met ruime afstand ertussen en buiten zitten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:17

sterkte Tienus!

over boodschappen voor een parasol, fietsbel, bouwmarktspullen of kadootjes... zijn dat dan dingen die niet online besteld kunnen worden?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:21

juval schreef:
sterkte Tienus!

over boodschappen voor een parasol, fietsbel, bouwmarktspullen of kadootjes... zijn dat dan dingen die niet online besteld kunnen worden?

Tuurlijk wel, maar he eigenwijs zijn is leuker.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:23

bigone schreef:
Mvandende, had een dure parasol kunnen worden. Bij controle waren jullie misschien op de bon geslingerd omdat je naast iemand zit die niet tot je huishouden hoort . Hoop dat jij en je ouders goede paasdagen hebt niemand van jullie drieën het virus onder de leden heeft. Je zegt wel dat jullie heel voorzichtig zijn en hoop dat het ook zo blijft maar al die winkels afgaan, tja .

Wie zegt dat ze niet tot 1 huishouden horen? Als zij samen met dr ouders in quarantaine zit, wat is het probleem om naast elkaar in de auto te zitten.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:29

Zoveel winkels afgaan tijdens deze drukke dagen vind ik echt niet nodig voor een parasol. Is geen eerste levensbehoefte. Wacht dan tot na Pasen, bestel online of hang een laken op. En als het echt moet ga dan alleen. Hier zie ik ook de meeste mensen alleen boodschappen doen. Ook kinderen zie je bijna niet meer

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:31

Echwel schreef:
juval schreef:
sterkte Tienus!

Tuurlijk wel, maar he eigenwijs zijn is leuker.

Lekker veroordelend weer. En ja dat doe ik nu ook terug idd. Ik oordeel nu dat jij veroordelend bent.
Deze tijd is er niet om elkaar te veroordelen vind ik. We mogen nog steeds naar de winkel en als we rekening met elkaar houden kan dat ook. Alleen dat laatste is net het dingetje. Dat gebeurt niet altijd. Ik kom zo weinig mogelijk in de winkel maar af en toe ga ik ook heen en is er niets aan de hand als je elkaar de ruimte geeft en op elkaar wacht. En dat is het hele euvel. Dat zie ik in de bouwmarkt beter gebeuren dan in de supermarkt.

Zo ben ik indirect even op Facebook te kakken gezet met een behoorlijk veroordelend bericht terwijl diegene niets maar dan ook niets van de omstandigheden weet. En dat maakt mij dan weer kwaad. Een ander gebruiken om jezelf beter te voelen. Je boodschap uitbrengen over de rug van anderen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:33

Kunnen mensen hier stoppen met eigen regels maken en dan ook nog keihard oordelen als mensen zich niet houden aan die eigen gemaakte regels? Je mag gewoon naar de winkel mits je je houdt aan die 1.5 meter.

Zo krijg je wel voor elkaar dat hier niemand meer iets durft te melden. Bah.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:37

tienus63 schreef:
Bedankt iedereen.

Boodschappen kunnen gedaan worden door andere familieleden. Bedankt voor het lieve en spontane aanbod.

Gelukkig wonen mijn ouders gelijkvloers en kunnen ze zich tot dusver met de ADL dingen redden.

Koorts was gezakt tot 38, de ander vind ik ik wat rapseriger klinken net aan de telefoon.

We zijn echt verbaasd hoe verraderlijk mild het is ontstaan bij de een. Sinds maandagavond dus.

Arts denkt dat ze het via de supermarkt op gedaan hebben. Het ging als een malle rond in de regio zei hij.
We gaan daar trouwens nog wel achteraan, want stel dat het toch geen covid is of het is het wel en ze zijn 24 uur klachten vrij, dan mogen ze toch getuigen op het huw e li jk van mijn br oer.
Ze hebben afgelopen week wel bezoek gehad, maar dat met ruime afstand ertussen en buiten zitten.

Ik heb hier nog 5 mondkapjes liggen en 6 paar handschoenen. Niet veel maar als je je adres via pb opgeeft dan ben ik bereid ze je op te sturen. Dan zijn jullie wat meer beschermd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:37

tienus63 schreef:
Bedankt iedereen.

Heel veel sterkte Tienus. Hebben ze het dan een week nu ongeveer?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:50

Bedankt voor het aanbod Will.
Gelukkig kan ik die van mijn broer krijgen. Hij gebruikt ze met opstrooien van de koeienboxen.

@babootje,
Degene met de milde klachten heeft het sinds maandagavond.
De ander sinds gisterochtend (zaterdagochtend).

Ik heb zelf klachten gehad op 2 april. En de afgelopen weken wel veel hoofdpijn gehad.
Maar niet zo extreem als je soms hoort.

-wakker met hoofdpijn
-neus verstopt
-koortsig gevoel, geen verhoging

Later die dag ‘s avonds rauwe keel, verkouden, iets zeurderige spieren, maar geur en smaak goed.

Blijkbaar was het dagen erna beter.
Maar hoofdpijn heb ik de afgelopen weken wel heel veel gehad.
Maar ik dacht dat dat stress was.
Man is werkzaam in vitaal beroep, komt onderweg overal en nergens.
Op zijn werk iemand positief. Daar heeft ie normaal geen contact mee, maar toevallig twee weken geleden onderdeel van die collega aangenomen.

Zelf ben ik 26 januari heel ziek geworden.
En die verschijnselen die ik toen had, pasten eigenlijk nu bezien best bij covid.
Pas na dikke week knapte ik op. En na 3 weken voelde ik me iedere dag sterker worden.
Maar toen speelde dat helemaal niet in Nederland, laat staan in het noorden.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:53

Tienus, sterkte! Zware tijd zo voor jou en je naasten
Laatst bijgewerkt door Morris op 12-04-20 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:55

tienus63 schreef:
Bedankt voor het aanbod Will.
Gelukkig kan ik die van mijn broer krijgen. Hij gebruikt ze met opstrooien van de koeienboxen.

@babootje,
Degene met de milde klachten heeft het sinds maandagavond.
De ander sinds gisterochtend (zaterdagochtend).

Ik heb zelf klachten gehad op 2 april. En de afgelopen weken wel veel hoofdpijn gehad.
Maar niet zo extreem als je soms hoort.

-wakker met hoofdpijn
-neus verstopt
-koortsig gevoel, geen verhoging

Later die dag ‘s avonds rauwe keel, verkouden, iets zeurderige spieren, maar geur en smaak goed.

Blijkbaar was het dagen erna beter.
Maar hoofdpijn heb ik de afgelopen weken wel heel veel gehad.
Maar ik dacht dat dat stress was.
Man is werkzaam in vitaal beroep, komt onderweg overal en nergens.
Op zijn werk iemand positief. Daar heeft ie normaal geen contact mee, maar toevallig twee weken geleden onderdeel van die collega aangenomen.

Zelf ben ik 26 januari heel ziek geworden.
En die verschijnselen die ik toen had, pasten eigenlijk nu bezien best bij covid.
Pas na dikke week knapte ik op. En na 3 weken voelde ik me iedere dag sterker worden.
Maar toen speelde dat helemaal niet in Nederland, laat staan in het noorden.

Ik heb dus precies dezelfde klachten gehad, pas sinds twee dagen geen zware hoofdpijnen meer. Snotterig koortsig rauwe keel maar geen koorts .
Die hoofdpijnen waren echt heftig
En toch zit ik al heel braaf 4 weken in zelf issolatie, haalt mijn man de boodschappen die ik braaf schoonmaak, met handschoenen aan, neem ik de deurknoppenaf zodra mijn man thuis komt en wast hij zijn handen meteen bij binnenkomst. Mijn kinderen komen nu ook niet bij ons op mijn verzoek. Mis ze echt.
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 12-04-20 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:56

Morris schreef:
Tientus, sterkte! Zware tijd zo voor jou en je naasten

Bedankt, maar we maken het er beste ervan!
Het gevoel van het is nu binnen, overheerst.
De angst van wanneer komt het is nu weg. Het is nu vooral heel spannend hoe de zwakste er doorheen komt. En tegelijkertijd het besef dat je alle scenario’s in de gaten moet houden.
We hopen over een week een stuk rustiger en geruster te kunnen zijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:59

Waarschijnlijk heb jij het al gehad Tienus, ondanks dat het misschien niet in het noorden speelde , zo waren er meer gebieden waarvan achteraf toch duidelijk werd dat het er wel was.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:00

Heb je al een saturatiemeter Tienus?
Het belangrijkste is dat die op peil blijft en als dat opeens keldert dan zsm naar 't ziekenhuis.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:02

tienus63 schreef:

Ontsmetten ze hun handen niet gelijk na supermarktbezoek?

En waarom onderzoeken ze niet meer? Er zou vanaf deze week toch juist méér getest gaan worden?
Ik zou daar echt stevig op aandringen in elk geval.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:04

Jammer dat iedereen nu ons gebied komt bezoeken. De bollenstreek. Ik snap mensen echt niet hoor, alles voor een foto midden in het veld, wat nou afstand bewaren. Mijn man reed er langs van de week onderweg naar huis, gewoon file he? En mensen die uitstappen pal op elkaar staan. Edit
Alle wegen rondom ons dorp zijn nu afgesloten voor motorisch verkeer. Wielrenners en mountainbikers. Zitten we dus compleet opgesloten. Allemaal omdat mensen massaal naar onze bollenvelden komen. Wat een waanzin.
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 12-04-20 10:16, in het totaal 2 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:06

Degene die in de supermarkt komst is erg beducht op de handhygiëne.

De ander heeft al behoorlijk zwaar onderliggend lijden en is onlangs op SEH geweest. Bovendien klant bij trombose dienst.
Dat kwam nu wel mooi uit met zuurstofgehalte. We wisten precies wat normaal is voor diegene.

Ik probeer aan saturatie meter te komen.