[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:08

idinn schreef:
Captain schreef:
Meer baby's geboren, waarschijnlijk 'klein corona-effect' - https://nos.nl/l/2405947#UPDATE-container-57342396

Man man man...

We zitten in een onbekende pandemie, de aarde pleurt al half van ellende uit elkaar door klimaat ellende die we veroorzaken, allerlei idioten vliegen elkaar met wapens in de haren... laten we ons voortplanten. Echt hoe leg je dat aan je kind uit als ie volwassen is? Dat je het een goed idee vond? Ow nee pure egoïsme.. -O-

Ik snap het gewoon NIET. Hoe kun je hier nou meer mensen op de wereld willen zetten?? Mensen kunnen nu al amper een woning vinden, er is tekort in de zorg, energieprijzen blijven rijzen, gasprijzen gaan het dak uit.. maar nee, als ons 'gezinnetje maar compleet is'. Echt.. :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:30

Captain schreef:
Meer baby's geboren, waarschijnlijk 'klein corona-effect' - https://nos.nl/l/2405947#UPDATE-container-57342396

Man man man...

Onbegrijpelijk... Sws onze aarde die al overvol is, dan nog een pandemie erbij maar nee we fokken lekker door. Puur egoisme om in deze tijd per se een baby op de wereld te willen zetten.

c_alsemgeest

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:32

Tsja... maar dat is natuurlijk wel waar we van origine voor zijn gemaakt, voortplanten en evolueren.
Dus officieel zijn wij de 'kapotte' exemplaren :+

Maar goed, ik zou zelf ook nooit een kind durven neer zetten in hoe de wereld nu aan het veranderen is.
Niet eens alleen betreft de pandemie etc, maar alleen al door de verharding en overbevolking.
Denk dat pandemieën en oorlogen daar ook het gevolg van zijn... zie je ook bij dieren als een te klein hok overbevolkt is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:35

Maar het is voor de economie wel goed, want de bevolkingsgroei hier krimpt. Het stijgt wel door immigratie maar dat willen ook veel mensen niet. :+

Wat mij betreft komt er een wereldwijd quota van max 2 kinderen maar dat is toch onhaalbaar. Ik vind meer dan twee kinderen echt gewoon zwaar egoïstisch. Dan heb je er dus 2 om de ouders te vervangen meer is gewoon onnodig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:38

Mars schreef:
Captain schreef:

Man man man...

Onbegrijpelijk... Sws onze aarde die al overvol is, dan nog een pandemie erbij maar nee we fokken lekker door. Puur egoisme om in deze tijd per se een baby op de wereld te willen zetten.

Als vervanging voor al die doden, we zouden toch bijna uitsterven zeg!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:51

Als de mens eens bijna uit zou sterven zou dat geweldig zijn voor de aarde.
Is de aarde ook best flink mee bezig, maar dat word dan (logischer wijs) met man en macht tegen gegaan.
Maar dan ook eens besluiten, wereldwijd, we zijn teveel. Dat word met man en macht dan weer niet gedaan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:55

c_alsemgeest schreef:
Tsja... maar dat is natuurlijk wel waar we van origine voor zijn gemaakt, voortplanten en evolueren.

Maar goed, ik zou zelf ook nooit een kind durven neer zetten in hoe de wereld nu aan het veranderen is.
Niet eens alleen betreft de pandemie etc, maar alleen al door de verharding en overbevolking.
Denk dat pandemieën en oorlogen daar ook het gevolg van zijn... zie je ook bij dieren als een te klein hok overbevolkt is.
Pandemieën zijn van alle tijden en oorlogen ook. :P Dat laatste heeft vooral te maken met hebzucht imo, zowel in materiële zaken als in macht.

Wat mij betreft mag de mensheid gewoon uitsterven. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:08

Ik snap ook niet dat mensen maar blijven doorfokken.. We zijn al zo overbevolkt en de ergste ziektes breken uit..
Idd lekker laten uitsterven! Dat zal de planeet goed doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:39

c_alsemgeest schreef:

Van oorsprong zouden we ook massaal moeten sterven bij een pandemie. Misschien zijn wij bewust kindervrije mensen wel de hoogst geevolueerden zo lang de mensheid nog een plaag is :7.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:41

~~}> ~~}> ~~}>
Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:50

Cayenne schreef:
~~}> ~~}> ~~}>
[ [url=m/0z4YMN.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :')

(Zou wel oppassen hoor, het vorige plaatje met een schijnheilige en een kind deed nogal wat stof opwaaien...)
Laatst bijgewerkt door Hilli op 17-11-21 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:51

haha, geweldig gevonden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:01

Ik heb op de vlucht naar huis de documentaire "extinction" gekeken, van die bekende Britse journalist. Was wel confronterend.
Kwam oa in dat ze in de armere landen wel meer kinderen hebben, maar dat de westerse landen dan weer veel meer consumeren. En dat dat hoe dan ook zijn (gigantische) effect heeft op de aarde.
Duurt een uurtje, ook covid wordt er in naar voor gebracht. Vond het wel een goeie om weer even voetjes op de grond te zetten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:03

klopt voor onze elektrische auto's en zo mogen daar kindjes werken en doodgaan. Daarom maar meer kindjes nemen want je moet er wel genoeg hebben om eind van de maand genoeg inkomen te hebben.
De wereld klopt echt niet.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:24

Het is weer de tijd van het jaar voor ons favoriete klusje: zorgverzekeringen uitpluizen! *\o/*
Volgend jaar wil ik gesteriliseerd worden en ben dan ook op zoek naar een verzekering die dat vergoed. Aanvullend spul maakt me niet zoveel uit.
Dames die al geopereerd zijn, bij welke verzekering zaten jullie en hoe was de dekking van de sterilisatie?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:18

Ik ben vorig jaar overgestapt naar een aanvullende verzekering bij interpolis. Deze dekte sterilisatie, had een contract met de zorgaanbieder van mijn keuze, en heeft alles netjes vergoed :)
Kostte me uiteindelijk +/- 25 euro per maand extra.
Het was het 100% waard!
(al blijf ik het lastig vinden dat IVF en de complete kraamzorg meestal in de basis zitten en wij extra moeten dokken voor iets wat iedereen geld bespaard, maar dat terzijde)
Dit jaar stap ik mooi weer over naar een basisverzekering :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:50

Laurora schreef:
Ik ben vorig jaar overgestapt naar een aanvullende verzekering bij interpolis. Deze dekte sterilisatie, had een contract met de zorgaanbieder van mijn keuze, en heeft alles netjes vergoed :)
Kostte me uiteindelijk +/- 25 euro per maand extra.
Het was het 100% waard!
(al blijf ik het lastig vinden dat IVF en de complete kraamzorg meestal in de basis zitten en wij extra moeten dokken voor iets wat iedereen geld bespaard, maar dat terzijde)
Dit jaar stap ik mooi weer over naar een basisverzekering :D

Dat is idd heel krom! Je zou denken dat ze juist ondersteunen wanneer je sterilisatie wilt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:26

Varekaj schreef:
Ik heb op de vlucht naar huis de documentaire "extinction" gekeken, van die bekende Britse journalist. Was wel confronterend.
Kwam oa in dat ze in de armere landen wel meer kinderen hebben, maar dat de westerse landen dan weer veel meer consumeren. En dat dat hoe dan ook zijn (gigantische) effect heeft op de aarde.
Duurt een uurtje, ook covid wordt er in naar voor gebracht. Vond het wel een goeie om weer even voetjes op de grond te zetten.

Misschien is de verborgen impact van Babette Porcelijn ook wel wat voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:03

Als ik eens tijd heb kan ik die opsnorren, bedankt Danique :j

Ik ben net 2 weken naar Nepal geweest en daar had ik dat gevoel ook al. Enerzijds hun je die mensen van harte meer welvaart, toerisme ivm inkomsten en een beter leven. Maar tegelijkertijd was er ook dat besef, dat die prachtige natuur daar dan de dupe van gaat worden. Ik bedoel, ze zijn net enorm ecologisch en omdat ze nog steeds vaak ploegen met een houten ploeg en 2 koeien ipv zware traktoren. Maar anderzijds maakt dat wel dat ze veel minder kunnen verbouwen, het vraagt meer tijd. Veel Nepalezen zijn ook zelfvoorzienend.
Wat ook opvallend was, was dat er nergens dakgoten hangen om water op te vangen en te gebruiken voor irrigatie als de moessons gedaan is en droogte komt.

Maar waar ik echt wel van kon genieten was dat onbezonnen zijn en spontane verbazing bij heel veel jonge kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:01

Ik had dit jaar unive met aanvullend beter. Maar was weer teveel corona gedoe om naar de huisarts te kunnen voor een gesprek. Hopelijk hebben ze sterilisatie komend jaar niet een pakket omhoog geschoven. Dat was vorig jaar bij promovendum namelijk het geval :roll:

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:14

Ik had de 'mazzel' dat ik onder medische redenen viel.
Geen extra rekening dus voor mij.
Ik heb in 2014 mijn eierstokken laten verwijderen ivm een verhoogd risico op eierstokkanker.
Inmiddels heb ik wel beginnende botontkalking, maar dat viel te verwachten. :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:07

Ik zit bij CZ en heb alles vergoed gekregen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:49

Cayenne schreef:
Jeetje, ik stond net even met mijn oren te klapperen :wow:

Een kennis van mij is vorig jaar december bevallen van haar eerste dochter.. En ze vond het zo lastig om gebonden te zijn nu ze een kind had etc etc. Alles was moeilijk en het bleek ook nog eens een huilbaby en niemand biedt zich aan om op te passen blabla.. Nee, ze wilde echt geen tweede meer, want dat zou ze niet trekken..
Inmiddels is ze bijna 20 weken zwanger van de tweede :+ (Ja, reken maar even uit hoe snel dat gegaan is :P ).
Zij en haar vriend waren stomdronken en geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en tja, toen bleek ze opeens zwanger :=
En ze vinden het zo'n wondertje dat ze het toch maar laten komen..
Een wonder? :') Nee, dat is gewoon dommigheid en laksheid geweest.. En straks maar weer zuchten en zeuren over het zware leven met twee kinderen..
De oudste moet nog 1 jaar worden en ze zit alweer op de helft van de tweede zwangerschap. Dat gaat een zware tijd worden idd.

Ik quote deze post even, want ik hoorde vandaag dat haar vent de relatie niet meer ziet zitten omdat de kinderen zo snel na elkaar komen.
Best heftig. Zij zit nu bij haar ouders thuis omdat hij tijd voor zichzelf wil en tot rust wil komen (die is gek trouwens. Ik had hem terug naar zijn ouders geskupt :evaw: )
Goh, we zagen dit niet aankomen :x Ik hoop voor de baby en het nog ongeboren kind dat het goed komt, maar ik vrees ervoor.
Waarom denken sommige mensen niet na voordat ze zwanger worden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:53

Wat voor kerel ben je überhaupt als je je zwangere vriendin en kind het huis uit zet? :?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:56

Sjeeezus