Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 22:56

Vanmorgen vanaf een Duitse rekening? Dan vind ik het nog niet zo gek dat er niks op staat hoor. Ik vind je wel wat ongeduldig om nu al te twijfelen:-)

En altijd pas verzenden als het op je rekening staat, ongeacht wat zij wil.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 07:37

Ik heb ook een duitse rekening, dus opzich kan het soms snel gaan.
En ik heb net gekeken en het staat er daadwerkelijk al op.
Dus het is alsnog goed gegaan en het was niet al te raar eigenlijk :Y)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:28

hagelslag schreef:
Ik twijfel of het goed gaat komen,
Ik heb iets verkocht via ebaykleinanzeige.
Vanmorgen heb ik haar mijn rekeningnummer gegeven. En ik had vanavond rond 8 uur nog op mn rekening gekeken en gestuurd dat er nog niks bijgeschreven was.

Toen stuurde ze, helaas geen tijd gehad vandaag. Ik had het druk.
Nu kan dat gebeuren.
Maar ze wou wel graag dat ik het morgen op de post doe.
Ze zou vandaag gebruik maken van een blitzuberweisung(de snellere overboeking).
Het zal mij benieuwen, het pakketje staat in principe klaar... Dus als het geld morgen er is dan kan ik versturen.
Is het geld er niet, dan pas wanneer het op mijn rekening staat

Gewoon echt wachten totdat het geld op de rekening staat.
En laat je a.u.b. niet over de streep trekken door een screenshot.
Die "blitzüberweisung" of in Duits ook graag "Echtzeitüberweisung" wordt graag benoemd bij oplichting.

En als de koper zo graag wil, dat je het morgen verstuurd... dan moet ie ook zo snel even betalen :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:28

Edit : zie dat het al goed is!

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:42

BiBiQ schreef:
Marcella schreef:
Nou had ook weer eens ergens op gereageerd beantwoord 100% van de berichten binnen 6 dagen. Ben benieuwd de houtsnippers waar ik eerder op gereageerd heb niks meer gehoord ook niet na 2de bericht. :')

Volgens mij klopt dat uberhaupt niet meer. Ik beantwoord altijd binnen een aantal uur.
En nu staat er opeens:
Beantwoordt 100% van de berichten, meestal binnen 7 dagen

Nou dit had ik ook idd.
Heb liever dat dat er ze het er weg halen of up tot date hebben.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:07

Gisteren zouden er twee mensen een plantje ophalen/ruilen. Beiden hadden vorige keer verstek laten gaan, maar de ene wilde niet door de regen komen en de ander was het glad vergeten (1000 maal excuses). Enfin, ik had de tijd dus nieuwe afspraak gemaakt. De laatste was stip op tijd, maar ik had ook al bericht gekregen dat ze het niet vergeten was, er aan kwam enz. De eerste zei weer 10 minuten voor tijd af. Die laatste staat nu op mijn blacklist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:29

Hier ook wat apart. Ik wou een springkasteel huren. €65 voor een dag in het weekend. €85 voor het hele weekend. Prijzen zijn om zelf te halen en terug te brengen. Indien ze komen plaatsen moet je de prijs ongeveer maal 2 doen.

Dus ik mail of het nog beschikbaar is voor datum x tot x. Ja dat is het zeker nog. Nou, dan komen wij er dan graag achter! Wat zijn de uren om op te halen, dan noteer ik dat alvast! Wilt u een voorschot?

Krijg ik een bericht terug: U wilt er achter komen? Dan moet u wel een aanhanger hebben hé. Dus ik antwoord: Dat hebben wij! Wij huren wel vaker een springkasteel maar diegene waar wij normaal gingen is gestopt. Wij kennen het dus :)

Krijg ik als antwoord: Sorry, toch al verhuurd op zaterdag.

Ik heb het gevoel dat zelf ophalen er in staat om mensen te lokken en puntje bij paaltje dat dus niet mogelijk is :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:14

Trouwens nog geen enkele reactie gehad. :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:33

Meer mensen problemen met berichten binnen krijgen?

Ik krijg wel meldingen maar als ik de app open zie ik het bericht niet dat duurt enige tijd en dubbel melding etc heel vervelend

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:20

Ja al langere tijd. Kwestie van zelf de berichten controleren.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:56

Hier bbq verkocht. En nog geen uur later staat precies dezelfde bbq weer op marktplaats. Dat is opzich natuurlijk prima, tot je er een heel verhaal bij gaat verzinnen (zeg, liegen) en hem verkoopt als een duurder en nieuwe model. Bbq verkocht voor 60 euro, nu bieden vanaf 150...

Tijdje geleden ook een slaapbank verkocht. Mevrouw gaf na akkoord aan dat ze hem zelf niet op kon halen en daarvoor een ophaalservice zou inschakelen. Die konden pas een week later komen. Tijd afspreken ging moeizaam, maar gelukt. En toen gaf ze een week later aan dat het toch niet was gelukt en een nieuwe dag wilde afspreken. Dat gebeurde 3 dagen later weer. Dus opnieuw afspraak. Uiteindelijk is het busje 3 weken later gekomen. Deze lag helemaal vol en meneer kon de bank niet zelf de bus in dragen, dus daar hebben wij bij geholpen.
Krijgen we 3 dagen later telefoon van mevrouw dat de bank helemaal was ingesealed en daaronder vol zat met hondenharen. En dat is gek, want wij hebben hem helemaal niet compleet ingesealed en er zaten zeker geen hondenharen op. Honden konden er niet eens bij (bank stond in een aparte berging en de bank hebben we nog extra gereinigd voordat we hem hadden meegegeven). Mevrouw wilde de helft van de verkoopprijs terug. Wij hebben hem verkocht voor 200 euro en ding staat nu nog nieuw in de winkel voor 600 euro te koop. Is bijna niet gebruikt en heeft merendeel van de tijd dus in de opslag gestaan. Stond te koop als zo goed als nieuw, met als tekst dat het in nette staat verkeerd. Dat vond mevrouw niet gaf ze aan. We hebben haar 20 euro terug gegeven, maar meer vonden we echt onzin. Daar was ze het helaas niet mee eens.. maar dan moet ze hem zelf maar ophalen, dan had ze het van tevoren kunnen zien of hem in de winkel nieuw kopen. Dat is het risico van laten vervoeren en zelf niet kijken/vragen stellen van tevoren. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er iets in dat busje lag waardoor de haren op de bank terecht zijn gekomen. Dat busje lag namelijk helemaal propvol met allerlei andere spullen/troep.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:12

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:25

Super!! hoe triest het ook is, ik moest er wel om lachen :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:07

:') Maar echt, zo gaat het wel. :))

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:41

Kan iemand mij helpen?

Ik heb via marktplaats een betaal verzoek ontvangen. Ik wou deze betalen en het leek erop dat ik werd door gestuurd naar een betaal platvorm. Ineens was die website weer weg, ik heb dus niets ingevuld. Nu staat er in ons gesprek dat de betaling in behandeling is.

Er is ook niets afgeschreven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:46

Lijkt me een glitch in het programma, misschien MP even benaderen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:46

Had ik vorige week ook.
Paar uur gewacht en toen kon ik hem alsnog betalen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:51

Pff waarom willen mensen steeds pas hun adres geven op de dag dat je het op komt halen? Ik snap daar de logica niet van, ik check graag alvast de route even hoe ver het precies is en of ik het nog ergens mee kan combineren.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:59

Omdat het super vaak voor komt dat men al veel eerder afhaakt.

Ik geef ook geen week van te voren mijn adres :o

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:03

Saul schreef:
Omdat het super vaak voor komt dat men al veel eerder afhaakt.

Ik geef ook geen week van te voren mijn adres :o

Helemaal mee eens. Ik wil de naam van het dorp nog wel op voorhand geven, maar straat + nr pas de dag zelf, na bevestiging dat men echt komt :) Al te veel no shows gehad om zomaar mijn adres in het rond te strooien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:03

Maar je kunt toch ook om een wijk of postcode vragen, dan heb je al een aardige indikatie waar je moet zijn.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:10

corinep schreef:
Pff waarom willen mensen steeds pas hun adres geven op de dag dat je het op komt halen? Ik snap daar de logica niet van, ik check graag alvast de route even hoe ver het precies is en of ik het nog ergens mee kan combineren.

Ik wel. Ik wil best dorp geven en straatnaam, maar geen huisnummer nog. Als je aangewft wanneer het wel en niet kan, dan ben ik toch "bang" dat ze komen wanneer je er niet bent en dan bv gaan inbreken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:11

Hier hetzelfde. Vind het niet echt een fijn idee dat mensen die niet blijken te komen wel weten wat ik allemaal te koop heb staan en waar ik woon. Voor hetzelfde geld komen ze later op hun gemak je huis of tuin leegtrekken. Gelukkig hebben we een goed alarmsysteem. :+

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:30

Ik geef idd ook pas mijn adres kort voor de afspraak, als die verder vooruit wordt gemaakt. Laat eerst maar eens zien of je nog interesse hebt... Nu woon ik ook in een klein dorp, dus dan kun je makkelijk 'ongeveer' navigeren en ben je in de praktijk niet veel langer onderweg.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:01

Nu had ik de andere kant: zocht een fiets en bood op 1, kreeg akkoord en pas have dag later reageerde ik weer dat ik hem graag met mijn zoon wilde ophalen. Gaf 2 mogelijke data/tijd door: ik kon dus ruim 2 dagen later komen.
Ik antwoordde bevestigend en kreeg het adres.

Nu was het twee dagen later, en een kwartier voor tijd stuurde ik nog even een ‘bevestiging’ dat we eraan kwamen en er afgesproken tijd waren.

Alles helemaal goed en zoon blij met zijn nieuwe fiets. Kreeg toen ik onderweg was nog een leuk berichtje met dat ze na veel plezier met de fiets wenste ed. Heel lief

Besefte me toen dus ook dat dit gewoon een fijne deal was maar dat veel mensen dus hun adres helemaal niet zo snel zouden geven. Normaal chat ik zelf nl ook wat meer en nu was het echt alleen dat ik blij was dat ze akkoord ging en welke vd 2 data ik zou kunnen komen.. Van haar kant zal het dus ook wel onzeker zijn geweest of ik nu weer 1 van die velen was die niet op kwam dagen? Maar misschien heeft zij die ervaring net als ik ook niet..