Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:23

Amerika is een derdewereldland met een Gucci-riem.

Ik weet niet meer wie het zei, maar dit ene zinnetje vat dat land zo ontzettend goed samen, imo.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:29

Ik heb eens zonder geld, met een creditcard die het niet deed met mijn gezin in NY city gestaan. Geen bank die wilde helpen, niemand gaf thuis. Want ik had geen geld. De politie op NY cs gaf de tip om de creditcard maatschappij even te bellen. Mijn probleem was toen opgelost. De bank had die tip ook kunnen geven. Maar nee, want we waren niet kredietwaardig, dus we moesten zo snel mogelijk het pand uit. Nare ervaring. Ik vind het ook geen fijn land. Mooie omschrijving San.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:31

Dus dan komt nu mijn UO:
Amerika is mooi qua natuur, maar het is een klote land qua organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:44

_San87_ schreef:
Amerika is een derdewereldland met een Gucci-riem.

Ik weet niet meer wie het zei, maar dit ene zinnetje vat dat land zo ontzettend goed samen, imo.

_O_ _O_

rien10 schreef:
Dus dan komt nu mijn UO:
Amerika is gewoon blijven hangen in de 19de eeuw. :')

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:44

oomens schreef:
Asciugamano schreef:
Ben je daar echt bang voor?
Waarom?
En zou het niet een heel klein beetje terecht zijn?

Hoezo terecht? Hebben wij (=de huidige Nederlanders) slaven gehad? Nee toch? Landen leeggeroofd of gekoloniseerd? Ook niet toch?

In hoeverre zouden wij dan excuses moeten aanbieden?
In hoeverre zouden we die überhaupt kúnnen aanbieden, gezien de 'daders' van toen niet ineens postuum kunnen besluiten dat ze achteraf toch spijt hebben?

Daarbij hebben we er allemaal zodanig van geprofiteerd dat het zonde zou zijn om dat op het spel te zetten.

Makkelijk praten voor jou, jij hebt er geen last van! ;)

Vraag de huidige (nazaten van) de oorspronkelijke bewoners van Amerika eens!
Van de slachtoffers van de holocaust.
Aboriginals, de mensen in het Braziliaanse regenwoud (is nog steeds aan de gang!) Zuid Afrika enz enz.

Jouw laatste zin is helemáál…
Juist daarom zou jij excuses moeten aanbieden aan je gekleurde buurman!

Wist je dat Indonesië, na hun onafhankelijkheidsstrijd met Nederland miljarden moesten betalen om de vrede te bezegelen?
Wij hebben inderdaad nog steeds grote voordelen van het feit dat die landen eeuwen door onze voorvaderen zijn uitgebuit, gemarteld, vermoord en bestolen!
Om die redenen is het daar nog steeds armoe troef en hun nazaten die hier wonen tot op de dag van vandaag achtergesteld.

Makkelijk praten voor ons dus! ;)
“Laten we het er lekker bij laten, onszelf wentelen in onze rijkdom en die mensen zoeken het maar uit!” :’)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:54

UO: ik ben klaar met die discussies of iets racisme is of niet. Hoeveelste pagina is dit nu?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:00

rien10 schreef:
Dus dan komt nu mijn UO:

Denk niet dat die zo U is eigenlijk -O-

Ik vond Amerika een heel intrigerend land. Maar man man man wat een verschil tussen rijk en arm is daar. En hoeveel drang er is naar “schoneschijn” en mooi weer spelen. Ik vond dat heel vermoeiend. Ik dacht altijd dat die tell sell reclames overdreven waren, maar dat valt best wel tegen ;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:00

Maar is racisme ook klaar met ons?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:14

Sanet schreef:
rien10 schreef:
Dus dan komt nu mijn UO:

Denk niet dat die zo U is eigenlijk -O-

Ik vond Amerika een heel intrigerend land. Maar man man man wat een verschil tussen rijk en arm is daar. En hoeveel drang er is naar “schoneschijn” en mooi weer spelen. Ik vond dat heel vermoeiend. Ik dacht altijd dat die tell sell reclames overdreven waren, maar dat valt best wel tegen ;(
Ik vind veel mensen daar ook zo oppervlakkig. Een vriendin van mij heeft enige tijd in Boston gewoond omdat haar man doceerde aan Harvard en mensen gingen daar niet voor de gezelligheid even een kop koffie drinken, alleen als ze dachten dat ze er iets uit konden halen. Dat soort verhalen hoor ik ook van meer mensen, het eerste wat een hoop Amerikanen denken is 'what's in it for me?'

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:18

Captain schreef:
UO: ik ben klaar met die discussies of iets racisme is of niet. Hoeveelste pagina is dit nu?

+:)+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:22

rien10 schreef:
Dus dan komt nu mijn UO:

Volgens mij is dit, buiten de USA, helemaaaaal geen UO :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:33

Ook in de USA zelf niet hoor, genoeg mensen daar die ook wel doorhebben dat ze helemaal niet de bestest country in the entire world zijn :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:35

Mkango schreef:
Ik vind veel mensen daar ook zo oppervlakkig. Een vriendin van mij heeft enige tijd in Boston gewoond omdat haar man doceerde aan Harvard en mensen gingen daar niet voor de gezelligheid even een kop koffie drinken, alleen als ze dachten dat ze er iets uit konden halen. Dat soort verhalen hoor ik ook van meer mensen, het eerste wat een hoop Amerikanen denken is 'what's in it for me?'

Ik ben na meer dan 10 jaar nog steeds bevriend met enkele Amerikanen die ik tijdens een paar dagen ranch heb ontmoet. Ze vroegen me in 2017 zelfs te logeren toen ik m'n vader had verloren. Heb toen een geweldige roadtrip gemaakt waarbij ik het eerste en laatste weekend bij hen verbleef en op die roadtrip in een andere staat kwam een andere vriendin een paar uur rijden om een dag en avond met mij op te trekken. Dus ik ervaar ze juist als niet oppervlakkig en erg hartelijk en gastvrij.
En natuurlijk N=1 maar voor een niet zo sociaal en niet netwerkerig type als ik valt het me dus juist positief op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:41

Amerikanen zijn ook net mensen.
Er zijn lieve, er zijn hartelijke, er zijn nare, er zijn kriminelen. Zoals in ieder land van de wereld eigenlijk.
Ze zitten in een bepaald systeem waar je mee moet dealen. Net als iedereen in een bepaald systeem zit.
Maar vanuit de basis zijn we gewoon allemaal hetzelfde met een vleugje kultuur en traditie.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:43

Captain schreef:

Maar echt... open er een apart topic voor ofzo...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:50

Captain schreef:

Dat is geen UO, maar gewoon dat jij klaar bent met de discussie die hier gevoerd wordt :+ Zeg dat dan. Zeker op Bokt is dat ook zeker geen uo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 14:08

elnienjo schreef:
Mkango schreef:

Ik ben na meer dan 10 jaar nog steeds bevriend met enkele Amerikanen die ik tijdens een paar dagen ranch heb ontmoet. Ze vroegen me in 2017 zelfs te logeren toen ik m'n vader had verloren. Heb toen een geweldige roadtrip gemaakt waarbij ik het eerste en laatste weekend bij hen verbleef en op die roadtrip in een andere staat kwam een andere vriendin een paar uur rijden om een dag en avond met mij op te trekken. Dus ik ervaar ze juist als niet oppervlakkig en erg hartelijk en gastvrij.
En natuurlijk N=1 maar voor een niet zo sociaal en niet netwerkerig type als ik valt het me dus juist positief op.
Daarom staat er ook veel en niet alle.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:52

Mkango schreef:

Dat zegt zelfs mijn nicht uit Canada die regelmatig voor d'r werk in Amerika moet zijn.

Ik vind de tekst van Het Goede Doel nog steeds treffend: ...en wat Amerika betreft, dat land bestaat niet echt....

Waar ze feitelijk ook een punt hebben: het is een verzameling staten die zich op een aantal vlakken aan elkaar conformeren (ja, dat is wat kort door de bocht)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:59

'50 countries in a trenchcoat' heb ik ook wel voorbij zien komen :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:22

Waarschijnlijk zeer unpopular, maar het geld wat er gemoeid is met de hele poespas om het overlijden van Queen Elisabeth, had beter besteed kunnen worden..

Oké, ze is een icoon.. Absoluut.. Maar om haar lijk door het hele land te slepen en er zo belachelijk veel geld tegenaan te smijten om iedereen maar afscheid te laten nemen, vind ik smakeloos.. Vooral in een tijd dat er zoveel mensen van het gewone volk hun financiële riem niet eens op kunnen houden..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:26

Oh nee helemaal mee eens. Ik vind het totale onzin.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:33

Helemaal mee eens. Tegenwoordig heb je gewoon tv toch? Begrafenis uitzenden en klaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 00:46

Slepen ze dat lijk? Achter een kar?

Tradities kosten geld, maar het is vaak een schijntje tegenover de ‘rest’ maar waar veel mensen troost uit halen denk ik? Voor mij hoeft het zeer zeker niet maar ik denk niet dat dit de uk kapot maakt. Daar hadden ze king Boris voor toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:35

Ik geloof niet dat jullie beeld hebben bij hoe de Britten er echt tegenaan kijken....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:47

Het is de afsluiting van een tijdperk, dat kun je niet afdoen met simpelweg in de grond stoppen en klaar ermee. Dit is dé koningin geweest van/voor vele wereldbewoners. Daar valt ons koningshuis bij in het niet. Hier is er op 70 jaar al teveel wisseling van de wacht geweest.