Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Amerika is een derdewereldland met een Gucci-riem.
Ik weet niet meer wie het zei, maar dit ene zinnetje vat dat land zo ontzettend goed samen, imo.
rien10 schreef:Amerika is gewoon blijven hangen in de 19de eeuw.Dus dan komt nu mijn UO:
Amerika is mooi qua natuur, maar het is een klote land qua organisatie.
oomens schreef:Asciugamano schreef:Ben je daar echt bang voor?
Waarom?
En zou het niet een heel klein beetje terecht zijn?
Hoezo terecht? Hebben wij (=de huidige Nederlanders) slaven gehad? Nee toch? Landen leeggeroofd of gekoloniseerd? Ook niet toch?
In hoeverre zouden wij dan excuses moeten aanbieden?
In hoeverre zouden we die überhaupt kúnnen aanbieden, gezien de 'daders' van toen niet ineens postuum kunnen besluiten dat ze achteraf toch spijt hebben?
Daarbij hebben we er allemaal zodanig van geprofiteerd dat het zonde zou zijn om dat op het spel te zetten.
rien10 schreef:Dus dan komt nu mijn UO:
Sanet schreef:Ik vind veel mensen daar ook zo oppervlakkig. Een vriendin van mij heeft enige tijd in Boston gewoond omdat haar man doceerde aan Harvard en mensen gingen daar niet voor de gezelligheid even een kop koffie drinken, alleen als ze dachten dat ze er iets uit konden halen. Dat soort verhalen hoor ik ook van meer mensen, het eerste wat een hoop Amerikanen denken is 'what's in it for me?'rien10 schreef:Dus dan komt nu mijn UO:
Denk niet dat die zo U is eigenlijk![]()
Ik vond Amerika een heel intrigerend land. Maar man man man wat een verschil tussen rijk en arm is daar. En hoeveel drang er is naar “schoneschijn” en mooi weer spelen. Ik vond dat heel vermoeiend. Ik dacht altijd dat die tell sell reclames overdreven waren, maar dat valt best wel tegen
Mkango schreef:Ik vond Amerika een heel intrigerend land. Maar man man man wat een verschil tussen rijk en arm is daar. En hoeveel drang er is naar “schoneschijn” en mooi weer spelen. Ik vond dat heel vermoeiend. Ik dacht altijd dat die tell sell reclames overdreven waren, maar dat valt best wel tegen
Ik vind veel mensen daar ook zo oppervlakkig. Een vriendin van mij heeft enige tijd in Boston gewoond omdat haar man doceerde aan Harvard en mensen gingen daar niet voor de gezelligheid even een kop koffie drinken, alleen als ze dachten dat ze er iets uit konden halen. Dat soort verhalen hoor ik ook van meer mensen, het eerste wat een hoop Amerikanen denken is 'what's in it for me?'
elnienjo schreef:Daarom staat er ook veel en niet alle.Mkango schreef:Ik vind veel mensen daar ook zo oppervlakkig. Een vriendin van mij heeft enige tijd in Boston gewoond omdat haar man doceerde aan Harvard en mensen gingen daar niet voor de gezelligheid even een kop koffie drinken, alleen als ze dachten dat ze er iets uit konden halen. Dat soort verhalen hoor ik ook van meer mensen, het eerste wat een hoop Amerikanen denken is 'what's in it for me?'
Ik ben na meer dan 10 jaar nog steeds bevriend met enkele Amerikanen die ik tijdens een paar dagen ranch heb ontmoet. Ze vroegen me in 2017 zelfs te logeren toen ik m'n vader had verloren. Heb toen een geweldige roadtrip gemaakt waarbij ik het eerste en laatste weekend bij hen verbleef en op die roadtrip in een andere staat kwam een andere vriendin een paar uur rijden om een dag en avond met mij op te trekken. Dus ik ervaar ze juist als niet oppervlakkig en erg hartelijk en gastvrij.
En natuurlijk N=1 maar voor een niet zo sociaal en niet netwerkerig type als ik valt het me dus juist positief op.
Mkango schreef:Ik vind veel mensen daar ook zo oppervlakkig. Een vriendin van mij heeft enige tijd in Boston gewoond omdat haar man doceerde aan Harvard en mensen gingen daar niet voor de gezelligheid even een kop koffie drinken, alleen als ze dachten dat ze er iets uit konden halen. Dat soort verhalen hoor ik ook van meer mensen, het eerste wat een hoop Amerikanen denken is 'what's in it for me?'