Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LilChar

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:46

Ik heb 24 oktober een ´mailhawk´ voor mijn moeder besteld op deze site: https://www.mailhawk.nl/
Verder een automatische mail gehad die dag dat het er zo snel mogelijk aan komt, maar verder stilte.
Ik heb op de site al op contact gedrukt en een mailtje gestuurd maar dat mailtje kreeg ik weer terug (die was dus niet verzonden want het adres bestond niet of iets?)

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen, het is niet helemaal een vraag voor dit topic maar ik weet niet waar ik het dan kan vragen! Heeft iemand een idee of de site betrouwbaar is?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:15

Hoe kan je de instellingen van je mobiel terugzetten zonder gegevens zoals foto's en apps te verwijderen?

Mijn nokia 7 plus startte niet goed op, duurde heel lang. En toen hij eindelijk opgestart was, waren heel veel dingen veranderd. Sneltoetsen, volumebalkje, apps staan op een andere plek etc.
Zoals het eerst was, waren gewoon de instellingen zoals ik hem kocht. Snap dus niet hoe het kan.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:58

amber15 schreef:
Hoe kan je de instellingen van je mobiel terugzetten zonder gegevens zoals foto's en apps te verwijderen?

Mijn nokia 7 plus startte niet goed op, duurde heel lang. En toen hij eindelijk opgestart was, waren heel veel dingen veranderd. Sneltoetsen, volumebalkje, apps staan op een andere plek etc.
Zoals het eerst was, waren gewoon de instellingen zoals ik hem kocht. Snap dus niet hoe het kan.

Waarschijnlijk gewoon een update/nieuwe versie van je besturingssysteem gekregen. Doe je weinig tegen, behalve handmatig alles weer instellen zoals je het had, en eventueel vloeken op de nieuw toegevoegde of opgeheven functies waarbij dat niet mogelijk is.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:12

Ik ga het toch even proberen, en weet dat het officieel niet mag, dus dit wordt echt de enige keer!

Weet iemand wat voor soort kleur Burgundy is?
Afbeelding

En welke kleur deze van Anky is?
Afbeelding
Zit even te twijfelen tussen 2 van deze nieuwe collectie

Om niet te ver ontopic te gaan, mag het ook via pb!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:19

Janine1990 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Niet lukraak... gewoon even een telefoontje naar je veearts is dan gewoon wel netjes.
En natuurlijk kan je het zelf ook vergeten zijn.
Maar als je de rekening na lange tijd alsnog krijgt kan je toch gewoon betalen ipv je je af te vragen op bokt of je er onderuit kan komen. Je paard heeft de behandeling namelijk wel gewoon gekregen.

Ik denk dat ik de enige ben die de vraag dan niet zo heeft opgevat.

Vind het een begrijpelijke vraag. Ik zou na 3 jaar er sowieso vanuit gaan dat ik die rekening allang heb voldaan. En argwanend worden, waarom gaat een praktijk 3 jaar na dato ineens door z'n administratie? Hoelang kan ik nog van hun expertise gebruik maken?

En zeker even checken of ik zover terug echt geen betaling ga vinden die ik toch wel heb gedaan.

Alsemgeest, je vult het wel lekker in hè?
Paard stond bij de hengstenhouder. Ik ben daar niet bij alle onderzoeken van de dierenarts en als zij niet communiceren over wat ze gedaan hebben, hoe weet ik dan dat daar een rekening zou moeten liggen?

Dan komt er vervolgens een brief van een gerechtsdeurwaarder over een rekening die niet van mij is. Daarop bel ik met de kliniek en krijg ik te horen dat die rekening inderdaad niet voor mij is, maar dat er nog wel iets anders open staat, nl van maart 2016. Nou ik vind dat een vreemd soort van administratie bijhouden >;)
(en ik kan dus ook helemaal niet meer nagaan of die dienst is verricht, ik was er niet bij tenslotte)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:52

Banyu schreef:
Ik ga het toch even proberen, en weet dat het officieel niet mag, dus dit wordt echt de enige keer!

Weet iemand wat voor soort kleur Burgundy is?
[ [url=m/LdEyXc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En welke kleur deze van Anky is?
[ [url=m/yyPDBb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zit even te twijfelen tussen 2 van deze nieuwe collectie

Om niet te ver ontopic te gaan, mag het ook via pb!

Burgundy is vergelijkbaar met bordeauxrood

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:59

Naja het is iets paarsiger dan bordeaux rood. Een beetje port kleur?

Alleen vind die bovenste (had 'm ff opgezocht) nogal bruin ogen op de foto

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:25

Shaggy09 schreef:
Naja het is iets paarsiger dan bordeaux rood. Een beetje port kleur?

Alleen vind die bovenste (had 'm ff opgezocht) nogal bruin ogen op de foto

Dat dus. Ik kan helaas geen real fotos vinden op internet! Toch vind ik altijd internet plaatjes anders lijken als hrt echie!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:08

Dat is tricky, meestal koop ik het dan als er afterpay of gratis retourneren bij zit. Anders moet je weer verzendkosten betalen als de kleur niet goed is :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:08

Waar koop je wires voor de paaltjes bij behendigheid? Of hoe kan je ze zelf maken?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:16

Ik ben me aan het orienteren op een aroma diffuser, gewoon voor het lekkere luchtje, niet voor aromatherapie.
Nu kom ik er niet helemaal uit:
essentiële olieën en synthetische olieën zijn 2 verschillende dingen, met de eerste kun je aromatherapie doen. Kun je nu álle synthetische olieën in de diffuser doen of zijn er uitzonderingen?
Want je leest wel dat niet alles zonder gevaar gaat, maar wanneer nou precies kan ik niet vinden :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:30

Ehm - van iedere plant kun je olie winnen.
Om een of andere reden heeft dat de zweverige naam 'essentiële olie' gekregen. Destillaat.

Synthetische olie lijkt mij vooal mider zuiver.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:35

Dat zeg ik ook niet. :P
Er is alleen een verschil in zuiver en synthetisch (puur met toevoegingen of een vervanger die hetzelfde ruikt maar goedkoper is).
Alleen wil ik weten of de goedkopere versie ook gewoon in de diffuser kan.

Sites claimen dat bijv de Tuinen geen 100% etherisch verkoopt omdat dat prijstechnisch niet kan, maar er op de ingrediëntenlijst niets terug te vinden is.
Ik wil op zich geen dingen verdampen waar ik of mijn huisdieren ziek van worden. Maar ik hoef geen peperdure flesjes want ik gebruik het niet zo specifiek voor therapiedoeleinden zegmaar :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:38

...olie die volgens de Nederlandse warenwet verdampt mag worden, hoort niemand ziek te maken bij verdamping.

Het spul innemen (wat ondanks het etiket best kan bij zuiver spul) doe ik beslist niet met brave geurolie van de Tuinen die nu anders heten.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:40

Dat dacht ik dus ook ja. Maar toch verhalen gelezen. Geen goede bron, ik weet het. :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:49

*knip knip knip*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:04

Macs schreef:
Dat zeg ik ook niet. :P
Er is alleen een verschil in zuiver en synthetisch (puur met toevoegingen of een vervanger die hetzelfde ruikt maar goedkoper is).
Alleen wil ik weten of de goedkopere versie ook gewoon in de diffuser kan.

Sites claimen dat bijv de Tuinen geen 100% etherisch verkoopt omdat dat prijstechnisch niet kan, maar er op de ingrediëntenlijst niets terug te vinden is.
Ik wil op zich geen dingen verdampen waar ik of mijn huisdieren ziek van worden. Maar ik hoef geen peperdure flesjes want ik gebruik het niet zo specifiek voor therapiedoeleinden zegmaar :)

Lekker Lampe Berger nemen. Mooie branders, heerlijke geur en superveilig!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:06

Dat is niet helemaal wat ik zoek volgens mij. Ik wil echt een diffuser en heb er al een op het oog :j
Ik gebruik die olieën namelijk ook voor de was dus heb dan 2 in 1 :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:36

Macs schreef:
Dat is niet helemaal wat ik zoek volgens mij. Ik wil echt een diffuser en heb er al een op het oog :j
Ik gebruik die olieën namelijk ook voor de was dus heb dan 2 in 1 :)

Zit het 'm niet in de werking van de diffuser? Dat die niet over synthetische rommel kan? (afzetting etc.)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:17

Janneke2 schreef:
...olie die volgens de Nederlandse warenwet verdampt mag worden, hoort niemand ziek te maken bij verdamping.

Maar je vissen kunnen prima onderste boven gaan drijven of je papegaai wil er best wel eens door permanent van zijn stok vallen.
Heel erg goed dat Macs zich dit afvraagt ;)

Maar verder geen nuttig antwoord op de originele vraag. Bij twijfel niet doen.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:41

Hoelang blijven muggen leven? Tenminste, alle muggen die nu nog rondzweven! Horen die niet een beetje dood te zijn door de kou?
Hier vannacht helemaal lekgeprikt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:09

Hoppit schreef:
Janneke2 schreef:

Maar je vissen kunnen prima onderste boven gaan drijven of je papegaai wil er best wel eens door permanent van zijn stok vallen.
Heel erg goed dat Macs zich dit afvraagt ;)

Maar verder geen nuttig antwoord op de originele vraag. Bij twijfel niet doen.

Ja dat inderdaad. Zag net dit artikel voorbij komen ook, vandaar dat ik voorzichtig ben. https://www.iflscience.com/health-and-m ... kF48RWMFns (en nee ifls is niet altijd een goede bron maar ik geloof wel dat er een kern van waarheid in zit )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:29

Hoppit schreef:
Janneke2 schreef:

Nonsens.

(Tenzij je de olie in het aquarium druppelt, maar dat valt niet onder verdampen.)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:41

Janneke2 schreef:
Nonsens.

(Tenzij je de olie in het aquarium druppelt, maar dat valt niet onder verdampen.)

Van kruidnagelolie heb je toch echt maar heel weinig nodig om je vissen ondersteboven te krijgen, terwijl mensen en andere zoogdieren er behoorlijke doses van kunnen verdragen. Ik zou er niet van opkijken wanneer dat spul op regelmatige basis verdampen naast de vissenkom, genoeg is om voor vissen ongezonde concentraties in het water te veroorzaken.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:36

Ik weet dat lavendelolie veilig is met huisdieren en dat is mijn favoriet. Ik heb ratten en een hamster en zal het sowieso niet uren aan hebben net als wierrook. Ik zal met andere geuren even onderzoek doen voor ik ze aan zet.