Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:23

Die heb ik ook n keer gehad

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:42

Banyu schreef:
Trui schreef:
mmmmm mn sjabrakken lopen voor geen meter

Vind dat paardenspul sowieso niet super meer loopt.

De meesten vragen er denk ik ook nog te veel voor, ze zien er vaak best al behoorlijk gebruikt uit, als je dan nog bv 25 euro vraagt komen er nog eens 6.95 verzendkosten bij, ben je dus 32 euro kwijt voor een duidelijk niet nieuw dekje, welke nieuw ca 50 euro kost, bij veel ruitersportzaken word je doodgegooid met 25% korting en dan kost dat dekje nieuw maar 37,50 meer, voor slechts 5 euro meer gaat men dan logisch liever voor een nieuw dekje.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:12

Vjestagirl schreef:
Die heb ik ook n keer gehad

Ja, wat moet je ermee he? :')

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:18

Idd, dekjes zijn vaak veel te duur. Reden is dan: nieuw waren ze veel duurder. Helaas, ze zijn niet nieuw meer en zien er zo ook niet meer uit. Een tijd geleden een dekje voor 3 euro gekocht, duidelijk gebruikt maar kon zeker nog een ronde mee. Zoveel is een gebruikt dekje niet echt meer waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:54

Nou, die vinted is ook geen denderend succes. Als verkoper kan je bij je prijs aangeven als er verzonden kan worden en met welke dienst. De verzendkosten worden dan automatisch mee berekend als de koper het item verzonden wil hebben en de verantwoordelijkheid ligt sowieso bij de koper.

Mijn God. Wat een gezeik daarover! "Ik wil je schoenen maar goedkoper verzonden".
"Verzendkosten verlagen aub"
"Ik wil dat je met X verzend ipv Y".

Ik gok dat die app morgen per toeval van mijn foon verdwijnt. Spontaan.
Poef weg O:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:57

Ik moet ook zeggen dat de nieuwprijs van sommige merken dekjes ook echt idioot zijn..

Kom op hee! 70 of 80 euro voor Eskadron? :')

Ik heb liever simpele katoentjes onder mijn zadel :') Bij voorkeur zelfs in zadelvorm :))

En ja, daar betaal ik max 5 euro voor! :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:20

Gisteren was ik een vervelende verkoper. Motorlaarzen te koop.ivm verhuizing voor weinig geld en iemand wilde ze overdag passen. Ja dan ben ik in mijn kluswoning dus de laarzen in mijn auto klaargezet en toen de mensen op klokslag de afgesproken tijd kwamen was mijn moeder met die auto weg. Moest zij zich 10 km verderop omdraaien. Gelukkig pasten de laarzen wel

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:26

Hier een snelle aankoop die ik vanavond kan halen. Een houten hobbelpaard! :#

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:58

Hebben jullie ook problemen dat marktplaats de postcode niet meer onthoudt?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:33

Ja, bij mij blijft de postcode ook niet meer staan.

Wij hebben gister een nieuwe bank gekocht bij Ikea en de oude Ikea bank als gratis ophalen op marktplaats en 2ehands.be gezet. Rond 18.00 komt de eerste om hem op te halen, ben benieuwd....

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:04

Gooiske schreef:
Banyu
[quote="Trui schreef:
mmmmm mn sjabrakken lopen voor geen meter

Vind dat paardenspul sowieso niet super meer loopt.

De meesten vragen er denk ik ook nog te veel voor, ze zien er vaak best al behoorlijk gebruikt uit, als je dan nog bv 25 euro vraagt komen er nog eens 6.95 verzendkosten bij, ben je dus 32 euro kwijt voor een duidelijk niet nieuw dekje, welke nieuw ca 50 euro kost, bij veel ruitersportzaken word je doodgegooid met 25% korting en dan kost dat dekje nieuw maar 37,50 meer, voor slechts 5 euro meer gaat men dan logisch liever voor een nieuw dekje.[/quote]

ik heb er geen prijs bij staan :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:20

Dekjes verkopen begin ik echt niet aan... Die €3 die je voor een dekje krijgt. Daar ga ik echt geen moeite doen, dan knikker ik hem liever in de vuilnisbak dan dat ik iedere keer van die achterlijke biedingen moet gaan beantwoorden :')

Ik verzend ook liever dan ophalen, dat is tien keer sneller dan dat ik op mensen moet wachten die toch niet op komen dagen, rustig 2 uur later komen of op het allerlaatste moment afzeggen. Maar bij mijn werk is een PostNL locatie dus dan is het een kleine moeite om dat pakketje even af te geven.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:34

Ik probeer al 2 jaar mijn petrie (zgan) te verkopen, maar dat lukt ook niet. Denk dat ik ze maar laat versmallen, want dikker wordt ik toch niet :') Dekjes begin ik ook niet eens aan nee. Bewaar ze wel voor als ik zelf een paard heb.

Maar zelfs als je bieden vanaf hebt staan, durven mensen je een bericht te sturen met een bod dik onder de vraagprijs, inclusief mening. Je wordt dan weer even uit je filterbubbel gerukt, dat er dus zulke gierige mensen op aarde lopen :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:23

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:45

Lori schreef:
Net nog een gratis pop af te halen, iemand een kwartier verder ging er achter komen direct. Een 40 minuten later krijg ik zo een lomp bericht ervan of het in dat vervallen huis is (een van de buren hun huizen staat leeg) :? . Ik geef aan van niet en nog eens 20minuten later "oh ja geen interesse meer ga nu niet meer terugkeren hoor". Enkeltje op de blokkeer lijst :evaw: .

Als positieve had vorige week mijn zadel te koop gezet en was eigenlijk tegen de avond al verkocht zonder gezeik over de prijs

Pff, lekker lomp inderdaad

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:45

Ik heb er ook een hoop dekjes opgegooid. Zijn over van een partij waarvan ik de rest verkocht heb.

Dit zijn dekjes die oud zijn wat smerig maar niet kapot en misschien voor de liefhebber zeker nog bruikbaar.

Gratis afhalen erbij gezet.

Hallo heeft u ze al een keer gewassen? :+
Nee mevrouw en dat ga ik ook zeker niet meer doen als het gratis weg gaat.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:19

Nou was ik laatst het rare mens op marktplaats :=
Ik heb van iemand iets overgekocht via een Facebook marktplaats. Zag dat diegene hier een paar dorpen verderop woont dus bood aan om het op te halen. Een dag en richttijd afgesproken en afgesproken dat we de definitieve tijd nog afspraken op de avond zelf. Ondertussen nooit naar het exacte adres gevraagd. Is het de afgesproken avond dus we hebben contact over de tijd en ik vroeg naar het adres. Voer ik het in op de kaart, blijkt het 75 kilometer verderop te liggen. Bestaan er blijkbaar 2 van die woonplaatsen.. |o ik voelde me zo ontzettend dom }:0 Gelukkig vond de verkoper het niet erg en stuurt diegene het alsnog op. Heb het afgesproken bedrag maar iets naar boven afgerond voor de moeite :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:20

xtessax83 schreef:
Ik heb er ook een hoop dekjes opgegooid. Zijn over van een partij waarvan ik de rest verkocht heb.

Dit zijn dekjes die oud zijn wat smerig maar niet kapot en misschien voor de liefhebber zeker nog bruikbaar.

Gratis afhalen erbij gezet.

Hallo heeft u ze al een keer gewassen? :+
Nee mevrouw en dat ga ik ook zeker niet meer doen als het gratis weg gaat.

Pff wat is dat toch met gratis dingen he, alsnog van alles verwachten van de weggevende partij.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:28

...of een heel normale vraag om in te schatten of die smerige dekjes nog schoon te krijgen zijn...

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:49

MonteKarlo schreef:
Voer ik het in op de kaart, blijkt het 75 kilometer verderop te liggen. Bestaan er blijkbaar 2 van die woonplaatsen..

Moet ik toch wel een beetje om lachen hoor _O-

Orgineel trouwens en heel netjes dat je het bedrag naar boven hebt afgerond.

Heb een klus op mp gezet met graag een prijsopgave erbij.

Nou dat is leuk hoor. Voor dezelfde klus variëren de bedragen tussen de € 575,- en € 180,-

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:56

DeBuurvrouw schreef:
Heb een klus op mp gezet met graag een prijsopgave erbij.

Nou dat is leuk hoor. Voor dezelfde klus variëren de bedragen tussen de € 575,- en € 180,-

Daar gebruik ik meestal werkspot.nl voor, krijg je toch serieuzere antwoorden.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:48

GamblersCup schreef:
...of een heel normale vraag om in te schatten of die smerige dekjes nog schoon te krijgen zijn...

Ze gaan niet voor niets gratis weg als ze echt voor zo'n 80% schoon te krijgen waren kon ik er nog geld voor vragen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:43

Ik heb een autostoel te koop staan op 2e hands, krijg ik meerdere keren de vraag of die er nog is. Ik stuur telkens terug van wel, maar dan komt er geen reactie meer |o

Is mijn reactie te kort? Verwachten die mensen iets meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:27

MonteKarlo schreef:
Nou was ik laatst het rare mens op marktplaats :=
Ik heb van iemand iets overgekocht via een Facebook marktplaats. Zag dat diegene hier een paar dorpen verderop woont dus bood aan om het op te halen. Een dag en richttijd afgesproken en afgesproken dat we de definitieve tijd nog afspraken op de avond zelf. Ondertussen nooit naar het exacte adres gevraagd. Is het de afgesproken avond dus we hebben contact over de tijd en ik vroeg naar het adres. Voer ik het in op de kaart, blijkt het 75 kilometer verderop te liggen. Bestaan er blijkbaar 2 van die woonplaatsen.. |o ik voelde me zo ontzettend dom }:0 Gelukkig vond de verkoper het niet erg en stuurt diegene het alsnog op. Heb het afgesproken bedrag maar iets naar boven afgerond voor de moeite :=

Zoiets heb ik ook een keer gehad, was op zoek naar een nieuwe stal voor mijn paard en iemand reageert dat hij in geesteren stal had voor mij, leek ideaal, ik woonde nog niet zo lang in die regio en tijd en datum afgesproken.
Typ adres in TomTom, bleek het dik een uur rijden te zijn, in Gelderland schijnt nog een plaatsje geesteren te zijn.
Ik die man netjes afbellen en uitgelegd, zegt ie ook nog doodleuk ach wat is nu een uur rijden voor een goede stal _O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:27

Hij heeft wel gelijk, daar zouden vooral mensen uit de "beruchte" randstad eens naar moeten luisteren :j