Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Dan is het ff slikken en de andere kant op kijken en klaar.
Citaat:Dan wacht je zelf maar op de volgende lift.
friendly schreef:Maar als twee mensen toegestaan zijn en ik wil ook met de lift mee dan mag ik gewoon mee. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet mag? Van de vervoerder mag dat wel...
Shadow0 schreef:friendly schreef:Maar als twee mensen toegestaan zijn en ik wil ook met de lift mee dan mag ik gewoon mee. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet mag?
Iemand met gezondheidsbelangen. Is het echt zo moeilijk om daar rekening mee te houden?
mvdende schreef:MarcoBorsato schreef:Niet snappen dat je niet samen in die lift gaat staan in deze tijd is ronduit stom.
Mvdende, waarom is dit voor jou asociaal maar vind je het wel acceptabel om je tas op de stoel te leggen en te laten liggen als je niet wil dat mensen naast je zitten?
Omdat er dan vaak nog genoeg ruimte is ergens anders. En mensen zijn dan toch al in de trein. Is er echt geen ruimte meer in de coupe, dan haal ik mn tas weg. Tenzij er bijvoorbeeld al 2 andere mensen in de 4 zits bij mij zitten en ik mn hond mee heb. Die ligt op de grond, maar neemt wel de beenruimte van één persoon in. Dan gaan 4 mensen in een 4 zits + hond op de grond echt niet passen.
Bij een lift gaat niemand voor de lol staan wachten, de meeste mensen hebben nl òf een trein te halen óf zijn onderweg naar hun bestemming.
mvdende schreef:MarcoBorsato schreef:Niet snappen dat je niet samen in die lift gaat staan in deze tijd is ronduit stom.
Mvdende, waarom is dit voor jou asociaal maar vind je het wel acceptabel om je tas op de stoel te leggen en te laten liggen als je niet wil dat mensen naast je zitten?
Omdat er dan vaak nog genoeg ruimte is ergens anders. En mensen zijn dan toch al in de trein. Is er echt geen ruimte meer in de coupe, dan haal ik mn tas weg. Tenzij er bijvoorbeeld al 2 andere mensen in de 4 zits bij mij zitten en ik mn hond mee heb. Die ligt op de grond, maar neemt wel de beenruimte van één persoon in. Dan gaan 4 mensen in een 4 zits + hond op de grond echt niet passen.
Bij een lift gaat niemand voor de lol staan wachten, de meeste mensen hebben nl òf een trein te halen óf zijn onderweg naar hun bestemming.
Jolien87 schreef:Serieus? Maar toen niet alle stoelen beschikbaar waren, moesten er ook mondkapjes gedragen worden.
Flying_Angel: en dan nog steeds kan dat op 2 verschillende manieren. Als iemand mij verbiedt om de lift in te stappen dan heb ik minder de neiging om diegene zijn ruimte te geven dan wanneer iemand dat netjes aan mij vraagt.
Dan kan diegene daar een prima reden voor hebben maar volgens mij is het een kleine moeite om op een respectvolle manier met elkaar om te gaan. Daarmee kom je een heel eind verder en dat heeft wat mij betreft niets te maken met ergens schijt aan hebben.
En andersom: degene die per sé in zijn eentje in de lift wil, kan dan ook best 2 minuten wachten als dat zo'n kleine moeite is.
Justme_Lisaa schreef:Jolien87 schreef:Serieus? Maar toen niet alle stoelen beschikbaar waren, moesten er ook mondkapjes gedragen worden.
Klopt haha, volgensmij sinds halverwege juli hoef je niet meer bij de stickers te zitten en de mondkapjes moesten al op sinds 1 juni
lucifertje schreef:Justme_Lisaa schreef:
Klopt haha, volgensmij sinds halverwege juli hoef je niet meer bij de stickers te zitten en de mondkapjes moesten al op sinds 1 juni
Per 1 juli zijn alle zitplaatsen weer beschikbaar. https://www.ns.nl/uitgelicht/corona/reg ... trein.html
purny schreef:mvdende schreef:
Dus in feite eis je gewoon een extra zitplaats op... dan moet je gewoon op het balkon plaats nemen.