Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:11

Grappig, ik heb de fotorolletjes-scanner er toch maar op gezet en heb nu al een koper voor 50 euro :)

Moet ik wel nog even de software erbij zoeken :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:32

Zo'n scanner die ze ook welleens bij kruidvat verkopen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:34

GEEN idee wat dat is van de Kruidvat...? :)

Ik heb een APS fotorolletjes scanner van Fuji, zie advertenties in onderschrift.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:19

Afbeelding

Ik bedoelde zoiets, maar zal wel niet dan denk ik, haha... Maakt ook niet uit! :-)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:57

Ik weet niet of ik mijn vraag hier zou moeten plaatsen, maar omdat ik niet onder "rare mensen op marktplaats" willen vallen stel ik em toch hier. Mocht ik helemaal verkeerd zitten, dan hoor ik het graag!

Ik heb paar jaar terug Petrie Anky Elegance laarzen gekocht, met rits aan de voorkant, kalfsleer (hard buiten, zacht binnen) en op maat gemaakt. Betaalde er, ik dacht, 850 euro voor. Alleen voor wedstrijden gebruikt en altijd schoon en droog in een laarzentas gehouden.

Nu wil ik graag overgaan op een andere soort laars en is deze dus overbodig geworden. maar... Wat vraag je nou voor zoiets? Ze zien eruit als nieuw. Waar letten jullie op om de juiste (vraag)prijs te bepalen?

edit: Hier een foto van de rijlaars (van paar maanden terug, sindsdien nog maar 2x gebruikt): http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NXWYA7KT.jpg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:03

Vooral kijken naar ander (vergelijkbaar) tweedehands aanbod, dat zal een geïnteresseerde immers ook doen :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:04

Dat heb ik toevallig al gedaan laatst! Toen stonden er wel andere Petrie Anky's te koop, maar niet dezelfde als die ik heb (deze waren zonder rits en minder goed onderhouden).
edit: Er staat nu eentje met rundleer en deze was nieuw 550 en vragen ze 250 voor.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:14

Vragen wat jij er voor hebben wilt, en is het te veel, dan kom je er wel achter.
Is het te weinig, dan heeft je koper geluk, en jij pech.

Maar volgens mij mogen we het daar verder niet over hebben.
Er is vorige week na vaak deze vraag te krijgen besloten dat dit topic daar echt niet voor is.

ik heb ook weer een goede ervaring, en een iets minder :')

De goede is dat ik zaterdag gebeld werd met de vraag wat mijn minimumprijs was voor dat waar ze voor belde, en wat het verzenden kosten
Dus ik zeg, wat staat er bij, ja 37,50 euro zei die.
Dus ik zeg, dan is mijn minimumprijs 37,50 euro :D
En verzenden kost 6,75 euro,.
Begon die wat te zeuren of ik wat met de prijs kon, dus ik de hele tijd nee zeggen.
Zegt die ineens, ja, mag het echt niet voor 40 incl verzenden, dus ik zeg ja is prima als je het direct overmaakt.
Dus hij mij gemaild, ik direct terug gemaild, en vandaag stond het er op, dus t spul is al verzonden *\o/*

En de mindere is....
dat ik iemand een overzicht had gestuurd van een aantal spullen die goedkoop weg mochten.
Daaronder gezet minimale afname 150 euro. (anders had ik geen zin om het voor dat geld in te pakken)
Waren echt hele lage prijzen, en voor minder dan dat ga ik het gewoon echt niet weg doen.
Nieuwe dekjes voor 10 euro, complete halstersets voor 7,50 euro, en nog veel mee van dat.

Krijg ik een mail van haar terug met een lijst van wat ze allemaal wil hebben, met daaronder, ik bied voor die spullen 100 euro.

Was ruim 400 euro aan spullen, waarvan de normale verkoop tussen de 800 en 1000 euro ligt.
Dus moest eff heel hard lachen, en heb terug gemaild dat ik serieus antwoord op haar vragen, en ik dus ook van haar verwacht dat ze serieus reageert :+

Natuurlijk niks meer terug gehad -O-

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:15

Ik zit in een soortgelijke situatie.
Heb Könings op maat gemaakt, alleen kuit veels te groot geworden, hebben mij ook dik 700 euro gekost. had laatst iemand geïnteresseerd voor 300,= maar zag uiteindelijk van de koop af. Moet ze weer opnieuw op MP plaatsen, helaas......
Hoop dat ik er 250 voor krijg, is toch een schale troost :o

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:22

Oke, sorry! Wist niet dat het niet de bedoeling was. Misschien een kleine troost.. Vroeg geen "precieze prijs", maar meer hoe je op de juist prijs komt ongeveer. Ik lees overigens wel al een tijdje mee in dit topic, maar heb er waarschijnlijk overheen gelezen(?).

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:45

Cardy schreef:
Oke, sorry! Wist niet dat het niet de bedoeling was. Misschien een kleine troost.. Vroeg geen "precieze prijs", maar meer hoe je op de juist prijs komt ongeveer. Ik lees overigens wel al een tijdje mee in dit topic, maar heb er waarschijnlijk overheen gelezen(?).

Geen probleem, vragen mag altijd.
Maar een paar pagina's terug werd er alleen nog maar gevraagd wat kan ik voor dit vragen, wat is dat waard enz.
En daar is het niet echt voor bedoelt.
En anders komt er weer z'n groot groen blok dat we ons weer niet goed gedragen :o

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:01

net kattenhalsbandjes en een kapperspop voor kinderen verkocht en opgestuurd :D *\o/*

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:08

Hier ook weer wat gekocht en verkocht :Y)

Had ook een spel voor de Wii te koop staan, nieuw alleen kartonnen doosje beschadigd.
Over en weer mailcontact gehad en ineens zegt diegene: ja, doet ie het dan nog wel :?
Denk bij mezlef: hij is NIEUW, als ik hem test is ie 2e hands :+
Heb maar niet gereageerd. Als je me dan niet vertrouwd dan koop hem maar lekker in de winkel dacht ik zo.
Heb er een bod overheen gehad en daarmee maar akkoord gegaan.
Normaal doe ik dat niet maar met zulke zeikstralen ben ik klaar mee :o

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:11

wat een miepers kan je vaak hebben.
Ik merk bij mezelf dat ik altijd heel kort en bondig mailtjes terugstuur.
Ook als ze een onzinbieding sturen, dan krijgen ze netjes antwoord wat de juiste prijs is :')

Had zaterdag een mail gekregen voor de gsm en daar aanvaarde ik iemand haar bod en vroeg wanneer ze hem kon komen halen.
Omdat ze altijd snel reageerde en nu ineens niet meer, dacht ik dat ze afgehaakt was.
Gisteren heb ik dan de gsm verkocht aan iemand anders.
Vandaag krijg ik dus een mail van de 1ste dame om een dag af te spreken.
Ik heb maar netjes teruggestuurd dat hij ondertussen verkocht is.

Ik snap dat je niet 24/7 je mail leest maar een dag ertussen is mij veel te lang om zoiets af te spreken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:17

Ach ja.. Dagje weg, verjaardag weet jij veel :P

Ik heb mn geld voor de boeken, dus ik heb morgen wat te versturen :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:43

Ik wacht ook niet zo lang hoor, weg is weg. Het liefste zo snel mogelijk.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:45

Ik heb dan weer zoiets van, als je ergens op geboden/gereageerd hebt, dan zorg je toch dat je wat vaker kijkt? Doe ik tenminste wel. Want inderdaad, ikzelf ga ook niet wachten met verkopen tot de eerste bieder weer eens reageert (want de helft van de tijd komt er niet eens meer een reactie).

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:58

Heb mijn bandages waarschijnlijk verkocht. even de betaling afwachten maar denk dat dat wel goed zit. Wat ik alleen heel erg balen vond, zowel voor mijzelf als de koper is dat 4 bandages met geen mogelijkheid in een brievenbus doosje te krijgen zijn. Iemand nog ideeën hoe ze wel met brievenbus post verzonden zouden kunnen worden zonder dat het geheel te groot word. Ben echt even ideeën loos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:58

zo plat mogelijk en dan naast elkaar?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:03

In 2 enveloppen?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:09

uitrollen en goed vouwen en dan in 2 enveloppen? :P

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:09

Ja dat had ik dus gedaan maar krijg de laatste niet in het doosje gepropt. Dan word het dikker dan toegestaan en krijgen we weer gemiep op het postkantoor :(

Ze doen bij ons heel moeilijk over een halve cm teveel in breedte of lengte, dan moet ik me echt voor een dom schaapje uitgeven willen ze het aannemen. En te dik is helemaal not done want dan past hij niet bij koper in de bus en krijgt die boete, bla bla bla...... Probleem is dat ze me ondertussen kennen daar en ik zelfs met een halve cm teveel niet meer weg kom. Wil alleen ook niet het risico lopen dat de koper door mijn verkeerde inpak kunsten een boete krijgt als het niet in de bus past :o

Eehhhh ja, 2 enveloppen is misschien nog een optie.......thanks batlow (ben soms zoooo blond, hahaha-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:10

Oh hier zijn ze gelukkig niet te moeilijk daarover. :=

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:19

Zou het in een plastic zak verzenden met voldoende tape geaccepteerd zijn? Dat is flexibel dus past bijna altijd door dat meet ding van de TNT post......een van jullie daar ervaring mee?

Overigens vandaag mijn verkochte ledikantje weg gebracht. Dus ook dat is eindelijk afgerond. Daarnaast bezig met het scoren van een zitzak maar dat wil nog niet echt vlotten helaas. Wederom lijkt de mp mail niet goed te werken. Had t weekend bericht van iemand die mijn 2 andere mails niet had gehad......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:20

Ik heb wel eens wat in een vuilniszak verstuurd ja. Als het maar niet scheurt :D

En ach.. ook al eens een pipo gehad die een net iets te dik voor de brievenbus, dus een pakketje-pakketje alsnog door mijn brievenbus probeerde te proppen. Dat lukte dus net.. Maar de boel was wel half aan gort.. Was een boek :roll: