Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:59

Ik leef echt een vreselijk verstandig leven wat voor mij niet echt m’n eerste natuur is. Maar ik voel me dan wel beter. :+

Ik werk, eet gezond(er), wandel, sport, puzzel, lees etc. Ik ben gestopt met roken. Drinken etc doe ik nooit meer tot zelden. Ga bijna niet naar feestjes, drukke plekken blablabla. Doe veel uitjes alleen want dat houd ik beter vol, en zie m’n vrienden daardoor veel minder. Saaaaaaai zegt m’n brein dan. Ik hou van feestjes, gezelligheid, spontane uitjes etc.

Maar ik heb soms ook gewoon even de behoefte om een fles wijn leeg te tikken en/of uit te gaan. Maar ik heb daar zoveel hersteltijd voor nodig dat het me het rationeel niet waard is. _O-

Maar dan zit ik dus wel regelmatig op vrijdagavond op de bank te mopperen dat ik het allemaal saai vind. :+

Maar als ik dan op zaterdag na 10 minuten de kringloop uit storm omdat het er te druk is dan weet ik ook weer waarom. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 22:09

Dat ik al best wat mogelijke diagnoses heb gekregen en er nu ook nog gedacht wordt aan ADHD.
Eerst maar de burnout en dan gaan we dat wel uitzoeken.

Het is sowieso lastig omdat alle kenmerken zo op elkaar liggen. Maar ik zou toch wel graag willen weten is het nou een burnout , angstoornis, piekerstoornis, ziektevrees, dwangneurose of is toch alles ADHD.

Ja ik had toch echt liever mij been gebroken :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 23:55

Ik heb autisme, PTSS, angstklachten, mogelijk ADHD en moet continu waken voor een (autistische) burnout.

Het een sluit het ander niet uit, zeg maar. :+

zonnebloem18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 00:09

Ik heb ADHD en vermoeden van autisme, hoogbegaafd op het randje van een burn-out. Lollig is anders. Niet de eerste trouwens op mijn 16de kwam ik thuis te zitten en ben ik 5 jaar nauwelijks de deur uit geweest. Pleinvrees, sociale fobie en met veel hulp uiteindelijk mijn leven weer op de rit gekregen.

Daarnaast ook nog een pleaser dus slecht in grenzen aangeven en nee zeggen. Dit keer aan de bel kunnen trekken voor ik volledig over het randje van een burn-out zat. Nu aan het opbouwen, maar deze week is geen beste week.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 00:27

De noodvulling is te bol gezet, waardoor ik nu met praten steeds tegen die klote kies stoot en die weer flink zeer gaat doen. Kan ik morgen weer voor gaan lopen bellen, en ik loop al over in het werk. Heb helemaal geen tijd voor dit gezeik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 02:57

Denk dat ik maar ga stoppen met eten. Dit is niet leuk meer.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 03:00

Hier ADHD, autisme, OCD, angststoornis en chronisch depressief. Het een en ander zal hier elkaar wel overlappen :=. Maar ja ik had liever ook een paar maanden in het gips gezeten :+ het is niet anders..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 03:28

Ik kan niet slapen. Om maar even met de bovenstaande posts mee te gaan, adhd hier. Mijn brein is alvast alle gesprekken van komende week aan het voorbereiden. Meer adhd'ers met dit probleem? Hoe krijg ik mijn brein uit? :=

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 05:10

SdaphneS schreef:
Ik kan niet slapen. Om maar even met de bovenstaande posts mee te gaan, adhd hier. Mijn brein is alvast alle gesprekken van komende week aan het voorbereiden. Meer adhd'ers met dit probleem? Hoe krijg ik mijn brein uit? :=

Helpt het om even 5 minuten wat dingen op te schrijven? Dus schriftje naast je bed, de dingen waar je over maalt even opschrijven en daar dan morgen mee verder. Als je het opschrijft kan je het vaak beter los laten, omdat je het dan niet meer 'vergeet'

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 06:02

zonnebloem18 schreef:
Ik heb ADHD en vermoeden van autisme, hoogbegaafd op het randje van een burn-out. Lollig is anders. Niet de eerste trouwens op mijn 16de kwam ik thuis te zitten en ben ik 5 jaar nauwelijks de deur uit geweest. Pleinvrees, sociale fobie en met veel hulp uiteindelijk mijn leven weer op de rit gekregen.

Daarnaast ook nog een pleaser dus slecht in grenzen aangeven en nee zeggen. Dit keer aan de bel kunnen trekken voor ik volledig over het randje van een burn-out zat. Nu aan het opbouwen, maar deze week is geen beste week.

Heel herkenbaar. Vooral dat gevoel van continu tegen een burn-out zitten is ontzettend vervelend. Thank you adhd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 06:17

xPabloBokt schreef:
Ik heb autisme, PTSS, angstklachten, mogelijk ADHD en moet continu waken voor een (autistische) burnout.

Het een sluit het ander niet uit, zeg maar. :+

Heel herkenbaar!
Ik zit inmiddels ook weer thuis helaas..

Marcella, hopelijk voel je je snel wat beter!

Is jozi nog bij je marlinde?

Auw denise..stom zo'n foutje van de tandarts

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 06:37

SdaphneS schreef:

Ja vreselijk, waarom ook want in het echie doe ik toch spontaan wat anders. :z

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 06:57

SdaphneS schreef:

Ik heb al jaren een vast “verhaal” in mijn hoofd die ik dan bij ga schaven en hoofdstukken en verhalen erbij schrijf.
Tegenwoordig hoef ik maar aan een hoofdpersoon te denken en dan slaap ik al :=

Het is eigenlijk niets meer dan focussen op 1 ding, maar ik heb er dus een verhaal van gemaakt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 06:59

Wij spelen Shrek af als we willen slapen. Werkt als een tiet.

Tenzij ik 's middags wil slapen dan is het de Spongebob film. _O-

Ben daar ooit mee begonnen toen ik paniekaanvallen kreeg vlak na inslapen. Met een film is je brein bezig met daar naar luisteren en heeft het geen tijd gekke dingen te verzinnen. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:03

Sterkte en een :knuffel: voor iedereen die het kan gebruiken.

Stomme regen, wind en kou. :brr:

Zaterdag fotografeer ik de Masterclass van Equiday en het wordt ijskoud. :brr:
Ik sta in de ring en de tribune is verwarmd dus dekentje mee en laagjes dragen.

Beetje jammer dat mijn winterjas bijna niet meer dichtkan door de kilo's die ik ben aangekomen. :x

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:11

Mag ik uitslapen word ik om 7u wakker, en eigenlijk dar voor ook al een paar keer..

En wakker geworden met hoofdpijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:13

Ik moet al opstaan maar het is zo koud…
Sterkte aan iedereen die het nodig heeft :knuffel:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:14

Gefeliciteerd met je verjaardag Ineke! *\%/* Y)(^)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:16

Wat een neurospicy mensen hier allemaal :')
Hier ook vermoedens, sta op de lijst en ben momenteel herstellende van een burnout

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:16

Wat zijn er trouwens ontzettend veel mensen met een burn out of dicht daarbij. :\
Ik schrik ervan...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:17

Gefeliciteerd Ineke :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:28

Burn-out is helaas vrij veel voorkomend als je neurodivers bent maar wel mee kan komen in het "standaard" leven. Je hebt dan eigenlijk heel lang constant kleine afbraak wat echt jaren lang op kan bouwen, omdat je brein veel harder moet werken om mee te kunnen komen.

Bij mij lijkt het alsof ik goed mee kan komen, full time opleiding en alles, maar juist door dat ik dat doe kan ik niet zelfstandig wonen omdat het zoveel energie kost dat ik amper voor mijzelf kan zorgen buiten school om.
Dus, fun times :')

En de kou. Bah. Ik heb vanavond trainen maar ik betwijfel eigenlijk of de eigenaar de weg uit wil met de trailer als er kans is dat het glad wordt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:29

Bellatrix schreef:
Wat zijn er trouwens ontzettend veel mensen met een burn out of dicht daarbij. :
Ik schrik ervan...

Ja de reden dat ik geen prikkels meer op zoek zowat is omdat ik dat wil voorkomen.

Terug naar huilen omdat je naar de wc moet maar opstaan te veel energie kost? Nee dankjewel.
En ik woon heel klein dus van de bank naar de wc is echt 10 passen. :=

—-

Ergernis: m’n auto moet naar de garage en ze hebben geen tijd genoemd, maar ze gaan open om 8:00 dus ik vind het dan netjes om hem tussen 8 en 8:30 te brengen. :z

Edit: het gaat precies keihard regenen wanneer ik terug loop van de garage naar huis. _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:38

Ineke2 Y)(^) [&]
Gefeliciteerd!

Hier wel vermoeden van autisme uitgesproken door psycholoog die me daarvoor wel door wilde sturen.
Maar ik was toen 42.
Had ook al die klap op mijn kop gehad die mij heeft veranderd in hoe ik denk en reageer. Dus wat is het dan?

En heb dat dus zelf nooit verder laten onderzoeken.
Ik moet er zelf mee omgaan. Wat het ook is. En de wereld hoeft zich niet aan mij aan te passen maar ik mij wel aan de wereld. En dat moet ik toch zelf doen. En doe ik al ook zo lang. Dus zag daar voor mij geen meerwaarde in.

Maar denk dat er wel meer "oudere" zijn met een of ander labeltje waar het nooit is onderzocht :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:42

Ja ik kreeg autisme ook pas op m’n 25e. Als kind getest toen ik 10 was of ik hoogbegaafd was ( := ) en op m’n 14e kreeg ik al de diagnose ADHD.

Maar mijn grootste “probleem” is autisme. Alleen die onrust de hele tijd is wel vermoeiend. Maar de constante chaos in m’n hoofd heb ik redelijk onder controle met hele strakke routines en structuur. Wijk ik daar vanaf dan vergeet ik alles.