Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Mijn moeder belde deze week nog eens. Ze was enthousiast aan het vertellen over het pensioen van haar vriend, dat hij ging verjaren en het een speciale verjaardag was en ga zo door. Ze gingen een groot feest geven met vrienden en familie, collega’s en kennissen en ga zo door. Of wij dan eens op haar appartementje kwamen voor het te vieren?
Ik zeg: Maar waarom mogen wij dan niet naar dat groot feest waar over je verteld? Het is tenslotte al een relatie van 6 jaar. Het is niet dat wij ‘nieuw’ zijn ofzo. En, zeg ik er bij: Wij hebben nog nooit iemand gezien van zijn familie, wij kennen zijn kinderen niet. Wij weten zelfs niet waar hij woont. Als we langskomen mogen wij enkel bij jou komen (terwijl de rest van onze kant wel bij hem mag komen) Zo een feest lijkt mij toch het moment om mensen te leren kennen.
Stilte…
Antwoord ze uiteindelijk: Zijn familie heeft geen behoefte om jullie te leren kennen. Jullie hebben geen enkele gemeenschappelijke interesse. Ze hebben het niet voor vreemden en je geraakt daar niet tussen.
Nou, raar. Want van wat ik op facebook zie verschijnen zijn het daar toch vaak dikke feestjes met heel veel mensen, is de ene zoon nota bene aannemer in dezelfde zaken als mijn man en ga zo door. Maar nee. Het kon echt niet. Die werelden blijven beter gescheiden.
Dat haar vader, broers en de dochters die zij graag heeft die kant wel mogen kennen en ik, die altijd haar leven heeft verpest door geboren te worden en nooit echt graag is gezien, dat niet mag, zegt weer genoeg.
En dan is ze verbaasd dat ik: i love you, niet meer over mijn lippen kan krijgen en ik contact afhou. Elke keer als je denkt dat ze de positieve kant op gaat toont ze toch weer haar ware aardIk wil gewoon ouders die mij graag zien om wie ik ben, is dat nu zo veel gevraagd
Relaxed schreef:De nieuwe reclame van wakker dier dat 1 op de 5 koeien kreupel loopt en dat iedere stap naar de melkmachine pijn doetnet als paardenmensen halen boeren daar ook meteen een bekapper bij om het te verhelpen, doe niet alsof boeren een kreupele koe wel normaal vinden
Rambogirl schreef:Relaxed schreef:De nieuwe reclame van wakker dier dat 1 op de 5 koeien kreupel loopt en dat iedere stap naar de melkmachine pijn doetnet als paardenmensen halen boeren daar ook meteen een bekapper bij om het te verhelpen, doe niet alsof boeren een kreupele koe wel normaal vinden
Exact om dit soort reclames van Wakker dier, steun ik ze niet.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk organisaties te steunen die dieren in nood steunen, maar de manier waarop hun reclame maken maakt mij direct misselijk. Nee sorry ik vind dat er een heleboel andere manieren zijn om mensen ergens van bewust te maken. Voel echt direct een brok in mijn keel wanneer ik alleen al een begin stuk van hun reclames hoor.
chanicha schreef:Ze hebben een keer alle fretten, of weet ik hoe die beetjes heten bij zo’n fokkerij, vrijgelaten uit hun kooien.
Ze kunnen echt niet verder denken dan dat hun neus lang is want die beestjes overleven niet in het wild
[***] schreef:![]()
Zeg me alsjeblieft dat je hebt aangegeven dat je dat niet apart met haar gaat vieren. Dit kan echt niet hoor.